Jag kan inte läsa kvinnor -- dubbelhilfe

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav bejkon1 » 2007-12-26 19:21:57

caroline78 skrev:
caroline78 skrev:
bejkon1 skrev:hehe jag är jätteenkel att läsa. det värsta är att jag blir rädd och ändrar mig bara ;) men det är ju det jag menar... vad kvinnor vill ha ändras ju för fan i realtid samtidigt man pratar med dom. det bästa är att vara sig själv hela tiden. ibland får man ibland får man inte. just nu är "mig själv" en kärlekskrank kille på 33 år som skulle ge min högra hand (nja vänstra föresten) för en fet flickvän. nåväl...

finns det aspergercenter i skåne? (parantes till diskussionen)


Vet inte om det finns Aspergercenter i Skåne, men riksföreningen Autism (FA) har en Skåneförening och en Lundaförening håller på att startas. Också finns det föreningen Attention som har lokala föreningar i Lund, Malmö, nv. och nö. Skåne, östra Skåne, sv. Skåne och Trelleborg. Se deras hemsida: http://www.attention-riks.se


Förresten; jag bor oxå i Skåne!


caroline jag har mailat dig på PM här. vi höres hoppas jag!
Senast redigerad av bejkon1 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
bejkon1
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2007-12-05
Ort: Höör

Inläggav Anonymous » 2007-12-26 19:30:10

bejkon1 skrev:
caroline78 skrev:
caroline78 skrev:[quote="bejkon1"]hehe jag är jätteenkel att läsa. det värsta är att jag blir rädd och ändrar mig bara ;) men det är ju det jag menar... vad kvinnor vill ha ändras ju för fan i realtid samtidigt man pratar med dom. det bästa är att vara sig själv hela tiden. ibland får man ibland får man inte. just nu är "mig själv" en kärlekskrank kille på 33 år som skulle ge min högra hand (nja vänstra föresten) för en fet flickvän. nåväl...

finns det aspergercenter i skåne? (parantes till diskussionen)


Vet inte om det finns Aspergercenter i Skåne, men riksföreningen Autism (FA) har en Skåneförening och en Lundaförening håller på att startas. Också finns det föreningen Attention som har lokala föreningar i Lund, Malmö, nv. och nö. Skåne, östra Skåne, sv. Skåne och Trelleborg. Se deras hemsida: http://www.attention-riks.se


Förresten; jag bor oxå i Skåne!


bejkon2; jag har svarat dig i pm!

caroline jag har mailat dig på PM här. vi höres hoppas jag![/quote]
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
Anonymous
 

Inläggav Anonymous » 2007-12-26 19:31:24

bejkon1 skrev:
caroline78 skrev:
caroline78 skrev:[quote="bejkon1"]hehe jag är jätteenkel att läsa. det värsta är att jag blir rädd och ändrar mig bara ;) men det är ju det jag menar... vad kvinnor vill ha ändras ju för fan i realtid samtidigt man pratar med dom. det bästa är att vara sig själv hela tiden. ibland får man ibland får man inte. just nu är "mig själv" en kärlekskrank kille på 33 år som skulle ge min högra hand (nja vänstra föresten) för en fet flickvän. nåväl...

finns det aspergercenter i skåne? (parantes till diskussionen)


Vet inte om det finns Aspergercenter i Skåne, men riksföreningen Autism (FA) har en Skåneförening och en Lundaförening håller på att startas. Också finns det föreningen Attention som har lokala föreningar i Lund, Malmö, nv. och nö. Skåne, östra Skåne, sv. Skåne och Trelleborg. Se deras hemsida: http://www.attention-riks.se


Förresten; jag bor oxå i Skåne!


caroline jag har mailat dig på PM här. vi höres hoppas jag![/quote]

bejkon1; jag har svarat dig i pm! Sorry :oops: Skrev fel innan.
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
Anonymous
 

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-26 19:41:10

Ufo: syftade bara på att alltefter man lär känna en person lite bättre kan man ändra uppfattning om den.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav MsTibbs » 2007-12-26 19:43:09

bejkon1 skrev:hönor och tuppar har jag inte så mycket gemensamt med. däremot ankor, hajar, delfiner och sköldpaddor. ;)

visst jag kan erkänna att jag har en stor portion bitterhet jag brottas mot nu (från mitt pre-diagnos-life) och detta gör att jag tappar den breda synen på att kvinns är individer. ni blir gärna "ni" mot "oss" men vad gör man när man är så lurad av samhället att man ska vara "snäll, skötsam osv" när det naturliga egentligen är den totala motsatsen... jag har vaknat efter 33 år. helt klart känner jag mig ****** på 33 år av mitt liv.

sanningen skall göra er fria.


'Ni blir gärna "ni" mot "oss"'? Uppfattar du kvinnor så, eller tycker du att kvinnor oftare brukar gruppera sig "mot" män än vad män brukar gruppera sig "mot" kvinnor? Hur menar du?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav maxholm » 2007-12-26 20:33:52

Bjäbbmonstret skrev:Skit i brudarna på krogen! Leta nån annanstans!


Jag föreslår föreningslivet, kurser eller arrangerade resor, festivaler, rentav allmänna transportmedel eller träningslokaler. Alla miljöer där människor är naturliga och inte har garden uppe alternativt som ger längre tid att spela på


Hur ska man orka med ett föreningsliv när man har asperger ??
Senast redigerad av maxholm 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
maxholm
 
Inlägg: 114
Anslöt: 2007-02-18
Ort: gnosjö

Inläggav MsTibbs » 2007-12-26 20:37:03

maxholm skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Skit i brudarna på krogen! Leta nån annanstans!


Jag föreslår föreningslivet, kurser eller arrangerade resor, festivaler, rentav allmänna transportmedel eller träningslokaler. Alla miljöer där människor är naturliga och inte har garden uppe alternativt som ger längre tid att spela på


Hur ska man orka med ett föreningsliv när man har asperger ??


Det går utmärkt! Skaffa tex politik som specialintresse så löser det sig av sigsjälvt *erfarenhet* :wink:
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav bejkon1 » 2007-12-27 14:04:00

MsTibbs skrev:
bejkon1 skrev:hönor och tuppar har jag inte så mycket gemensamt med. däremot ankor, hajar, delfiner och sköldpaddor. ;)

visst jag kan erkänna att jag har en stor portion bitterhet jag brottas mot nu (från mitt pre-diagnos-life) och detta gör att jag tappar den breda synen på att kvinns är individer. ni blir gärna "ni" mot "oss" men vad gör man när man är så lurad av samhället att man ska vara "snäll, skötsam osv" när det naturliga egentligen är den totala motsatsen... jag har vaknat efter 33 år. helt klart känner jag mig ****** på 33 år av mitt liv.

sanningen skall göra er fria.


'Ni blir gärna "ni" mot "oss"'? Uppfattar du kvinnor så, eller tycker du att kvinnor oftare brukar gruppera sig "mot" män än vad män brukar gruppera sig "mot" kvinnor? Hur menar du?


hmmm jag har nog fått för mig att kvinnor är ett kollektiv som har ett köns"krig". dock har jag haft min dos av trasiga kvinnor som just gör detta. dessutom åberopar jag en stor osäkerhet. när jag växte upp så var det just jag mot ALLA. mobbing och shit. den känslan har jag haft med mig hela livet. skönt att det börjar släppa. som sagt det mesta som sägs för mig är past times... :roll:
Senast redigerad av bejkon1 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
bejkon1
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2007-12-05
Ort: Höör

Inläggav weasley » 2007-12-27 14:15:33

Jag tänkte komma med ett fundersamt inlägg men så upptäckte jag att någon snott mina ord....

sugrövmanövern skrev:En sak jag lagt märke till är hur mycket många kvinnor krånglar. Jag blir arg när jag ser hur vissa håller på, det kan tjollras en hel eftermiddag om att mannen kom fem minuter för sent eller glömde hennes namnsdag.

Om jag var man skulle jag undvika den kategorin som verkar krångla allra mest. De lider av gravt neurotypiskt syndrom och det blir mycket att hålla reda på om man är ihop med en sådan, mycket som frestar på tålamodet.

Håll utkik efter kvinnor som inte verkar så krångliga, så tror jag att det är lättare att hitta någon. Någon där man överhuvudtaget kommer till någonting konkret istället för det där spelet med olika fula miner, blickar och putande med rumpan som en löptik.

Det här "ni kvinnor" snacket känner jag inte alls igen mig i. Ganska irriterande hur utbredd uppfattningen är att kvinnor är krångliga. Men så ser man sig omkring och upptäcker krånglet, även bland sina väninnor, dessa som man valt för att de är någorlunda okomplicerade. Hur orkar männen med dessa krångelkvinnor? Det är mig en gåta. De kräver att deras män ska vara tankeläsare. Och det behöver man definitivt inte ha AS för att inte klara av.

Vissa kvinnor verkar rent av gå igång på krånglet, det är någonting sjukligt. Det är nog meningen att männen inte ska förstå, så de får ta på sig offerrollen och gnälla inför väninnorna.


Det var väl ungefär detta jag tänkte säga. Det hjälper väl inte det konkreta problemet är jag rädd, men det är min spaning iaf.

Jo! En konkret sak!

Tror du att du ska hitta bra tjejer på krogen, så är du fel ute. Bra personer hittar man på bussar, bibblan, bankomatkön eller i kassan på apoteket.

Letar man bland sopor hittar man bara skräp.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav bejkon1 » 2007-12-27 14:20:56

mitt problem har varit att jag sökt skräp. min taskiga självkänsla har sagt till mig att jag ska hjälpa trasiga brudar upp ur skiten och bygga på sånt. jag har bränt mig mer än en gång och har inte haft ett förhållande på över 5 år. detta har varit med vilje. om ni tycker att jag förpestar era liv med fördomar så åberopar jag det faktum att någon måste lära om mig och jag lär mig jättemycket av er alla. det är jättejobbigt att ha en massa vedervärdiga åsikter (som måste ut på något sätt) och sedan komma på att man är ute och cyklar hela tiden. tro mig. inte min vilja att förpesta. min funktion att prata och fråga är att lära om. hoppas ni står ut med lilla mig.
Senast redigerad av bejkon1 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
bejkon1
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2007-12-05
Ort: Höör

Inläggav weasley » 2007-12-27 14:34:23

Tyvärr är ju andelen tjejer i UV-rugbyn inte särskilt stor, annars hade ju det varit en bra inkörsport. Nån av tjejerna i laget som tar med sin polarinna på någon TV-kväll eller så....

TV-kvällar är för övrigt ett mycket tilltalande sätt att träffa nya bekantskaper på.
# - Det är inte för många personer samtidigt.
# - Man har många bekanta ansikten och någon ny, dvs det blir lätt att starta en diskussion med den nya.
# - En TV-kväll skapar inga förväntningar på prestation.
# - Man kan vara hyfsat säker på att ha åtminstone en sak gemensamt med den man träffar; man gillar samma film/tvprogram, dvs man har en naturlig ingång till ett samtal.

Allt dravel om alfahannar etc ska du inte lyssna till så väldigt mycket. Alfahanne-teorin är väldigt populär bland de som umgås med lågutbildade arbetare, i den gruppen människor är teorin säkert gångbar men inte så mycket bland välutbildat folk... ja, förutom ekonomstudenter då *fördomar*... fast där ser alfahannen inte ut som har målats upp här.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Anonymous » 2007-12-27 14:38:19

Säger bara en sak helt allmänt; klanka inte ner på andra. Alla har samma människovärde!!

Tänkvärt. Vi gör fel ibland, men vi är aldrig fel - Mia Törnblom.
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
Anonymous
 

Inläggav bejkon1 » 2007-12-27 15:34:47

har jag gjort det så ber jag om ursäkt. jag kommer från en värld av hat och kriminalitet. om du bara visste vad vi snackar... jag börjar vakna och helt klart ser jag lite annorlunda på saker idag. men jag har blivit sargad. jag håller med. alfahanneteorin verkar vara helt bunden till psykopater. nazisterna snackade ju om utrensning av de svaga osv. mina erfarenheter är de totalt motsatta. kvinnor vill bli omhändertagna med respekt. om detta sker med en alfahanne eller en annan verkar ej spela någon roll.

sen en tankeställare: om aspergers och adhd-personer nu skulle vara helt felskapta (som är synen inom alfahanneteorin) så skulle vi vara utdöda idag. tvärtom så se på varenda stor tänkare i historien. en krydda asperger verkar behövas för att se klart på denna planeten...
Senast redigerad av bejkon1 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
bejkon1
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2007-12-05
Ort: Höör

Inläggav Anonymous » 2007-12-27 19:07:57

bejkon1 skrev:har jag gjort det så ber jag om ursäkt. jag kommer från en värld av hat och kriminalitet. om du bara visste vad vi snackar... jag börjar vakna och helt klart ser jag lite annorlunda på saker idag. men jag har blivit sargad. jag håller med. alfahanneteorin verkar vara helt bunden till psykopater. nazisterna snackade ju om utrensning av de svaga osv. mina erfarenheter är de totalt motsatta. kvinnor vill bli omhändertagna med respekt. om detta sker med en alfahanne eller en annan verkar ej spela någon roll.

sen en tankeställare: om aspergers och adhd-personer nu skulle vara helt felskapta (som är synen inom alfahanneteorin) så skulle vi vara utdöda idag. tvärtom så se på varenda stor tänkare i historien. en krydda asperger verkar behövas för att se klart på denna planeten...


bejon1; Nej, det har du Inte! Jag menar istörsta allmänhet eftersom en del har en tendens att göra så. Klart man ska få säga sin åsikt, men det är en annan sak än att klanka ner på folk.

Tror oxå att en dos As. behövs här i världen. Detaljseendet kan vara väldigt bra ibland tex. när man ska köpa en bil som min pappa sa. :)
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
Anonymous
 

Inläggav Ganesh » 2007-12-27 19:14:42

Bjäbbmonstret skrev:Ufo: syftade bara på att alltefter man lär känna en person lite bättre kan man ändra uppfattning om den.


Varför sa du inte det då?
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav Moggy » 2007-12-27 19:57:39

weasley skrev:TV-kvällar är för övrigt ett mycket tilltalande sätt att träffa nya bekantskaper på.
# - Det är inte för många personer samtidigt.
# - Man har många bekanta ansikten och någon ny, dvs det blir lätt att starta en diskussion med den nya.
# - En TV-kväll skapar inga förväntningar på prestation.
# - Man kan vara hyfsat säker på att ha åtminstone en sak gemensamt med den man träffar; man gillar samma film/tvprogram, dvs man har en naturlig ingång till ett samtal.




Håller med, det är jättebra. Då lär man känna varann på ett naturligt sätt och kommer man bra överrens så kan man sitta och småprata om allt möjligt före och efter filmen.

Jag gav bort en DVD-box i julklapp till en tjej jag umgåtts en del med på just TV-kvällar, och hon tyckte att vi skulle kolla på den tillsammans sen. Nu har jag iofs redan sett den, men vad fasen, man kan väl se om den ;)

Sen gillar ju tjejer blommor så jag ska bjuda henne på lite "torkade blommor" då jag vet att hon gillar dessa.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Pemer » 2007-12-28 13:44:11

Bjäbbmonstret skrev:Ufo: syftade bara på att alltefter man lär känna en person lite bättre kan man ändra uppfattning om den.

Ja, det är ju så. T o m när A har fått en jätteklar magkänsla vid första blicken på B att "öh äh, nä, öh... det HÄR kan bli en vän men inget mer..." så kan faktiskt mycket mer än vänskap ändå växa fram. Det är bara en fråga om ifall man är lyhörd och intresserad nog att bry sig om det när det sker. Men många VILL uppenbarligen aldrig ändra uppfattning om någon, om deras allra första tresekunders förstaintryck har gett dem en för stark känsla av t ex "öh äh, nä, öh... det HÄR kan bli en vän men inget mer..."

Jag vet ju själv hur anti jag är mot t ex rökning och hundar, så att inställningen i grund och botten är att medvetet kämpa emot om attraktion uppstår för tjejer som röker eller har hund, men jag vet allt om hur mycket energi det kan kräva, och hur jag vid flera tillfällen har varit beredd att släppa på något av mina olika krav - t o m barnbiten vid ett par tillfällen när det handlat om tjejer i passande ålder som av olika medicinska skäl inte har kunnat få barn.

Och empiriska studier - de erfarenheter jag trots allt har - visar ju att det i princip ofelbart "tar eld" och händer desto mer om man bara tillåts få komma lite närmare, "jovisst, vi tar och ses bara vi två, med ögonen fullt öppna för vad som helst som må tänkas hända, och inga jävla skygglappar märkta 'vi är ju vänner'..."

Kanske det är just för att det brukar flyta på såpass himla bra därifrån om man väl kommit dit, som det ska vara så förbannat trångt i portgången och vara så sjukt sällan man möter tjejer som känner för att vilja ta det dit... :roll: :?:

Och så är det dans/krogen som aldrig riktigt varit min grej, och som klart flest faktiskt säger att de inte heller tror på. Hur in i helvete felprioriterar man egentligen, ska man behöva börja gå ut på lokal fyra kvällar i veckan ändå???

Men men, allt är väl Aspergers fel... :roll: NT-tjejer kan inte läsa mig... kan AS-tjejer det? Pja... många AS-tjejer som dykt upp på forumet har knappt klarat av den kontakt med likasinnade som forumet skulle förväntas vara till för när det har råkat vara jag som försökt vara social och höra av mig, hälsa välkommen hit och så... förlåt så jävla mycket att man försökte vara snäll och vänlig, liksom... :roll:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:12:19, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav sugrövmanövern » 2007-12-28 16:34:10

Pemer skrev: NT-tjejer kan inte läsa mig... kan AS-tjejer det? Pja... många AS-tjejer som dykt upp på forumet har knappt klarat av den kontakt med likasinnade som forumet skulle förväntas vara till för när det har råkat vara jag som försökt vara social och höra av mig, hälsa välkommen hit och så... förlåt så jävla mycket att man försökte vara snäll och vänlig, liksom... :roll:
Hurdå, på vilket sätt har de knappt klarat av kontakten? Har någon varit otrevlig?
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Pemer » 2007-12-29 12:00:24

Blivit livrädda för kontakten, och slutat ens vara på forumet lika snabbt som de hade kommit hit. Kanske inte alls hade med mig att göra i och för sig, men det har väl hänt tre, fyra gånger nu, så man tar åt sig av gammal vana...

Jag har ju - även i flera andra sammanhang - haft svårt att inte se ett mönster att massor av kvinnor jag vänder mig till med sympati och värme har blivit livrädda och dragit sig undan... :roll:

Har undrat många gånger om kvinnor har väldigt svårt för äkta känsloyttringar från mäns sida, eller om det är just när det gäller en man som mig som det blir konstigt just för att min utstrålning är förvrängd/korrupt av mitt Asperger, och/eller av den del av min personlighet som oftast kallas desperation, om de två nu inte är en och samma sak...

Kvinnor kan skoja så mycket om att män inte förväntas ha känslor, eller åtminstone inte förväntas kunna vara sensitiva och sensibla, och tala om känslor, så åtminstone en del av dem tror nog verkligen inte på sådant alls, och kan sedan därför aldrig ta mäns äkta känsloyttingar på allvar. Men den sorten är säkert ingen stor grupp. Hoppas jag.

Men den är nog rätt överrepresenterad på dejtingsajterna jag har försökt med i alla dessa år, det kan man nog rätt lugnt konstatera...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav sugrövmanövern » 2007-12-29 12:21:20

Pemer skrev:Blivit livrädda för kontakten, och slutat ens vara på forumet lika snabbt som de hade kommit hit. Kanske inte alls hade med mig att göra i och för sig, men det har väl hänt tre, fyra gånger nu, så man tar åt sig av gammal vana...
Folk kommer ju och går här väldigt mycket, behöver ju inte vara skräckPemers fel. Tror du inte att de bara helt enkelt dels inte varit intresserade av mer långvarig brevväxling och då velat vara tydliga med det genom att avsäga sig kontakt direkt, och dels eller helt enkelt tröttnat på forumet utan att det hade med dig att göra?

Aspergare har en tendens att överdriva sin egen betydelse. Jag är likadan själv, uteblivet svar på någonting kan enligt min tolkning betyda att personen hatar mig. Men i själva verket är det sällan så, utan mänsklig glömska eller annat helt enkelt.

Jag har ju - även i flera andra sammanhang - haft svårt att inte se ett mönster att massor av kvinnor jag vänder mig till med sympati och värme har blivit livrädda och dragit sig undan... :roll:
Kan det vara att de trott att du varit romantiskt intresserad och inte velat leda dig in på villovägar? Hur har de visat att de är livrädda?
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav tvilling99 » 2007-12-29 13:02:18

Ja,det är precis som sugrövmanövern skriver många lämnar detta forum efter kort tid här och detta beror säkert på många olika anledningar.
Många med asperger tröttnar fort på saker och söker vidare efter något nytt.
Vi har en tendens att vara intensiva i det vi gillar.
Jag har svårt att tro att du har skrämt iväg tjejer härifrån genom att skriva till dem.
Jag har själv varit ganska offensiv mot någon tjej här men hon verkade ta det ganska bra och är kvar här.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99
 
Inlägg: 8398
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Inläggav Anonymous » 2007-12-29 14:53:01

Som jag kan se det är det tyvärr endast ett fåtal aktiva här på forumen. Jag tror bla. det beror på att vi tröttnar snabbt på saker & ting so redan nämt i tråden. Dock har jag inte känt mig ivägskrämd av någon. :) Det är jag själv som drar mig undan ibland för jag inte orkar med för mkt. kontakter o inte orkar hålla reda på & vänta på svar från för många + att jag vill gärna ha IRL. kontakter oxå. Jag har ett intresse av att lära känna lite nya människor IRL. oxå - i det avseendet är jag inte så aspig. Däremot får det inte blir för många o. för många på en gång - i det avssenndet är jag aspig.

Det jag saknar är träffgrupper som tex. fikar & snackar tillsammans c:a 1 gång var 4- 6 -8 v. typ.
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Anonymous
 

Inläggav Anonymous » 2007-12-29 14:54:43

Fast tur att vi är några aktiva så forumet överlever. :) Ett trevligt forum!
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
Anonymous
 

Inläggav KrigarSjäl » 2007-12-29 15:40:57

Det är inte meningen att män & kvinnor ska förstå varandra, likna varandra. Vi ska komplettera varandra.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:12:20, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in