Jag kan inte läsa kvinnor -- dubbelhilfe

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Anonymous » 2007-12-29 15:45:58

KrigarSjäl skrev:Det är inte meningen att män & kvinnor ska förstå varandra, likna varandra. Vi ska komplettera varandra.


Det verkar vara så. Det sägs ju " Män är från Mars, kvinor från Venus". Finns tom. en bok som heter så som just handlar om detta fenomen.
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Anonymous
 

Inläggav ufo » 2007-12-29 15:48:47

KrigarSjäl skrev:Det är inte meningen att män & kvinnor ska förstå varandra, likna varandra. Vi ska komplettera varandra.
Jo förståelsen är viktig.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav bejkon1 » 2007-12-29 17:28:58

Pemer skrev:Jag har ju - även i flera andra sammanhang - haft svårt att inte se ett mönster att massor av kvinnor jag vänder mig till med sympati och värme har blivit livrädda och dragit sig undan... :roll:

Har undrat många gånger om kvinnor har väldigt svårt för äkta känsloyttringar från mäns sida, eller om det är just när det gäller en man som mig som det blir konstigt just för att min utstrålning är förvrängd/korrupt av mitt Asperger, och/eller av den del av min personlighet som oftast kallas desperation, om de två nu inte är en och samma sak...



Pemer jag känner igen mig som attans. Vi aspergers förstorar upp saker till magnumsaker av minsta lilla. Detta är möjligt då vi troligen kommer från ett liv i utaförskap där vi fått en enda sak bekräftat i hela vårt liv: vi är inte som andra. Hur mycket jag vrider på mitt liv blir det bara en känsla kvar: ÖVERLEVNAD. Denna överlevnad har inneburit att spela någon man inte är för att inte göra bort sig helt. Denna känsla är FÖRÖDANDE i vår (såkallade) kontakt med kvinnor i senare livet. Jag behöver inte mycket för att avfärda en brud HELT då jag av någon anledning söker deras nobb aktivt i kontakten. För om man tänker efter så är det den enda känslan vi är RIKTIGT bekväma i. Jag gick igenom en massa eoisoder på ett vårdhem nu med personalbrudar. Jag valde (insåg jag senare) att falla för brudar jag inte kunde få för det var tryggast. Jag hade troligen fått skrämselhicka XXL om dessa sagt "jag vill ha dig nu och här"...:D Nu sitter jag här efter mycket jobb med mig själv och en massa tankar som man får bolla här på forumet jag känner jag är redo för brudar. Men det krävs tråkiga saker såsom att älska sig själv osv.

Om någon brud kunde radda upp den armada av subtila signaler de ger när de VILL ha en och de signaler de ger när de INTE vill ha en skulle jag vara en glad kampare. Dessvärre verkar kvinnor älska att ha dessa bevarade hemligheter för sig själva. FÖR DETTA ÄR KÄRNAN I PROBLEMET FÖR AS-KILLAR. Vi vill att de berättar detta bokstavligt för allt annat är (iaf för mig) en skymf. Men detta lär aldrig hända så jag får väl känna mig fram...
Senast redigerad av bejkon1 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
bejkon1
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2007-12-05
Ort: Höör

Inläggav Zombie » 2007-12-29 17:54:00

Pemer skrev:Blivit livrädda för kontakten, och slutat ens vara på forumet lika snabbt som de hade kommit hit. Kanske inte alls hade med mig att göra i och för sig, men det har väl hänt tre, fyra gånger nu, så man tar åt sig av gammal vana...


Jag känner ju inte till de fallen, men kanske att det inte alltid har haft med könet eller dig att göra? Själv är jag så bränd på att aldrig räcka till eller göra rätt socialt hur jag än anstränger mig, att jag utan vidare kan få panik just för att någon är vänlig mot mig. Hellre sticka fort som fan innan man gör en till god människa besviken! Jag tycker inte det verkar som om jag är ensam om det.

[Edit:] Sett tecken ditåt till och med bland NT.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Zombie » 2007-12-29 18:36:06

bejkon1 skrev: om ni tycker att jag förpestar era liv med fördomar så åberopar jag det faktum att någon måste lära om mig och jag lär mig jättemycket av er alla. det är jättejobbigt att ha en massa vedervärdiga åsikter (som måste ut på något sätt) och sedan komma på att man är ute och cyklar hela tiden. tro mig. inte min vilja att förpesta. min funktion att prata och fråga är att lära om. hoppas ni står ut med lilla mig.


Jag har inte alls fått intryck av någon "förpestare" - en del inlägg tagna för sig andas kanske bitterhet, men så läser jag nästa och nästa och ser en mycket bra människa som jobbar väldigt seriöst med sig själv. Bitterheten får plats utan att ändra det intrycket, i alla fall i mina ögon.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-30 0:54:06

KrigarSjäl skrev:Det är inte meningen att män & kvinnor ska förstå varandra, likna varandra. Vi ska komplettera varandra.


Jag är inte av den åsikten att män och kvinnor är så fantastiskt olika varandra. I det stora hela funderar vi över samma saker och tycker samma saker är viktiga i livet.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Anonymous » 2007-12-30 12:02:30

Bjäbbmonstret skrev:
KrigarSjäl skrev:Det är inte meningen att män & kvinnor ska förstå varandra, likna varandra. Vi ska komplettera varandra.


Jag är inte av den åsikten att män och kvinnor är så fantastiskt olika varandra. I det stora hela funderar vi över samma saker och tycker samma saker är viktiga i livet.


Jo sant, men man ser ändå många olikheter i tänkandet o. handlandet många ggr. inte minst när det är dags att bli sambo, shoopa, planera diverse saker, m.m. På gott & ont.
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Anonymous
 

Inläggav bejkon1 » 2007-12-30 12:29:47

Zombie skrev:
bejkon1 skrev: om ni tycker att jag förpestar era liv med fördomar så åberopar jag det faktum att någon måste lära om mig och jag lär mig jättemycket av er alla. det är jättejobbigt att ha en massa vedervärdiga åsikter (som måste ut på något sätt) och sedan komma på att man är ute och cyklar hela tiden. tro mig. inte min vilja att förpesta. min funktion att prata och fråga är att lära om. hoppas ni står ut med lilla mig.


Jag har inte alls fått intryck av någon "förpestare" - en del inlägg tagna för sig andas kanske bitterhet, men så läser jag nästa och nästa och ser en mycket bra människa som jobbar väldigt seriöst med sig själv. Bitterheten får plats utan att ändra det intrycket, i alla fall i mina ögon.


jag tackar zombie för dessa orden. de värmer. jag var ute igår med mina riktiga vänner och jag inser att det är vänner man behöver först.

-brudar kommer och går men vänner består.
Natanael von Mattsson ;)
Senast redigerad av bejkon1 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
bejkon1
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2007-12-05
Ort: Höör

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-30 14:19:52

caroline78 skrev:
Bjäbbmonstret skrev:
KrigarSjäl skrev:Det är inte meningen att män & kvinnor ska förstå varandra, likna varandra. Vi ska komplettera varandra.


Jag är inte av den åsikten att män och kvinnor är så fantastiskt olika varandra. I det stora hela funderar vi över samma saker och tycker samma saker är viktiga i livet.


Jo sant, men man ser ändå många olikheter i tänkandet o. handlandet många ggr. inte minst när det är dags att bli sambo, shoopa, planera diverse saker, m.m. På gott & ont.


Vad skulle det vara för nåt? Tycker inte att jag har upplevt några könsrelaterade olikheter på just de områdena.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav nallen » 2007-12-30 16:05:03

Bjäbbmonstret skrev:...Killar med AS verkar tro att det man har sagt om vad som gäller i förhållande till dem är hugget i sten.


Det borde gälla alla och alltid. Om man inte menar det man säger ska man för helvet låta bli att öppna käften. Jag tycker man skulle kunna stämma folk som ändrar sig eller gör saker som de inte talat om för löftes-/kontraktsbrott eller bedrägeri.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-30 16:09:33

nallen skrev:
Bjäbbmonstret skrev:...Killar med AS verkar tro att det man har sagt om vad som gäller i förhållande till dem är hugget i sten.


Det borde gälla alla och alltid. Om man inte menar det man säger ska man för helvet låta bli att öppna käften. Jag tycker man skulle kunna stämma folk som ändrar sig eller gör saker som de inte talat om för löftes-/kontraktsbrott eller bedrägeri.


Det håller inte. Då kan man inte heller bli intresserad av en person som man inte var intresserad av från början.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav nallen » 2007-12-30 16:09:43

weasley skrev:Tror du att du ska hitta bra tjejer på krogen, så är du fel ute. Bra personer hittar man på bussar, bibblan, bankomatkön eller i kassan på apoteket.

Hur vet man vilka av dom som är där för att träffa nån då?
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-30 16:11:18

nallen skrev:
weasley skrev:Tror du att du ska hitta bra tjejer på krogen, så är du fel ute. Bra personer hittar man på bussar, bibblan, bankomatkön eller i kassan på apoteket.

Hur vet man vilka av dom som är där för att träffa nån då?


Det är dom ju inte. Det är just det som är finessen.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav nallen » 2007-12-30 16:22:18

Bjäbbmonstret skrev:
nallen skrev:
Bjäbbmonstret skrev:...Killar med AS verkar tro att det man har sagt om vad som gäller i förhållande till dem är hugget i sten.


Det borde gälla alla och alltid. Om man inte menar det man säger ska man för helvet låta bli att öppna käften. Jag tycker man skulle kunna stämma folk som ändrar sig eller gör saker som de inte talat om för löftes-/kontraktsbrott eller bedrägeri.


Det håller inte. Då kan man inte heller bli intresserad av en person som man inte var intresserad av från början.


Det beror väl ändå på om man var ute för att träffa nån eller av någon annan anledning.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav nallen » 2007-12-30 16:24:06

Bjäbbmonstret skrev:
nallen skrev:
weasley skrev:Tror du att du ska hitta bra tjejer på krogen, så är du fel ute. Bra personer hittar man på bussar, bibblan, bankomatkön eller i kassan på apoteket.

Hur vet man vilka av dom som är där för att träffa nån då?


Det är dom ju inte. Det är just det som är finessen.

Då lär det ju inte bli nåt. Man kan/ska ju inte tränga sig på så.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Anonymous » 2007-12-30 16:28:47

bejkon1 skrev:
Zombie skrev:
bejkon1 skrev: om ni tycker att jag förpestar era liv med fördomar så åberopar jag det faktum att någon måste lära om mig och jag lär mig jättemycket av er alla. det är jättejobbigt att ha en massa vedervärdiga åsikter (som måste ut på något sätt) och sedan komma på att man är ute och cyklar hela tiden. tro mig. inte min vilja att förpesta. min funktion att prata och fråga är att lära om. hoppas ni står ut med lilla mig.


Jag har inte alls fått intryck av någon "förpestare" - en del inlägg tagna för sig andas kanske bitterhet, men så läser jag nästa och nästa och ser en mycket bra människa som jobbar väldigt seriöst med sig själv. Bitterheten får plats utan att ändra det intrycket, i alla fall i mina ögon.

jag tackar zombie för dessa orden. de värmer. jag var ute igår med mina riktiga vänner och jag inser att det är vänner man behöver först.

-brudar kommer och går men vänner består.
Natanael von Mattsson ;)


Visst är det så! :)
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 2 gånger.
Anonymous
 

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-30 16:29:06

nallen skrev:
Bjäbbmonstret skrev:
nallen skrev:[quote="weasley"]Tror du att du ska hitta bra tjejer på krogen, så är du fel ute. Bra personer hittar man på bussar, bibblan, bankomatkön eller i kassan på apoteket.

Hur vet man vilka av dom som är där för att träffa nån då?


Det är dom ju inte. Det är just det som är finessen.

Då lär det ju inte bli nåt. Man kan/ska ju inte tränga sig på så.[/quote]

Vara trevlig, säga något och le behöver ju inte vara att tränga sig på. Har man tur är hon på gott humör eller har tråkigt och kan kanske tänka sig att prata en stund med just dig. :-) Har man otur så säger hon bara något intetsägande tillbaka och då är det ju inte mer med det.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav nallen » 2007-12-30 16:38:09

Bjäbbmonstret skrev:Vara trevlig, säga något och le behöver ju inte vara att tränga sig på. Har man tur är hon på gott humör eller har tråkigt och kan kanske tänka sig att prata en stund med just dig. :-) Har man otur så säger hon bara något intetsägande tillbaka och då är det ju inte mer med det.

Det är klar det är! Om man inte är på biblioteket för att träffa nån (vilket jag f.ö finner tämligen osannolikt) så är man väl där för att söka information om nåt och då vill man väl för allt i världen inte bli störd av nån okänd som börjar babbla om nåt helt annat. Dessutom ska det vara tyst på biblioteket, inget snackande m.a.o.

Om/när jag blir så allvarligt intresserad att jag vågar försöka mig på att inleda ett samtal så är det ju total katastrof om det inte blir som jag vill.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-30 16:43:31

nallen skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Vara trevlig, säga något och le behöver ju inte vara att tränga sig på. Har man tur är hon på gott humör eller har tråkigt och kan kanske tänka sig att prata en stund med just dig. :-) Har man otur så säger hon bara något intetsägande tillbaka och då är det ju inte mer med det.

Det är klar det är! Om man inte är på biblioteket för att träffa nån (vilket jag f.ö finner tämligen osannolikt) så är man väl där för att söka information om nåt och då vill man väl för allt i världen inte bli störd av nån okänd som börjar babbla om nåt helt annat. Dessutom ska det vara tyst på biblioteket, inget snackande m.a.o.

Om/när jag blir så allvarligt intresserad att jag vågar försöka mig på att inleda ett samtal så är det ju total katastrof om det inte blir som jag vill.


Det kan också vara så att man har gått in på biblioteket en liten stund bara för att det råkar regna ute, eller man sitter där för att man ska vidare för en buss som inte går förrän om 45 minuter och man vill ha något halvvettigt att göra under tiden, eller att man skulle söka information från början men inte hittat något om det man ska ha och börjar bli frustrerad och har tråkigt.

Tyst på bibliotek ja, men lågmälda samtal brukar vara okej.

Och vänjer man sig vid att säga saker till folk ibland även när man inte är så allvarligt intresserad är det kanske inte samma tröskel när det en gång är det.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Pemer » 2007-12-30 17:10:16

Själv tycker jag man bara möter tjejer som läser böcker, lyssnar på mp3-spelare eller är i telefon överallt, och är fullkomligt upptagna, så att alla möjligheter att påbörja ett samtal lite oförhappandes är helt borta.

Det känns lite som att vissa människor kan möta personer under rätt omständigheter var som helst, medan vi är andra som bara kan möta folk under "fel" omständigheter.

Jag har själv övervunnit det mesta av den blyghet jag alldeles för länge var drabbad av, men får en närmast ständig känsla av att möta alla i sammanhang där just de absolut har bestämt sig för att de inte är öppna för att börja prata med, och lära känna, någon. Och att fruktansvärt många människor har bestämt i förväg att det ena eller det andra sammanhanget i sig exkluderar dem man må möta där från att kunna vara intressanta nog att gå vidare med som vänner eller kanske mer.

Typ: "Inte blir jag intresserad av att lära känna - eller bli ihop med - någon som jag möter just i simhallen, eller på biblioteket, eller som dyker upp och hjälper mig få igång bilen en regnig dag på parkeringen..."

Eller inte minst den riktigt sjukt konstlade synen "Inte vill jag träffa och lära känna någon IRL som jag råkar börja chatta lite med på nätet, jag har ju inga problem att få vänner IRL, så varför skulle jag bli ett skvatt intresserad av någon jag mött på nätet...?!?"

Själv är jag ju inte låst vid dejtingsajter på nätet och skulle slå ifrån mig om någon sötnos skulle börja flörta med mig någonstans IRL, typ "men snälla, här är jag för att dricka en öl och dansa lite, vill jag träffa någon loggar jag in på Vilda Webben, vad är det för fel på dig som inte tänker exakt som jag gör???"

Nej, jag är öppen för att nya människor jag möter kan vara nya vänner och bekanta, eller - om de är kvinnor - kanske kan tänkas vara den där så kallade rätta, precis var jag än möter dem... bara man händelsevis råkar få kontakt och börjar prata...

Men det verkar fan inte som att det är så särskilt många andra ser på saken, när det verkligen gäller. "På krogen" verkar vara något som sitter djupt rotat hos oerhört många. Eller var är det egentligen de räknar med att någon de möter faktiskt "får" vara någon som kanske kan vara deras blivande barns far? Eller om inte annat kanske deras blivande bäste vän?
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-30 17:25:00

De jag har haft långvariga relationer med har jag lärt känna genom föreningslivet och i ett fall på min arbetsplats. Nu verkar det faktiskt som jag håller på att inleda en ganska seriös relation med någon jag träffade på nätet...

Personer jag har haft kortvariga relationer med har jag också träffat genom föreningslivet, eller i något fall på festival, på nätet eller för att han kom fram och pratade med mig på allmän plats.

Jag graderar inte dessa kontakter. Jag vet att många gör det.

Mina vänner har till stor del hittat sina respektive antingen genom föreningslivet eller på nätet. Rör det sig om yngre personer kan de gått på samma skola.

Jag tror därför att det är så att långvariga och upprepade kontakter gör bättre förutsättningar för att få igång långvariga relationer men att ibland händer det osannolika och det behöver inte vara fel det heller. Många kortvariga kontakter borde alltså också ge utdelning.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav MsTibbs » 2007-12-30 17:33:24

nallen skrev:
Bjäbbmonstret skrev:...Killar med AS verkar tro att det man har sagt om vad som gäller i förhållande till dem är hugget i sten.


Det borde gälla alla och alltid. Om man inte menar det man säger ska man för helvet låta bli att öppna käften. Jag tycker man skulle kunna stämma folk som ändrar sig eller gör saker som de inte talat om för löftes-/kontraktsbrott eller bedrägeri.


Jag håller med i teorin, men det skulle inte fungera praktiskt. Det förutsätter att man skulle ha alla fakta på bordet och ingen kommer någonsin ha all den kunnskapen.

Om jag tex känner en person ytligt, vet jag förmodligen int huruvida han är trevlig även vid nära bekantskap, jag vet ännu inte om vi har liknande intressen, jag vet inte om han har konstiga vanor som är för mycket mm. Samma med politiken; det parti som man fått ett intryck utav, behöver inte stämma om man lä känna dem. Politiker är väldsbäst på floskler. Dessutom ändras man själv; en kång i tiden kanske man såg det som världens viktigaste grej att få supa varje helg, men när man växer upp ändrar man prioriteringar till familjen och att lillkillen behöver ny jacka och en nykter ansvarstagande förälder. Ingenting är konstant.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:12:22, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav MsTibbs » 2007-12-30 17:39:11

nallen skrev:
Bjäbbmonstret skrev:
nallen skrev:[quote="Bjäbbmonstret"]...Killar med AS verkar tro att det man har sagt om vad som gäller i förhållande till dem är hugget i sten.


Det borde gälla alla och alltid. Om man inte menar det man säger ska man för helvet låta bli att öppna käften. Jag tycker man skulle kunna stämma folk som ändrar sig eller gör saker som de inte talat om för löftes-/kontraktsbrott eller bedrägeri.


Det håller inte. Då kan man inte heller bli intresserad av en person som man inte var intresserad av från början.


Det beror väl ändå på om man var ute för att träffa nån eller av någon annan anledning.[/quote]

Jag har aldrig någonsin "varit ute för att träffa någon". Det är det som är grejjen; om nån säger "Hej jag heter Kalle/Anna, ska vi gifta oss?" skulle jag tvärtom få chock. Ändå har jag träffat folk; huruvida jag blivit intresserad av någon är en sak som utvecklar sig. Jag skulle få klaustrofobi och rymma om någon tog upp frågan om förhållande rakt på, på krogen. Mitt 2,5årsförhållande tog det ca en månad från "Hej" till att vi blev ihop, det är lagom tid, då har man lärt känna varann bra nog för att kunna veta om man är intresserad eller inte.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:12:22, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav nallen » 2007-12-30 17:42:25

Bjäbbmonstret skrev:Och vänjer man sig vid att säga saker till folk ibland även när man inte är så allvarligt intresserad är det kanske inte samma tröskel när det en gång är det.

Men det är ju bara jobbigt och/eller plågsamt att prata med folk man inte är intresserad av.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 11:12:22, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in