Föräldrar med diagnos till barn utan diagnos

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Föräldrar med diagnos till barn utan diagnos

Inläggav DC » 2008-01-03 0:13:18

Jag undrar om det finns forum, aktiviteter mm för föräldrar med egen diagnos som har barn utan diagnos.

Det enda jag hört talas om inom t ex FA är föräldrar med eller utan diagnos som har barn med diagnos och då fokuseras det mest på just barnens eventuella diagnoser.

Det skulle vara intressant att få dela erfarenheter med andra vuxna som själv har diagnos. Hur har ni bemötts i ert föräldraskap? Eventuella fördomar från samhället när det gäller föräldraförmåga osv.
Senast redigerad av DC 2011-05-04 11:14:53, redigerad totalt 1 gång.
DC
Inaktiv
 
Inlägg: 920
Anslöt: 2008-01-03
Ort: Skåne

Re: Föräldrar med diagnos till barn utan diagnos

Inläggav Anonymous » 2008-01-03 0:25:38

DC skrev:Jag undrar om det finns forum, aktiviteter mm för föräldrar med egen diagnos som har barn utan diagnos.

Det enda jag hört talas om inom t ex FA är föräldrar med eller utan diagnos som har barn med diagnos och då fokuseras det mest på just barnens eventuella diagnoser.

Det skulle vara intressant att få dela erfarenheter med andra vuxna som själv har diagnos. Hur har ni bemötts i ert föräldraskap? Eventuella fördomar från samhället när det gäller föräldraförmåga osv.


Föruotm FA. känner jag till Attention; http://www.attention-riks, som finns i hela landet . Finns även något annat oxå i Skåne. Bor själv i Skåne. Ska kolla upp det. Så finns det något som heter organiserade autister.org, men de finns inte i Skåne.
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:14:53, redigerad totalt 1 gång.
Anonymous
 

Re: Föräldrar med diagnos till barn utan diagnos

Inläggav Alien » 2008-01-03 2:25:25

DC skrev:Jag undrar om det finns forum, aktiviteter mm för föräldrar med egen diagnos som har barn utan diagnos.

Det enda jag hört talas om inom t ex FA är föräldrar med eller utan diagnos som har barn med diagnos och då fokuseras det mest på just barnens eventuella diagnoser.

Det skulle vara intressant att få dela erfarenheter med andra vuxna som själv har diagnos. Hur har ni bemötts i ert föräldraskap? Eventuella fördomar från samhället när det gäller föräldraförmåga osv.


Det finns ju Föräldraforum under Allt om Asperger. Där finns både föräldrar med AS och barn utan diagnos och föräldrar med barn med diagnos. Plus föräldrar utan diagnos men med barn med diagnos.

Jag har inte sett något forum enbart för föräldrar med diagnos, men har du kollat på t ex Allt för föräldrar, de har ju många snackgrupper. Men jag tror faktiskt det finns fler föräldrar med AS här, så jag föreslår att du anmäler dig till Föräldraforum.

Jag har själv AS och mitt barn är helt normalt, men hon är vuxen nu.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:14:53, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Anonymous » 2008-01-03 15:36:26

Ok. Du ville mest veta vad som finns för föräldrar. Vet inte så mkt. om det. Har själv inga barn.
Anonymous
 

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in