Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav EmsAnnorlunda » 2011-12-12 20:37:07

Moggy skrev:En sån här funktion skulle dra hit folk av typen som hänger på familjeliv. Såna som gillar att prata bäbisspråk till varann, alltid håller med varann och inte tål diskussioner där folk kan bli oense för då blir det dålig stämning. När dom får nys om att det finns krypin här där man kan lägga upp 100 bilder på gulliga hundvalpar så kommer antalet medlemmar att öka dramatiskt.


Så du menar att bara för att man skaffar ett galleri på den här sidan så kommer man automatiskt att bli som alla andra forum? Det var det dummaste jag hört..

Varför inte då bara sätta en enkel regel eller två om vad för slags bilder man får ladda upp? Piece of cake så var det löst =)
EmsAnnorlunda
 
Inlägg: 81
Anslöt: 2011-12-10
Ort: skogen

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Moggy » 2011-12-12 20:41:00

EmsAnnorlunda skrev:
Moggy skrev:En sån här funktion skulle dra hit folk av typen som hänger på familjeliv. Såna som gillar att prata bäbisspråk till varann, alltid håller med varann och inte tål diskussioner där folk kan bli oense för då blir det dålig stämning. När dom får nys om att det finns krypin här där man kan lägga upp 100 bilder på gulliga hundvalpar så kommer antalet medlemmar att öka dramatiskt.


Så du menar att bara för att man skaffar ett galleri på den här sidan så kommer man automatiskt att bli som alla andra forum? Det var det dummaste jag hört..

Varför inte då bara sätta en enkel regel eller två om vad för slags bilder man får ladda upp? Piece of cake så var det löst =)


De flesta forum är INTE så. Det är forum typ Familjeliv som uppmuntrar sånt och jag tycker inte det är nåt att sträva efter.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav kullan » 2011-12-12 20:41:57

EmsAnnorlunda skrev:Så du menar att bara för att man skaffar ett galleri på den här sidan så kommer man automatiskt att bli som alla andra forum? Det var det dummaste jag hört..


Jag håller med Moggy. Dessutom finns det risk för att det blir smygporr och liknade på profilsidorna.Men varför måste detta forumet göra som alla andra. Jag menar, vad får jag ut av att se en massa bilder och musikklipp på din profilsida? Inget mer än det jag kan läsa redan idag. det skulle inte säga mig så mycket mer.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav kullan » 2011-12-12 20:42:36

Moggy skrev:En sån här funktion skulle dra hit folk av typen som hänger på familjeliv. Såna som gillar att prata bäbisspråk till varann, alltid håller med varann och inte tål diskussioner där folk kan bli oense för då blir det dålig stämning. När dom får nys om att det finns krypin här där man kan lägga upp 100 bilder på gulliga hundvalpar så kommer antalet medlemmar att öka dramatiskt.


Håller med till fullo.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav EmsAnnorlunda » 2011-12-12 20:43:55

kullan skrev:
EmsAnnorlunda skrev:Så du menar att bara för att man skaffar ett galleri på den här sidan så kommer man automatiskt att bli som alla andra forum? Det var det dummaste jag hört..


Jag håller med Moggy. Dessutom finns det risk för att det blir smygporr och liknade på profilsidorna.Men varför måste detta forumet göra som alla andra. Jag menar, vad får jag ut av att se en massa bilder och musikklipp på din profilsida? Inget mer än det jag kan läsa redan idag. det skulle inte säga mig så mycket mer.


Hade väl varigt trevligt att se lite bilder på hur folk ser ut.. =) (GIVETVIS DOM SOM SJÄLVA VÄLJER ATT LÄGGA UPP BILDER PÅ SIG) inga missförstånd i detta inlägg..
EmsAnnorlunda
 
Inlägg: 81
Anslöt: 2011-12-10
Ort: skogen

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav calima » 2011-12-12 20:46:11

@Moggy: Det finns mängder av "krypin" på andra siter så varför skulle de söka sig hit i ställer för att ta sig till exv Familjeliv? Det tror jag inte alls på.
Dessutom har väldigt många barnfaniljer hemsidor och bloggar där de kan vara hur gulliga som helst utan att de stör.

Risken är lika stor att det oändliga antal gnällspikar som saknar hemvist i etern söker sig hit.
Och de kanske skulle känna sig mer hemma än konflikträdda barnfamiljer. De skulle ju både få ett eget "krypin" för att kunna gnälla ohämmat och ett antal trådar där emellanåt gnäll, klagolåt och konflikter står som "spön i backen".
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav calima » 2011-12-12 20:49:08

Moggy skrev:De flesta forum är INTE så. Det är forum typ Familjeliv som uppmuntrar sånt och jag tycker inte det är nåt att sträva efter.


Alla forum/siter jag varit på de snaste tio åren har ståtat med egna "krypin" i någon form.
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav kullan » 2011-12-12 20:53:39

EmsAnnorlunda skrev:
kullan skrev:
EmsAnnorlunda skrev:Så du menar att bara för att man skaffar ett galleri på den här sidan så kommer man automatiskt att bli som alla andra forum? Det var det dummaste jag hört..


Jag håller med Moggy. Dessutom finns det risk för att det blir smygporr och liknade på profilsidorna.Men varför måste detta forumet göra som alla andra. Jag menar, vad får jag ut av att se en massa bilder och musikklipp på din profilsida? Inget mer än det jag kan läsa redan idag. det skulle inte säga mig så mycket mer.


Hade väl varigt trevligt att se lite bilder på hur folk ser ut.. =) (GIVETVIS DOM SOM SJÄLVA VÄLJER ATT LÄGGA UPP BILDER PÅ SIG) inga missförstånd i detta inlägg..


Bildtrådarna under OffTopic. Där är det rätt många som postat bilder på sig själva. Det är ett tips. sen finns det olika musiktrådar. då kan man få en hint om vad folk gillar.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Sheyen » 2011-12-12 20:54:08

kullan skrev:Dessutom finns det risk för att det blir smygporr och liknade på profilsidorna.

Haha, va? Det finns ju redan nu risk för att det blir smygporr på profilsidorna. Man kan ju länka till porrsidor i sin profil, (LÄS:) med risken att man får varning och/eller avstängning som följd för sitt handlande.

Även om det skulle bli extra mycket porr på profiler om bilder tilläts där så innebär ju inte det att det skulle vara okej att ha porr där. Det är emot forumreglerna och den som postar porr lär bli bestraffad.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Moggy » 2011-12-12 20:57:02

calima skrev:
Moggy skrev:De flesta forum är INTE så. Det är forum typ Familjeliv som uppmuntrar sånt och jag tycker inte det är nåt att sträva efter.


Alla forum/siter jag varit på de snaste tio åren har ståtat med egna "krypin" i någon form.



Då hänger inte vi på samma typ av ställen.

Flera forum som jag är på har inte ens animerade smileys.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Kristofer » 2011-12-12 21:18:03

Moggy skrev:En sån här funktion skulle dra hit folk av typen som hänger på familjeliv. Såna som gillar att prata bäbisspråk till varann, alltid håller med varann och inte tål diskussioner där folk kan bli oense för då blir det dålig stämning. När dom får nys om att det finns krypin här där man kan lägga upp 100 bilder på gulliga hundvalpar så kommer antalet medlemmar att öka dramatiskt.


Precis. Vilka funktioner som finns på ett forum styr i till betydande del vilka typer av folk som kommer att vara forumets användare. Dessutom styr utbudet av funktioner även användarnas beteende på forumet.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Sheyen » 2011-12-12 21:25:55

Moggy skrev:
calima skrev:
Moggy skrev:De flesta forum är INTE så. Det är forum typ Familjeliv som uppmuntrar sånt och jag tycker inte det är nåt att sträva efter.


Alla forum/siter jag varit på de snaste tio åren har ståtat med egna "krypin" i någon form.



Då hänger inte vi på samma typ av ställen.

Flera forum som jag är på har inte ens animerade smileys.

Jag är inte medlem på många forum, men har besökt en del forum iaf... Har inte sett "krypin" på något av de forum jag besökt (jag tänker mig "krypin" som den typ av "krypin" som fanns på LunarStorm).

calima: Vilka forum har du varit på?
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Abbreviation » 2011-12-12 21:31:02

Moggy skrev:En sån här funktion skulle dra hit folk av typen som hänger på familjeliv. Såna som gillar att prata bäbisspråk till varann, alltid håller med varann och inte tål diskussioner där folk kan bli oense för då blir det dålig stämning. När dom får nys om att det finns krypin här där man kan lägga upp 100 bilder på gulliga hundvalpar så kommer antalet medlemmar att öka dramatiskt.

Det märks att du inte själv är medlem på Familjeliv. Maken till aggressivitet, moralpredikande, bråk, dålig stämning, fördömande och kränkningar på personnivå får man fan leta efter. Familjeliv är, trots namnet, inte direkt en barnvänlig sajt. Vi på Aspergerforum framstår som en grupp hippies som håller hand och sjunger kumbaya i jämförelse.

I övrigt har jag inget att tillägga, förutom att det är pinsamt hur vissa av er kan vara så egocentriska, självmotsägande, empatilösa och, rent ut sagt, korkade utan att märka det själva.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav indra76 » 2011-12-12 21:52:55

Moggy skrev:En sån här funktion skulle dra hit folk av typen som hänger på familjeliv. Såna som gillar att prata bäbisspråk till varann, alltid håller med varann och inte tål diskussioner där folk kan bli oense för då blir det dålig stämning. När dom får nys om att det finns krypin här där man kan lägga upp 100 bilder på gulliga hundvalpar så kommer antalet medlemmar att öka dramatiskt.


Creepy helt klart :wink:
indra76
 
Inlägg: 371
Anslöt: 2010-04-27
Ort: Åkersberga

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav indra76 » 2011-12-12 22:02:36

Snacka om att många vekar rädda för all typ av förändring och, som jag ser det, utveckling. Visst det kan finnas risker som en del ser det, men är det en anledning att ha det "som det alltid varit".

Att andra typer av personer skulle komma hit förstår jag inte riktigt risken med, forumet är ju ett AS-forum, vilka andra, uppenbart personer vi inte vill ha hit, skulle vilja hålla till här bara för att vi, kors i taket, skulle få möjligheter att få en lite mer personifierad egen sida? Som sagt, vi skulle inte vara först ut med det direkt...

Nej, trist att många verkar vara emot förslaget och snöar in sig på foton (porr och söta hundar, lika illa både ock tydligen), gästbok (då kommer ingen längre vilja skriva i forumet...).

Jag kan se fördelar också, man kan lättare få vänner, en viktig sak för oss som inte har några IRL direkt, för min del så tycker jag om att göra mig lite mer hemmastadd och boa in mig, finns säkert fler med mig som skulle trivas bättre. De som inte bryr sig om ev nya funktioner är ju faktiskt inte tvingade att använda dem.

Är det typiskt AS att ville ha det som det alltid har varit tro?
indra76
 
Inlägg: 371
Anslöt: 2010-04-27
Ort: Åkersberga

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 22:03:16

Ju mer öppet forumet blir, desto fler användare som inte har några direkta kopplingar till forumets ämnesområde kommer registrera sig. Det gäller bland annat helgon.se, som från början var ett renodlat forum för musikintresserade alternativstilar, och numera mest framstår som en mix av lunarstorm och facebook.

Jag gillar inte alls tanken på att det här forumet blir mer öppet än det redan är. Jag skriver öppet här just för att jag kan vara anonym, och det krävs ingen Einstein för att räkna ut hur snabbt det kan gå för en uttråkad och nyfiken besökare att klura ut vilka relationer/kopplingar man har med folk här, folk på FB osv.

Det går mycket snabbare än man tror.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Fenren » 2011-12-12 22:09:36

indra76 skrev:Är det typiskt AS att ville ha det som det alltid har varit tro?


ja

krypin = förändring

förändring = kaos

kaos = dåligt

=====> krypin = dåligt
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Moggy » 2011-12-12 22:14:12

Fenren skrev:
indra76 skrev:Är det typiskt AS att ville ha det som det alltid har varit tro?


ja

krypin = förändring

förändring = kaos

kaos = dåligt

=====> krypin = dåligt



Bästa inlägget i tråden som helt sammanfattar allt som är värt att säga på ämnet.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 22:15:29

Fenren skrev:
krypin = förändring

förändring = kaos

kaos = dåligt

=====> krypin = dåligt


End of fucking story.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav kullan » 2011-12-12 22:16:40

Fenren skrev:
indra76 skrev:Är det typiskt AS att ville ha det som det alltid har varit tro?


ja

krypin = förändring

förändring = kaos

kaos = dåligt

=====> krypin = dåligt


Thats it!
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Kristofer » 2011-12-12 22:19:37

Henkkalexi skrev:Jag gillar inte alls tanken på att det här forumet blir mer öppet än det redan är. Jag skriver öppet här just för att jag kan vara anonym, och det krävs ingen Einstein för att räkna ut hur snabbt det kan gå för en uttråkad och nyfiken besökare att klura ut vilka relationer/kopplingar man har med folk här, folk på FB osv.

Det går mycket snabbare än man tror.


Dessutom. Rätt vad det är så publicerar en användare bilder på en annan användare,som inte alls är intresserad av att ha sin bild på forumet. Det i kombination med den ökade spårbarhet som krypin innebär kan omöjliggöra anonymitet för den som önskar vara anonym.

Redan nu har vi haft flera stora forumbråk om bilder som publicerats mot viljan hos den som är på bilden. Krypin skulle innebära ännu mer av detta, dessutom blir det omöjligt att överblicka sådana problem.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav indra76 » 2011-12-12 22:20:49

Henkkalexi skrev:Ju mer öppet forumet blir, desto fler användare som inte har några direkta kopplingar till forumets ämnesområde kommer registrera sig. Det gäller bland annat helgon.se, som från början var ett renodlat forum för musikintresserade alternativstilar, och numera mest framstår som en mix av lunarstorm och facebook.

Jag gillar inte alls tanken på att det här forumet blir mer öppet än det redan är. Jag skriver öppet här just för att jag kan vara anonym, och det krävs ingen Einstein för att räkna ut hur snabbt det kan gå för en uttråkad och nyfiken besökare att klura ut vilka relationer/kopplingar man har med folk här, folk på FB osv.

Det går mycket snabbare än man tror.


Jag har full förståelse för dina farhågor och kan känna detsamma. Men som sagt, allt är på frivillig basis och även på andra forum (bipolarna för bipolära t.ex.) där folk vill hålla sig anonyma finns det en del andra möjligheter än här. Vet inte om det är ett problem för folk att fortsätta vara anonyma där (än har ingen hoppat på mig på stan :wink: ), men utökade funktioner känns inte som att det går emot behovet av anonymitet per se.
indra76
 
Inlägg: 371
Anslöt: 2010-04-27
Ort: Åkersberga

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav indra76 » 2011-12-12 22:23:17

Fenren skrev:
indra76 skrev:Är det typiskt AS att ville ha det som det alltid har varit tro?


ja

krypin = förändring

förändring = kaos

kaos = dåligt

=====> krypin = dåligt


Också ett sätt att se det på förstås. All förändring är dålig. I rest my case.
indra76
 
Inlägg: 371
Anslöt: 2010-04-27
Ort: Åkersberga

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Zirre » 2011-12-12 22:30:11

Ingen risk att det blir något av nåt säkert då det kommer ta för mycket tid som säkert varken moddar, admin, ägare och dyl. har ork att lägga på det då det görs på deras fritid.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in