Hockey-aspie outar sig på Sveriges största sportsajt

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hockey-aspie outar sig på Sveriges största sportsajt

Inläggav Pemer » 2007-11-27 16:18:19

Blev tillfrågad om att bli intervjuad i avdelningen "Fans i fokus" på SvenskaFans.com där jag själv skriver om Huddinge Hockey (och har varit skribent för Botkyrka Hockey och Brommapojkarna nu i somras).

Tackade så klart ja... och förskönade givetvis inte min sysselsättning.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=206117
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:04:14, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav KrigarSjäl » 2007-11-27 16:23:52

Det är tufft att du går ut offentligt med din diagnos, Pemer! Sen är det bra att folk får se aspergare i lite fler sammanhang.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:04:14, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav ufo » 2007-11-27 16:27:17

KrigarSjäl skrev:Det är tufft att du går ut offentligt med din diagnos, Pemer! Sen är det bra att folk får se aspergare i lite fler sammanhang.

Så sant det var skrivet
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:04:14, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Pemer » 2007-11-27 16:44:49

Ja, förhoppningsvis kan det öppna ögonen lite mer på en handfull här och där som haft någon konstig vrångbild av vad det är...

Tänkte just gå hit för en liten egen kommentar till mina "antingen eller"-svar. Ulf Lundell eller AC/DC var ganska "öh... ingen av dem..." för mig, men... pja, Uffe var nog mer min kopp te ändå... eller egentligen skulle jag nästan ha markerat bägge två.

Valet av BMW före Audi berodde egentligen bara på mitt gamla skämt om att jag "måste" skaffa BMW om jag skulle komma att bo i USA. "Look, there´s Pemer in his Beemer..." :lol:

Tyvärr skrev jag om en del svar och missade att redigera om hela meningarna när jag ändrade ordalydelser på en del ställen, som inte John har sett och ändrat. Fast det framgår ju också att jag skrev svaren just när bussen var på väg in i Borås, och jag var lite nervös över tiden och att stämma av att min och Mattes ackreditering var klar, när Titti satt och väntade på MAX i Borås Arena.

Isse och Titti blev i helgen nummer 58 och 59 på forumet som jag har träffat IRL, avdelningen "aspiga" listor över komplett värdelöst vetande. En siffra som i och för sig inte är huggen i sten, eftersom det händer att aspies jag träffat som då inte var med på forumet går med sedan. Minst en kan redan ha gjort det, och fler är fullt möjligt...

Också ett specialintresse - hålla på och träffa alla man kan från forumet... :lol:

...men det är alltid kul att träffa nya människor. ju! Och lite kul grej också när det nu i hög grad antas att "vi" inte ska vara särskilt sociala av oss alls.´..
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in