Problem med grannarna

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav KrigarSjäl » 2010-11-16 21:33:04

Mitt lilla grannproblem har löst sig iom att jag bytte lägenhet. Fatta vad skönt det är att slippa höra skånskt skorvigt gurglande från gården vareviga dag.
Grannkärringen låter som en packad böhmisk sjöman med strupcancer och hennes orala läten har jag varit tvungen att både vakna och somna till...inte hjälpte det att stänga fönstren heller.

Vidare löper deras tid som hyresgäster mot sitt slut och de sägs ha problem med att hitta nya bostad... hoppas de blir vräkta på riktigt.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:56:37, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Inger » 2010-11-16 23:31:40

serpentin skrev:Grannarna har bildat mobb och återigen har jag fått en anmälan om (påhittade) störningar. Nu ska Hyresgästföreningen vara med på ett möte som jag föreslagit.

I förra veckan jagade min granne mig med bil när jag cyklade (OBS! med mitt barn i barnsits bak på cykeln.) Jag polisanmälde händelsen. Anmälan las ner eftersom man ansåg att brottet inte kommer att kunna styrkas. Efter det kom den här anmälan till hyresvärden gentemot mig om påstådda störningar.

Jag är uppenbarligen ett populärt hatobjekt som man anser sig kunna behandla som man vill. Värden väljer att tro på grannarna eftersom jag är nyinflyttad. Jag vet inte vad jag ska kunna göra eftersom jag inte är skyldig till de störningar man påstår i anmälan. Då går det ju inte att upphöra med störningarna eftersom de inte förekommer annat än i grannens/grannarnas egen fantasi.

Är det samma psykopat som du fick problem med direkt när du flyttade in?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 11:56:37, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav alfapetsmamma » 2010-11-17 0:50:24

KrigarSjäl skrev:Grannkärringen låter som en packad böhmisk sjöman med strupcancer [...].


Låter som nåt ur min gamle favorit LOBs texter. :)

-----

Kom på att det kanske inte är uppenbart vem jag tänker på.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lars-Olof_Bengtson
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 11:56:37, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav serpentin » 2010-11-17 1:53:56

Inger skrev:Är det samma psykopat som du fick problem med direkt när du flyttade in?


Ja.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 11:56:37, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv
 
Inlägg: 1065
Anslöt: 2009-04-12

Inläggav Inger » 2010-11-17 4:57:00

:(

Vilken extrem otur du har alltså!

Här hjälper väl inte några cyberkramar långt men du har min sympati i alla fall. Önskar man kunde göra något mer.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 11:56:38, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Alien » 2010-11-17 17:04:57

serpentin skrev:Grannarna har bildat mobb och återigen har jag fått en anmälan om (påhittade) störningar. Nu ska Hyresgästföreningen vara med på ett möte som jag föreslagit.

I förra veckan jagade min granne mig med bil när jag cyklade (OBS! med mitt barn i barnsits bak på cykeln.) Jag polisanmälde händelsen. Anmälan las ner eftersom man ansåg att brottet inte kommer att kunna styrkas. Efter det kom den här anmälan till hyresvärden gentemot mig om påstådda störningar.


Konstigt att hon får med sig några grannar, de borde väl känna till hur hon är. Har hon lyckats manipulera dem el är de så rädda att de gör allt hon säger?

Du behöver bli så pass vän med några grannar så du får några på din sida. Dags att börja småprata med grannarna! (Väldigt aspieovänligt, jag vet.)
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:56:38, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46088
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav regnif » 2010-11-17 19:37:28

Surkärring och surkärring..tänk den som är ljudkänslig? Kul för den att höra att den klagar för minsta lilla, när man kanske stått ut med oljudet i flera månader innan man får spader..(och kanske ens aldrig går fram och klagar utan håller det för sig själv)! :x icon
Då är man väl en sån då. Men jag tror inte man väljer själv att bli störd när det är lyhört. Det är nog ingen som väljer att lida av ljud som uppstår stup i kvarten och man håller på att bli galen. Man kanske rentav försöker härda ut men det går inte längre, efter ett tag.
Jag vet vad svaret blir: "Stackars dig då.", men jag tänkte bara skriva detta. Det är inte bara så bara.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 11:56:38, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav snuggelhund » 2010-11-19 21:54:43

regnif skrev:Surkärring och surkärring..tänk den som är ljudkänslig? Kul för den att höra att den klagar för minsta lilla, när man kanske stått ut med oljudet i flera månader innan man får spader..(och kanske ens aldrig går fram och klagar utan håller det för sig själv)! :x icon
Då är man väl en sån då. Men jag tror inte man väljer själv att bli störd när det är lyhört. Det är nog ingen som väljer att lida av ljud som uppstår stup i kvarten och man håller på att bli galen. Man kanske rentav försöker härda ut men det går inte längre, efter ett tag.
Jag vet vad svaret blir: "Stackars dig då.", men jag tänkte bara skriva detta. Det är inte bara så bara.


Instämmer till punkt och pricka.

Något som oxå är väldigt irriterande är även människor med attityden "Står man inte ut med ljud som grannar gör i lägenhet får man ta och flytta till (eget privat) hus".

Precis som att alla har möjligt till det.
Ljudkänslighet tar väl fan inte hänsyn till ens ekonomiska situation. :evil:
Senast redigerad av snuggelhund 2011-05-04 11:56:38, redigerad totalt 1 gång.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Inläggav regnif » 2010-11-19 22:10:13

snuggelhund skrev:
regnif skrev:Surkärring och surkärring..tänk den som är ljudkänslig? Kul för den att höra att den klagar för minsta lilla, när man kanske stått ut med oljudet i flera månader innan man får spader..(och kanske ens aldrig går fram och klagar utan håller det för sig själv)! :x icon
Då är man väl en sån då. Men jag tror inte man väljer själv att bli störd när det är lyhört. Det är nog ingen som väljer att lida av ljud som uppstår stup i kvarten och man håller på att bli galen. Man kanske rentav försöker härda ut men det går inte längre, efter ett tag.
Jag vet vad svaret blir: "Stackars dig då.", men jag tänkte bara skriva detta. Det är inte bara så bara.


Instämmer till punkt och pricka.

Något som oxå är väldigt irriterande är även människor med attityden "Står man inte ut med ljud som grannar gör i lägenhet får man ta och flytta till (eget privat) hus".

Precis som att alla har möjligt till det.
Ljudkänslighet tar väl fan inte hänsyn till ens ekonomiska situation. :evil:


Skönt att inte bli helt sågad. :)
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 11:56:38, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav tyskamama » 2010-11-19 23:41:00

vi ska flytta härifrån pga grannen .... jag kan inte mera ..... och när man försöka förklara att sonen har en handikapp och det kan leta till utbrott så säger dom bara "jag blir också handikappad när jag blir arg " ..... med andra ord dumm i huvudet och bara elak !!!! :roll:
tyskamama
 
Inlägg: 303
Anslöt: 2010-07-10
Ort: sörmland

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in