Kaos!

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Kaos!

Inläggav vallesmamma » 2011-02-21 14:16:54

Jag är så less! Sonen är sjuk och hemma från dagis. Just nu surar han. Han har haft sönder en tidning med flit och nu ångrar han sig och surar. Vilket gör mig sur och irriterad. Hoppas han kan gå på dagis imorgon! Han är förkyld. Min man började på sitt jobb klockan 13 idag, innan var sonen besvärlig men inte som nu.

Jag skulle behöva AVLASTNING men jag vet inte på vilket sätt. Min man vet inte om han kan lämna och hämta på dagis vilket skulle vara en avlastning för mig. Jag har så svårt att aktivera sonen, vet ej när det behövs, nu?

Sonen surar och jag med :(
vallesmamma
 
Inlägg: 918
Anslöt: 2010-01-05
Ort: Luleå

Inläggav vallesmamma » 2011-02-21 21:02:21

Jag trodde någon hade något vettigt att säga men tydligen inte. Hur som helst, sonen slutade sura och blev glad igen, jag lät honom bara vara.
vallesmamma
 
Inlägg: 918
Anslöt: 2010-01-05
Ort: Luleå

Inläggav barracuber » 2011-02-21 21:28:20

Jag satt och funderade en stund men kom inte på något vettigt att skriva - borde kanske ha skrivit just det!

Mina barn är "stora" nu - 12 och 15 och verkar ännu äldre - så mina minnen från deras tidiga barndom har falnat i glömska. Mina barn har dessutom alltid varit bra på att sysselsätta sig själva. Och om de har haft tråkigt har vi - eller åtminstone min fru - sagt att det är nyttigt att ha tråkigt ibland - då kommer till slut kreativiteten fram!

Skönt om det löste sig för dig!
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav mnordgren » 2011-02-22 1:00:20

Moderator:

Flyttade tråden.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in