Kallelse till Försäkringskassan

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Kallelse till Försäkringskassan

Inläggav trudi » 2008-01-18 19:14:24

Jag har varit sjukskriven i flera år för depression och den enda kontakt jag haft med Försäkringskassan är genom deras blanketter. Nu har jag fått en kallelse till ett möte med någon där. I brevet står det om något som kallas Pila – ett projekt för att få långtidsarbetslösa tillbaka till arbetslivet.

Jag fick min aspergerdiagnos i höstas så det är ingen information som FK har ännu. Är det någon som vet om diagnosen spelar någon roll för FK? Jag känner mig lite orolig att de inte bryr sig och kommer att säga åt mig att sluta tramsa och skaffa ett jobb…

Någon som vet lite mer än mig?

trudi
Senast redigerad av trudi 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
trudi
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2007-04-12

Inläggav Ganesh » 2008-01-18 19:17:07

Försök att får nån med dig.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav Kvasir » 2008-01-18 19:22:43

Det verkar ju fulltsändigt meningslöst med ett sådant möte om de inte känner till diagnosen. Du borde nog meddela dem att du har fått en AS-diagnos och se om de fortfarande vill ha mötet eller avvakta.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav trudi » 2008-01-18 19:51:59

Jag tycker det känns svårt att kontakta dem och berätta om diagnosen när de inte frågat efter den. I brevet frågar de inget om min situation förändrats utan skriver bara att jag ska komma på ett möte. Jag kommer naturligtvis ta med mig utlåtandet från läkaren när jag går dit. Det jag undrar över är om FK anser att asperger är en "förmildrande" omständighet eller om det bara är trams - dvs att den inte betyder något för dem och att de har samma krav på mig som någon som inte har asperger.

trudi
Senast redigerad av trudi 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
trudi
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2007-04-12

Inläggav MsTibbs » 2008-01-18 20:07:04

trudi skrev:Jag tycker det känns svårt att kontakta dem och berätta om diagnosen när de inte frågat efter den.


Dom kan ju inte fråga efter något de inte känner till? Jag trodde man själv var ansvarig för att informera om ny förhållanden. Du kanske kan ringa och fråga? Sa de något kring dina möjligheter på arbetsmarknaden på utredningen? Till mig sa de ungefärligt att de trodde jag skulle klara ett aspergeranpassat jobb 50% på sikt, exempelvis. Enligt en vän så har FK blivit strängare på senare tid, som du säkert hört nekades en "nästan blind aggressiv person med autism" vidare sjukbidrag här i Värmland (men fick tillbaka efter mediadrevet).
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Panika » 2008-01-18 20:09:16

Ta en kopia på ditt utlåtande och skicka tll dem, eller kontakta läkaren som skrivit utlåtandet och be den ringa FK och informera dem.
Märkligt att läkaren inte skickat intyg tll FK om diagnos, kan jag tycka...
Men tyvärr inte förvånad...
Pila är ett projekt, där de skickar dig till egna läkare/terapeuter, som ska göra en arbetsbedömning på dig i dagsläget - för att på så vis, i många fall, skriva andra utlåtande om din arbetsförmåga och därmed ställa krav på dig som sjukskriven.
Detta verkar helt märkligt att du ska gå igenom, med din diagnos.
Så, för att slippa att ens behöva tänka på detta - skicka in en kopia på läkarutlåtandet till den person på FK du är kallad till.
Lycka till!
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Inläggav trudi » 2008-01-18 20:34:04

Ms Tibbs: håller med dig om att det är svårt att fråga om något man inte känner till, men de kunde ju ha frågat lite allmänt om min situation förändrats. Har för mig att något liknande stått i tidigare brev jag fått från FK angående sjukskrivning. Nu får jag en känsla av att de inte är intresserade, och det kanske de inte är - jag vet inte.

Före, och under, utredningen gick jag till en psykolog och utredningsläkaren menade att hon skulle "leda" mig vidare. Tyvärr hann jag avsluta psykologkontakten innan jag fick läkarutlåtandet. Jag vet inte riktigt vad nästa steg är och hade hoppats att någon skulle hjälpa mig med det. Nu har jag fått en remiss till vuxenhabiliteringen, men vet inte hur lång tid det tar innan jag får träffa någon där.

Mötet är på tisdag så jag får väl gå dit och se vad som händer.

trudi
Senast redigerad av trudi 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
trudi
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2007-04-12

Inläggav Tess » 2008-01-18 21:22:23

trudi skrev:Jag tycker det känns svårt att kontakta dem och berätta om diagnosen när de inte frågat efter den. I brevet frågar de inget om min situation förändrats utan skriver bara att jag ska komma på ett möte. Jag kommer naturligtvis ta med mig utlåtandet från läkaren när jag går dit. Det jag undrar över är om FK anser att asperger är en "förmildrande" omständighet eller om det bara är trams - dvs att den inte betyder något för dem och att de har samma krav på mig som någon som inte har asperger.

trudi


Asperger är en förmildrande omständighet och det är klart att du ska säga det till dom. Annars kan de ju inte hjälpa dig om de inte vet vad du har för problem. Tycker du det är jobbigt att gå dit själv så försök ta med någon som stöd.
Senast redigerad av Tess 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
Tess
 
Inlägg: 1057
Anslöt: 2007-01-28

Inläggav sommar » 2008-01-18 21:46:21

Viktigt att du berättar för dem!. Då kan du troligtvis får mer hjälp o. framförallt rätt hjälp o. ev ökad förståelse.

FK. har några extra stöd till funktionsnedsatta människor. Titta på deras hemsida under fliken funktionshindrad och sök på aktiviteststöd.
Det stöd jag vet FK. har är aktiviteststöd för unga funktionsnedsatta. Då får man högre dagpenning pga. funktionsnedsättningen; lägst 475 kr/dag brutto (utbetalas av Försäkr.kassan) än grundbeloppet 320 kr/dag brutto från A-kassan och slipper ev. oxå att ha med A-kassan att göra! För att få det stödet ska man troligen vara max 29 och gå i någon av Arbetsförmedlingens åtgärder dvs. praktik o. dylikt och AF. ska besluta att man får det stödet. Givetvis måste man då berätta om diagnosen trots att de kan vara jobbigt. Ev. med hjälp av någon.

(AF. har några åtgärder för funktionsnedsatta. Tex. rehabhandläggare, lönebidraganställning om jobb finns vill säga Man behöver inte gå på jobbintervju på egen hand, ev. inte söka jobb på egen hand, få handledning vid anställning av AF.) AF har inte rätt att "putta ut" funktionnedsatta människor i jobb som de ahr med människor utan funktionsnedsättning. De har handläggare på AF. själv sagt!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Zombie » 2008-01-18 22:35:17

trudi skrev:Jag tycker det känns svårt att kontakta dem och berätta om diagnosen när de inte frågat efter den. I brevet frågar de inget om min situation förändrats utan skriver bara att jag ska komma på ett möte. Jag kommer naturligtvis ta med mig utlåtandet från läkaren när jag går dit. Det jag undrar över är om FK anser att asperger är en "förmildrande" omständighet eller om det bara är trams - dvs att den inte betyder något för dem och att de har samma krav på mig som någon som inte har asperger.
trudi

Asperger är ett funktionshinder enligt lag (vad som förr kallades handikapp). Man inordnas i LSS personkrets 1 (eller hur nu den exakta termen lyder; de graderar funktionshindren i tre "personkretsar"), och får därmed en rad "handikapp"rättigheter. Dem är också FK skyldig att ta hänsyn till. Vad jag förstår bör det vara enbart till din fördel att tala om diagnosen för FK.

Sedan sköts det här olika bra i praktiken; andra här på forumet vet mer om det än jag och har skrivit om det i flera trådar (också på sistone).

Som Tibbs säger har jag också hört det: man är skyldig att själv informera om nya fakta i diagnoser och sådant. Det är en av de litet absurda sakerna i sammanhanget: rättigheter och skyldigheter man inte kan ta reda på eller bevaka kanske just på grund av sin sjukdom eller sitt funktionshinder. Sådant finns det mycket av. Men om inte tjänstemännen på FK är helt okunniga, så bör man kunna få större förståelse även för att inte ha vetat eller förmått det, om man har en AS-diagnos att visa upp.

Kontaktperson, personligt ombud och god man (=hjälpreda, inte förmyndare) är tre slags "assistenter" man kan få via LSS (är det väl, alla tre, ni som vet bättre?) - och som kan hjälpa en med (bl.a.) just sådant som att ta reda på och kämpa för vad man har rätt till, och informera dem man är skyldig att informera.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav MsTibbs » 2008-01-18 23:42:41

trudi skrev:Ms Tibbs: håller med dig om att det är svårt att fråga om något man inte känner till, men de kunde ju ha frågat lite allmänt om min situation förändrats. Har för mig att något liknande stått i tidigare brev jag fått från FK angående sjukskrivning. Nu får jag en känsla av att de inte är intresserade, och det kanske de inte är - jag vet inte.

Före, och under, utredningen gick jag till en psykolog och utredningsläkaren menade att hon skulle "leda" mig vidare. Tyvärr hann jag avsluta psykologkontakten innan jag fick läkarutlåtandet. Jag vet inte riktigt vad nästa steg är och hade hoppats att någon skulle hjälpa mig med det. Nu har jag fått en remiss till vuxenhabiliteringen, men vet inte hur lång tid det tar innan jag får träffa någon där.

Mötet är på tisdag så jag får väl gå dit och se vad som händer.

trudi


Har du kvar numret till psykologen? Hen kanske kan skriva lite om dig, som kan vara till din fördel i kontakten med FK? Hen eller någon annan kan kanske följa med, jag skulle i alla fall gärna velat det, då jag inte uppfattar vad den sortens personer faktiskt sagt förrän flera dagar efter och sådant kan komplicera ibland. Jag håller med om att det är konstigt att de inte allmänt frågat om något förändrats =/ Lycka till!!
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:19:21, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav tahlia » 2008-01-19 0:05:21

sommar skrev:.
Det stöd jag vet FK. har är aktiviteststöd för unga funktionsnedsatta. Då får man högre dagpenning pga. funktionsnedsättningen; lägst 475 kr/dag brutto (utbetalas av Försäkr.kassan) än grundbeloppet 320 kr/dag brutto från A-kassan och slipper ev. oxå att ha med A-kassan att göra!


Har de verkligen höjt aktivitetsstödet så rejält? När jag gick på aktivitetsstöd fick jag inte ens 9.000/månad brutto, och är det 475/dag så är man uppe i 14.725/månad (på en 31-dagars månad). Låter lite underligt för mig.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 2 gånger.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Ganesh » 2008-01-19 0:26:27

Kära Trudi

Ta kopior på alla papper de kan tänkas vilja ha. Och ha nån med dig.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav Ganesh » 2008-01-19 1:11:12

Pila-projektet är inriktat på långtidssjukskrivna. Det drivs av Försäkringskassan och Arbetsmarknadsstyrelsen tillsammans. Om jag fattat det rätt. Det du oroar dig för (...sluta tramsa och skaffa dig ett jobb...) borde inte vara aktuellt. Men jag är intresserad av att höra mer om hur det går. Och på vad sätt Fk och Af faktiskt kan hjälpa dig. För om det finns nån grad av trovärdighet hos regeringen så borde man försöka (verkligen försöka) GÖRA NÅT SOM ÄR BRA FÖR DIG.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav Titti » 2008-01-19 1:52:04

tahlia skrev:
sommar skrev:.
Det stöd jag vet FK. har är aktiviteststöd för unga funktionsnedsatta. Då får man högre dagpenning pga. funktionsnedsättningen; lägst 475 kr/dag brutto (utbetalas av Försäkr.kassan) än grundbeloppet 320 kr/dag brutto från A-kassan och slipper ev. oxå att ha med A-kassan att göra!


Har de verkligen höjt aktivitetsstödet så rejält? När jag gick på aktivitetsstöd fick jag inte ens 9.000/månad brutto, och är det 475/dag så är man uppe i 14.725/månad (på en 31-dagars månad). Låter lite underligt för mig.


Det är säkert fem dagar per vecka det räknas på, A-kassan och olika stöd som utgår från den är alltid det. Då blir det ca 10.000 per månad och det låter mer rimligt (med deras mått mätt).
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Alien » 2008-01-19 2:28:04

trudi skrev:Jag tycker det känns svårt att kontakta dem och berätta om diagnosen när de inte frågat efter den. I brevet frågar de inget om min situation förändrats utan skriver bara att jag ska komma på ett möte. Jag kommer naturligtvis ta med mig utlåtandet från läkaren när jag går dit. Det jag undrar över är om FK anser att asperger är en "förmildrande" omständighet eller om det bara är trams - dvs att den inte betyder något för dem och att de har samma krav på mig som någon som inte har asperger.
trudi


Samma krav kan de definitivt inte ha. Däremot kan du ha krav på AF att de hjälper dig mer än de hjälper andra arbetssökande. Du kan också prata med Vuxenhabiliteringen om "daglig verksamhet" om du vill ha det. Då får man visserligen ingen lön (bara en struntsumma), men man har fortfarande sin pension/sjukersättning. Fördelen med "daglig verksamhet" är att man kommer ut, träffar folk, får lite struktur på dagen. Och man kan själv välja hur mycket man vill/orkar jobba.

Vad vill du själv? Pröva på jobb, daglig verksamhet el inget alls? Du kanske vill avvakta tills du fått en handläggare på Vuxenhabiliteringen.

Det enda som verkar krångligt är om man vill studera och samtidigt ha kvar sin sjukersättning. Där verkar det som olika FK har olika praxis.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Pemer » 2008-01-19 3:31:49

Titti skrev:
tahlia skrev:
sommar skrev:.
Det stöd jag vet FK. har är aktiviteststöd för unga funktionsnedsatta. Då får man högre dagpenning pga. funktionsnedsättningen; lägst 475 kr/dag brutto (utbetalas av Försäkr.kassan) än grundbeloppet 320 kr/dag brutto från A-kassan och slipper ev. oxå att ha med A-kassan att göra!


Har de verkligen höjt aktivitetsstödet så rejält? När jag gick på aktivitetsstöd fick jag inte ens 9.000/månad brutto, och är det 475/dag så är man uppe i 14.725/månad (på en 31-dagars månad). Låter lite underligt för mig.


Det är säkert fem dagar per vecka det räknas på, A-kassan och olika stöd som utgår från den är alltid det. Då blir det ca 10.000 per månad och det låter mer rimligt (med deras mått mätt).


Fortfarande blir det ett par tusen mer än någon över 30 med sjukersättning får i minsta tänkbara pension. När man levt lite längre, och har försökt sköta jobb några extra år, belönas man med att få se dem som är yngre få mer ersättning... kul... inte. :(
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Titti » 2008-01-19 10:29:30

Pemer skrev:
Titti skrev:
tahlia skrev:[quote="sommar"].
Det stöd jag vet FK. har är aktiviteststöd för unga funktionsnedsatta. Då får man högre dagpenning pga. funktionsnedsättningen; lägst 475 kr/dag brutto (utbetalas av Försäkr.kassan) än grundbeloppet 320 kr/dag brutto från A-kassan och slipper ev. oxå att ha med A-kassan att göra!


Har de verkligen höjt aktivitetsstödet så rejält? När jag gick på aktivitetsstöd fick jag inte ens 9.000/månad brutto, och är det 475/dag så är man uppe i 14.725/månad (på en 31-dagars månad). Låter lite underligt för mig.


Det är säkert fem dagar per vecka det räknas på, A-kassan och olika stöd som utgår från den är alltid det. Då blir det ca 10.000 per månad och det låter mer rimligt (med deras mått mätt).


Fortfarande blir det ett par tusen mer än någon över 30 med sjukersättning får i minsta tänkbara pension. När man levt lite längre, och har försökt sköta jobb några extra år, belönas man med att få se dem som är yngre få mer ersättning... kul... inte. :([/quote]

Nu vet jag ju inte om det är sant utan gissade bara att det inte utgår sju utan fem dagar per vecka.

Och ja - jag vet att lägsta nivån på sjukersättningen liksom på övriga pensioner och även på vårdbidraget som utgår till föräldrar med funktionshindrade barn är oanständigt lågt.

Jag tackar min lyckliga stjärna att jag lyckades hålla ihop så långt upp i åren att jag kvalificerat mig för en högre ersättning än så.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav ford » 2008-01-19 10:37:12

Trudi

Du måste absolut berätta om din as. och bifoga läkarutlåtande, även om det känns jättesvårt, för annars kan det rent ut sagt gå åt helvete för dig.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Ganesh » 2008-01-19 10:39:05

ford skrev:Trudi

Du måste absolut berätta om din as. och bifoga läkarutlåtande, även om det känns jättesvårt, för annars kan det rent ut sagt gå åt helvete för dig.


Åt helvete är kanske litet mycket sagt. Men det blir mycket enklare och förmodligen bättre resultat.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav sommar » 2008-01-19 10:51:58

Titti skrev:
Pemer skrev:
Titti skrev:[quote="tahlia"][quote="sommar"].
Det stöd jag vet FK. har är aktiviteststöd för unga funktionsnedsatta. Då får man högre dagpenning pga. funktionsnedsättningen; lägst 475 kr/dag brutto (utbetalas av Försäkr.kassan) än grundbeloppet 320 kr/dag brutto från A-kassan och slipper ev. oxå att ha med A-kassan att göra!


Har de verkligen höjt aktivitetsstödet så rejält? När jag gick på aktivitetsstöd fick jag inte ens 9.000/månad brutto, och är det 475/dag så är man uppe i 14.725/månad (på en 31-dagars månad). Låter lite underligt för mig.


Det är säkert fem dagar per vecka det räknas på, A-kassan och olika stöd som utgår från den är alltid det. Då blir det ca 10.000 per månad och det låter mer rimligt (med deras mått mätt).


Fortfarande blir det ett par tusen mer än någon över 30 med sjukersättning får i minsta tänkbara pension. När man levt lite längre, och har försökt sköta jobb några extra år, belönas man med att få se dem som är yngre få mer ersättning... kul... inte. :([/quote]

Nu vet jag ju inte om det är sant utan gissade bara att det inte utgår sju utan fem dagar per vecka.

Och ja - jag vet att lägsta nivån på sjukersättningen liksom på övriga pensioner och även på vårdbidraget som utgår till föräldrar med funktionshindrade barn är oanständigt lågt.

Jag tackar min lyckliga stjärna att jag lyckades hålla ihop så långt upp i åren att jag kvalificerat mig för en högre ersättning än så.[/quote]

Aktivitetsstöd för unga funktionsnedsatta som deltar i någon åtgärd typ praktik hos Arbetsförmedlingen, 475kr/dag brutto Man ska tydligen vara minst 25 år enligt AF., men det går kannke o. vara yngre oxå. Tror att man inte får vara äldre än 29 år. Jag har inte fått 100% säkert svar på åldersgränsen ännu. På försäkringskassans hemsida står det så luddigt som unga. Det betalas ut 5 dagar/vecka.
AF. och FK. har detta stödet ihop; AF. beslutar om man får det. FK betalar ut.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Panika » 2008-01-19 11:09:16

Och för de över 29, är det 320 kr./dag - det blir liksom billigare att leva ju äldre man blir... :roll: - Iallafall innan man har diagnos. Det blir 4800 netto i månaden...Fett liv...
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Inläggav Titti » 2008-01-19 12:48:14

Panika skrev:Och för de över 29, är det 320 kr./dag - det blir liksom billigare att leva ju äldre man blir... :roll: - Iallafall innan man har diagnos. Det blir 4800 netto i månaden...Fett liv...


Det är väl samma nivå som A-kassan för de som inte har kvalificerat sig för högre ersättning genom arbete, den sk grundnivån. Det kallades KAS förut och brukar täcka existensminimum för en person utöver hyra ungefär. Så har det alltid varit - därmed inte sagt att jag tycker det är riktigt.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav ford » 2008-01-19 12:58:36

Ganesh skrev:
ford skrev:Trudi

Du måste absolut berätta om din as. och bifoga läkarutlåtande, även om det känns jättesvårt, för annars kan det rent ut sagt gå åt helvete för dig.


Åt helvete är kanske litet mycket sagt. Men det blir mycket enklare och förmodligen bättre resultat.


Inte alls, vet de inte att du har as. kan de tvinga dig till saker som du inte klarar av, och ställer du inte upp så får du inga pengar, från vare sig soc. a-kassan, eller fk i värsta fall.
De kan t.ex. tvinga dig att flytta för jobb, trots att du ev. har ett mycket stort behov av trygghet p.g.a. din as., de kan tvinga dig att jobba skift, trots att din dygnsrytm inte fungerar med skiftarbete, eller så kan de lägga saker och ting på ditt ansvar, som du inte fixar att reda ut.
M.a.o. det kan gå jävligt illa, om de inte vet om att du har as.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in