Kärleksbekymmer...

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-04-23 12:18:35

Hej på er.

För ett år sedan träffade jag en tjej via nätet. Jag bodde då i Skåne och hon i Göteborg.
Ganska snabbt fick vi bra kontakt och inte alls långt efter vi pratat på msn frågar hon om jag gillar henne. Jag var lite osäker då eftersom hon i början av vår relation gjort mig lite misstänksam/sur på henne. Men på nått sätt gjorde det och svarade "ja", frågade samma sak tillbaks och fick "ja" tillbaka. Då kände jag verkligen att jag betydde nått. Att nån för en gångs skull tyckte om mig. Detta var i maj förra året. Relationen blev mer kärleksfull osv..
Det var dags att göra högskoleansökning och studenten stod för dörren. Jag sökte en linje i Göteborg och Karlstad, eller ja.. Detta gjorde jag innan vi började prata på allvar. Men under sommaren fick jag iallafall beskedet att jag inte kom in på mitt förstahandsval i Göteborg utan i Karlstad. Tyckte detta låt väldigt långt bort så jag sökte ett liknande program i Göteborg istället, som var ungefär samma men mer praktiskt.

Nu i efterhand kanske man inte skulle sökt till Göteborg utan i Lund...
Iallafall. Jag, glad i hågen att kanske få en flickvän, upptäcka en ny stad flyttade således till Göteborg. Ångrar det lite nu i efterhand..
Iallafall.. Denna tjejen är rätt social, vill prata i telefon och så. Jag som är aspergare gillar verkligen inte att prata i telefon, eller jo... Det gör jag... Höra hennes röst och så var fan underbart.. Men jag blir alltid helt tyst och så.. Kommer inte på nått att prata om och så. Så då tänker ju mitt jävla huvud att "det är bättre att inte ringa och vara tyst än att ringa och vara tyst"... Detta året har vi max pratat 10 gånger. Har alltid bortförklaringar och skit..

Samtidigt så känns det, iallafall för min del, som att hon är min. Detta lite på grund av att hon myntade uttrycket "reserverade för varandra", som jag som den aspergare jag är följt till punkt och pricka. Hela detta året har jag inte tittat åt tjejer mer än nödvändigt. Försökt att inte ens söka kontakt eller så.
jag vet inte om det är för jag har asperger som gör att jag tänker "hon är min, hon skulle inte vara med nån annan" som gör att jag fann en trygghet att inte ringa eller ens träffa henne. Fasten jag har vetskap om att det hade varit helt underbart så har jag inte gjort nått.

Hur som hellst så pratade vi på msn igår och vi pratade om en internetsida som jag nyss blev medlem på. På denna sidan kan man se hur många minuter i snitt man varit på. "Ojoj, 45 minuter i snitt" säger hon. Varpå jag hävdar att jag max varit där i tio minuter totalt.
"Jojo och jag är oskuld" säger hon. Jag skämtar vidare att hon är min orörda skolflicka och får som ett slag i ansiktet en siffra killar hon varit med.

Jag vet givetvis att hon inte är oskuld. Det var hon inte ens innan vi träffades. Men då var det en låg siffra. En siffra som på två år inte brydde mig alls och då var inte ens jag i hennes liv och kunde påverka detta. Så, helt förståligt.
Men nu ett år senare kommer sanningen fram. Om det nu inte är ett av hennes sjuuuukt kassa skämt att siffran är så hög. Siffran är nästan tio fler än innan vi började prata.

Jag förstår att hon behöver närhet och sex som alla andra... Men jag som aspergare tänker att om vi två har nått på G så ska hon inte vara med massa andra. Och ja; jag är fullt medveten om att jag är en dum jävel som inte ringt eller ens träffat denna tjej... Men fortfarande... Om man knullar 2x så många som man totalt varit med under ett år när jag finns så förstår jag inte hur man tänker.. Jag trodde hon gillade mig.

Andledningen till detta var tydligen att "vi har inga starka känslor för varandra, om ens några", "vi har bara pratat i telefon ett fåtal gånger" samt "jag har ingen skyldighet till dig".

Redan i början av vår relation sa jag att jag ville veta om hon var med någon annan och senast för två månader sedan frågade jag om hon varit med någon sedan vi började prata...


Varför ska man vara så jävla dum?
Vad fan ska man göra?
Orkar fan inte..
:cry:
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav nallen » 2011-04-23 12:37:04

Såna är dom...


atoms

Även om detta inlägg inte är riktat till någon enskild forumist är det ändå högst opassande då det utmålar alla kvinnor som opålitliga.

Skribentens tidigare vandel kan inte annat än att påverka bedömningen. I övrigt; se forumreglerna, särskilt denna:

• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.


Detta är en tillsägelse - meddelas också i PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav DIProgan » 2011-04-23 13:01:49

Finns inte mer att göra än att glömma henne. Hon kommer vara en vandrande olycka i några år frammåt gissar jag med brokiga relationer och manipulativt betéende etc. innan hon förhoppningsvis om än långt frammåt i tiden från nu hittar orsakerna till att bry sig om människor eller åtminstone vara ärlig om saker och ting. Den tiden kan inte du vänta på då du högst troligen ändå inte kommer vara vad hon vill ha då heller och vise versa.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-04-23 13:08:55

Jo.. Redan nu är hon manupulativ och cynisk.
Sagt till mig själv att detta inte skulle hända. Givetvis gör det det.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Björne » 2011-04-23 13:37:12

För framtiden kan det vara bra att vara extra TYDLIG mot de du har att göra med. Samt att kräva att de ska vara extra TYDLIGA mot dig.
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-04-23 13:38:25

Björne skrev:För framtiden kan det vara bra att vara extra TYDLIG mot de du har att göra med. Samt att kräva att de ska vara extra TYDLIGA mot dig.


Det var ju det jag var..
Sa att hon skulle säga till om det hände nått med någon :(
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Björne » 2011-04-23 13:47:43

"Hända något" kan betyda vad som helst. "Du får inte knulla med andra killar" är otvetydigt. Nu verkar det som, av texten att döma, som ni inte ens setts irl och då är ni inte tillsammans. Vill du att ni ska ha ett exklusivt kärleksförhållande får du vara specifik med din önskan och se hur hon reagerar.
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-04-23 13:53:25

Björne skrev:"Hända något" kan betyda vad som helst. "Du får inte knulla med andra killar" är otvetydigt. Nu verkar det som, av texten att döma, som ni inte ens setts irl och då är ni inte tillsammans. Vill du att ni ska ha ett exklusivt kärleksförhållande får du vara specifik med din önskan och se hur hon reagerar.


Jag har faktiskt inte konvensationen här. Men okej "hända nått" var det inte. "Vara med andra" är väll också lite odefinierat.. Men ändå!

Nej, självfallet inte. Men då behöver man fan inte säga att man gillar mig. Det tolkar jag som att man inte är med andra.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav DIProgan » 2011-04-23 14:58:24

Det här är uppenbarligen inte en fråga om otydligheter utan om en tjej som är ett rent as så sluta ens tänk åt det hållet.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-04-23 15:05:44

En tjej säger att hon "gillar" dig vilket mycket väl kan vara sant, eller varit sant vid det tillfället. Du börjar därför inrätta ditt liv efter det utan att ni är tillsammans eller ens har träffats. Detta är inget annat än ren och skär dumhet från din sida, inget du kan skylla på henne för och inget att göra åt saken.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-04-23 15:13:59

Bjäbbmonstret skrev:En tjej säger att hon "gillar" dig vilket mycket väl kan vara sant, eller varit sant vid det tillfället. Du börjar därför inrätta ditt liv efter det utan att ni är tillsammans eller ens har träffats. Detta är inget annat än ren och skär dumhet från din sida, inget du kan skylla på henne för och inget att göra åt saken.


Senast igår sa hon ju att hon gillar mig efter detta framgått.

Sen att jag är dum är en annan femma.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-04-23 15:18:59

Jaså då gör hon väl kanske det. Om du fortfarande tycker att hon är nåt att satsa på får du väl åka dit och hälsa på henne. Annars måste du sluta lura dig själv.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav nallen » 2011-04-23 15:59:20

Hundralappen skrev:Men då behöver man fan inte säga att man gillar mig. Det tolkar jag som att man inte är med andra.

Precis. Jag har också gått på den...
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav nallen » 2011-04-23 16:03:51

Bjäbbmonstret skrev:En tjej säger att hon "gillar" dig [...] Du börjar därför inrätta ditt liv efter det [...] Detta är inget annat än ren och skär dumhet [...]

Att säga "jag gillar dig" utan att vara beredd på att svara "JA" på ett frieri är inget annat än rent bedrägeri och borde vara åtalbart.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav prodge64 » 2011-04-23 16:18:43

Jag tycker att du tar och träffar denna tjej snarast möjligt, hundralappen. Vill hon inte det så skit i henne, du vet betydligt mindre om denna människa än vad du tror eftersom ni aldrig har träffats. Det märks dock att den du tror att hon är betyder mycket, så gör något åt saken. Om ni ses och du vill fortsätta träffa henne, glöm då saker som t.ex.
Hundralappen skrev:Andledningen till detta var tydligen att "vi har inga starka känslor för varandra, om ens några", "vi har bara pratat i telefon ett fåtal gånger" samt "jag har ingen skyldighet till dig".
eftersom det tillhör det förflutna. Hon verkar förresten vara intresserad av dig också men man kan inte lova något om nåt förhållande förrän man har träffats på riktigt, har man inte det så är det lätt att den ena partnern drar sig undan i försvar om den andre känns för på. Tänk på det.

Hoppas jag har framstått någorlunda objektiv här. Inget illa menat mot den som eventuellt känner sig träffad men svar färgade av bitterhet hjälper ingen. Den som tror att jag har en viss person i åtanke tror fel, det är nämligen flera.
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav DIProgan » 2011-04-23 17:53:32

Det finns bitterhet sedan finns det att färga situationen överdrivet positiv pga. exempelvis ens egna framgångar vilket bara är dumt och elakt. Glöm tjejen säger jag.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Parvlon » 2011-04-23 18:17:17

nallen skrev:
Bjäbbmonstret skrev:En tjej säger att hon "gillar" dig [...] Du börjar därför inrätta ditt liv efter det [...] Detta är inget annat än ren och skär dumhet [...]

Att säga "jag gillar dig" utan att vara beredd på att svara "JA" på ett frieri är inget annat än rent bedrägeri och borde vara åtalbart.
Men det var väl en fråga som hon fick, dvs: "gillar du mig?" Att svara nej på en sådan fråga blir som att förstöra broar man precis gått på.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav nallen » 2011-04-23 18:49:08

Klara besked är väl precis det som är meningen med en sån fråga.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-04-23 18:57:08

prodge64 skrev:Jag tycker att du tar och träffar denna tjej snarast möjligt, hundralappen. Vill hon inte det så skit i henne, du vet betydligt mindre om denna människa än vad du tror eftersom ni aldrig har träffats. Det märks dock att den du tror att hon är betyder mycket, så gör något åt saken. Om ni ses och du vill fortsätta träffa henne, glöm då saker som t.ex.
Hundralappen skrev:Andledningen till detta var tydligen att "vi har inga starka känslor för varandra, om ens några", "vi har bara pratat i telefon ett fåtal gånger" samt "jag har ingen skyldighet till dig".
eftersom det tillhör det förflutna. Hon verkar förresten vara intresserad av dig också men man kan inte lova något om nåt förhållande förrän man har träffats på riktigt, har man inte det så är det lätt att den ena partnern drar sig undan i försvar om den andre känns för på. Tänk på det.

Hoppas jag har framstått någorlunda objektiv här. Inget illa menat mot den som eventuellt känner sig träffad men svar färgade av bitterhet hjälper ingen. Den som tror att jag har en viss person i åtanke tror fel, det är nämligen flera.


Det är ju jag som är feg och inte vågar.. :(
Hon som velat prata och träffats, men då blir jag bara orolig ju.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav prodge64 » 2011-04-23 19:56:10

Hundralappen skrev:
prodge64 skrev:Jag tycker att du tar och träffar denna tjej snarast möjligt, hundralappen. Vill hon inte det så skit i henne, du vet betydligt mindre om denna människa än vad du tror eftersom ni aldrig har träffats. Det märks dock att den du tror att hon är betyder mycket, så gör något åt saken. Om ni ses och du vill fortsätta träffa henne, glöm då saker som t.ex.
Hundralappen skrev:Andledningen till detta var tydligen att "vi har inga starka känslor för varandra, om ens några", "vi har bara pratat i telefon ett fåtal gånger" samt "jag har ingen skyldighet till dig".
eftersom det tillhör det förflutna. Hon verkar förresten vara intresserad av dig också men man kan inte lova något om nåt förhållande förrän man har träffats på riktigt, har man inte det så är det lätt att den ena partnern drar sig undan i försvar om den andre känns för på. Tänk på det.

Hoppas jag har framstått någorlunda objektiv här. Inget illa menat mot den som eventuellt känner sig träffad men svar färgade av bitterhet hjälper ingen. Den som tror att jag har en viss person i åtanke tror fel, det är nämligen flera.


Det är ju jag som är feg och inte vågar.. :(
Hon som velat prata och träffats, men då blir jag bara orolig ju.

Man ångrar oftast de saker man inte gjorde. Att sitta med funderingar som "tänk om..." när man blir lite äldre är sånt man helst slipper.
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav lasseivägen » 2011-04-23 19:58:15

Psykopater har näsa för att hitta oss aspisar, dom är jättebra på att utnytja oss. Gör inte samma missteg som jag gjort, lev inte i 28 år med en psykopat, för att du alltid tror att det är fel på dig.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-04-23 22:07:48

lasseivägen skrev:Psykopater har näsa för att hitta oss aspisar, dom är jättebra på att utnytja oss. Gör inte samma missteg som jag gjort, lev inte i 28 år med en psykopat, för att du alltid tror att det är fel på dig.


Där sa du nått...
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Parvlon » 2011-04-23 22:39:58

Intressant med psykopat-teorin..

Hundralappen skrev:Det är ju jag som är feg och inte vågar.. :(
Hon som velat prata och träffats, men då blir jag bara orolig ju.
Låter troligt att det är pga. din rädsla som det inte blir något. Vill du bli en bitter jävel, leta fel hos henne. Vill du öka dina chanser med denna eller nästa tjej så gör du något åt (alltså med) den.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Tintomara Ariadne » 2011-04-23 22:50:55

Parvlon skrev:Intressant med psykopat-teorin..

Hundralappen skrev:Det är ju jag som är feg och inte vågar.. :(
Hon som velat prata och träffats, men då blir jag bara orolig ju.
Låter troligt att det är pga. din rädsla som det inte blir något. Vill du bli en bitter jävel, leta fel hos henne. Vill du öka dina chanser med denna eller nästa tjej så gör du något åt (alltså med) den.


Jag tycker också att det låter som att det är din rädsla som är problemet. Tjejen i fråga kan mycket väl tolka din ovilja att både prata och träffas som att du inte är tillräckligt intresserad. Att hon då ser sig om på annat håll behöver inte vara särskilt konstigt. Hon kanske verkligen längtar efter närhet och tror att hon inte kan få det av dig.
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in