Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav nallen » 2011-07-03 20:39:28

Möjligen, men so what? Exakt vad jag vill elelr inte vill är tämligen sekundärt i sammanhanget. Om alla inblandade pratar klarspråk så är det ju inga problem att sortera, vilket är en av de viktigare poängerna.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav kullan » 2011-07-03 20:46:55

Ja i mitt fall är det solklart. Vill inte killen va min pojkvän så vill inte jag ha sex med han heller.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav mnordgren » 2011-07-04 16:19:09

Diskussionen om vikt återfinns nu här:

vikt-kroppsbyggnad-och-relationer-delad-trad-t21538.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav AAA » 2011-07-05 9:20:10

Miche skrev:
AAA skrev:Miche, du har ju haft flera rätt långa förhållanden, om jag inte minns fel?

Nästan rätt... "flera långa förhållanden" kan du ersätta med "ett enda, sexton år långt förhållande"...

Jag fattar fortfarande inte hur jag bar mig åt och kan därför inte implementera det på nya potentiella partners...


Samma med mig - hur gick det till? Var jag där?
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Miche » 2011-07-05 10:49:30

AAA skrev:
Miche skrev:Jag fattar fortfarande inte hur jag bar mig åt och kan därför inte implementera det på nya potentiella partners...


Samma med mig - hur gick det till? Var jag där?

Jag har minnen från då det hände och det fanns personer i omgivningen som såg att vi var kära flera dagar innan det 'hände'.

Jag vet inte om det är typiskt Asperger eller bara typiskt?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav osäker » 2011-07-05 16:43:47

Banzai skrev:Jag har dessutom en förmåga att stöta bort folk, främst av det motsatta könet. Varför detta sker vet jag ej men så är det.

Vet du verkligen inte alls? Du borde väl ha någon bild av på vilket sätt eller i vilket skede detta brukar ske?
osäker
 
Inlägg: 246
Anslöt: 2009-08-24
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Banzai » 2011-07-05 19:52:21

osäker skrev:
Banzai skrev:Jag har dessutom en förmåga att stöta bort folk, främst av det motsatta könet. Varför detta sker vet jag ej men så är det.

Vet du verkligen inte alls? Du borde väl ha någon bild av på vilket sätt eller i vilket skede detta brukar ske?

Om jag visste så skulle jag inte skriva att jag inte vet, inte sant? ;) Jag har ingen bild av på vilket sätt eller när det brukar sker, bara ATT det gör det. Det enda jag märker är att jag inte blir medbjuden på gemensamma tillställningar o.dy.

Jag önskar verkligen veta vad jag gör för fel (är jag för på? för av? för mycket? för lite?) i umgänget med andra, men jag kan inte bedöma mig själv på ett objektivt sätt. Jag är fast i "mitt tänk", jag kan inte se mig själv i ett utifrånperspektiv om du förstår hur jag menar. Jag skulle behöva att någon smög efter mig och filmade mig en dag för att kunna analysera mitt egna beteende.
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav wuwei » 2011-07-05 22:08:47

Moggy skrev:Det är lite varningsflagg på kvinnor som har katter.


Lätt att rada en massa "varningsflaggor" som har katt/er, är arbetslös, har sjukersättning, har diagnos Asperger, har barn, har barn med npf, jobbar som livscoach (för att ta några exempel). Yttre omständigheter som inte behöver säga så väldigt mycket om personen. Fördomar. Hur personen beter sig, tänker och resonerar får då sällan chansen att komma fram.

Både vi själva och andra är nog väl glada i att sätta etiketter på både oss själva och andra. Men de flesta av oss är inte så konsekventa som vi kanske tror. Vi tror eller talar om att vi är SI men vi beter oss faktiskt SÅ lite då och då också. Den som råkar se oss när vi flera gånger beter oss SÅ kommer att tro att vi är SÅ och inte SI. Högst frustrerande när vi själva tycker att vi är SI.
wuwei
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2010-09-08

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav biologic » 2011-07-05 22:38:03

wuwei skrev:
Moggy skrev:Det är lite varningsflagg på kvinnor som har katter.


Lätt att rada en massa "varningsflaggor" som har katt/er, är arbetslös, har sjukersättning, har diagnos Asperger, har barn, har barn med npf, jobbar som livscoach (för att ta några exempel). Yttre omständigheter som inte behöver säga så väldigt mycket om personen. Fördomar. Hur personen beter sig, tänker och resonerar får då sällan chansen att komma fram.

Både vi själva och andra är nog väl glada i att sätta etiketter på både oss själva och andra. Men de flesta av oss är inte så konsekventa som vi kanske tror. Vi tror eller talar om att vi är SI men vi beter oss faktiskt SÅ lite då och då också. Den som råkar se oss när vi flera gånger beter oss SÅ kommer att tro att vi är SÅ och inte SI. Högst frustrerande när vi själva tycker att vi är SI.


Tack wuwei, för ett mycket klokt och träffsäkert inlägg! /Hon med katten
biologic
 
Inlägg: 1522
Anslöt: 2010-10-09
Ort: Blekinge

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Moggy » 2011-07-06 0:27:02

wuwei skrev:
Moggy skrev:Det är lite varningsflagg på kvinnor som har katter.


Lätt att rada en massa "varningsflaggor" som har katt/er, är arbetslös, har sjukersättning, har diagnos Asperger, har barn, har barn med npf, jobbar som livscoach (för att ta några exempel). Yttre omständigheter som inte behöver säga så väldigt mycket om personen. Fördomar. Hur personen beter sig, tänker och resonerar får då sällan chansen att komma fram.

Både vi själva och andra är nog väl glada i att sätta etiketter på både oss själva och andra. Men de flesta av oss är inte så konsekventa som vi kanske tror. Vi tror eller talar om att vi är SI men vi beter oss faktiskt SÅ lite då och då också. Den som råkar se oss när vi flera gånger beter oss SÅ kommer att tro att vi är SÅ och inte SI. Högst frustrerande när vi själva tycker att vi är SI.



Kloka tankar från dig! Håller med helt.

Men i okunskapens och förvirringens brus så är fördomar det vi har att ta till för att bringa nån ordning i det hela.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25


Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav nallen » 2011-07-06 18:58:31

De trådarna och de övriga som finns har alla en sak gemensamt; de innehåller inget konkret och användbart.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Kristofer » 2011-12-17 20:12:15

Off topic, men ändå inte:

ragnevi skrev:Det slår mig varje gång jag är på mindre orter, hur ganska så risiga brudar kan gå tillsammans med hunkar till pojkvänner.


Finns det några typer av platser där detta är möjligt att tillämpa för oss karlar? Dvs. en plats där man som en risig karl kan få riktigt snygga pumor till kvinns?
Senast redigerad av Kristofer 2011-12-17 20:18:07, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Kristofer » 2011-12-17 20:15:10

nallen skrev:De trådarna och de övriga som finns har alla en sak gemensamt; de innehåller inget konkret och användbart.


Tyvärr(?) är Eddies urgamla tråd Hur man överlever livet som AS singelkille den enda tråd inom det här temat som innehåller konkreta råd. Förstainlägget i den tråden är otroligt träffande på många sätt och vis.

Förvisso inte främst en tråd för tjejer, men ändå ett tangerande ämne.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Parvlon » 2011-12-30 21:39:01

Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2011-12-31 2:14:09

Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Banzai » 2011-12-31 2:55:49

Deadly_Nightshade skrev:http://www.n0.se/v/n/8fabf_Men_vs_Women.jpg
Enough said...

Den listan kändes extremt bitter. Skriven av någon som känt sig förbisedd månntro?
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-12-31 3:26:05

Banzai skrev:
Deadly_Nightshade skrev:http://www.n0.se/v/n/8fabf_Men_vs_Women.jpg
Enough said...

Den listan kändes extremt bitter. Skriven av någon som känt sig förbisedd månntro?


Korrekt tolkning eller om den kanske är skriven med glimten i ögat?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav nano » 2011-12-31 6:11:57

Devil skrev:Många män är tävlingsinriktade och gillar att jaga. Så ett tips är att skaffa en killkompis och spela svår.
Även om jag hört det att killar lär vara tävlingsinriktade på det sättet så tror jag inte att det är sant annat än när det gäller den som vill ha något kortvarigt men jag vet egentligen inte.
Personligen skulle jag inte försöka tävla med någon annan kille om en tjej, vill inte tjejen välja mig så vill hon inte, det som måste till är ju ändå att två personer tycker om varandra tillräckligt mycket.

Himla mysigt när kärlek uppstår :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Xzirie » 2011-12-31 8:53:36

Jag kan bara upprepa: World of Warcraft. Har återigen ådragit mig någon form av förhållande utan att ens försöka. Det är snarare svårt att INTE få pojkvän om man spelar ett tag! :D
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav nano » 2011-12-31 11:03:43

Kan tänka mig att WoW är rätt rikt på just killar?
Bara att gratulera :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Huggorm » 2011-12-31 13:01:54

Banzai skrev:
Deadly_Nightshade skrev:http://www.n0.se/v/n/8fabf_Men_vs_Women.jpg
Enough said...

Den listan kändes extremt bitter. Skriven av någon som känt sig förbisedd månntro?

Jag skulle tro att man kan skriva en lika lång lista där rollerna är ombytta
Huggorm
 
Inlägg: 22255
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-12-31 17:10:22

Xzirie skrev:Jag kan bara upprepa: World of Warcraft. Har återigen ådragit mig någon form av förhållande utan att ens försöka. Det är snarare svårt att INTE få pojkvän om man spelar ett tag! :D


Som i en WOW pojkvän eller någon du faktiskt träffar också?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Xzirie » 2011-12-31 18:00:35

slackern skrev:
Xzirie skrev:Jag kan bara upprepa: World of Warcraft. Har återigen ådragit mig någon form av förhållande utan att ens försöka. Det är snarare svårt att INTE få pojkvän om man spelar ett tag! :D


Som i en WOW pojkvän eller någon du faktiskt träffar också?


Båda, men det blir inte så ofta för han bor i London. Vi icke-firade jul ihop. Med julmust och christmas pudding. ^^
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in