Cannabis och AS

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav temporary21 » 2011-03-10 1:48:49

Juddy skrev: Det kan också hjälpa vid glaukom där inget annat har haft någon effekt. I USA kan man, i vissa delstater, få cannabis utskrivet på recept vid dessa sjukdomstillstånd.


Jo, har för mig att Homer Simpson fick medicinsk cannabis i ett avsnitt just p.g.a. detta :P Kanske inte så vetenskapligt på något sätt, men ett roligt avsnitt vilket som :P
Senast redigerad av temporary21 2011-05-05 2:35:48, redigerad totalt 1 gång.
temporary21
 
Inlägg: 213
Anslöt: 2009-10-20

Inläggav slackern » 2011-03-10 13:35:56

Här har du en länk till medicinsk cannabis du behöver inte ens röka på den och inte veta hur effekten ska bli utan finns i kapslar.

Står hur du ska söka licens från läkemedelsverket för att få börja använda det så det verkar inte vara helt omöjligt?

http://www.medicinskmarijuana.com/ansok.html
Senast redigerad av slackern 2011-05-05 2:35:48, redigerad totalt 1 gång.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav Alien » 2011-03-10 15:39:04

Här en annan tråd om cannabis för lagligt bruk:

cannabis-lagligt-i-sverige-idag-t17880.html
Senast redigerad av Alien 2011-05-05 2:35:48, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav temporary21 » 2011-03-10 20:18:43

slackern skrev:Här har du en länk till medicinsk cannabis du behöver inte ens röka på den och inte veta hur effekten ska bli utan finns i kapslar.

Står hur du ska söka licens från läkemedelsverket för att få börja använda det så det verkar inte vara helt omöjligt?

http://www.medicinskmarijuana.com/ansok.html


Låter positivt att smärtlindringen verkar gå framåt i alla fall.
Även om jag tycker att det är viktigt att man inte går för fort framåt, utan att man istället trycker på forskningen i första hand. Annars tror jag lätt att det blir fel. Det största problemet är fortfarande okunskap. Anser jag i alla fall.

Här en annan tråd om cannabis för lagligt bruk:

cannabis-lagligt-i-sverige-idag-t17880.html


Aha, den hade jag missat!
Senast redigerad av temporary21 2011-05-05 2:35:48, redigerad totalt 1 gång.
temporary21
 
Inlägg: 213
Anslöt: 2009-10-20

Inläggav Deadly_Nightshade » 2011-03-10 21:27:44

temporary21 skrev:Deadly_Nightshade, med all respekt, tycker du inte att du romantiserar cannabis en aning nu? Jag håller med om att personligt bruk inte bör vara straffbart (så länge man är myndig), då man endast utsätter sig själv. Däremot så är jag långt ifrån positiv till en legalisering. Dels för att cannabis i sig kan vara väldigt oförutsägbart och dels för att alla effekter inte är kända. Att legalisera ökar dessutom risken för att fler minderåriga kommer i kontakt med det, vilket under några förutsättningar inte är okej. Jag pratar om medicinala användningsområden, inte något annat.

Fick lov att slå upp ordet "romantisera" då det missbrukas så ofta.
Nej jag tycker inte att jag förljuvar den drogen. Möjligen överskattar jag de positiva samhällseffekterna av en legalisering men jag är säker på att det inte skulle leda till värre problem än det vi redan har (dvs de positiva effekterna överstiger de negativa).

Att unga kommer i kontakt med droger är oundvikligt anser jag - se bara på hur det är med alkoholen: som handlas med på en VIT marknad, är reglerad av staten och som har åldersgränser. Lösningen på de problemen har inget med legal status och drogerna i sig att göra anser jag utan beror mestadels på bristfällig information i samhället. Föräldrar är inte kunniga nog att upptäcka beteenden och effekter som "hintar" om att deras barn kanske har ett dåligt umgänge, tar droger, osv. Och samtidigt så är droginformationen till ungdomar idag rent ut sagt fördjävlig då den är baserad på skrämselpropaganda och desinformation. Skolorna och staten säger säger: "cannabis är dödsknark" och när ungdomar sedan provar cannabis och upptäcker att ruset är LÄTTARE än det dom får av alkohol så drar dom slutsatsen att staten/skolan ljugit för dom om växten. Och om så är fallet, vilka andra droger ljugs det om: opiater? bensodiazepiner? amfetamin? Det stat och skola måste göra är att förmedla korrekt, vetenskaplig information och lägga ner dessa tramsiga skrämselfasoner.

Det största problemet idag som bidrar till ovanstående problematik är handeln med så kallade smart drugs och research chemicals - det är också den handeln som bidrar till många drogrelaterade dödsfall. Och den enda orsaken till att den handeln har blommat upp är för att de mera hälsosamma alternativen är olagliga: cannabis är olagligt, men inte många JWH-sorter - ecstacy är olagligt men inte MDE - svamp och LSD är olagligt - men inte 4-Ho-MET... the list goes on. Inom alla kategorier droger (depressanter, opiater, hallucinogener, stimulantia, empatogener, osv) så har de lagliga alternativen en sak gemensamt: ingen har någon som helst aning om hälsoeffekterna. Och i de fall då drogerna är "nyupptäckta" så har ingen heller någon koll på dosering. Nu senast så läste jag en studie som menar att JWH-081 har gett möss lungcancer för att ta som exempel.

Ett annat växande problem är läkemedel som det blir allt vanligare med i samhället. Jag känner till flera exempel (IRL) på personer som kommit över opiater - som till exempel fentanylplåster (som enl. mig är farligare än heroin) - från sina far eller morföräldrar - och på så vis kommit in på en totalt felaktig väg i livet. Vi hade inte haft så mycket skit-opiater i samhället om folk hade alternativet att bota smärta med cannabis istället.

Ej riktat till dig:
Sen blir jag så jävla less på den här psykos-hysterin.
Först och främst så är ordet "psykos" missbrukat i vårat samhälle. Det är bara läkare och insatta människor som fattar vad begreppet innebär. Paranoia - som är en vanlig bieffekt av ett cannabisrus - är det som missuppfattas som "psykos" för det mesta. Varenda psykos/cannabis -tråd jag läst på exempelvis flashback eller magiska molekyler är fall då brukaren upplevt paranoia, och sen felaktigt slänger en psykosstämpel på upplevelsen.

Med det så vill jag inte säga att cannabis är helt utan skuld i psykosdebatten. Cannabis ökar visst riskerna för psykiskt instabila att hamna i ett psykostillstånd - precis som alla andra droger som ändrar hjärnkemin och medvetandet: till och med alkohol. Faktum är att alla psykologiska trauman och känslomässigt starka situationer kan ge upphov till psykostillstånd - vare sig man brukar droger eller inte.
Senast redigerad av Deadly_Nightshade 2011-05-05 2:35:48, redigerad totalt 1 gång.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Inläggav Juddy » 2011-03-10 22:19:23

Jag tycker att det är helt rätt att det inte ska vara enkelt att få tag i cannabis annat än för tydligt definierade medicinska tillstånd. Som då intensiv smärta, illamående eller glaukom där inget annat har hjälpt.
Den övriga eventuella positiva (?) effekten lämnar jag åt sidan tills det finns vetenskapliga belägg.
Senast redigerad av Juddy 2011-05-05 2:35:48, redigerad totalt 1 gång.
Juddy
 
Inlägg: 1048
Anslöt: 2009-09-11

Inläggav temporary21 » 2011-03-10 22:20:09

Deadly_Nightshade skrev:Att unga kommer i kontakt med droger är oundvikligt anser jag

Jo, det är oundvikligt att unga kommer i kontakt med droger. Att legalisera en drog innebär dock större tillgänglighet rent allmänt. Vilket jag är övertygad om att det skulle innebära att ett större procentantal unga skulle få kontakt med drogen. Ungefär som med alkohol.

Anledningen till varför jag är så emot att yngre människor kommer i kontakt med cannabis är för att forskning verkar antyda att cannabis kan påverka en outvecklad hjärna på ett negativt sätt i ett långsiktigt perspektiv (precis som med alla droger, så klart).

Det största problemet idag som bidrar till ovanstående problematik är handeln med så kallade smart drugs och research chemicals - det är också den handeln som bidrar till många drogrelaterade dödsfall. Och den enda orsaken till att den handeln har blommat upp är för att de mera hälsosamma alternativen är olagliga

Jag håller med att smart drugs är helt idiotiska. Fast personligen tror jag inte att denna grej skulle försvinna för att de "riktiga" drogerna var lagliga. Det skulle bara helt enkelt dyka upp andra saker istället, som skulle vara minst lika farliga, om inte ännu farligare. Människan vill alltid ta det där extra steget och skapa något nytt, det tror jag inte kommer att försvinna.

Sen blir jag så jävla less på den här psykos-hysterin.
Först och främst så är ordet "psykos" missbrukat i vårat samhälle. Det är bara läkare och insatta människor som fattar vad begreppet innebär.

Jo, jag kände att jag också ville kommentera på det, men jag orkade inte ta upp det :P
Senast redigerad av temporary21 2011-05-05 2:35:48, redigerad totalt 1 gång.
temporary21
 
Inlägg: 213
Anslöt: 2009-10-20

Inläggav mnordgren » 2011-03-11 0:58:24

Moderator:

Slog ihop två trådar om samma ämne.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Re: Cannabis och AS

Inläggav Iridia » 2011-10-14 19:28:18

temporary21 skrev:
Alien skrev:Sambandet mellan cannabis och psykos är alltså inte helt taget ur luften.

Däremot tycker jag det skulle vara rätt att läkare fick skriva ut det i smärtstillande syfte för patienter som är t ex obotligt sjuka.

Stämmer bra, THC kan i höga doser orsaka psykos. Men, det finns som sagt något som heter CBD också (som ingår i cannabis-plantan), som har motsatt effekt, nämligen antipsykotiskt. Vissa plantor innehåller höga nivåer av THC och låga nivåer av CBD, att röka dessa plantor skulle inte vara att rekommendera för någon som är känslig för psykos.
Om man däremot isolerar de olika cannabinoiderna så finns stora potential inom medicinen. T.ex. så har CBD visat sig ha goda effekter på just schizofreni, utan att ge några andra direkta negativa bieffekter som många andra antipsykotiska preparat kan ge.

Såg just ett program på TV där man gått lite mer på djupet och kollat på vad forskningen visar. Där framkom både att THC kan ge permanenta skador på minnet om man använder det i yngre tonåren, och att det kan utlösa livslång schizofreni hos c:a 1% av användarna (6% för de tunga drogerna).

Men de nämnde också detta som temporary21 tar upp med det antipsykotiska ämnet CBD som normalt ska ingå i balanserade proportioner i cannabisplantan. Men p g a att det är THC som ger ruset så odlar man fram plantor med högre THC, vilket ger lägre eller obefintlig CBD-nivå. Detta är antagligen orsaken till att den cannabis som säljs för ruseffekten kan utlösa psykos. Tvivlar på att det för nöjesbruk ens går att hitta cannabis med högre CDB-halt. Lägg därtill bekämpningsmedel mm. Därför blir i alla fall min slutsats att det cannabis som säljs numera innebär större risker än det kanske gjorde på 60- eller 70-talet. Skulle inte behöva vara så; om det var legaliserat kunde detta kontrolleras bättre. Men seg blir man nog i vilket fall som helst. Har man redan igångsättningsproblem är det inte att rekommendera.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Cannabis och AS

Inläggav ragnevi » 2011-10-14 20:06:01

Du måste ha en benägenhet för att kunna utveckla psykoser för att kunna få en psykos av cannabis, men upp till en tredjedel av befolkningen kan reagera så. Psykos är inte detsamma som schizofreni, det senare är ett allvarligare tillstånd, men de som har schizofreni har ofta längre episoder med psykoser.
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Re: Cannabis och AS

Inläggav Iridia » 2011-10-14 20:33:46

Korrekt. Av cannabis, om man har den dispositionen och plantan har för lite CDB, kan vissa få tillfälliga psykoser (känner flera med NPF som fått det första gången de provade) och andra (som killen i programmet) livslång schizofreni.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Cannabis och AS

Inläggav 424stil » 2011-10-14 20:36:29

Jag rökte hasch i stort sett varje dag under 2 års tid. Då var allting bra och jag "förstod" musik bättre och sån bullshit.

Slutade på grund av att en tjej jag dejtade tyckte jag borde lägga av så jag gjorde det. Var utan hasch i 1 månad och sen började jag igen. Då fick jag psykos, ingen paranoia skit typ "jag vågar inte gå och köpa rizzla för jag har röda ögon" utan en riktig psykos.

Satt hemma och kollade på Star Trek TNG på tv och en kompis kom över med en femma. Jag hade inte rökt på en månad och jag tänkte vad fan, det gick skit med tjejen ändå så jag kan lika gärna röka. Jag kände direkt när jag fick ner det i lungorna att det var nåt sjukt på gång. Jag brukade bli lugn av haschet men istället gick jag helt upp i varv. Började städa som en galning och diskade upp hela köket, sen när hela lägenheten var städad och i toppskick så började jag göra armhävningar på golvet. Min kompis frågade varför så jag sa att jag skulle bli som "Steven Seagal". Plötsligt fick jag en vision, om jag gick hem till någon kompis, vem som helst (förutom han som kom med haschet) så skulle Mariah Carey vara där och jag skulle få ha sex med henne. Jag sa inte detta till min polare utan sa bara att jag ville vara ensam och skulle göra en sak så han gick.

Så jag tar på mig mina snyggaste Adidas byxor och en fin Tottenham hemmatröja och DVD filmen "Leon" (jag skulle se den med Carey efter vi haft sex) och ger mig ut. Tar en omväg via en skog och plötsligt börjar mitt hjärta bulta, jag börjar se gröna streck och får svårt att andas. Jag ramlar i skogen och får panik, tror att jag ska få hjärtattack så jag börjar springa tillbaka hem. Utanför mitt hus står det en tjej och en kille med en hund, jag försöker få dom att hjälpa mig men jag får inte fram några ord utan går bara runt dom maniskt i circlar.

Tar mig ur det och går hem, hjärtat pumpar fortfarande och jag har glömt av Mariah Carey helt och hållet, nu gäller det att överleva. Jag får iden att ta ett bad och tappar upp badkaret och klär av mig naken. Jag börjar dock få svårt att andas igen och få panik och eftersom jag inte har pengar på mobilen så kan jag inte ringa en ambulans. Jag tänker inte på att jag är naken utan bara på att jag måste få hjälp så jag springer ut på gården naken. Klockan är runt 14.00 en vardag och det är barn ute med sina mammor men jag märker ingenting. Jag får plötsligt en tanke om Steven Seagal igen och börjar göra armhävningar naken utanför min trappuppgång, min återkommande tanke är "det är så här Steven Seagal blev Steven Seagal" (knappast va? :D ).

Plötsligt slår det mig att jag är naken och jag inser hur sjuk situationen är, då springer jag till ytterdörren men den är låst och jag har glömt nycklarna i lägenheten. Jag blundar och tänker att detta är inte verkligheten, om jag räknar ner från tio, öppnar ögonen så kommer dörren öppnas, jag testar tre gånger men det gör den inte. Längre bort ser jag en granne komma med ICA kassar och hon ska in till trappan. Jag svimmar av utmattning.

Jag vaknar upp i ett soprum dit någon har släpat mig och lagt en gammal morgonrock över mig. I väggen i soprummet öppnas en portal till en annan dimension, där träder formen av en man som säger "come here!" till mig. Jag reser mig upp och går fram till portalen som är ungefär som en dörr till formen. Mannen visar sig vara Eazy-E från den amerikanska gangstarap gruppen N.W.A. Han är död sen länge på riktigt men han gör high five med mig och säger att jag är hans direkta motsats på andra sidan jordklotet. Jag blir glad (jag var i flera år efter detta övertygad om att Eazy-E lever och att om jag åkte till Los Angeles skulle jag få träffa honom för vi är varandras "motsatser" (vad nu det är?) av att träffa Eazy-E men blir plötsligt avbruten av att polisen kommer in i soprummet. Jag förstår inte deras frågor och är allmänt förvirrad men dom tar tag i mig i varsin arm och leder ut mig från soprummet. Utanför står ett gäng nyfikna killar och jag hör en ropa "det är han Tottenham killen" (jag hade alltid Tottenham matchtröja på mig vid den här tiden).

Jag ber poliserna att få hämta riktiga kläder i min lägenhet men nekas. I bilen frågar dom mig vad jag heter, vad jag tagit för droger osv. Plötsligt förvandlas jag till en tavla. Det är svårt att beskriva men jag stelnar till och kan inte röra mig. Jag tänker hjälp nu kommer dom ställa mig i ett museum och jag kommer i all evighet sitta livlös där medan folk pekar på mig. Polisen som sitter brevid mig blir mer och mer förbannad för att jag inte tittar på honom och inte svarar men jag kan inte, jag har blivit en tavla. När vi kommer till Skånegatan får poliserna bära in mig, jag är stel som en pinne.

Jag ligger på en bänk ett tag och tar mig ur tavlepsykosen efter en stund. Börjar tänka på vad som hänt och vill komma tillbaka hem. Får göra ett pisseprov och sen efter nån timme blir jag hemskickad. Kommer hem och det första jag gör är att röka en joint. :D

Detta var hösten 2006 och jag har haft en aktiv psykos sedan dess. Det blir bättre och bättre för varje dag som går men jag har tankar som att folk kan höra det jag tänker, att maffian är ute efter mig, att regeringen är ute efter mig, att prinsessan Viktoria vill ha barn med mig för jag är Gud, att morsan i smyg vill att jag ska börja röka hasch igen när hon köper mig bananer (banan är slang för hasch), att jag kan påverka det som sägs i direktsänd tv genom telepati, att jag är Jesus och kommer dö år 2012 för Jesus dog när han var 33 och jag blir 33 då och hela jorden kommer gå under, jag såg rapparen Feven på stan en kväll, jag tog det som ett bevis på att hon hade sökt upp mig för att hon ville ha mig, jag trodde att alla kvinnor som levde på planeten jorden ville ha mig (fast dom vågade bara inte ta kontakt med mig, inte jag med dom heller, MEN DOM VILLE HA MIG :lol: ), jag sålde min skivsamling och skulle flytta till Elfenbenskusten men morsan tyckte att det hade gått för långt och körde mig till psyket istället.

Jag har suttit sammanlagt circa ett halvår på psyket och runt 1 år och 6 månader på behandlingshem. Jag har varit hemma i min egna lägenhet sedan april 2009 och tar idag inga droger och dricker ingen alkohol. Jag mår bättre och bättre och kan åka spårvagn utan större besvär och alla psykos upplevelser har försvunnit. Jag har ätit zyprexa och risperdal i stora mängder men min läkare har trappat ner zyprexan och i nästa apodos har jag bara risperdal kvar. Om jag mår bra så kommer vi ta bort den också.

Jag har AS och boendestöd 3 gånger i veckan men att leva med AS är för mig inga problem för jag kan jämföra hur det var att leva med aktiv psykos i flera år, DET var ett helvete, varenda sekund var ett lidande ibland fysiskt också.

Hasch och Marijuana kan vara behagligt och i början är det så skönt och man tror att det är en mild drog som inte alls är farlig men tänk efter innan du röker. Risken finns att du får en psykos. Hoppas jag har fått någon att sluta röka det med mitt inlägg eller att ha fått någon tveksam till att testa.

Jag tackar Gud ibland att jag idag kan leva ett normalt liv och kan ha framtidsplaner och drömmar som att börja studera igen och skaffa mig ett jobb.
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Inläggav imperativ » 2011-10-14 23:04:58

http://svtplay.se/v/2566943/dokumentarfilm/den_nyttiga_cannabisen_
Denna video finns tillgänglig t.o.m. fre 21 okt
Brittisk dokumentärfilm om cannabis.
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Re: Cannabis och AS

Inläggav KrigarSjäl » 2011-10-14 23:22:54

424stil,

Utmärkt inlägg! Du ska ha en eloge för att du berättar om cannabispsykoser inifrån och på utförligt sätt.

Folk måste fatta att cannabis inte är harmlöst, vad än droglobbyn säger. Men många är ju så in i bomben korkade att de inte kan ta till sig det som står i en broschyr på varenda ungdomsmottagning utan istället gör som sina idoler hiphoparna & raggamuffinsarna eller vad det heter och tar efter deras "coola" missbruk.

De som rökt ett tag är sällan särskilt coola, för att vara ärlig.
Lallande fån som tappat tankeförmågan eller tänker helt bakvänt, drar vitsar som bara de själva fattar, tappar tråden i samtal och far ut i långa flummiga litanior om CIA, Illuminati, telepati, elektromagnetisk strålning, SÄPO etc.

Jag har träffat åtskilliga av ovanstående sort.
En jag kände berättade att han dragit ut tänderna eftersom han trodde plomberna innehöll sändare.

Sån blir du fan inte av att kröka på fredagarna så ni som jämför cannabis med alkohol har jag väldigt svårt att hysa respekt för.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Cannabis och AS

Inläggav marcooleo » 2011-10-14 23:36:55

Frågan är om LSD är mer harmlöst än Cannabis
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Re: Cannabis och AS

Inläggav kullan » 2011-10-14 23:39:40

Man ska ge tusan i droger och kemiska substanser över huvudtaget. Det är korkat bara.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Cannabis och AS

Inläggav Iridia » 2011-10-14 23:44:10

imperativ skrev:http://svtplay.se/v/2566943/dokumentarfilm/den_nyttiga_cannabisen_
Denna video finns tillgänglig t.o.m. fre 21 okt
Brittisk dokumentärfilm om cannabis.

Det var nog den jag såg.

kullan skrev:Man ska ge tusan i droger och kemiska substanser över huvudtaget. Det är korkat bara.

Sådana uppmaningar brukar tyvärr inte hjälpa, även om påståendet är korrekt. Däremot hade jag nog tänkt om ifall jag hade läst något sånt här innan jag funderade på att testa:

424stil skrev:*långt och intressant inlägg om egen haschpsykos*

Shit, det där var nog snäppet värre än skräckexemplet i filmen! Tack för att du vågade berätta.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Cannabis och AS

Inläggav Savanten Svante » 2011-10-15 0:09:07

KrigarSjäl skrev:Sån blir du fan inte av att kröka på fredagarna så ni som jämför cannabis med alkohol har jag väldigt svårt att hysa respekt för.


Hmm. Gjorde inte du just den jämförelsen?

Nåja, tänkte bara säga att man inte mår så bra av att supa på missbrukarbasis heller.

Lik förbannat tänker jag hälla upp ett litet glas whiskey nu. :)
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Cannabis och AS

Inläggav Iridia » 2011-10-15 0:20:11

Missbruk som missbruk. Av det ena blir man skadad på ett sätt, av det andra på ett annat. Skador på kropp och hjärna blir det i vilket fall som helst. Finns väl knappast något som är så väl utforskat som kort- och långtidseffekterna av alkohol. Enligt ett annat program jag såg gav det värre hjärnskador att dricka mycket, starkt och sällan, än lite, svagt och ofta.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Inläggav imperativ » 2011-10-15 11:21:26

KrigarSjäl skrev:De som rökt ett tag är sällan särskilt coola, för att vara ärlig.
Lallande fån som tappat tankeförmågan eller tänker helt bakvänt, drar vitsar som bara de själva fattar, tappar tråden i samtal och far ut i långa flummiga litanior om CIA, Illuminati, telepati, elektromagnetisk strålning, SÄPO etc.

Jag har träffat åtskilliga av ovanstående sort.

Alla cannabisbrukare jag mött är som beskrivet ovan eller passiv-aggressiva. Dessutom har dom flesta försökt få mig in i deras beroende "för det behövs för en sån som du".
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Re: Cannabis och AS

Inläggav KrigarSjäl » 2011-10-15 17:45:39

Ja, haschtomtarna är ju ett socialt släkte...det ligger liksom i sakens natur att värva fler flummare. Ju fler som röker desto lättare att få tag på röka.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Cannabis och AS

Inläggav Deadly_Nightshade » 2011-10-16 3:46:46

Jag trodde denna tråd skulle handla om cannabis medicinska egenskaper i relation till denna diagnos. Istället har tråden spårat ut totalt och innefattar nu bara hat, vi-och-dom-tänkande och moralism.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Cannabis och AS

Inläggav marcooleo » 2011-10-16 10:56:20

LSD under väl kontrollerade former, kan ersätta flera års terapi med hjälp av endast 2-3 sessioner, mycket effektiv behandling.

Läs boken "Manniskans okända världar" av Stanislav Grof
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Re: Cannabis och AS

Inläggav Iridia » 2011-10-16 15:48:17

Deadly_Nightshade skrev:Jag trodde denna tråd skulle handla om cannabis medicinska egenskaper i relation till denna diagnos. Istället har tråden spårat ut totalt och innefattar nu bara hat, vi-och-dom-tänkande och moralism.

Så brukar det alltid bli i drogdiskussioner.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Återgå till Aspergare och vården



Logga in