Helenas dotter har inte gått i skolan på tre år!

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Helenas dotter har inte gått i skolan på tre år!

Inläggav Corpse Bride » 2012-02-13 3:44:33

http://bloggar.aftonbladet.se/sjuktjobbigt/2012/02/09/helenas-dotter-har-inte-gatt-i-skolan-pa-tre-ar/

Bara jag som tycker det är sjukt hur det går till i detta landet när det gäller unga människor.
I en del av kommentarerna så ser man föräldrar som skriver att de gått igenom precis samma sak.
Det sämsta är egentligen inte att BUP inte ser någon poäng med att hjälpa till utan att det ens har gått så långt att denna stackars tjej inte längre lämnat huset.
GAAH :evil: jag blir så arg på skolan och deras oförmåga att se problem och sedan hjälpa innan det får så stora konsekvenser.
Är helt säker på att det den där attityden skolorna verkar ha som ställer till en hel del. De vet alltid bäst och det som funkar för en funkar för alla.

Moderator Alien: Flyttat från Tipsa medlemmarna.
Corpse Bride
 
Inlägg: 229
Anslöt: 2012-01-20

Re: Helenas dotter har inte gått i skolan på tre år!

Inläggav Zima33 » 2012-02-14 1:56:26

Ja det är sorgligt, stackars tjej :cry: Jag kan förstå henne för jag var också hemma flera år från skolan, kämpade mig dit när jag orkade men till ingen nytta.
Zima33
 
Inlägg: 3612
Anslöt: 2011-05-09

Re: Helenas dotter har inte gått i skolan på tre år!

Inläggav Corpse Bride » 2012-02-14 2:39:01

Det är ganska sorgligt att liknande situationer är inte helt ovanliga när det gäller barn inom autismspektrat. Det hände ett av mina syskon med aspergers som numera knappt går utanför dörren om det inte är så att en nära släkting fyller år.
Corpse Bride
 
Inlägg: 229
Anslöt: 2012-01-20

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in