Hur visar ni intresse?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav slackern » 2010-12-09 12:37:14

John skrev:Jag är med blyg som fan :( dock sitter jag och ögonflirtar med folk, men sen när dom kommer för nära och försöker med något så sticker jag, haha
finns det självförtroende i pillerform? ^_^


Klart att det gör bara att köpa en E ;)
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav MsTibbs » 2010-12-09 18:14:33

prodge64 skrev:
MsTibbs skrev:Jag håller lite längre ögonkontakt och ser om jag får respons tillbaka, nästa steg kan vara att ställa sig lite-lite närmre och se om personen står kvar, närmar sig eller flyttar vikten till foten bortåt. Man kan fråga saker som om personen är singel, om hen skulle vilja gifta sig en dag, man kan säga att man gärna ses nån mer gång och lämna över bollen till dem att höra av sig... många små detaljer.


:shock:
När jag läste det där tolkade jag samtalet ungefär såhär:
X: (bla bla) Är du singel förresten?
Y: Ja.
X: Skulle du vilja gifta dig någon dag?
Y: (bla bla bla)
X: Bra, jag ses gärna mer. Du kan väl höra av dig!

Nu menar jag absolut inget illa mot det du skrev, det var bara så jag tolkade det när jag läste. Och jag kan förstås bara tala för mig själv när jag säger att jag hade inte hört av mig. Visserligen måste man vara tydlig mot mig i ett sånt läge, men snack om giftermål på direkten är det bästa sättet att skrämma bort just mig.


Hehe, man skall ju inte peppra folk med intima frågor, det jag menar är att man kan ge subtila vinkar av olika slag. Vad man kan säga beror på person, jag skulle inte fråga en 15-årig possibel pojkvän om giftermål och barn, men om man är 30-35, så är frågan relevant, eftersom man måste skaffa barn "nu" om man skall ha några. Kanske tänker partnern likadant.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav sussi83 » 2010-12-09 18:35:59

John skrev:Jag är med blyg som fan :( dock sitter jag och ögonflirtar med folk, men sen när dom kommer för nära och försöker med något så sticker jag, haha
finns det självförtroende i pillerform? ^_^


Säg till om du får tag på några! :wink:
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav sussi83 » 2010-12-09 18:38:35

slackern skrev:
John skrev:Jag är med blyg som fan :( dock sitter jag och ögonflirtar med folk, men sen när dom kommer för nära och försöker med något så sticker jag, haha
finns det självförtroende i pillerform? ^_^


Klart att det gör bara att köpa en E ;)

ASG...dagens sanning :-)159
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav Sheyen » 2010-12-09 21:07:25

MsTibbs skrev:men om man är 30-35, så är frågan relevant, eftersom man måste skaffa barn "nu" om man skall ha några.


Äsch, min mamma var 41 år när hon födde mig och hon har dessutom en myom* i magen (större risk för missfall).

* http://sv.wikipedia.org/wiki/Myom



Tycker att det verkar vara helt okej att fråga vad personen anser om giftemål och barn. Annars vet man ju inte. Och som Tibbs säger så frågar man ju bara om det är relevant.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Inläggav Arkimedes » 2010-12-09 21:10:40

Om någon vill gifta sig, vad spelar det då för roll om h*n skrämmer iväg de som inte vill gifta sig; de är ju ändå inte intressanta för den som vill gifta sig?
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav Sheyen » 2010-12-09 21:13:36

Arkimedes skrev:Om någon vill gifta sig, vad spelar det då för roll om h*n skrämmer iväg de som inte vill gifta sig; de är ju ändå inte intressanta för den som vill gifta sig?


Så jävla sant, Arkimedes! :)
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Inläggav prodge64 » 2010-12-09 21:52:47

Arkimedes skrev:Om någon vill gifta sig, vad spelar det då för roll om h*n skrämmer iväg de som inte vill gifta sig; de är ju ändå inte intressanta för den som vill gifta sig?


Det är en sak man kan fundera på efter ett tag tycker jag, inte på en gång. Då kan ju personen som var för snabb med att ställa den frågan skrämma iväg den andra (som kanske visst kan tänka sig att gifta sig). Det handlar ju om vem man träffar.
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav sussi83 » 2010-12-09 21:56:03

Arkimedes skrev:Om någon vill gifta sig, vad spelar det då för roll om h*n skrämmer iväg de som inte vill gifta sig; de är ju ändå inte intressanta för den som vill gifta sig?


Sant, men jag brukar vänta med frågan längre in i samtalet. Får jag tvär nej eller om svaret inte liknar mina önskningar så blir det inget seriöst.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav Arkimedes » 2010-12-09 22:00:30

prodge64 skrev:
Arkimedes skrev:Om någon vill gifta sig, vad spelar det då för roll om h*n skrämmer iväg de som inte vill gifta sig; de är ju ändå inte intressanta för den som vill gifta sig?


Det är en sak man kan fundera på efter ett tag tycker jag, inte på en gång. Då kan ju personen som var för snabb med att ställa den frågan skrämma iväg den andra (som kanske visst kan tänka sig att gifta sig). Det handlar ju om vem man träffar.

Sant.
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav Arkimedes » 2010-12-09 22:02:19

sussi83 skrev:
Arkimedes skrev:Om någon vill gifta sig, vad spelar det då för roll om h*n skrämmer iväg de som inte vill gifta sig; de är ju ändå inte intressanta för den som vill gifta sig?


Sant, men jag brukar vänta med frågan längre in i samtalet. Får jag tvär nej eller om svaret inte liknar mina önskningar så blir det inget seriöst.

Jag brukar inte fråga sådant alls. Giftermål existerar inte i mina tankar.
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav sussi83 » 2010-12-09 22:14:24

Arkimedes skrev:
sussi83 skrev:
Arkimedes skrev:Om någon vill gifta sig, vad spelar det då för roll om h*n skrämmer iväg de som inte vill gifta sig; de är ju ändå inte intressanta för den som vill gifta sig?


Sant, men jag brukar vänta med frågan längre in i samtalet. Får jag tvär nej eller om svaret inte liknar mina önskningar så blir det inget seriöst.

Jag brukar inte fråga sådant alls. Giftermål existerar inte i mina tankar.


Nej, jag bryr mig inte heller om det (möjligtvis pga juridiska skäl om jag får barn)...däremot vill jag ha möjliheten att skaffa barn om det faller sig så. Därför vill jag inte ha ett svärt Nej ang det.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav prodge64 » 2010-12-09 22:22:54

sussi83 skrev:
Arkimedes skrev:
sussi83 skrev:
Arkimedes skrev:Om någon vill gifta sig, vad spelar det då för roll om h*n skrämmer iväg de som inte vill gifta sig; de är ju ändå inte intressanta för den som vill gifta sig?


Sant, men jag brukar vänta med frågan längre in i samtalet. Får jag tvär nej eller om svaret inte liknar mina önskningar så blir det inget seriöst.

Jag brukar inte fråga sådant alls. Giftermål existerar inte i mina tankar.


Nej, jag bryr mig inte heller om det (möjligtvis pga juridiska skäl om jag får barn)...däremot vill jag ha möjliheten att skaffa barn om det faller sig så. Därför vill jag inte ha ett svärt Nej ang det.

Nu har jag nog missat något. På vilket sätt påverkar ett eventuellt giftermål barnen, förutom deras efternamn?
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav Nefarious » 2010-12-09 22:24:28

prodge64 skrev:Nu har jag nog missat något. På vilket sätt påverkar ett eventuellt giftermål barnen, förutom deras efternamn?


Det påverkar arvsrätten, bland annat.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Inläggav slackern » 2010-12-09 22:29:16

Nefarious skrev:
prodge64 skrev:Nu har jag nog missat något. På vilket sätt påverkar ett eventuellt giftermål barnen, förutom deras efternamn?


Det påverkar arvsrätten, bland annat.


Det är väll det enda det gör för gifta att de får ärva sin partner förutom det är det väll lika fördelaktigt att vara sambos?

Eller är man gift ärver man väll 50% utav tillgångarna och har rätt att bo kvar i bostaden att man har besitningsskyd?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav slackern » 2010-12-09 22:36:26

prodge64 skrev:
sussi83 skrev:
Arkimedes skrev:
sussi83 skrev:
Arkimedes skrev:Om någon vill gifta sig, vad spelar det då för roll om h*n skrämmer iväg de som inte vill gifta sig; de är ju ändå inte intressanta för den som vill gifta sig?


Sant, men jag brukar vänta med frågan längre in i samtalet. Får jag tvär nej eller om svaret inte liknar mina önskningar så blir det inget seriöst.

Jag brukar inte fråga sådant alls. Giftermål existerar inte i mina tankar.


Nej, jag bryr mig inte heller om det (möjligtvis pga juridiska skäl om jag får barn)...däremot vill jag ha möjliheten att skaffa barn om det faller sig så. Därför vill jag inte ha ett svärt Nej ang det.

Nu har jag nog missat något. På vilket sätt påverkar ett eventuellt giftermål barnen, förutom deras efternamn?


Barnen får det efternamn som föräldrarna bestämmer även om man inte e gifta eller kan ha dubbelnamn så det kvittar.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav Fenren » 2010-12-09 22:52:31

det gör det juridiskt lättare ifall någon förälder dör
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Inläggav slackern » 2010-12-09 22:55:34

Fan vad alla gör det komplicerat börja tänka på äktenskap och barn redan vid försa kontakten är det inte bättre att låta tiden utvisa sånt än att få panik över det i ett så pass tidigt stadium?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav Fenren » 2010-12-09 22:58:03

oftast har man nog redan åsikter i den frågan... så det är väl inte alltför tokigt att tänka på det tidigt
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Inläggav Arkimedes » 2010-12-09 22:58:19

slackern skrev:Fan vad alla gör det komplicerat börja tänka på äktenskap och barn redan vid försa kontakten är det inte bättre att låta tiden utvisa sånt än att få panik över det i ett så pass tidigt stadium?

+1000
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav sussi83 » 2010-12-09 23:01:17

slackern skrev:Fan vad alla gör det komplicerat börja tänka på äktenskap och barn redan vid försa kontakten är det inte bättre att låta tiden utvisa sånt än att få panik över det i ett så pass tidigt stadium?


Näe, men man vill ju veta om möjligheten finns...behöver ju inte spika datum. Inte så att jag kommer stå utan bara för att den andra inte vill...därför är det bra att veta det relativt tidigt innan man hinner kära ner sig å bli satt i en jobbig val situation.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav slackern » 2010-12-09 23:12:49

sussi83 skrev:
slackern skrev:Fan vad alla gör det komplicerat börja tänka på äktenskap och barn redan vid försa kontakten är det inte bättre att låta tiden utvisa sånt än att få panik över det i ett så pass tidigt stadium?


Näe, men man vill ju veta om möjligheten finns...behöver ju inte spika datum. Inte så att jag kommer stå utan bara för att den andra inte vill...därför är det bra att veta det relativt tidigt innan man hinner kära ner sig å bli satt i en jobbig val situation.


Men där kan man ju manipulera man kan ju säga att ja jag vill minst ha 3 barn men inte mena det.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav Fenren » 2010-12-09 23:16:16

man kan ju manipulera allt, så det är väl inte särskilt specifikt just barnafrågan?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Inläggav slackern » 2010-12-09 23:19:57

Fenren skrev:man kan ju manipulera allt, så det är väl inte särskilt specifikt just barnafrågan?


Precis så varför gå runt och oroa sej för saker i ett tidigt stadium som man inte kan påverka den andra personen kan ju manipulera sina svar precis så mycket dom vill eller tror att den anda personen vill höra.

Sånt brukar ju visa sej för eller senare bara naivt att tro något annat eller hoppas att den andra personen ska ha samma framtidsplaner som en själv?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in