Det muslimske brorskap (Om planen att ta över Europa)

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Det muslimske brorskap (Om planen att ta över Europa)

Inläggav dino » 2010-12-06 10:54:46

Norsk television, inte lika förljugen och stalinistisk som svensk, sände för några dagar sen en dokumentär om det Muslimska Brödraskapet.

Muslimska brödraskapet står bakom de flesta större moskéer och muslimska organisationer i västvärlden och här är några citat om organisationen från Wikipedia:

The Society of the Muslim Brothers, often simply الإخوان Al-Ikhwān, The Brotherhood or MB) is an Islamist transnational movement and the largest political opposition organization in many Arab states.[1] The group is the world's oldest and largest Islamic political group,[1] and the "world's most influential Islamist movement."[2] It was founded in 1928 in Egypt by the schoolteacher Hassan al-Banna.


The Holy Land Foundation trial has led to the release as evidence of [74] several documents on the Muslim Brotherhood. One of these documents, dated in 1991, explains that the goal of the Muslim Brotherhood in the U.S. is “settlement”, defined by the author as a form of jihad aimed at destroying Western civilization from within and allowing for the victory of Islam over other religions.


Ett kort citat ur dokumentet, översatt från engelska wikipedia:

"Processen för kolonisering [av islam i USA] är ett "Civilisations-jihad" med allt det betyder.

Ikhwan [Muslimska brödraskapet] måste förstå att hela deras arbete i Amerika är en sorts storslaget Jihad-krig, i att eliminera och förstöra den västerländska civilisationen inifrån, och "sabotera" deras eländiga hus med deras egna händer, och händerna på de troende, så att det elimineras och Allahs religion segrar över alla andra religioner[demokrati räknar de som en religion och politiker som profeter min anmärkn].

Utan denna nivå av förståelse, är vi är inte förberedda för denna utmaning och har inte förberett oss för Jihad. Och det är en muslims öde att utföra Jihad, och arbeta vart han än är och vart han än landar, tills den sista timmen kommer, och det finns ingen flykt från att ödet."


In another one of these documents, "Ikhwan in America", the author alleges that the activities of the Muslim Brotherhood in the US include going to camps to do weapons training (referred to as Special work by the Muslim Brotherhood),[76] as well as engaging in counter-espionage against US government agencies such as the FBI and CIA (referred to as Securing the Group).


http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_Brotherhood
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_Bro ... ted_States

Idag är det knäpptyst, för att inte gynna SD o liknande, men SVT skrapade en gång lite på ytan i denna fråga:

FORSKARE ANSER att kretsen kring Sveriges muslimska råd är ideologiskt inspirerade av Muslimska Brödraskapet, något som bekräftas av Mahmoud Aldebe [fd. Centerpartist på Riksdagslistan] första gången vi träffar honom.

- Det finns individer som har kommit hit med idéerna. De finns överallt i våra moskéer. Vi har ingen sån organisation, men ett 10-tal individer som öppet står för det. De tänker som vi, att islam är en del av samhället, säger Mahmoud Aldebe.

De flesta forskare ser Muslimska Brödraskapet som en positiv motkraft till extrema islamister. Men ideologin handlar också om att sharialagen ska stå över demokratiskt stiftade lagar. Målet är att med demokratin på sikt islamisera samhället.

- Man ska etablera relationer med olika makthavare för att gradvis utöka inflytandet för islam i ett samhälle, säger Aje Carlbom.

OCH HELT ENLIGT den ideologin så har Sveriges muslimska råd satsat på att komma in i svensk politik. Särskilt väl har de lyckats med socialdemokratin.

År 1994 kontaktade SMR alla riksdagspartier och fick från socialdemokraternas kristna grupp - Broderskapsrörelsen.

- Det är bra att vi har de här kontakterna med de muslimska grupperna i Sverige, säger Ola Johansson, internationell sekreterare på Broderskapsrörelsen.


http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=5 ... endly=true

Vilket fick Fredrik Malm (Fp) att kritisera detta oheliga röstfiske:

"Nu är det inte bara jag som kritiserat socialdemokratiska Broderskaparna för samarbetet med islamisterna. Vänskapen ledde till ett helt program på SVT Uppdrag Granskning. "Socialdemokraternas Oheliga Röstfiske" var titeln. Där satt förbundssekreterare Ola Johansson och förklarade sin förkärlek till Sayyid Qutb, ideologisk inspiratör för Muslimska Brödraskapet."


http://fredrikmalm.blogspot.com/2009/04 ... terna.html

(Sayyid Qutub är förövrigt ideologisk inspiratör till Usama bin Ladin och al-Qaida & company ckså.)

Nåväl en kort presentation till dokumentären:

Drømmer om en islamsk stat

I dokumentaren «Frihet, likhet og det muslimske brorskap» som vises på TV 2 mandag kveld, møter vi arabiske intellektuelle og forskere som tegner et bilde av hijab som et symbol på kontroll – og ikke frihet.

Den norsk-irakiske forfatteren Walid al-Kubaisi har intervjuet arabiske intellektuelle og forskere som forteller om verdens største islamistiske bevegelse Det muslimske brorskap.

De som ser hijaben som et sterkt symbol for muslimer og bruker den for å symbolisere islam er bevegelsen Muslimbrødrene, eller Det muslimske brorskap – som i dag er den største islamistiske bevegelsen i verden.

– Muslimbrødrenes drøm er å danne en samlet islamsk stat. Vi arbeider med å vise denne religionen frem for Europa, forteller Mohammed Mahdi Akef, lederen for Det muslimske brorskap, til TV 2.

Den norsk-irakiske forfatteren Walid al-Kubaisi har under flere reiser til Egypt og Jemen møtt og intervjuet folk som forteller om denne bevegelsen, og han advarer mot islamismens fremgang i Norge og Europa.

– Vil kontrollere Europas fremtid

Al-Kubaisi har fulgt muslimsk innvandring siden han selv kom til Norge i 1986. I dokumentarfilmen rettes det søkelys på Muslimsk brorskap, som han hevder lever i det skjulte, også i Norge.

– Islamistene har store ambisjoner om å kontrollere Europas fremtid, sa den norsk-irakiske forfatteren til NRK Dagsrevyen torsdag.


http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/musl ... 49772.html

Och här kan ni se dokumentären på YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=8m2wjj_zJXY

http://www.youtube.com/watch?v=gsDb1GnFnRA

http://www.youtube.com/watch?v=cvofRm-4nRs

http://www.youtube.com/watch?v=J3hLdP-gXCQ

Eller här om ni vill se den i ett svep:

http://vimeo.com/17413635

Moderator mnordgren: Tog bort youtube-taggar.
dino
 
Inlägg: 585
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg

Inläggav slackern » 2010-12-06 11:05:59

Men kan du vara snäll att sluta med ditt korståg mot islam?

Eller kan jag banna alla Dinos inlägg så att jag slipper läsa alla hans rappakalja?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav dino » 2010-12-06 11:11:23

Jag tänker inte sluta upplysa folk om Islam, nej.

Dessutom är det inte min "rappakalja" du tvingats att läsa, jag har enbart citerat SVT, Fredrik Malm, TV2 Nyhetene och Wikipedia, för att sedan länka till en dokumentär.

Ska du anklaga någon för rappakalja så är det dem; CIA, rättsväsendet i USA, Walid al-Kubaisi, Fredrik Malm och SVT, som du borde ta det med.

Vilken människa som helst förstår dock att det inte handlar om att du vill slippa läsa mina trådar. Det har du all makt att göra redan idag. Nej, du vill hindra mig från att upplysa folk om detta. Varför, det vet du bara bäst själv.
dino
 
Inlägg: 585
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg

Inläggav dino » 2010-12-06 11:22:00

Riksdagsmannen Mehmet Kaplan (Mp) var förresten presstalesman för Sveriges muslimska råd mellan 2005–2006 och deras nuvarande ordförande, Helena Benaouda, har en dotter (Safia Benaouda) som två ggr gripits med misstänkta terrorister i Pakistan och under inbördeskriget i Somalia (däribland "kubasvensken" Mehdi Gehzali varit med).
dino
 
Inlägg: 585
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg

Inläggav slackern » 2010-12-06 11:22:50

Men för fan ta och upplys folk om din syn på islam på ett forum som är avsett för det jag vill inte göra det här inte därför jag läser i det här forumet.

Du måste vara en utav värdens mest trångsynta människor gå ut och propagera på dina gator och torg istället men det tror jag du är för feg för vågar inte stå för dina åsikter öppet i Biskopsgården.[/youtube]
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav slackern » 2010-12-06 11:42:49

Här ta och titta på en föreläsning utav en reiligonsforskare och professor Mattias Gardell.

http://www.ur.se/play/157223
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav dino » 2010-12-06 12:34:10

En terrorkramare som skrivit boken "Bin Ladin i våra hjärtan". Nej tack.
dino
 
Inlägg: 585
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg

Inläggav sussi83 » 2010-12-06 13:08:41

Om sverige inte blir mer enade som land (inte nödvändigtvis rassar) så kommer andra att ta över. Andra TAR det utrymme de får....det är naturligt och ligger i människans natur.

Sverige har bla. ingen stark religion eller kultur som håller oss samman, det enda vi gör är att inbilla oss att vi ska skapa ett enda stort kärleksmums av vårat land.

Jag är inte rasist men patriot...någon som är intelligent nog att förstå skillnaden.


You go Dino!...det råder yttrandefrihet i det här landet....något som tex. inte Aftonbladet fattat.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav slackern » 2010-12-06 13:16:48

sussi83 skrev:Om sverige inte blir mer enade som land (inte nödvändigtvis rassar) så kommer andra att ta över. Andra TAR det utrymme de får....det är naturligt och ligger i människans natur.

Sverige har bla. ingen stark religion eller kultur som håller oss samman, det enda vi gör är att inbilla oss att vi ska skapa ett enda stort kärleksmums av vårat land.

Jag är inte rasist men patriot...någon som är intelligent nog att förstå skillnaden.


You go Dino!...det råder yttrandefrihet i det här landet....något som tex. inte Aftonbladet fattat.


Vad har inte Aftonbladet fattat?

Kan du vara snäll att utveckla det?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav sussi83 » 2010-12-06 13:21:11

De sencurerar ju typ allt som folk skriver, tar bort inlägg i deras diskussioner m.m. De avbryter tom trådar som de inte inte vill ha på sidan fucking fegis sosse skvaller tidning.
Alla ska ju ha rätt att uttrycka sin åsikt, men när SD skulle göra det så fick de inte göra det eller så var det otroligt negativt vinklat.
Senast redigerad av sussi83 2010-12-06 13:22:58, redigerad totalt 1 gång.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav tahlia » 2010-12-06 13:21:59

dino skrev:Jag tänker inte sluta upplysa folk om Islam, nej.


Upplysa om... vad? Att muslimerna kommer att ta över världen? Underblåsa samma sorts skräck, motvilja och fördomar som bidrog till morden på miljoner judar?

sussi83 skrev:Jag är inte rasist men patriot...någon som är intelligent nog att förstå skillnaden.


Om jag är speciellt intelligent vet jag inte, men skillnaden förstår jag. Förstår du likheten mellan patriotism och egoism?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav sussi83 » 2010-12-06 13:25:48

Äh handlar inte om att just den religionen skulle vara värre än andra...kristna har gjort samma sak.

Kalla det egoism om det är samma sak som att tex.vilja ha rätten att sjunga sin nationalsång utan att bli kallad rasist.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav slackern » 2010-12-06 13:30:02

sussi83 skrev:De sensurerar ju typ allt som folk skriver, tar bort inlägg i deras diskussioner m.m. De avryter tom trdar som de inte inte vill ha på sidan fucking fegis sosse skvaller tidning.
Alla ska ju ha rätt att uttrycka sin åsikt, men när SD skulle göra det s fick de inte göra det eller så var det otroligt negativt vinklat.


Kanske kan vara så att de censurerar PGA att folk skriver inlägg som klassas som hets mot folkgrupp vilket är förbjudet enligt yttrandefrihetsgrundlagen?

Alla har rätt att uttrycka sina åsikter folk som har såna åsikter kan skriva på tex den här hemsidan de ger säkert ut en papperstidning med.

http://www.patriot.nu/

Det är den ansvariga utgivaren som bestämmer vad som ska skrivas jag tror knappast att någon patriotisk tidning eller forum skulle tillåta några från AFA eller Expo skriva några reportage hos dom?
Senast redigerad av slackern 2010-12-06 13:31:12, redigerad totalt 1 gång.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav tahlia » 2010-12-06 13:30:55

sussi83 skrev:Kalla det egoism om det är samma sak som att tex.vilja ha rätten att sjunga sin nationalsång utan att bli kallad rasist.


Det där bör du ta upp med dina medpatriotiska landsmän (och kvinnor). Det är nämligen inte flyktingar och invandrare som ställt till så att sjungandet av vår nationalsång ses som rasistiskt - det är nynazisterna och rasisterna. Det är också de som ställt till så att man gärna tror att någon som sätter upp två svenska flaggor på balkongen är rasist.

Kanske dags att lägga skulden där den hör hemma?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav sussi83 » 2010-12-06 13:33:41

:)
Senast redigerad av sussi83 2010-12-06 13:36:25, redigerad totalt 1 gång.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav sussi83 » 2010-12-06 13:34:36

Det är en kombination av att svenska är flata och att de som kommer hit tar chansen att utnytja det...och det är inte så konstigt. Som jag sa tidigare tar man ju det utrymmet man får...eller hur?
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav slackern » 2010-12-06 13:37:10

Dino här är en video jag faktiskt tror att du kommer att gilla?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cYBsDwjezQI&feature=player_embedded#![/youtube]
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav sussi83 » 2010-12-06 13:44:01

Sen kan jag tillägga att en av mina bästa och närmaste arbetspolare är neger och han håller med mig i mycket...UTAN att kalla mig rasist. Han är smart nog att fatta vad jag menar. :-)120
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav slackern » 2010-12-06 13:44:25

sussi83 skrev:Det är en kombination av att svenska är flata och att de som kommer hit tar chansen att utnytja det...och det är inte så konstigt. Som jag sa tidigare tar man ju det utrymmet man får...eller hur?


Så med andra ord menar du att Svenskar är korkade?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav tahlia » 2010-12-06 13:45:15

slackern skrev:Så med andra ord menar du att Svenskar är korkade?


Tror att det redan är bevisat att åtminstone några av dem är det. :wink:
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav atoms » 2010-12-06 13:56:21

MB är alltså en propagandistisk organisation; har de överhuvudtaget någon reell makt?

Det är ju inte precis så att det muslimska världssamfundet är en homogen grupp utan konflikter mellan de olika grenarna eller inom grenarna själva.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18069
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Inläggav sussi83 » 2010-12-06 17:21:08

slackern skrev:
sussi83 skrev:Det är en kombination av att svenska är flata och att de som kommer hit tar chansen att utnytja det...och det är inte så konstigt. Som jag sa tidigare tar man ju det utrymmet man får...eller hur?


Så med andra ord menar du att Svenskar är korkade?


Nej inte korkade men NAIVA.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav sussi83 » 2010-12-06 17:22:25

tahlia skrev:
slackern skrev:Så med andra ord menar du att Svenskar är korkade?


Tror att det redan är bevisat att åtminstone några av dem är det. :wink:


Ok, så bara för att jag säger vad jag tycker så är jag korkad? Hmmm...
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav slackern » 2010-12-06 17:25:11

sussi83 skrev:
slackern skrev:
sussi83 skrev:Det är en kombination av att svenska är flata och att de som kommer hit tar chansen att utnytja det...och det är inte så konstigt. Som jag sa tidigare tar man ju det utrymmet man får...eller hur?


Så med andra ord menar du att Svenskar är korkade?


Nej inte korkade men NAIVA.


Aha intressant dom orden är synonymer ;)

http://www.synonymer.se/?query=naiv
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in