Se att man fått svar på trådar i forumet

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Se att man fått svar på trådar i forumet

Inläggav Kingdom_Hearts » 2010-12-06 4:02:26

Jag blir ganska irriterad när jag skriver svar på olika trådar och inte längre minns vad tråden heter eller vad jag skrivit.

Under "Skapa ny tråd", står det att "Underrätta mig vid svar", men vet inte om det är just det.

Jag föreslår en till ruta att kryssa i, så man får vet vilka som har svarat på ens meddelanden i forums trådarna. Har skrivit flera och vet inte alls vilka jag har fått svar på, men vissa kommer jag ihåg och det visar sig att jag har fått svar, men har inte fått reda på det.

I annat fall om det ändå går, så ge mig gärna information om hur man går tillväga för att fixa det.


För övrigt, ett väldigt bra forum, så ett stort tack till Moderatörerna :D
Kingdom_Hearts
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2010-11-22
Ort: Karlstad

Re: Se att man fått svar på trådar i forumet

Inläggav HGJ » 2010-12-06 4:10:22

Kingdom_Hearts skrev:Jag blir ganska irriterad när jag skriver svar på olika trådar och inte längre minns vad tråden heter eller vad jag skrivit.

Under "Skapa ny tråd", står det att "Underrätta mig vid svar", men vet inte om det är just det.

Jag föreslår en till ruta att kryssa i, så man får vet vilka som har svarat på ens meddelanden i forums trådarna. Har skrivit flera och vet inte alls vilka jag har fått svar på, men vissa kommer jag ihåg och det visar sig att jag har fått svar, men har inte fått reda på det.

I annat fall om det ändå går, så ge mig gärna information om hur man går tillväga för att fixa det.


För övrigt, ett väldigt bra forum, så ett stort tack till Moderatörerna :D

Vad du har skrivit kan du lätt kolla här:

http://www.aspergerforum.se/search.php? ... dom_Hearts

Det finns också en sådan länk i profilen och under "Registreringsdatum" i varje inlägg.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Inläggav Zombie » 2010-12-06 4:17:26

"Underrätta mig vid svar" ska fungera, men gör det bara nyckfullt. Känt problem. Forummotorn är gammal och har skolat uppgraderas i ett år minst, men ett litet gäng aspergare som jobbar gratis på sin fritid ska få tid till det också... det är väl ungefär vad jag vet om det.

Bevakningen (sådan den nu är) kan man beställa också från listen ovanför översta inlägget på trådsidan. På samma list kan man också bokmärka tråden och avmärka den igen. Bokmärkta trådar når man från huvudsidan uppe till höger.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Se att man fått svar på trådar i forumet

Inläggav Kingdom_Hearts » 2010-12-06 4:26:40

Jaha...nu fattar jag litet bättre, länken under min Avatar, Ok.

Går det på något sätt att gå in på sin egen profil (där man har sin Avatar och text), alltså inte för att redigera sin profil, utan att behöva söka upp ett inlägg för att komma in på sin egen profil?
Kingdom_Hearts
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2010-11-22
Ort: Karlstad

Re: Se att man fått svar på trådar i forumet

Inläggav Arkimedes » 2010-12-06 4:29:42

Kingdom_Hearts skrev:Jaha...nu fattar jag litet bättre, länken under min Avatar, Ok.

Går det på något sätt att gå in på sin egen profil (där man har sin Avatar och text), alltså inte för att redigera sin profil, utan att behöva söka upp ett inlägg för att komma in på sin egen profil?

När du går till "Vem är online?" så kan du klicka på ditt eget namn och så ser du din profil så som andra ser den.
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav Kingdom_Hearts » 2010-12-06 4:30:35

Zombie skrev:"Underrätta mig vid svar" ska fungera, men gör det bara nyckfullt. Känt problem. Forummotorn är gammal och har skolat uppgraderas i ett år minst, men ett litet gäng aspergare som jobbar gratis på sin fritid ska få tid till det också... det är väl ungefär vad jag vet om det.

Bevakningen (sådan den nu är) kan man beställa också från listen ovanför översta inlägget på trådsidan. På samma list kan man också bokmärka tråden och avmärka den igen. Bokmärkta trådar når man från huvudsidan uppe till höger.


Då förstår jag bättre.

Jag skall testa det där, tack så mycket :) skall nu dra iväg och köpa en dricka och njuta av litet Anime eller något annat.
Kingdom_Hearts
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2010-11-22
Ort: Karlstad

Re: Se att man fått svar på trådar i forumet

Inläggav Zombie » 2010-12-06 4:44:18

Arkimedes skrev:
Kingdom_Hearts skrev:Jaha...nu fattar jag litet bättre, länken under min Avatar, Ok.

Går det på något sätt att gå in på sin egen profil (där man har sin Avatar och text), alltså inte för att redigera sin profil, utan att behöva söka upp ett inlägg för att komma in på sin egen profil?

När du går till "Vem är online?" så kan du klicka på ditt eget namn och så ser du din profil så som andra ser den.

Ett annat sätt är att gå till medlemslistan (i övre vänstermenyn) och söka på sitt nick.

Själv ska jag lägga mig. Hoppas jag...
Godnatt.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2010-12-06 7:13:54

Man kan också gå in i sin Profil och klicka ja under optionen:

Underrätta mig alltid via e-post vid svar:
Skickar ett e-postmeddelande till dig när någon svarar på ett ämne där du har skrivit/svarat. Det här kan också ställas in individuellt vid varje inlägg du gör.

Så ska man automatiskt bli underrättad om någon svarat på ens inlägg.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Titti » 2010-12-06 9:02:10

Inger skrev:Man kan också gå in i sin Profil och klicka ja under optionen:

Underrätta mig alltid via e-post vid svar:
Skickar ett e-postmeddelande till dig när någon svarar på ett ämne där du har skrivit/svarat. Det här kan också ställas in individuellt vid varje inlägg du gör.

Så ska man automatiskt bli underrättad om någon svarat på ens inlägg.
(min fetmarkering)


Men Inger - brukar vi inte säga "Inställningar" här i Sverige? Det är dessutom vad det står ovanför dessa... ;)
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav barracuber » 2010-12-06 10:27:34

Titti skrev:
Inger skrev:Man kan också gå in i sin Profil och klicka ja under optionen:

Underrätta mig alltid via e-post vid svar:
Skickar ett e-postmeddelande till dig när någon svarar på ett ämne där du har skrivit/svarat. Det här kan också ställas in individuellt vid varje inlägg du gör.

Så ska man automatiskt bli underrättad om någon svarat på ens inlägg.
(min fetmarkering)


Men Inger - brukar vi inte säga "Inställningar" här i Sverige? Det är dessutom vad det står ovanför dessa... ;)


Engelska ordet option betyder valalternativ eller valmöjlighet. Men även inställning är ett bra ord.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Miche » 2010-12-06 10:38:51

Titti skrev:
Inger skrev:Man kan också gå in i sin Profil och klicka ja under optionen:

Underrätta mig alltid via e-post vid svar:
Skickar ett e-postmeddelande till dig när någon svarar på ett ämne där du har skrivit/svarat. Det här kan också ställas in individuellt vid varje inlägg du gör.

Så ska man automatiskt bli underrättad om någon svarat på ens inlägg.
(min fetmarkering)


Men Inger - brukar vi inte säga "Inställningar" här i Sverige? Det är dessutom vad det står ovanför dessa... ;)

Nu har du väl en negativ inställning... ;)

Nja, det som Inger föreslår gör att krysset vid Underrätta mig vid svar blir markerat som standard, men det påverkar inte de trådar som man inte kryssat i och man kan även manuellt ta bort krysset.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Inger » 2010-12-06 11:14:40

Jag misstänkte att jag skulle få på pälsen men jag kom inte på något bättre ord. :wink:
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Baevern » 2010-12-06 18:10:25

I forumindex till höger står det ju
Nya inlägg sedan ditt senaste besök
Dina bevakade ämnen
Dina aktiva ämnen
Bokmärken

Kan du inte bara klicka på Dina aktiva ämnen? Då kommer ju en lista upp med alla trådar du skrivit i. Och så är det en sån där orange sak till vänster i dom som det finns nya inlägg i.
Baevern
 
Inlägg: 733
Anslöt: 2008-04-26

Re: Se att man fått svar på trådar i forumet

Inläggav Kingdom_Hearts » 2010-12-18 6:23:03

Arkimedes skrev:
Kingdom_Hearts skrev:Jaha...nu fattar jag litet bättre, länken under min Avatar, Ok.

Går det på något sätt att gå in på sin egen profil (där man har sin Avatar och text), alltså inte för att redigera sin profil, utan att behöva söka upp ett inlägg för att komma in på sin egen profil?

När du går till "Vem är online?" så kan du klicka på ditt eget namn och så ser du din profil så som andra ser den.


Aha! Nu börjar jag förstå det hela litet bättre, sorry om jag inte svarat tidigare, har inte ens fått något svar om att jag fått meddelanden och från vilka.
Kingdom_Hearts
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2010-11-22
Ort: Karlstad

Inläggav prodge64 » 2010-12-18 13:47:18

Baevern skrev:[...] Och så är det en sån där orange sak till vänster i dom som det finns nya inlägg i.

Den orangea ikonen har jag påtalat tidigare, det är inte alla (nya) inlägg som har den färgen alla gånger, vilket åtminstone för mig kräver en del "merjobb" för att kolla nya inlägg sen jag var inne senast.
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav Miche » 2010-12-19 12:09:33

prodge64 skrev:
Baevern skrev:[...] Och så är det en sån där orange sak till vänster i dom som det finns nya inlägg i.

Den orangea ikonen har jag påtalat tidigare, det är inte alla (nya) inlägg som har den färgen alla gånger, vilket åtminstone för mig kräver en del "merjobb" för att kolla nya inlägg sen jag var inne senast.

Det är ju så att varje gång man klickar för att läsa något så uppdateras tiden för när du var inne sist och har det kommit ett nytt inlägg innan den tidpunkten så räknas inte det med när du loggar in nästa gång.

Förbaskat korkad konstruktion, det är bara att hoppas att det försvinner när forumets motor uppdateras...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav lasseivägen » 2010-12-19 12:15:23

Inger skrev:Jag misstänkte att jag skulle få på pälsen men jag kom inte på något bättre ord. :wink:


Irriterande när man bara kommer på det engelska eller tyska ordet för något, men bättre att använad de än en lång harang som ändå inge förstår.
:wink:

ADHD forum har en "option" för att snabbt se ens egna inlägg.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in