Manligt-Kvinnligt (igen)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav MsTibbs » 2007-12-29 16:32:42

KrigarSjäl skrev:
MsTibbs skrev:
KrigarSjäl skrev:Nu gör du samma kardinalfel som rabiatfeministerna; (...) Sen måtte du vara klumpigt vaggad om du anser att vetenskapliga fakta är dravel. Dravel är att förneka vetenskapliga rön i förmån för ren fantasi. Är du en sån som kör med kristallhealing istället för att gå till sjukan om du blir dålig också?


Du gör samma kardinalfel som du anser henne göra. Ni tycker hyfsat lika.

Nej, vi tycker inte lika. Jag delar inte hennes vetenskapsförakt.


Vetenskap utnyttjas av konservativa för att berättiga sitt dräggiga beteende. Det betyder inte att vetenskapen har fel, utan att ensidig läsning av den stärker sociala stigmat. Det ä i tolkningen av vetenskapens konsekvens, som ni skiljer er.

Vetenskapen säger tex "tjejjer är generellt mer lagda åt att ta hand om ungar". Problemet uppstår först när vissa män använder det som ursäkt och säger "jag är man, altså behöver jag inte ta hand om ungar eller hjälpa till (sic!) i hemmet". Han förväntar sig altså att kvinnan skall vilja vara en obetald personlig slav.

Mannen kommer altså jobba 40 timmar i veckan,
medan kvinnan jobbar 40 timmar i veckan + barn/mat/städ/tvätt...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Zombie » 2007-12-29 17:18:36

KrigarSjäl skrev:
MsTibbs skrev:
KrigarSjäl skrev:Nu gör du samma kardinalfel som rabiatfeministerna; (...) Sen måtte du vara klumpigt vaggad om du anser att vetenskapliga fakta är dravel. Dravel är att förneka vetenskapliga rön i förmån för ren fantasi. Är du en sån som kör med kristallhealing istället för att gå till sjukan om du blir dålig också?

Du gör samma kardinalfel som du anser henne göra. Ni tycker hyfsat lika.

Nej, vi tycker inte lika. Jag delar inte hennes vetenskapsförakt.

MsTibbs skrev:Vetenskap utnyttjas av konservativa för att berättiga sitt dräggiga beteende. Det betyder inte att vetenskapen har fel, utan att ensidig läsning av den stärker sociala stigmat. Det ä i tolkningen av vetenskapens konsekvens, som ni skiljer er.

Vetenskapen säger tex "tjejjer är generellt mer lagda åt att ta hand om ungar". Problemet uppstår först när vissa män använder det som ursäkt och säger "jag är man, altså behöver jag inte ta hand om ungar eller hjälpa till (sic!) i hemmet". Han förväntar sig altså att kvinnan skall vilja vara en obetald personlig slav.

Mannen kommer altså jobba 40 timmar i veckan,
medan kvinnan jobbar 40 timmar i veckan + barn/mat/städ/tvätt...


Tål att läsas en gång till, tycker jag. Generaliserar man så gör man människor illa.
Vill bara tillägga att jag inte ser något vetenskapsförakt hos Bjäbbmonstret. (Att hålla sig till "nog" och "kanske" är till exempel mycket seriöst i saker som är för komplicerade för att vara tvärsäker i.)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Thunderchild » 2007-12-31 18:07:04

Förstår inta hur någon av feministhönorna på forumet har mage att börja ha synpunkter i genusdebatten igen..

Hela debatten avslutades för ett par månader sedan efter att Inger presenterade ett långt inlägg med obestridliga biologiska fakta från seriös medicinsk forskning..

Ingen vågade ens pipa då om att den forskningen skulle vara oseriös eller felaktig på nåt sätt. Allt var helt enkelt för glasklart för att kunna ifrågasättas med något svammel om: men psykologer anser..

Att börja bjäbba nu igen å hoppas att Ingers tunga presentation kanske är bortglömd?

Lägre än Glocalnet.. :evil:
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-31 18:09:57

Feministhöna? Är det mig du syftar på Thunderhild? För två månader sen befann jag mig inte här.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav ufo » 2007-12-31 18:17:49

Thunderchild skrev:Att börja bjäbba nu igen å hoppas att Ingers tunga presentation kanske är bortglömd?

Ge oss en länk om du hänvisar till en tråd. :roll:
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav MsTibbs » 2007-12-31 18:33:27

Thunderchild skrev:Förstår inta hur någon av feministhönorna på forumet har mage att börja ha synpunkter i genusdebatten igen..
(...)Lägre än Glocalnet.. :evil:


Att "hönorna" skall "sluta bjäbba" är din kvinnosyn.

De konservativa anser också att dittan och dattan "är vetenskapligt bevisat". Tydligen är det "vetenskapligt bevisat" att jag gillar kjol, rosetter, gulla med bebisar och är dålig på att fickparkera. Tyvärr för dem, är jag levande bevis på att deras generalisering inte stämmer på alla. Det tål sägas många gånger till; variationen inom könen är väl så stor som skillnaden mellan könen.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Thunderchild » 2007-12-31 18:53:03

MsTibbs skrev:
Thunderchild skrev:Förstår inta hur någon av feministhönorna på forumet har mage att börja ha synpunkter i genusdebatten igen..
(...)Lägre än Glocalnet.. :evil:


Att "hönorna" skall "sluta bjäbba" är din kvinnosyn.

De konservativa anser också att dittan och dattan "är vetenskapligt bevisat". Tydligen är det "vetenskapligt bevisat" att jag gillar kjol, rosetter, gulla med bebisar och är dålig på att fickparkera. Tyvärr för dem, är jag levande bevis på att deras generalisering inte stämmer på alla. Det tål sägas många gånger till; variationen inom könen är väl så stor som skillnaden mellan könen.


Men att du inte passar in i normen vet vi ju redan så hur skulle det kunna bevisa något??

Du befinner ju dig på detta forum av den enkla anledningen att din hjärna är atypisk ifråga om en hel del saker där bla sexualitet ingår..

Inser du inte det patetiska i att hålla på och förneka allt?? Du kan väl lika gärna förneka att du har några AS-drag oxå..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-31 21:17:03

Thunderchild skrev:
MsTibbs skrev:
Thunderchild skrev:Förstår inta hur någon av feministhönorna på forumet har mage att börja ha synpunkter i genusdebatten igen..
(...)Lägre än Glocalnet.. :evil:


Att "hönorna" skall "sluta bjäbba" är din kvinnosyn.

De konservativa anser också att dittan och dattan "är vetenskapligt bevisat". Tydligen är det "vetenskapligt bevisat" att jag gillar kjol, rosetter, gulla med bebisar och är dålig på att fickparkera. Tyvärr för dem, är jag levande bevis på att deras generalisering inte stämmer på alla. Det tål sägas många gånger till; variationen inom könen är väl så stor som skillnaden mellan könen.


Men att du inte passar in i normen vet vi ju redan så hur skulle det kunna bevisa något??

Du befinner ju dig på detta forum av den enkla anledningen att din hjärna är atypisk ifråga om en hel del saker där bla sexualitet ingår..

Inser du inte det patetiska i att hålla på och förneka allt?? Du kan väl lika gärna förneka att du har några AS-drag oxå..


Hej Thunderchild!
Kan du förklara för oss varför det är så viktigt för dig att kvinnor är kvinnor och män är män så att du måste bli aggressiv när du pratar om det?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Thunderchild » 2007-12-31 21:35:50

Bjäbbmonstret skrev:
Thunderchild skrev:
MsTibbs skrev:Att "hönorna" skall "sluta bjäbba" är din kvinnosyn.

De konservativa anser också att dittan och dattan "är vetenskapligt bevisat". Tydligen är det "vetenskapligt bevisat" att jag gillar kjol, rosetter, gulla med bebisar och är dålig på att fickparkera. Tyvärr för dem, är jag levande bevis på att deras generalisering inte stämmer på alla. Det tål sägas många gånger till; variationen inom könen är väl så stor som skillnaden mellan könen.


Men att du inte passar in i normen vet vi ju redan så hur skulle det kunna bevisa något??

Du befinner ju dig på detta forum av den enkla anledningen att din hjärna är atypisk ifråga om en hel del saker där bla sexualitet ingår..

Inser du inte det patetiska i att hålla på och förneka allt?? Du kan väl lika gärna förneka att du har några AS-drag oxå..


Hej Thunderchild!
Kan du förklara för oss varför det är så viktigt för dig att kvinnor är kvinnor och män är män så att du måste bli aggressiv när du pratar om det?


Kan förklara varför jag blir lite aggresiv..

Jag har AS och ibland så orkar jag inte med korkade människor som är totalt verklighetsfrånvända och vägrar att ta av sig skygglapparna å skaffa sig lite jävla självinsikt.. :evil:
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav ufo » 2007-12-31 21:39:54

Thunderchild skrev:Kan förklara varför jag blir lite aggresiv..

Jag har AS och ibland så orkar jag inte med korkade människor som är totalt verklighetsfrånvända och vägrar att ta av sig skygglapparna å skaffa sig lite jävla självinsikt.. :evil:

Vad har AS med aggresiviteten att göra?
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-31 21:54:55

Thunderchild skrev:Kan förklara varför jag blir lite aggresiv..

Jag har AS och ibland så orkar jag inte med korkade människor som är totalt verklighetsfrånvända och vägrar att ta av sig skygglapparna å skaffa sig lite jävla självinsikt.. :evil:



Du har din uppfattning att män och kvinnor är mycket olika. Jag har min uppfattning att män och kvinnor inte är särskilt olika.
Jag antar att vi båda baserar detta på en blandning av vad vi hört och läst och upplevt genom livet.

I mitt fall så gör det mig ingenting om du tycker att män och kvinnor är olika bara det inte innebär att kvinnor som inte känner sig hemma i den kvinnliga normen - och vi är många, inte begränsas i våra möjligheter på grund av vårt kön

I ditt fall blir du aggressiv bara för att jag förnekar din världsbild.

Och om det att du blir arg beror på din AS eller inte kan jag inte yttra mig om, men jag vet att det inte är den som gör dig korkad.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Thunderchild » 2007-12-31 22:01:53

ufo skrev:
Thunderchild skrev:Kan förklara varför jag blir lite aggresiv..

Jag har AS och ibland så orkar jag inte med korkade människor som är totalt verklighetsfrånvända och vägrar att ta av sig skygglapparna å skaffa sig lite jävla självinsikt.. :evil:

Vad har AS med aggresiviteten att göra?


Det var inte länge sedan vi hade en lång tråd om problem med vredesutbrott och frustration.

Fan vi stöter och blöter samma ämnen om och om igen på forumet.. Ingen som har ens en gnutta närminne??

Och be mig inte rota fram gamla länkar på allt.. :evil:
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav nallen » 2007-12-31 22:38:24

bejkon1 skrev:...när jag tänker efter så alla ragg jag fått i mitt liv är just kvällar där jag skiter i allt och bara njuter.

Lyckost! Då har du ju iaf fått nåt så.

Jag måste vara i ragg-mod för att inte styra bort allt, och är jag i ragg-mod så är det inte en djävel som nappar. Moment 22
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav MsTibbs » 2007-12-31 23:57:27

Thunderchild skrev:
MsTibbs skrev:
Thunderchild skrev:Förstår inta hur någon av feministhönorna på forumet har mage att börja ha synpunkter i genusdebatten igen..
(...)Lägre än Glocalnet.. :evil:


Att "hönorna" skall "sluta bjäbba" är din kvinnosyn.

De konservativa anser också att dittan och dattan "är vetenskapligt bevisat". Tydligen är det "vetenskapligt bevisat" att jag gillar kjol, rosetter, gulla med bebisar och är dålig på att fickparkera. Tyvärr för dem, är jag levande bevis på att deras generalisering inte stämmer på alla. Det tål sägas många gånger till; variationen inom könen är väl så stor som skillnaden mellan könen.


Men att du inte passar in i normen vet vi ju redan så hur skulle det kunna bevisa något??

Du befinner ju dig på detta forum av den enkla anledningen att din hjärna är atypisk ifråga om en hel del saker där bla sexualitet ingår..

Inser du inte det patetiska i att hålla på och förneka allt?? Du kan väl lika gärna förneka att du har några AS-drag oxå..


Att jag är atypisk betyder att alla kvinnor altså inte är lika. Det är just det som är min poäng.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav MsTibbs » 2008-01-01 0:02:54

Thunderchild skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Hej Thunderchild!
Kan du förklara för oss varför det är så viktigt för dig att kvinnor är kvinnor och män är män så att du måste bli aggressiv när du pratar om det?


Kan förklara varför jag blir lite aggresiv..

Jag har AS och ibland så orkar jag inte med korkade människor som är totalt verklighetsfrånvända och vägrar att ta av sig skygglapparna å skaffa sig lite jävla självinsikt.. :evil:


Korkad, verklighetsfrånvänd, skygglappad och saknar självinsikt?
Det där låter starkt som personpåhopp. Skärpning! :!:
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Zombie » 2008-01-01 4:07:33

Jag har AS. Också jag har (som Thunderchild) svårt att orka med människor jag upplever som blockerade. Jag har för mycket insikt i både mig själv och andra för att tro att någonting på det här området är enkelt. Jag är "tupp" och feminist. Jag upplever mig kränkt och begränsad av den påbjudna mansrollen och hävdar att feminismen redan av det skälet lika mycket borde vara en affär för män. Jag har varit här på forumet mycket mindre än två månader och har i "Synpunkter på forumet" efterlyst ett enklare sätt att länka mellan trådar.

Grattis Bjäbbmonstret!
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-01-01 14:37:20

Zombie skrev:Jag har AS. Också jag har (som Thunderchild) svårt att orka med människor jag upplever som blockerade. Jag har för mycket insikt i både mig själv och andra för att tro att någonting på det här området är enkelt. Jag är "tupp" och feminist. Jag upplever mig kränkt och begränsad av den påbjudna mansrollen och hävdar att feminismen redan av det skälet lika mycket borde vara en affär för män. Jag har varit här på forumet mycket mindre än två månader och har i "Synpunkter på forumet" efterlyst ett enklare sätt att länka mellan trådar.

Grattis Bjäbbmonstret!


Tack!
Jag tror inte heller det är enkelt. Jag tillhör också dem som tycker att der här taskiga könsförhållandet borde vara en affär för män i högre grad och att problemen borde diskuteras mer kvinnor och män tillammans och att det behövs mindre av könsseparatistiska diskussioner. Av den anledningen har jag själv blivit ifrågasatt när jag kallat mig feminist och sånt gör mig så sur så numera använder jag sällan den beteckningen. Men tycker kanske att den diskussionen hör hemma i en annan tråd.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Zombie » 2008-01-01 15:59:57

Ja, feminism är ju inte heller en åsiktsriktning.
Och folk menar olika saker med samma ord och försöker diskutera utan att reda ut det först, många har inte haft anledning att loda särskilt djupt i sig själva, historien eller det sociala (här kommer jag och kommer), många är brända och rädda (av mycket förståeliga skäl, men...)
Vissa har tyckt om mig att här kommer en karlslok och vill sno ett till av kvinnornas få frirum.
Jag kan tyvärr inte kalla mig "maskulinist" (och riskera associationer av typen *grymt grymt, dunka mig på bröstet och släpa min kvinnliga egendom i håret*.)

Ja, det här borde dryftas i annan tråd. Jag vågar inte starta en när jag inte kan länka (och är osäker på intresset...). Någon annan??
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav nallen » 2008-01-01 16:23:49

Dessutom: begreppet "humanism" har kidnappats av en annan grupp och betyder inte längre det som det en gång betydde och inte heller det som etymologin ger vid handen. Så, vad återstår då? Kanske Antifeminist och Antifeministiska samfundet (i skrivande stund tycks dock samfundets hemsida vara ur funktion).
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Zombie » 2008-01-01 18:49:00

Zombie skrev:Vissa har tyckt om mig att här kommer en karlslok och vill sno ett till av kvinnornas få frirum.

Borde ha preciserat mig: några få. Verkligen inte de flesta - de flesta blir glada.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Zombie » 2008-01-01 19:08:56

[För att nu i alla fall fortsätta det här ämnet här:]

Kidnappats - jo. Precis som "man", "kvinna", "sex", "moral", "liberalism", "demokrati", "marknad", "valfrihet" [...]

Ser verkligen inte vitsen med att kämpa för mänsklig frihet oavsett kön - om det nu är det "antifeministerna" gör - och ställa sig i angreppsställning mot andra som redan kämpar för just precis det. Måste bygga på den sorts medvetna vrångbilder och misstolkningar av feminismen som kvällspress och reklamTV odlar för att tjäna pengar. Och som har sådant enormt genomslag
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: .
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 10:37:17, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Thunderchild » 2008-01-01 19:59:49

Bjäbbmonstret skrev:
Zombie skrev:Jag har AS. Också jag har (som Thunderchild) svårt att orka med människor jag upplever som blockerade. Jag har för mycket insikt i både mig själv och andra för att tro att någonting på det här området är enkelt. Jag är "tupp" och feminist. Jag upplever mig kränkt och begränsad av den påbjudna mansrollen och hävdar att feminismen redan av det skälet lika mycket borde vara en affär för män. Jag har varit här på forumet mycket mindre än två månader och har i "Synpunkter på forumet" efterlyst ett enklare sätt att länka mellan trådar.

Grattis Bjäbbmonstret!


Tack!
Jag tror inte heller det är enkelt. Jag tillhör också dem som tycker att der här taskiga könsförhållandet borde vara en affär för män i högre grad och att problemen borde diskuteras mer kvinnor och män tillammans och att det behövs mindre av könsseparatistiska diskussioner. Av den anledningen har jag själv blivit ifrågasatt när jag kallat mig feminist och sånt gör mig så sur så numera använder jag sällan den beteckningen. Men tycker kanske att den diskussionen hör hemma i en annan tråd.


Jag var oxå inne på att män å kvinnor tillsammans måste reda ut saker å ting.. Feminist tycker jag känns som ett skällsord å jag har svårt att respektera dem som grupp..

Inte sjutton vill jag försöka resonera med en grupp som mer eller mindre förklarat krig mot alla män och beskyller oss för allt ont som hänt sedan tidernas begynnelse..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:37:18, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav MsTibbs » 2008-01-01 20:10:14

Thunderchild skrev:Jag var oxå inne på att män å kvinnor tillsammans måste reda ut saker å ting.. Feminist tycker jag känns som ett skällsord å jag har svårt att respektera dem som grupp. Inte sjutton vill jag försöka resonera med en grupp som mer eller mindre förklarat krig mot alla män och beskyller oss för allt ont som hänt sedan tidernas begynnelse..


Där är problemet. Din definition på feminism är en helt annan, än feminism för mig. Snittet feminister har knappast någon större likhet med kvällspress-definitionen (den du verkar tro är allmängiltig), som endast används i negativa sammanhang. Majoriteten feminister tycker precis lika bra/dåligt om män som kvinnor i allmänhet. Feminister generellt ser inte män som djur, tvärtom vad skvallerpressens krigslöpsedlar försöker framställa det som, för att sälja fler lösnummer.

För mig är feminism det att bli tagen för människa, trots att jag är kvinna, något som fortfarande inte alls är självklart. Tex fick kvinnor rösträtt senare än män. På wiki hittar jag:

3.1 Särartsfeminism
3.2 Likhetsfeminism
3.2.1 Anarkafeminism
3.2.2 Liberalfeminism
3.2.3 Radikalfeminism
3.2.4 Socialistisk feminism
3.2.5 Queerfeminism
3.3 Filosofiska inriktningar
3.3.1 Analytisk feminism
3.3.2 Kontinental feminism
3.3.3 Pragmatisk feminism

Jag startar en ny tråd om begreppet feminism, detta börjar bli väl OT.
http://www.aspergerforum.se/feminism-t4056.html#55489
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:37:19, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Manligt-Kvinnligt (igen)

Inläggav h88nv » 2015-12-23 6:00:22

bejkon1 skrev:OCH NI: jag bjuder ALDRIG brudar på drinkar. så desperat kommer jag aldrig att bli. jag vet vad ni går för... helt bakom flötet är jag ej. 33 års livserfarenhet. vad betalar man för? ett nyp! får man det? nej! brudar har ett system att suga ut drinkar av en typ av män (ofta teknikstudenter ;)) sedan dansa med en annan typ (gladisar) och sen gå hem med den tystaste och sötaste killen på stället. (dvs folk som gick ut och sket i allt just den kvällen) som sagt: tack för tipsen jag ska ej ragga på krogen mer. när jag tänker efter så alla ragg jag fått i mitt liv är just kvällar där jag skiter i allt och bara njuter.


precis! inte jag hell re bjuder drinkar. Men dessutom... vad gör någon Aspergare i krogen?! Det e helt onaturlig omgivning. Du hade fattat helt rätt sådant system. Men grejen e värre -- DE ÄR INTE INTRESSERAD AV DIG, DE VILL ATT DU SKA VARA INTRESSERAD AV HENNE. Så den bästa är att IGNORERA DE. Du vinner mer om du helt struntar att da del i deras katt-mus spelet!

Om de säger "vän" då hon ska bete mot dig som han. Punkt.

Du kan ju egentligen ha som kompis en och medan du har sex med någon annan, det samma sätt -- så du slår dessa tjejer i deras eget system!! :) :) Stäng av alla hjälpkanaler om deras sätt att vara "vän" e bara att gnälla "oj hur svin e den och annan kille", och deras vänlighet är aldrig med respekt. Vägra hjälpa henne om det betyder att hon vill mjölka dig, bara för att ha sex med någon annan.

Det kan hända att DET SAMMA tjej strax lyfter huvudet om du själv träffar någon
annan och hon känner att du inte längre är attraherad av henne. Då kan hända att
du hör ngn kritik att "oj va ful tjej vem du träffar!". Vad ska du göra då e
enkelt -- du kan ju svara att "varför kritiserar du? du om du har ju inte plan att gå i sängen med mig ju!" Då e alla tysta :)

Du kan ju lägga till "Bjuder du sig? Nej? Någon annan vem vill ha sex omeddelbart? Nej? Då räcker den fula också du kritiserar". :)

Det händer väldigt ofta sådana situationer att "kan du hjälpa mig fixa bilen, då kan jag fara till den annan kille att ha sex då...". Förvad ska jag om hon e helt respektös mot mig?! Kompisar/vänner ska ALDRIG bete mot mig så!
h88nv
 
Inlägg: 145
Anslöt: 2015-05-17

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in