Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kön

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad söker du?

Heterosexuell kvinna söker man för stadigt förhållande.
75
15%
Heterosexuell kvinna söker man för sexträffar.
15
3%
Heterosexuell man söker kvinna för stadigt förhållande.
217
44%
Heterosexuell man söker kvinna för sexträffar.
102
21%
Bisexuell kvinna söker man/kvinna för stadigt förhållande.
16
3%
Bisexuell kvinna söker man/kvinna för sexträffar.
6
1%
Bisexuell man söker man/kvinna för stadigt förhållande.
8
2%
Bisexuell man söker man/kvinna för sexträffar.
8
2%
Homosexuell kvinna söker kvinna för stadigt förhållande.
15
3%
Homosexuell kvinna söker kvinna för sexträffar.
8
2%
Homosexuell man söker man för stadigt förhållande.
9
2%
Homosexuell man söker man för sexträffar.
7
1%
Transgender MtF söker man för stadigt förhållande.
2
0%
Transgender MtF söker man för sexträffar.
0
Inga röster
Transgender FtM söker kvinna för stadigt förhållande.
0
Inga röster
Transgender FtM söker kvinna för sexträffar.
1
0%
 
Antal röster : 489

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav bittin » 2011-11-20 23:02:45

Jag är en kille som söker lite både och helst nån med samma intressen som mig och det utvecklas la till ligg eller relation beroende på hur det känns


Ålder: 21
Musiksmak: allt möjligt mest elektronisk musik, iofs var jag ute och lyssnade på metal igår
Fritidsintressen: datorer, tvspel, glo på film, lyssnar på musik, festa, gå på promenader
Stilar jag finner attraktiva: Bild
Stilar jag inte finner attraktiva: Bild
Livsåskådning: man lever livet för att ha roligt
Politisk uppfattning: -
Viktiga värden i livet för mig: ha roligt, må bra
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: homofober, antifolk
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: att acceptera varandra, kärlek, dunno
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Lakrits » 2011-11-21 2:15:13

Ang. trådrubriken:

Hur kort skall ett samlag vara för att det hela skall betecknas som "tillfälligt sex"? Eller skall tillfälligt tolkas som i uttrycket "tillfället gör tjuven"? I sådana fall torde det väl heta "opportunistiskt sex".
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Alien » 2011-11-21 4:34:11

Moderator:

Avdelad tråd om aspieträffar och dejting här: aspietraffar-dejting-m-m-t23618.html. Ett inlägg har flyttats hit: hur-fungerar-ni-i-ett-forhallande-t16589-72.html#p671925
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-21 10:34:38

Tillfälligt sex innebär att man träffar någon med utgångspunkten att sex är den aktivitet man ska ägna sig åt, utan några löften om fortsatta träffar. Man är heller inte bunden att hålla sig till en person, utan kan mycket väl ha sex med andra vid andra tillfällen, utan att det räknas som otrohet. Själva tidsåtgången är irrelevant i sammanhanget.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav micke83 » 2011-11-21 11:05:57

Jag är en hetrosexuell man som söker en hetrosexuell kvinna som söker en man, ska jag alltså markera det översta alternativet?

Eller är det meningen att jag ska markera det tredje alternativet och bara läsa: jag är en man som söker en hetrosexuell kvinna?

Rubriken "Vad söker du?" rör till det lite...
micke83
 
Inlägg: 97
Anslöt: 2011-06-25
Ort: Stockholm

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav micke83 » 2011-11-21 11:22:26

FINNES: 28-årig engagerad älskare med bitvis god intellektuell förmåga samt av perfekt längd. Gillar promenader, hemmakvällar samt resor på fri hand. Familjeintresse finns.
SÖKES: Kåt tjej med intellektuell förmåga som förmår att skilja på känsla och förnuft, är kall i stressituationer. Ser absolut att hon njuter av analsex samt har basala kunskaper inom matlagning (ej halvfabrikat) samt enklare textilarbeten.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/lang ... -bara-lite

Ålder: 28
Musiksmak: allätare, enstaka verk ur del flesta kategorier.
Fritidsintressen: Mestadels hemmaaktiviteter, men även dans har dykt upp som intresse. Rollspel, film sällskapsspel etc.
Stilar jag finner attraktiva: Hel och ren, Stilar som framhäver stjärten, osminkat, utilitarian/funktionskläder
Stilar jag inte finner attraktiva: pin-up sminkat, högklackat, långa naglar.
Livsåskådning: Hur mörkt allting än är så kan man ju inte kasta in handduken nu, då får man ju aldrig veta hur nya vägen blev, vem som vinner nästa val, och om det blir någon månfärd på 30-talet...
Politisk uppfattning: komplex
Viktiga värden i livet för mig: Lojalitet
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: Feministisk genusvetenskap.
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: Jämlikt sinne för ordning, gemensam grälsyntax samt lojalitet.
micke83
 
Inlägg: 97
Anslöt: 2011-06-25
Ort: Stockholm

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-21 11:47:53

micke83 skrev:Jag är en hetrosexuell man som söker en hetrosexuell kvinna som söker en man, ska jag alltså markera det översta alternativet?

Eller är det meningen att jag ska markera det tredje alternativet och bara läsa: jag är en man som söker en hetrosexuell kvinna?

Rubriken "Vad söker du?" rör till det lite...


Du ska markera vem du är och vad du söker: heterosexuell man söker kvinna.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav jonsch » 2011-11-21 13:03:12

Henkkalexi skrev:För oss med AS så är svårigheten att se saker från en annan människas perspektiv central

FAUL, sådär rent generellt, vill bara infoga det påpekandet. Ovanligt god insikt om att andra kan ha helt andra perspektiv, kanske perspektiv man själv ännu ej kan föreställa sig, är tvärtom något som många aspisar verkar utmärka sig med. Jag och fler här har skrivit samma sak, vill jag minnas; att just majoriteten (av) entisar blir chockade eller deprimerande förtjust fascinerade när de upptäcker att det finns perspektiv de själva inte kände till.

Nå. Tillägger vi någon bisats så blir ditt påpekande ytterst relevant i den här tråden i.a.f.. Kanske så här:

"För stora grupper av aspisar - i synnerhet för många av dem som har svårt att få till fungerande relationer - så är svårigheten att se saker från en annan människas perspektiv central."

Bra tråd, hur som helst, tror jag.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-21 15:52:05

Du har en poäng, Jonsch, men det jag menar är inte att vi har svårt att inse faktumet att människor tänker olika, utan att vi har svårt att förstå hur.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Alien » 2011-11-21 16:01:51

Henkkalexi skrev:Tillfälligt sex innebär att man träffar någon med utgångspunkten att sex är den aktivitet man ska ägna sig åt, utan några löften om fortsatta träffar. Man är heller inte bunden att hålla sig till en person, utan kan mycket väl ha sex med andra vid andra tillfällen, utan att det räknas som otrohet. Själva tidsåtgången är irrelevant i sammanhanget.


"Tillfälligt sex" täcker här alltså både KK-förhållanden och ONS.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Miche » 2011-11-21 16:03:41

Om man nu (mot förmodan) skulle haft en KK i flera år är det ändå tillfälligt sex... eller?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-21 16:15:30

För mig är KK detsamma som att två eller flera parter är överens om att man kan ha sex ihop, utan att man har en intention att bli ett par, eller hålla sig till en enda person.

Jag har både haft KK, one night stands och fast förhållande, och för de två första så gäller det att man inte förväntar sig något mer än det överenskomna.

Ett one night stand kan ibland övergå i ett kk-förhållande, men långt ifrån alltid. Ett tips är att göra upp med personen ifråga vad som gäller innan kläderna åker av. Jag hade ett one night stand med en kille för många herrans år sedan, där vi båda snabbt gjorde upp att det inte fanns några känslor mellan oss och att det var en engångsgrej, men man kunde ju alltid ta kontakt igen om man var sugen på ett ligg någon gång.

Ett kk-förhållande kan bli lite marigare, eftersom vi människor är ett ambivalent och känsligt släkte, och det lätt kan bli så att den ena parten vill mer än den andra. Detta har jag också varit med om, vilket slutade med gråt och tandagnisslan. (Ja, han var NT och vi kunde inte tolka varandra alls... :roll: )

När jag träffade min nuvarande kille, så gjorde vi upp tämligen omgående att vi ville ha ett förhållande, så att inga missförstånd skulle uppstå. Det var mycket skönt för oss båda att inte behöva grubbla i onödan.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav jonsch » 2011-11-21 16:32:08

Henkkalexi skrev:Du har en poäng, Jonsch, men det jag menar är inte att vi har svårt att inse faktumet att människor tänker olika, utan att vi har svårt att förstå hur.

Nästan överens då - för inte det heller, riktigt. Det kryllar av opsykologiska, opedagogiska entisar, de utgör cirka hälften skulle jag tro. Och då tar jag min egen förmåga och dem som jag ser som inlevelsefulla som jämförelse. Det är nog viktigare, faktiskt, att inse att folk har olika perspektiv än att ha lätt att tolka folks uttryck, när det gäller att kunna leva sig in i andras perspektiv.

/ J
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-21 16:45:46

Av omröstningen att döma så finns här minst 26 personer som söker någon form av kontakt utöver vänskap med ena eller andra könet.

Vad är det som känns jobbigast med tanken att själv ta kontakt med en person som verkar intressant?
Är det hur ni ska formulera er?
Är det oron för reaktionen hos den andre?
Är det ovissheten om det kommer leda till något?

Jag vill hemskt gärna höra lite synpunkter för att tråden ska kunna fylla en vettig funktion. Vill ni inte skriva direkt i tråden, så skicka ett PM.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav kullan » 2011-11-21 16:52:27

Min brist på erfarenhet. Rädsla för att misstolka nåt. Sedan har man väl en del andra rädslor oxå.

Mitt självförtroende och min självkänsla är rätt så i botten. Så jag vet inte om jag vågar...
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav jonsch » 2011-11-21 17:01:23

För min del är det svårt att hitta folk, alltså även att hitta kvinnor, som inte ofta tittar irriterat eller en smula lamslaget på en för att man tar upp något till samtal de aldrig tänkt på. Det handlar f.ö. både om tankekrävande saker och kommentarer om små ting som de flesta bara reflektionslöst tar för givet.

Och de som accepterar ens tankar är oftast mer vidsynta än intresserade.

Jag jagar alltså partner för förhållande, om det inte framgått. :-)047

Men har inte "röstat"; så motiverad är jag inte.

/ J
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Krake » 2011-11-21 17:04:05

För att svara på Henkkas fråga... Hur hittar man en person som visar den minsta indikation på att det faktiskt skulle kunna fungera? Jag är en extremt udda person och det är ytterst få människor som jag faktiskt klickar med. Att hitta någon som fungerar för mig genom trial and error framstår som att försöka lösa en RSA-kryptering genom just trial and error metoden. Det tar längre tid att göra det än universums ålder...

Men för all del... Om det är någon (kvinna) som tycker att det skulle vara trevligt att träffa någon som är multikreativ, hyperintelligent och ultrarationell så var så god! Lägg märke till att jag inte andvände några superlativ :wink:
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-21 17:09:07

Brist på erfarenhet är ju ett problem som endast "trial and error" kan bota, och jag antar att det kan vara väldigt svårt om man haft problemet länge och inte vetat hur man ska lösa det. Det blir lätt en ond cirkel där man å ena sidan är rädd att ta kontakt för att man inte vet hur, och å andra sidan aldrig lär sig hur man ska göra eftersom man inte vågar pröva.

Vissa problem växer ju sig oproportionerligt stora, och kan leda till en ond spiral. Självklart kommer man att vara "sämre" på sex om man är oskuld, än om man har haft ett aktivt sexliv under många år. Det handlar om något så enkelt som att övning ger färdighet.

Misstolkningar är mer regel än undantag när det kommer till relationer, oavsett om man är aspie eller neurotypisk. Jag har pratat med flera NT-människor som verkligen inte klarar av att kommunicera vettigt med sina partners, så jag tror banne mig att AS-kommunikationen många gånger är bättre än NT-kommunikationen. :wink:

Att avdramatisera sex är viktigt för att man ska våga leva ut sin sexualitet. Det är en aktivitet du gör tillsammans med en eller flera andra människor, som vääääldigt sällan har med några fyrverkerier eller något rosenskimmer att göra.

Sex ska vara roligt, lustfyllt och kravlöst. (Med kravlöst menar jag inte ansvarslöst, utan att man aldrig ska känna sig tvungen att ställa upp på något man inte är bekväm med!)

Om tanken på IRL-kontakter känns alltför skrämmande/jobbigt, så finns det flera andra sätt att utforska sin egen sexualitet på - som en slags uppvärmning, och inte minst trevligt och kravlöst tidsfördriv:

Här finns ex. en sajt för renodlad sexchatt, dvs. C6
http://www.sexchatta.nu/

Lite erotiska noveller för alla kön och läggningar är fin inspiration
http://www.sexiganoveller.se/

Sajten för HBT-personer OCH heteron, som även har en AS-klubb!
http://www.qx.se/
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-21 17:10:08

@Krake

Lägg upp en tydligare kontaktannons, så det blir lättare för folk här att läsa.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Krake » 2011-11-21 17:17:34

Har redan en

Fast den är kanske inte tillräckligt standard. Det är inte jag heller...
Senast redigerad av Krake 2011-11-21 17:19:33, redigerad totalt 1 gång.
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-21 17:19:05

Krake skrev:Har redan en


Bra! :-)Happy
Alla här kanske inte känner till den tråden, så det är bra om ni som redan har lagt ut kontaktannonser i andra trådar också länkar dem hit ifall ni skriver här.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav kullan » 2011-11-21 17:22:51

Vet tyvärr inte hur man länkar mellan trådarna så det blir knepigt.Men jag har oxå en i samma tråd.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Krake » 2011-11-21 17:27:18

[url="länk"]Hur du vill att länken ska se ut[/url]
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Alien » 2011-11-21 17:29:09

kullan skrev:Vet tyvärr inte hur man länkar mellan trådarna så det blir knepigt.Men jag har oxå en i samma tråd.


Den finns här: post534855.html#p534855

Du högerklickar i den lilla fyrkanten strax framför "av kullan" och väljer "Kopiera länkadress".
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Träffar



Logga in