Käck i Göteborg/västkusten?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Käck i Göteborg/västkusten?

Inläggav zynt » 2006-03-27 2:21:54

Finns det lika många med as i Gbg/västkusten tro? I detta område faller det sig ju an med accenten att låta så käck och skôj hela tiden.
Ytlig och tillgjord. Allt är inte så kul. Göteborgare har en kall sida om man känner in under den där fasaden. Antagligen precis som alla andra.
Det är svårare att nå inpå dessa västkustmänniskor tycker jag. Dom tar ut sin käckhet i vardagen och sen blir dom stela och konstiga när käckhetspsykosen gör sitt och tvingar dom att ladda upp. Dom vill vara käcka för dom vill leva upp till dessa käckförväntningar.

Men de som har as torde inte kunna med i detta spel. Eller?
Senast redigerad av zynt 2011-05-04 10:25:46, redigerad totalt 1 gång.
zynt
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2005-10-17

Inläggav Aspiesmurfen » 2007-11-28 15:42:47

Jag stöter inte så ofta på det beteendet du nämner, trots att jag bor i området. Men antagligen så väljer jag aktivt bort dessa människor, om det nu inte är så att jag oundvikligen träffar de inom praktik eller vid vissa tillfällen på stan. Men jag håller med att det där käcka kan vara väldigt jobbigt och kännas påklistrat, inte riktigt äkta. Jag brukar dock inte spela det spelet, och så slipper jag vara oäkta mot mig själv i alla fall. Men det är många studenter här som kommer från många delar av Sverige, så ur-göteborgskan verkar höras mindre och mindre tycker jag. Dock verkar tonåringar ha en mera göteborsk brytning vad jag har märkt. Varför, det vet jag inte. Men allt går nog i perioder, vilka man träffar.
Senast redigerad av Aspiesmurfen 2011-05-04 10:25:46, redigerad totalt 1 gång.
Aspiesmurfen
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2007-11-13
Ort: Göteborg

Re: Käck i Göteborg/västkusten?

Inläggav barracuber » 2007-11-28 17:47:36

zynt skrev: Göteborgare har en kall sida om man känner in under den där fasaden. Antagligen precis som alla andra.


Alla storstäder är kalla. Över hela världen.

/Barracuber
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in