Sexdrift och AS

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav sussi83 » 2010-11-25 21:23:56

nano skrev:
sussi83 skrev:Får man fråga hur gammal du är? (nu lät jag säkert som en snusktant :lol: )
Jag tycker det är coolt att du inte har haft sex med någon! :D
Jag är 38 år.
Kondomer har jag inget emot, jag eggas en hel del av dem faktiskt, det är en attiralj enligt mig.


Det kommer du nog inte tycka sen nano....då blir det bara stör moment.

Så du tycker inte att sex är något lockande om du inte har känslor för personen...som jag förstår det som. Kan det vara så också att du tycker att det är kul att ha kontroll över situationen, att det är lite kul att säga nej när någon vill?

Jag blir iaf imponerad av självkontrollen/diciplinen. Skulle du bli nervös då det var dax?
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav sussi83 » 2010-11-25 21:26:14

prodge64 skrev:
sussi83 skrev:Ja precis, och sen blir ju det som flöt på naturlig helt plötslig avbrutet....not good. Då blir det typ mekaniskt..."nu ska vi ha sex" istället för att typ flyta med...


Hehe, exakt! Då blir det ungefär såhär:
Person A: Nu ska vi ha sex!
Person B: Men det har vi ju redan?
A: Jo men jag tänkte, du vet...
B: Jaha, jo, vänta lite - jag ska bara...

Jag tror varken A eller B har lust efter det! :lol:


ASG! :lol: :lol: :lol:

Som att göra en frågeformulär 1,X eller två....lika spontant blir det..

Sen vad hände med överraskningar? Kondom förutsätter ju att JAG är beredd...och det vill man ju verkligen inte alltid vara! :wink:
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav ufo » 2010-11-25 21:34:16

sussi83 skrev:Själv så kollar man ju "hur det står till"...skulle bli skit arg om någon smitthärd smutsade ner mig som aldrig haft någon sjukdom. :evil:
Kan du se sånt?
Läkarna tar en hel vecka på sig med allehanda olika provstickor o blod för att avgöra om man är ren.

Har du röntgensyn eller kör du med något turbolabratorium? Jag vill ha ett sånt labb.
Funkar det på HIV också? Det finns fler sorter än HIV som inte går att bota, klarar det av de också?
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav sussi83 » 2010-11-25 21:41:18

ufo skrev:
sussi83 skrev:Själv så kollar man ju "hur det står till"...skulle bli skit arg om någon smitthärd smutsade ner mig som aldrig haft någon sjukdom. :evil:
Kan du se sånt?
Läkarna tar en hel vecka på sig med allehanda olika provstickor o blod för att avgöra om man är ren.

Har du röntgensyn eller kör du med något turbolabratorium? Jag vill ha ett sånt labb.
Funkar det på HIV också? Det finns fler sorter än HIV som inte går att bota, klarar det av de också?


Ja! Jag ser sånt...sen plockar jag kantarellerna till våren...

Nej, självklart går man till gynmottagningen och kollar. :)
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav ufo » 2010-11-25 21:45:33

sussi83 skrev:Nej, självklart går man till gynmottagningen och kollar. :)
Ok,
Själv tycker jag nog att börja ringa o besöka tid för test är mer avtändande än att trä på en kondom. Men alla är olika.

Gynmottagningen? En annan får gå till hudmottagningen. Är det könsbundet eller landstingsbundet, vilket man får gå till?
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav sussi83 » 2010-11-25 22:12:28

ufo skrev:
sussi83 skrev:Nej, självklart går man till gynmottagningen och kollar. :)
Ok,
Själv tycker jag nog att börja ringa o besöka tid för test är mer avtändande än att trä på en kondom. Men alla är olika.

Gynmottagningen? En annan får gå till hudmottagningen. Är det könsbundet eller landstingsbundet, vilket man får gå till?



Testen gör iaf jag i vilket fall som helst...med eller utan hatt...
Brukar dock hålla mig till en (1) partner åt gången så behöver inte göra det så ofta.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav nano » 2010-11-25 22:32:34

sussi83 skrev:
nano skrev:
sussi83 skrev:Får man fråga hur gammal du är? (nu lät jag säkert som en snusktant :lol: )
Jag tycker det är coolt att du inte har haft sex med någon! :D
Jag är 38 år.
Kondomer har jag inget emot, jag eggas en hel del av dem faktiskt, det är en attiralj enligt mig.


Det kommer du nog inte tycka sen nano....då blir det bara stör moment.

Så du tycker inte att sex är något lockande om du inte har känslor för personen...som jag förstår det som. Kan det vara så också att du tycker att det är kul att ha kontroll över situationen, att det är lite kul att säga nej när någon vill?

Jag blir iaf imponerad av självkontrollen/diciplinen. Skulle du bli nervös då det var dax?
Kan ju förstårs hända att man ändrar åsikt när man provat tillsammans med en annan människa, kanske kondomer används bara några gånger i början :D

Jag tycker det är himla gulligt när någon vill ligga med mig, det är ju inget fel med viljan.
Jag kan bli överraskad och definitivt glad att hon faktiskt vill med just mig :)
Jag vill inte göra henne ledsen så man får försöka berätta att man faktiskt är smickrad eller något för det blir man ju :)
Hon har ju då just berättat att hon vill vara nära mig, väldigt nära :)

Tidigare skulle jag nog ha blivit nervös för att jag trott att det hela skulle göras på ett visst sätt men numera är jag rätt säker på att det blir något som händer med någon som jag då känner väl redan.
Och under en natts gosande tätt intill varandra i samma säng :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav AAA » 2010-11-25 22:35:23

Har inget emot kondomer, använt dem för lite - inte för mycket :-)
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav AAA » 2010-11-25 22:46:10

nano skrev:Tror inte för ett ögonblick att det är frågan om några knivhugg utan om att börja prata med någon på gatan för att få ha sex med denne.

Det här tycket jag är intressant för jag har blivit tillsagd att det inte är "socialt accepterat" att ragga i bussköer eller på Bibblan - jag säger bara: Skit i normen och slå till där det känns okej! Ser du det sötaste du nånsin sett på ICA eller i garaget, GO4IT!!!

Jag har varit ihop med flera som jag träffat på annorlunda ställen, så det går visst att träffas så. Sedan har det inte hållt länge, men det beror på personligheter snarare än första kontakten.

Är romantisk och naiv, det är två egenskaper jag uppskattar hos mig själv.
:-)157 (Det är jag i mitten)
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav Dandelo » 2010-11-25 22:49:28

AAA skrev:
nano skrev:Tror inte för ett ögonblick att det är frågan om några knivhugg utan om att börja prata med någon på gatan för att få ha sex med denne.

Det här tycket jag är intressant för jag har blivit tillsagd att det inte är "socialt accepterat" att ragga i bussköer eller på Bibblan - jag säger bara: Skit i normen och slå till där det känns okej! Ser du det sötaste du nånsin sett på ICA eller i garaget, GO4IT!!!

Jag har varit ihop med flera som jag träffat på annorlunda ställen, så det går visst att träffas så. Sedan har det inte hållt länge, men det beror på personligheter snarare än första kontakten.



Rätt cool inställning. Kände en polare som var likadan, avis på att han vågade gå på bara sådär.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Inläggav sussi83 » 2010-11-25 22:50:42

nano skrev:Tidigare skulle jag nog ha blivit nervös för att jag trott att det hela skulle göras på ett visst sätt men numera är jag rätt säker på att det blir något som händer med någon som jag då känner väl redan.
Och under en natts gosande tätt intill varandra i samma säng :)


vad gulligt! :-)167

Ähh, det handlar om hur man är som person...finns ju killar som gjort 100 dopp och inte blivit "erfarna" för det. Sen hur personkemin är och hur pass man matchar sexuellt. It's all in your head...är man hyffsat självsäker så fixar man det mesta.

Sen tror jag att man uppskattar den andra på ett annat sätt om man är kär å så. Tror inte man ser så mycket hinder då...
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav sussi83 » 2010-11-25 23:00:43

AAA skrev:Är romantisk och naiv, det är två egenskaper jag uppskattar hos mig själv.
:-)157 (Det är jag i mitten)


HA ha ha ha... :lol: :lol: :lol:

Jag tycker bara det är kul (om man får yttra saken från en tjejs synvinkel)...om någon vågar ragga utanför tex. krogen. Jag tyckte det var skitspännande när jag hade handlat och hittade en lapp med telefon nummer fastsatt bakom vindrutetorkarna på bilen. Trodde först att jag fått böter... :wink:
Fast var upptagen då så jag undersökte inte saken vidare.

CRED åt dom som vågar!
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav Becca_ » 2010-11-25 23:15:10

jag är kåt hela tiden , to bad for me
Becca_
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2010-11-10

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-11-25 23:17:13

becca, du råkar inte känna för en dejt med nallen då? ;)
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav nano » 2010-11-26 0:13:49

När jag träffade nallen irl så tyckte jag han var trevlig, fast han är i min ålder ungefär tror jag.
Först tänkte jag precis samma sak fast när jag kollade i Becca_s profil så såg jag att hon var 17 och nallen är väl som sagt i min ålder, 38 eller iaf runt 40.
Det blir ju rena barnarovet att para ihop en 17 åring och en 40 åring.

Fast jag anar att du inte tittat närmare på åldrar och förmodligen inte känt till varken Becca_s eller nallens ålder?
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav sugrövmanövern » 2010-11-26 0:16:10

nano skrev:Det blir ju rena barnarovet att para ihop en 17 åring och en 40 åring.
Ääh, petnoga :) .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav AAA » 2010-11-26 0:20:56

nallen borde heta ballen (inte varning för sånt va, jag tycker han är uppriktig vilket jag uppskattar)
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav AAA » 2010-11-26 0:26:03

Jag tycker nano verkar väldigt sympatisk, du ska se att den stora kärleken dyker upp snart...
Bild
nano och piko
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav nano » 2010-11-26 0:40:33

:) massor med :) :) :) :) :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav sussi83 » 2010-11-26 0:40:44

AAA skrev:nallen borde heta ballen (inte varning för sånt va, jag tycker han är uppriktig vilket jag uppskattar)


Ehh, jag skulle blivit utslängd för ovårdat språk för länge sen isf... :wink:
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav Miche » 2010-11-26 0:53:17

AAA skrev:Jag tycker nano verkar väldigt sympatisk, du ska se att den stora kärleken dyker upp snart...
Bild
nano och piko

Hallå där, så här Bild ser nano ut (åtminstone avataren)! ;)

piko måste då vara ännu mindre... ;) ;) ;)
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav AAA » 2010-11-26 2:17:31

Miche skrev:
AAA skrev:Bild
nano och piko

Hallå där, så här Bild ser nano ut (åtminstone avataren)! ;)

piko måste då vara ännu mindre... ;) ;) ;)


He, he - nano och piko... Kärleksgiganter av megaformat!
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav AAA » 2010-11-26 2:21:31

Gör inlägg varannan timme, nya cykliska varianten... :-)231
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav AAA » 2010-11-26 2:29:43

sussi83 skrev:Jag tycker bara det är kul (om man får yttra saken från en tjejs synvinkel)...om någon vågar ragga utanför tex. krogen. Jag tyckte det var skitspännande när jag hade handlat och hittade en lapp med telefon nummer fastsatt bakom vindrutetorkarna på bilen. Trodde först att jag fått böter... :wink:


Häftigt - mer lappar av godartad karaktär :-D Med mina AS-tentakler känner jag direkt av om någon är intresserad :roll:

Nej, men det är ju skillnad, enligt mig, att visa att någon uppskattas för hur den är och ser ut jämfört att attackera den med sexförslag. Det är en komplimang åt personen och inte ett direkt uttryck för sexuell åtrå (det har jag bara praktiserat nån gång, är inte alls sån, vill nog mest bli lite accepterad och bekräftad)
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in