Gå på krogen och hitta kontakter/partner - en otänkbarhet?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-10 14:52:04

missbutterfly skrev:
KrigarSjäl skrev:Att bli uppmärksammad av det motsatta könet handlar fortfarande inte om replikskiften, utan om utstrålning & självförtroende.


Vad?
Själv tycker jag väldigt många killar faller på just märkligt (läs:korkat och matcho) sätt att uttrycka sig och tro att alla tjejer faller för deras "smörsnack" och klyschor om "ggguuudd va vacker du äää!!" (som de säger till alla som råkar passera deras väg).

Själv är jag allergisk mot dessa vedervärdiga kåt-snubbar, tycker det är äckligt och direkt motbjudande att låta k***n styra en i alla möjliga riktningar.

Nej, en riktig man (i mina ögon) nedlåter sig inte till att hänfalla till stundens lustar utan är ärlig och rak med vad han innerst inne tycker.
Dessutom besvärar han sig med att lära känna tjejen, inte bara gå efter yta!

Kan dock hålla med om att utstrålning är viktig hos den andre om jag ska falla för honom på riktigt.


En riktig man behandlar inte tjejer som köttstycken, där är vi överens. Det är för övrigt sådana män som är motståndarna, rivalerna i utelivet. Alltså är det partyknarkare, snobbar, players, fotbollssnubbar & småkriminella som drabbas av mina "alfahannetendenser", och inte betahannarna eller andra aspies.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 3 gånger.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-10 14:54:52

DooM skrev:
KrigarSjäl skrev:Jag förstår att mjukisar helst ser alfahannarna som brölande puckon,


Krigis: för ditt eget bästa får jag nog lov att krossa en och annan av dina illusioner.
Jag har umgåtts med en del tjejer genom åren; och kunnat konstatera att de allra flesta SER "alfahannarna" som just brölande puckon. Detta manifesteras inte bara i ord, utan även i handling; de killarna får inget; just därför att det är helt uppenbart att de bara letar efter en madrass för kvällen.
Undantagen är de allra mest korkade brudarna som mer eller mindre är predestinerade att bli losers i livets lotteri.....så jag antar att det är sådana du raggar på...

men det går att vara både alfahanne och intellektuell. Tro det eller ej


....men hur mycket utbyte har du egentligen av en korkad brud som livskamrat om du nu är så intellektuell?

...eller menar du att dina intressen av det motsatta köner enbart handlar om att skaffa f***a? Hur intellektuell är du isåfall; om du inte har upptäckt de delar av en kvinna som befinner sig ovanför axelhöjd?

Jag tycker mig kunna se en avsvärd skillnad mellan din självbild och min egen hyfsat goda kunskap om hur verkligheten ser ut: därav frågorna; du får ursäkta....... :roll:


Ja, ibland vill man bara ha f***a, och om båda är på det klara med att det bara gäller en natt, vem äger problemet?
Och vari består motsättningen i att vara intellektuell och ha en sexdrift?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Eyesonly » 2007-04-10 18:11:41

Ingenstans vad jag vet. :wink:
Senast redigerad av Eyesonly 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Eyesonly
 
Inlägg: 972
Anslöt: 2006-11-05
Ort: Kristinehamn

Inläggav DooM » 2007-04-10 19:46:51

Krigis....jag finner en rätt märklig inkonsekvens i dina uttalanden:

Å ena sidan säger du:

En riktig man behandlar inte tjejer som köttstycken, där är vi överens


...och i nästa andetag:

Ja, ibland vill man bara ha f***a


Det är just de här killarna som larvar runt på krogen och "bara vill ha lite f***a" som brukar benämnas "alfahannar" i dagligt tal; som är grundligt avskydda av de flesta tjejer; och som i regel inte får sig det efterlängtade nypet: just för att de i de allra flestas ögon behandlar tjejerna som, just; köttstycken.

*Det finns naturligtvis ingen motsättning mellan att vara intellektuell och ha en sexdrift: det var inte det frågan gällde.
*Däremot anser jag definitivt att det finns en motsättning mellan att vara intellektuell och behandla tjejer som köttstycken.

Vilket du uppenbarligen gör emellanåt, men tydligen är för självgod för att begripa? Tråkigt. :?

Förstår du skillnaden? :wink:
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav Thunderchild » 2007-04-10 22:37:19

Nu tycker jag att hetsjakten på Alfahannar börjar bli lite patetisk igen..

Alfahanne verkar vara ett omtyckt skällsord och alla på forumet verkar ha en egen uppfattning om vad det betyder. Eftersom man bestämt sig för att Alfahannar är något fult så stoppar man in allehanda negativa egenskaper.

Det löjligaste är ju att Krigarsjäl gång på gång bevisar att han kan kriga lika bra verbalt som vem som helst på forumet och faktiskt har svar på allting..

I diskussioner med NT brukar jag bli så trött på att när det är något känsloladdat ämne för NT-parten så sätts alla regler om intelligent argumentering ur spel och vad man än säger så får man inget gehör..

Nu upplever jag faktiskt samma sak på forumet och det borde vara pinsamt för alla inblandade att bete sig som en mobb som är helt oemottaglig för intelligenta argument.. Skäms!!

Å vilka är det egentligen som är såna experter på vilka killar som lyckas på krogen? Är dom själva på krogen och raggar varje helg eftersom dom är såna självutnämnda experter eller..?

Jag hade själv en hemsk period nyligen med alldeles för mycket whisky som ibland steg mig rejält åt huvudet. Mycket kladd i håret för en frisyr som var tydlig och en tajt T-shirt. Patetiskt jag vet.. Helst ska man ju klä sig å fixa sig innan man hinkar whisky till apstadiet..

Det jag vill komma till var att dessa kvällar kunde jag få så mycket positiv uppmärksamhet jag ville av tjejerna.. Jag bara flyttar på folk som står i vägen å kliver fram med största självsäkra varggrinet. Inte en tanke på vad jag ska slänga ur mig för replik, utan det kommer något spontant bara. Jag har ju redan sett att dom sett mig, för Alfahannen på stället syns..

Jag vill stötta Krigarsjäl här.. Det handlar inte om smöriga repliker.. Det handlar om utstrålning och självsäkerhet.. Det handlar om att bara gå in och dominera..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Thunderchild » 2007-04-10 22:48:49

DooM skrev:*Det finns naturligtvis ingen motsättning mellan att vara intellektuell och ha en sexdrift: det var inte det frågan gällde.
*Däremot anser jag definitivt att det finns en motsättning mellan att vara intellektuell och behandla tjejer som köttstycken.


Finns det en motsättning mellan att vara intellektuell å vara seriemördare?
Finns det en motsättning mellan att vara intellektuell å uppfinna massförintelsevapen? Finns det en motsättning mellan att vara intellektuell å erövra kontinenter?

Varför skulle man inte kunna vara intellektuell och fixa sig en sexpartner på krogen? Många tjejer gör det, många av dom oxå säkerligen intellektuella..

Att vara Alfahanne och vägra behandla en kvinna som ett stycke kött om hon ber om det vore högst oartigt. En Alfahanne är gentleman när det gäller..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-10 23:12:24

DooM skrev:Krigis....jag finner en rätt märklig inkonsekvens i dina uttalanden:

Å ena sidan säger du:

En riktig man behandlar inte tjejer som köttstycken, där är vi överens


...och i nästa andetag:

Ja, ibland vill man bara ha f***a


Det är just de här killarna som larvar runt på krogen och "bara vill ha lite f***a" som brukar benämnas "alfahannar" i dagligt tal; som är grundligt avskydda av de flesta tjejer; och som i regel inte får sig det efterlängtade nypet: just för att de i de allra flestas ögon behandlar tjejerna som, just; köttstycken.

*Det finns naturligtvis ingen motsättning mellan att vara intellektuell och ha en sexdrift: det var inte det frågan gällde.
*Däremot anser jag definitivt att det finns en motsättning mellan att vara intellektuell och behandla tjejer som köttstycken.

Vilket du uppenbarligen gör emellanåt, men tydligen är för självgod för att begripa? Tråkigt. :?

Förstår du skillnaden? :wink:


Har du svårt att läsa innantill!? När båda är överens om att det bara gäller för en natt, är det ingen som behandlas som köttstycken.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-10 23:24:26

DooM skrev:
KrigarSjäl skrev:Jag förstår att mjukisar helst ser alfahannarna som brölande puckon,


Krigis: för ditt eget bästa får jag nog lov att krossa en och annan av dina illusioner.
Jag har umgåtts med en del tjejer genom åren; och kunnat konstatera att de allra flesta SER "alfahannarna" som just brölande puckon. Detta manifesteras inte bara i ord, utan även i handling; de killarna får inget; just därför att det är helt uppenbart att de bara letar efter en madrass för kvällen.
Undantagen är de allra mest korkade brudarna som mer eller mindre är predestinerade att bli losers i livets lotteri.....så jag antar att det är sådana du raggar på...

men det går att vara både alfahanne och intellektuell. Tro det eller ej


....men hur mycket utbyte har du egentligen av en korkad brud som livskamrat om du nu är så intellektuell?

...eller menar du att dina intressen av det motsatta köner enbart handlar om att skaffa f***a? Hur intellektuell är du isåfall; om du inte har upptäckt de delar av en kvinna som befinner sig ovanför axelhöjd?

Jag tycker mig kunna se en avsvärd skillnad mellan din självbild och min egen hyfsat goda kunskap om hur verkligheten ser ut: därav frågorna; du får ursäkta....... :roll:


Av ditt inlägg att döma gissar jag att du är en som tjejer vänder sig till för att prata av sig, en känslosam mjukis som aldrig får ligga, utan mest funkar som en kurator för kvinnsen...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Pemer » 2007-04-11 1:44:25

KrigarSjäl skrev:Av ditt inlägg att döma gissar jag att du är en som tjejer vänder sig till för att prata av sig, en känslosam mjukis som aldrig får ligga, utan mest funkar som en kurator för kvinnsen...


Jo, man känner igen sig i den beskrivningen... jag tror [i varje fall en groteskt stor del av alla] tjejer av idag saknar egentligt sinne för det genuint romantiska och kärleksfulla, det är just sådana sidor som snarare blir avläst som så mjukt och vänt och "soft" så här kan man utnyttja precis så mycket man vill, men pilsk är man inte programmerad att bli, så det har man mer eller mindre bestämt på förhand att det inte handlar om att man ska bli.

Och ändå är det så uppenbart att det är en kille med den stilen som kan gå hem som satan om man bara så småningom kommer tillräckligt nära och slår an rätt strängar i rätt läge - för rätt tjej med rätt kille under precis rätt omständigheter leder faktiskt de där romantiska och kärleksfulla sidorna förbi de mer kurativa vänskapskänslorna och väcker passion, lidelse och det händer saker som fasen. Även om man kanske egentligen inte tror på något bestående och det man råkar göra tillsammans snarare löper stor risk att förstöra den vänskap man hade hittat.

Jag har varit med om det inte minst i flera oväntade lägen, vilket är en stor anledning till att det gick som det gick med dels de två äldsta jag varit nära, och dels den senaste där det var extremt oplanerat, och jag ändå blev oerhört säker på att avståndet var ett för stort hinder för att jag skulle kunna tänka mig något allvarligt, men där vi råddade upp saker och ting och har blivit samma vänner som innan igen efter det som hände.

Ja, jösses, ja. 12.370 dagars åldersskillnad (34 år, 10 månader och 6 dagar) räknar jag ut att det är mellan äldsta och yngsta. Och fördelade på fem olika födelsedecennier, varav mitt eget är i mitten och till råga på allt blev sist ut av de fem. Och - en rätt konstig tanke... förblir jag händelsevis singel långt in in på 10-talet kanske de fem olika födelsedecennierna t o m kan komma att bli sex.

Det kanske t o m är det mest naturliga man kan tänka sig att det är ungefär så det blir - att jag får ta några år till, ensam kämpande genom livets motgångar, och att jag förhoppningsvis får riktigt god ordning på saker och ting en bit in på 10-talet, och träffar en charmerande 25-åring sisådär runt 2016. Hur gammal jag själv än må ha blivit när (om!) chansen att bilda familj finns där och är realistisk tycker jag trots allt att det är i åldersspannet 25-35 som en blivande mamma bör befinna sig. Nåja, man får se... tror det är bra mycket troligare redan idag att det kan bli fråga om en 80-talist än en 70-talist i alla fall. Som tonåring hade jag annars något slags faiblesse för att kvinnan i mitt liv av någon anledning troligen skulle vara två år äldre än jag. :?

Back on topic... Krogen tror jag ändå mer på idag än jag skulle ha gjort förr, klär jag upp mig så snyggt som jag kan har jag uppenbarligen riktigt okej utstrålning av självsäkerhet, jag har en del faktiska erfarenheter av det, givetvis alla från lägen då jag av olika skäl inte ville eller kunde utnyttja situationen vidare med just den tjej det handlade om just då. Men jag har en egendomlig känsla av att jag slarvar bort mycket ensam tid just på att jag inte är mer på krogen. Nu har det ändå varit rökfritt i över ett år... hmmm....
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav DooM » 2007-04-11 6:22:31

Thunderchild skrev:Att vara Alfahanne och vägra behandla en kvinna som ett stycke kött om hon ber om det vore högst oartigt. En Alfahanne är gentleman när det gäller..


.....haken är bara att det är rätt sällan som tjejer ber om att få bli behandlade som nåt ur charkuteridisken...
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav DooM » 2007-04-11 7:26:57

KrigarSjäl skrev:Av ditt inlägg att döma gissar jag att du är en som tjejer vänder sig till för att prata av sig, en känslosam mjukis som aldrig får ligga, utan mest funkar som en kurator för kvinnsen...


Jag tycks ha dragit på mig "krigarsjäls" heliga vrede: han kallar mig "mjukis"... antagligen det värsta skällsord han kom på. :)

Jag vet inte om jag skulle lyckas ragga på krogen; jag har aldrig försökt; helt enkelt för att jag finner miljön outhärdlig och inte går dit.
Relationer för mig är meningslösa om de bara varar en natt; så tanken på engångsligg tilltalar mig inte: jag vill ha kontinuitet och stabilitet i tillvaron. En relation i en eller annan form har jag dock alltid haft,; singel har jag bara varit kortare perioder...(..ledsen att göra dig besviken...lol... :P ...)

Jag jobbade en gång i tiden på krogen; och fick alla tillfällen att ingående studera spelet som pågick där ...
....och jag såg fullständigt övertydligt vilka män det var som gick hem med kvinnligt sällskap varje kväll (oftast flickvänner; men ibland tillfälliga bekantskaper) och vilka det var som gick hem tillsammans med ett gäng brölande, fulla killkompisar; frustrerade över att de inte hade hittat kvinnligt sällskap.

1) Först de som gick hem med kompisarna? Vilka var det?

...Rätt gissat: machograbbarna som var ute och "raggade f***a" -dvs "alfahannarna".
Följaktigen drog jag slutsatsen att machoattityd inte alls attraherar tjejer utan tvärtom får de flesta att vända sig bort.... och att deras närmast rituella skrävlande sinsemellan om sina erövringar på krogen bara är dravel från början till slut....ungefär som den stil du kör med nu... :wink: ....

2) Till det stora avslöjandet då: vilka fick faktiskt gå hem med damsällskap?
oaktat om det var flickvänner eller tillfälliga bekantskaper? Vilka var det som fick blickar från kvinnor? Dvs: vilka egenskaper hos en man finner kvinnor attraktiva?

A) Pengar. Rika killar går aldrig hem utan flickvänner. Inte ens om de ser ut som Rowan Atkinson. Så cynisk är vår underbara värld.

B) Makt och social status "Rätt" arbete; kläder och bilar -Dvs olika klassiska indikatorer på social status och ställning. Att prestera något i livet: t.ex. ta en läkarexamen eller spela fotboll i landslaget ökar ens chanser dramatiskt.

C) Utseende. Har betydelse utan att vara avgörande och ökar chanserna, men är i regel inte det enda som krävs.


...oooops... inte det du ville höra? :shock: sorry.... men det är så krogen funkar.... såna här blir människor när alkoholen har klätt av dem alla klyschor om "underbar personlighet" och "allas lika värde". Då kommer sanningen fram. Och den är inte vacker..... :?

...sen kan du förstås fortsätta med stilen att på ett anonymt internetforum framställa dig själv som den ultimata machomannen som spöar skurkar och erövrar kvinnor på löpande band... det jag har försökt få dig att förstå i ett antal inlägg; via både satir och seriösa resonemang; är att machomän inte står så våldsamt högt i kurs i världen.....och att det är rätt uppenbart att du bara skrävlar... så vore jag som du så skulle jag försöka odla en lite mer ödmjuk stil både här och annorstädes.... det skulle garanterat gå hem bättre både hos det motsatta könet och folk i allmänhet....

Lycka till! :wink:
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav Thunderchild » 2007-04-11 16:15:21

Där kommer det igen.. Vad är det vi diskuterar egentligen? Är det päron eller är det äpplen?

Kaxiga, skräniga, skrävlande machokillar finns det väl överallt. Jag pratar om Alfahannen.. Han som bara går in och dominerar..

Och hur funkar logiken? Bara för att de skränande macho-NT-idioterna i din bar inte lyckas ragga så finns det väl inget som säger att inte Krigarsjäl gör det. Finns inget som belägger att han snackar skit å skrävlar utan han kanske bara är helt uppriktig, å det ska väl för tusan funka på ett AS-forum??

Jag tror att detta handlar om ren och skär avundsjuka av den mest patetiska sorten.. Doom har sett så många tjejer följa med olika killar hem , men ingen har velat följa med honom.. Så när Krigarsjäl bara sådär i förbifarten slänger ur sig att det är en baggis för honom att ragga så svider det så illa..

Ett resonemang utan någon logisk förankring på ett AS-forum?? Förklaringen är avundsjuka. Något som tom kan få den mest logiska bokmalen att tappa fattningen..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Pemer » 2007-04-11 16:43:09

Nej då, det är helt enkelt olika definitioner på alfa-hanne här... Krigarsjäl och DooM talar om olika saker när de använder termen. DooM har ju redan nämnt att han själv bara undantagsvis varit singel!

Eftersom man talar om att undersökningar visar att det är alfa-hannar som har rätt utrstålning i kvinnors undermedvetna och blir valda, framför omega-hannar, så lutar jag åt att det är Krigarsjäl som verkar använda termen om rätt sak.

En alfa-hanne är en man som är född med (troligast) eller har lyckats förvärva (mindre troligt) precis rätt grad av utstrålad självsäkerhet för att faktiskt gå hem hos kvinnorna. Sedan spelar det egentligen ingen roll om han egentligen är en mjuk och följsam och väldigt social människa, eller den mer brölande typen som är mer intresserad av en f***a än resten av kvinnans kropp.

Omega-hannar är vi andra som inte verkar ha ett uns av rätt utstrålning för att kännas tänkbara som mer än en vän - och det för övrigt precis lika mycket av de kvinnor man får kontakt med i olika sammanhang som själva gör ett stort nummer av att det faktiskt är mjuka goa fina killar de söker, och inget annat. (De kan säkert attraheras av andra mjuka goa fina killar, men då av mjuka goa fina killar med mer "rätt" sorts utstrålning av självkänsla.)

De här brölande macho-typerna som DooM beskriver som besviket gick ensamma hem "trots" sin alfa-aktiga stil, det är helt enkelt de som inte har alfa-utstrålningen medfödd, men försökt lägga sig till med den sedan de hört talas om det är sådan man ska vara för att "få något".

Jag tror att det är nästan 100% sannolikhet att misslyckas om man ska försöka just att lägga sig till med "alfa-stilen" om man inte har det i sig.

Däremot verkar det funka så jäkla skruvat att jag mer och mer börjar ana att det är i krog- och dansvimlet jag med min starka självkänsla för att jag är en jävligt bra och fin blivande partner därmed har mycket av rätt utstrålning för att gå hem. Just där även många av de kvinnor man lär möta har inmundigat lite alkohol och börjat släppa på sina masker och förutfattade ryggmärgsintentioner och kan gå på den känsla de faktiskt får av att uppleva mig.

Däremot är det vid nätdejting om något jag tycker alla verkar så präglade på att gå också på precis samma lista som DooM räknade upp. På nätet, spik nykter, sitter man med just de tankar man redan har om vem en lämplig partner ska vara, och sorterar snabbt bort alla som har minsta lilla detaljfel i förhållande till mallen man redan har.

Jag vet ju själv hur jag klickar mig vidare så fort det finns hund eller röks, och jag märker ju vilka krav kvinnorna man möter på dejtingsajterna har.

För egen del fyra ganska rent praktiska bitar, avståndet, rökning, hundar och att jag vill ha barn, sedan sitter inte jag och har bestämt att hon ska vara mellan 1,70 och 1,75 lång, att hon ska ha långa naglar, att hon ska vara blond eller brunett, att hon inte får vara frimärkssamlare, eller inte får jobba med det eller det eller det...

Men sådana typer av detaljer märker man däremot att enorma delar av kvinnorna är fantastiska på att välja som avgörande för om någon ska vara intressant eller inte - nätdejtingen är ett "smörgåsbord" med så enormt utbud, så varför nöja sig med "vem som helst" när man kan bestämma precis vilka bitar man vill som ska gälla för att man ska visa någon som själv kanske kontaktar en den minsta respekt att ens svara om han har fel längd, något intresse just hon tycker är suspekt osv... Det är inte direkt att ta kontaktformen som sådan på något större allvar, men...

...på krogen (back on topic! :)) med lite promille innanför västen, det är folk är präglade på att kunna se den som faktiskt tar kontakt och är beredda att visa honom lite elementärt intresse.

Jag måste börja testa det...! ;)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Thunderchild » 2007-04-11 17:46:56

Tack Pemer!

Tycker att du redde ut saker och ting väldigt bra.

Personligen tycker jag nätdejting funkar bäst för mig, men man ska aldrig döma ut krogen.

Alla ställen har ju olika klientel och på rätt ställe finns det självklart möjlighet att göra trevliga kontakter.

Om du är en person som bäst upplevs IRL så tycker jag du inte ska spilla mera tid.. Ut å mingla! :)
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Inger » 2007-04-11 18:06:39

Jag tyckte att ni båda tillsammans redde ut det bra.

Och efter att ha träffat Pemer på träffen så tyckte jag att han både såg bättre ut i verkligheten än på fotot i avataren, gav ett allmänt sympatiskt & lagom självsäkert intryck och var trevlig att snacka med (så länge han kunde avhålla sig från att prata sport :wink:), så jag kan bara hålla med. Ut och ragga, Pemer!
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Pemer » 2007-04-11 22:53:55

Ja, det ska nog vara en sporttjej... som håller på rätt lag... en lagom fotbollsintresserad bajar-tjej, förstås... :)

Nåja, jag har inte dömt ut nätet totalt, men det är helt klart alldeles för få tjejer på nätet som är lagom jordnära och realistiska. Och inte alldeles gräsligt självinsiktslösa i sin egen stil mot oss allmänt sympatiska killar som skriver en rad.

Men kanske problemet är mer än något annat att de i princip alla är NT:s där ute? Alla tror de kan läsa massor mellan raderna, och bara vägrar läsa en presentation rätt upp och ner utan projicerar egna förutfattade meningar på den de ska bedöma och ratar utifrån sina egna projektioner.

Vore det bara hyfsat vanligt med tjejer som verkligen sökte en romantisk, kärleksfull, generös, charmig kille och som verkligen tyckte att sådana sidor är klart viktigast och såg till allt annat i andra hand borde ju jag ligga hur bra till som helst...

Men det gör jag alltså inte. Det är DooMs lista som gäller när det kommer till kritan. Allra allra mest på nätet.

Undantagen finns, det är de där tjugo-tjugofem gångerna på sex-sju år nu som det kommit så långt som till att träffas IRL... varav ett tiotal åtminstone blivit vänner antingen för en tid eller permanent sedan dess, och man kan väl säga att det är fyra gånger det kommit en bit på väg mot en relation.

Killar med mer ordnade förhållanden och stabilare ekonomi kan dejta flera gånger per vecka via nätet. Tjejerna kan dejta precis hur mycket de vill eller inte vill. Det är såååå deras marknad...

Fortfarande väldigt off topic, men apropå det ordvalet i förra stycket... ärligt talat, är det någon som kan påminna sig någonsin ha sett en kontaktannons från en man som söker kvinnan i sitt liv och som skrivit något om att han önskar att hon ska ha "ordnade förhållanden" och "god ekonomi"? Jag har varit i svängen och läst annonser av alla de slag i över femton år vid det här laget, och jag har då aldrig sett det... :roll:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Kaks » 2007-04-11 23:15:36

Pemer skrev:Fortfarande väldigt off topic, men apropå det ordvalet i förra stycket... ärligt talat, är det någon som kan påminna sig någonsin ha sett en kontaktannons från en man som söker kvinnan i sitt liv och som skrivit något om att han önskar att hon ska ha "ordnade förhållanden" och "god ekonomi"? Jag har varit i svängen och läst annonser av alla de slag i över femton år vid det här laget, och jag har då aldrig sett det... :roll:


*räcker upp handen* Flertalet ggr på just nätet.

Enl min erfarenhet är det dessutom vanligare att män skriver "du ska inte ha barn" än att kvinnor har det önskemålet.

/Kaks
Senast redigerad av Kaks 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Kaks
 
Inlägg: 623
Anslöt: 2005-10-26
Ort: Västerbotten

Inläggav Pemer » 2007-04-12 0:35:03

Puh! Det var skönt att höra! Det förstnämnda alltså. Jag tycker jag har plöjt mig igenom andra mäns sidor för att få uppslag om vad jag gör rätt och vad jag tvärtom nog gör alldeles fel, men ändå har jag aldrig själv sett sådana ord. Skönt att inte behöva sitta och inbilla sig att det där skulle vara en utpräglat kvinnlig tendens!

Det sistnämnda... ja... håller med om att det låter illa, men är man nu inte redo för att få barn på köpet och inte vill ha några själv är det väl helt rätt att vara tydlig om den saken.

Desto mer anmärkningsvärt - just därför - att de flesta tjejerna med barn är så anti själva mot någon som vill ha barn och inte tycker att barn är något hinder hos den jag vill möta... det verkar vara det hemskaste de kan få höra... :roll:

Om det är fel av män utan barn, som inga vill ha, och/eller inte vill få några befintliga på köpet, att vara tydliga med det på en gång, är det då också fel av mig att så tvunget vilja ha barn och oftast rata alla som inte vill eller kan få några?

Förmodligen är det lika onaturligt av mig att inte vilja ha någon som röker heller.

Men vad är det då inte av ack så många kvinnor jag sett med långa detaljerade listor med krav på den som ska kunna duga i deras ögon. Ja visst ja, det är säkert män som sitter med sådana listor också... glömde det... ;)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Kaks » 2007-04-12 0:52:02

Kaks skrev:Enl min erfarenhet är det dessutom vanligare att män skriver "du ska inte ha barn" än att kvinnor har det önskemålet.

Pemer skrev:Det sistnämnda... ja... håller med om att det låter illa, men är man nu inte redo för att få barn på köpet och inte vill ha några själv är det väl helt rätt att vara tydlig om den saken.


Citerar migsjälv för att visa vad Pemer hänvisar till och vill göra ett förtydligande då det kan vara så att en missuppfattning smugit sig in:

Jag vill kraftigt understrycka att jag anser inte att önskemålet i citering av migsjälv låter illa.

/Kaks
Senast redigerad av Kaks 2011-05-04 10:31:42, redigerad totalt 1 gång.
Kaks
 
Inlägg: 623
Anslöt: 2005-10-26
Ort: Västerbotten

Inläggav Pemer » 2007-04-12 1:23:56

Ah... jag ber om ursäkt, jag feltolkade dig där. [img]http://www.freesmileys.org/emo/signs085.gif[/img]
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-12 17:55:13

Pemer och Thunderchild har rätt ut begreppen på ett fullständigt lysande sätt. Kan inte säga det mycket bättre själv, varför jag hänvisar mina ivrigaste meningsmotståndare till deras senare inlägg i den här tråden (sidan 6). Det blir bara tjatigt om jag skulle besvara med liknande resonemang.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav DooM » 2007-04-12 20:49:06

Pemer skrev:
Eftersom man talar om att undersökningar visar att det är alfa-hannar som har rätt utrstålning i kvinnors undermedvetna och blir valda, framför omega-hannar, så lutar jag åt att det är Krigarsjäl som verkar använda termen om rätt sak.

Pemer: jag antar att du pratar om diverse livsstilsgurus i kvällsblaskorna som uppfunnit diverse underliga teorier om ”alfahannar” resp. ”omegahannar”. Det är inga ”undersökningar” ; utan helt enkelt deras egna hemkokta psykologiska teorier. De torde ha ungefär samma vetenskapliga relevans som ett genomanittligt horoskop; dvs rent humbug. Det finns heller inga sådana begepp i seriös psykologisk litteratur.

Faktum är att jag aldrig har fått minsta belägg för att denna mystiska ”alfahannetyp” överhuvudtaget existerar i verkligheten. –I så fall borde jag ha kunnat observera killar som, utan att ha varken pengar; social status eller någon annan yttre tillgång förförde tjejer på löpande band... -med sin självsäkerhet och ”magnetiska utrålning” får man isåfall förmoda...
...och under fyra år i krogbranschen lyckades jag inte upptäcka en enda?

Hur kommer det sig då att en del killar så envist tror på deras existens och odlar myten om dem?
Antagligen för att det är så de själva drömmer om att vara. Starka; överlägsna och omnipotenta... jämför med smågrabbar som köper serietidningar och drömmer om att de är superman; fantomen eller någon marvelfigur så förstår du vad jag menar.
:roll:

Moderator Alien: Diskussionen om definition av alfahannar har flyttats hit: om-alfahannar-instinkter-status-kognition-m-m-t54657.html
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav DooM » 2007-04-12 21:11:57

Thunderchild skrev:
Kaxiga, skräniga, skrävlande machokillar finns det väl överallt. Jag pratar om Alfahannen.. Han som bara går in och dominerar..

Precis på spiken, Thunderchild; fast möjligen inte på det sätt du tänkte dig.
Det är nämligen det här som alla "kaxiga, skrävlande machokillar" ägnar sig åt när de gör sig själva till åtlöje på krogen: de är, i sin egen fantasivärld, ”alfahannen som bara går in och dominerar".....

...och där har du anledningen till att jag ifrågasätter krigis’ sätt att framställa sig själv:
Den bild han försöker ge av sig själv har jag helt enkelt aldrig sett i verkligheten; utan den tycks huvudsakligen odlas i en del rätt omogna killars fantasi.

Thunderchild skrev:
Jag hade själv en hemsk period nyligen med alldeles för mycket whisky som ibland steg mig rejält åt huvudet. Mycket kladd i håret för en frisyr som var tydlig och en tajt T-shirt. Patetiskt jag vet.. Helst ska man ju klä sig å fixa sig innan man hinkar whisky till apstadiet..
Det jag vill komma till var att dessa kvällar kunde jag få så mycket positiv uppmärksamhet jag ville av tjejerna.. Jag bara flyttar på folk som står i vägen å kliver fram med största självsäkra varggrinet. Inte en tanke på vad jag ska slänga ur mig för replik, utan det kommer något spontant bara. Jag har ju redan sett att dom sett mig, för Alfahannen på stället syns..


När du skrev det här tyckte jag synd om dig. Rejält.

Jag har sett otaliga episoder där vältankade killar (med obegränsat självförtroende) har blivit utsatt för en lek som många tjejer med lite grymma tendenser älskar att ägna sig åt:
De går fram två-tre stycken till killen och ler; tindrar och flirtar med honom.....
.....bara lite överdrivet och lite raljerande; såpass att hyfsat nyktra individer i omgivningen märker vad de gör, men inte så mycket att offret märker det; och himlar med ögonen och sticker två fingrar i munnen så fort han vänder bort huvudet......oftast fattar inte killen någonsin att han har varit driftkucku för hela deras kompisgäng...

Antagligen var det en sådan episod du var med om; jag har åtminstone aldrig sett en kille som ”hinkat whisky till apstadiet” bli föremål för tjejers ärliga beundran.....
Antagligen tyckte ingen synd om dig heller; har man strax innan gått runt med "ett varggrin" och ”flyttat på alla som stod i vägen” har man garanterat redan eliminerat all sympati hos omgivningen.... :?

Kontentan blir; visst, du kan dra omkring på en överdriven och konstlad självbild, men varför? Mår du verkligen bättre av det?
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav Pemer » 2007-04-12 22:25:49

Det bekräftar bara min nyvunna insikt att det förmodligen är just krogen som är det rätta elementet ändå. På nätet är det helt klart de mer lyckade som får napp, jag som inte har mycket att komma med alls i fråga om ekonomi och "ordnade förhållanden" går skoningslöst fetbort och har just ingenting för mina varma fina sidor i sig. På nätet om någonstans ser allt för stor del av kvinnorna - vad de än säger - till yta, fasad och god ekonomi. Personlighet, stil och charm är grymt underordnat.

Vore det inte så skulle jag bara inte vara singel, jag kan inte säga något annat utifrån den självinsikt jag har... :wink:

Däremot låter det trösterikt att det kanske är krogen som kan vara rätt ställe för den som har charm, vet vad han har att ge i en relation och har hög självkänsla över det... synd att man kastat bort över två decennier som vuxen och myndig utan att ha något intresse av krogen, bara... :roll:

Detta skrivet som svar på det första av DooMs inlägg, jag ska läsa det andra nu...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in