Har jag aspergers?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Sheyen » 2010-10-31 14:13:02

Jag fick 42 poäng :P
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Inläggav Jeula » 2010-10-31 19:29:22

Jag hade en stark besatthet av katter och ville ha allt med katter, samt så ville jag låta som en och gå som en och allt annat som hade med en katt och göra, kläder som hade en katt som tryck och jag ville ha massa katter, och rita katter, etc etc; det tror jag hon minns, men jag vet inte om hon kommer nämna något sådant till exempel.


Åååh, jag var också besatt av katter precis som du, jag var till och med "gift" med mina katter när jag var liten :oops:
Jeula
 
Inlägg: 75
Anslöt: 2010-07-21
Ort: Högt upp i Norrland

Inläggav Kechiki » 2010-10-31 22:03:01

Jeula skrev:Åååh, jag var också besatt av katter precis som du, jag var till och med "gift" med mina katter när jag var liten :oops:


Haha jaså!? Vad gulligt! Vad heter/hette dina katter?
Mina lever fortfarande faktiskt och är 12 idag tror jag!

Jag är fortfarande besatt i katter tror jag, bara inte lika starkt och sen blev det ju "töntigt" att visa sånt i skolan när man blev äldre. :lol:
Kechiki
 
Inlägg: 33
Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Flinta » 2010-10-31 22:30:11

Kechiki skrev:
Jeula skrev:Åååh, jag var också besatt av katter precis som du, jag var till och med "gift" med mina katter när jag var liten :oops:


Haha jaså!? Vad gulligt! Vad heter/hette dina katter?
Mina lever fortfarande faktiskt och är 12 idag tror jag!

Jag är fortfarande besatt i katter tror jag, bara inte lika starkt och sen blev det ju "töntigt" att visa sånt i skolan när man blev äldre. :lol:


"Alla katter har Aspergers syndrom och alla hundar har ADHD" :wink: har jag läst o hört några ggr :).
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Inläggav Jeula » 2010-10-31 22:48:41

Kechiki skrev:
Jeula skrev:Åååh, jag var också besatt av katter precis som du, jag var till och med "gift" med mina katter när jag var liten :oops:


Haha jaså!? Vad gulligt! Vad heter/hette dina katter?
Mina lever fortfarande faktiskt och är 12 idag tror jag!

Jag är fortfarande besatt i katter tror jag, bara inte lika starkt och sen blev det ju "töntigt" att visa sånt i skolan när man blev äldre. :lol:


De flesta är dessvärre döda, vi har haft både raskatter och bondkatter. Under min livstid har vi haft 8 katter, Musse, Mimmi, Sippan, Indy, Tabris, Maxwell, Kutten, Lilljänta =^_^=

Bara Kutten och Lilljänta kvar nu, fast de bor hos mamma. Jag har ingen egen katt, men jag tänker skaffa. Är inte lika besatt nu längre heller, men det är mitt absoluta favoritdjur ;)
Jeula
 
Inlägg: 75
Anslöt: 2010-07-21
Ort: Högt upp i Norrland

Inläggav Kechiki » 2010-10-31 23:42:12

Jeula skrev:De flesta är dessvärre döda, vi har haft både raskatter och bondkatter. Under min livstid har vi haft 8 katter, Musse, Mimmi, Sippan, Indy, Tabris, Maxwell, Kutten, Lilljänta =^_^=

Bara Kutten och Lilljänta kvar nu, fast de bor hos mamma. Jag har ingen egen katt, men jag tänker skaffa. Är inte lika besatt nu längre heller, men det är mitt absoluta favoritdjur ;)


Vad många ni hade! Låter jättegulligt dock. Jag har bara två!
Fast som liten var jag så besatt att jag faktiskt snodde skolans lexikon med katter i och lärde mig alla raser utantill.. :oops: Skäms lite, men jag lämnade inte tillbaka dem!

Hund lexikon snodde jag också! Två jättetjocka böcker som jag har i en låda! Förresten så följer jag din blogg, jätteintressant att läsa! Märkte också att kriterierna du postade i din blogg var dem på BUP visade mig. Bra att jag kan se dem igen! ^^;
Kechiki
 
Inlägg: 33
Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Jeula » 2010-11-01 0:27:53

Kechiki skrev:
Jeula skrev:De flesta är dessvärre döda, vi har haft både raskatter och bondkatter. Under min livstid har vi haft 8 katter, Musse, Mimmi, Sippan, Indy, Tabris, Maxwell, Kutten, Lilljänta =^_^=

Bara Kutten och Lilljänta kvar nu, fast de bor hos mamma. Jag har ingen egen katt, men jag tänker skaffa. Är inte lika besatt nu längre heller, men det är mitt absoluta favoritdjur ;)


Vad många ni hade! Låter jättegulligt dock. Jag har bara två!
Fast som liten var jag så besatt att jag faktiskt snodde skolans lexikon med katter i och lärde mig alla raser utantill.. :oops: Skäms lite, men jag lämnade inte tillbaka dem!

Hund lexikon snodde jag också! Två jättetjocka böcker som jag har i en låda! Förresten så följer jag din blogg, jätteintressant att läsa! Märkte också att kriterierna du postade i din blogg var dem på BUP visade mig. Bra att jag kan se dem igen! ^^;


När vi hade "forskning" i 4-6:an så handlade det alltid om katter, försökte alltid hitta så mycket information som möjligt om katter och när det var klart gick jag över till andra kattdjur, Lejon, geparder, tigrar, lodjur osv.

Sen när jag blev äldre, och började jobba på min ritar talang så gillade jag att rita "Nekojins" Människor med kattöron och kattsvans. Kunde absolut inte vara utan det, och min favorit färg var grönt, så då skulle färgen på pälsen såklart vara grön! Jag fick mycket kritik för det av folk omkring mig, och från anime/manga forum :P
Jeula
 
Inlägg: 75
Anslöt: 2010-07-21
Ort: Högt upp i Norrland

Inläggav Jeula » 2010-11-01 1:28:50

Jeula skrev:De flesta är dessvärre döda, vi har haft både raskatter och bondkatter. Under min livstid har vi haft 8 katter, Musse, Mimmi, Sippan, Indy, Tabris, Maxwell, Kutten, Lilljänta =^_^=


Nej men oj, jag glömde ju en... Nicke! Så det var 9 stycken vi hade.
Jeula
 
Inlägg: 75
Anslöt: 2010-07-21
Ort: Högt upp i Norrland

Inläggav Kechiki » 2010-11-03 12:13:06

Nu var det ju så att jag skulle skriva i den här tråden om det blev en utredning eller inte...

Jag stannade uppe hela natten för att invänta ett samtal i morgonen! Ack vad trött jag blev men det gick. Jag fick ett samtal från BUP för runt 20 minuter sen och blev informerad om att de vill erbjuda mig en utredning.

Fick veta min psykologs namn och kvinnan i luren förklarade för mig vad som ska hända. Hon sa att min mamma ska intervjuas för att de ska få en bild av hur jag var som liten (suck!), och sa att jag skulle fylla i massa formulär och formulär som jag gärna kunde be skolan fylla i? Samt att psykologen ska ställa frågor och en läkare ska också kolla hur jag mår osv.

Tror ni de menar att min mamma då inte måste fylla i något? Helst vill jag ju inte att hon gör det. Skolan kan gärna göra det, jag vet att mina lärare ser mer av mig och min personlighet än vad min mor gör!

Är det också någon som vet om man måste fylla i dessa formulär själv hemma eller gör man det på plats? Hemma kan jag inte tänka mig göra det, då vet jag ju att min mamma kommer vilja kolla mina svar och "rätta" mig enligt hur hon ser mig, så nu blev man orolig för nästa sak!

Tänkte fråga er som vet bättre innan min psykolog ringer från BUP jag ska ha så jag vet lite i förväg innan hon ringer?
Kechiki
 
Inlägg: 33
Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Kechiki » 2010-11-03 12:24:44

Blev så orolig så jag ringde såklart tillbaka. Fick veta också att jag kan få fylla i mina formulär på BUP om jag vill istället för hemma.

Det kändes iallafall lugnande! Men glad är jag att det blir en utredning.
Kechiki
 
Inlägg: 33
Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Flinta » 2010-11-03 14:57:22

Kechiki skrev:Det kändes iallafall lugnande! Men glad är jag att det blir en utredning.


Skönt att höra att BUP tar dina misstankar på allvar o startar en utredning!
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Inläggav Kechiki » 2010-11-07 15:42:19

Fick veta att utredningen startar redan den 18 November, så jag känner mig väldigt lyckligt lottad! Jag tror också det kan ha att göra med att de vill göra utredningen innan jag fyller 18?

Vi fick hem tre buntar formulär, alla verkar ha samma frågor. En ska svaras av mig, en av min mor och en av min lärare. Men det finns ett litet formulär som är annorlunda som heter "BRIEF-SR", vilket verkar vara olika för alla tre.

Är det någon som vet vad som händer under ett ADOS test? Verkar som att detta är en av testerna jag ska göra också senare.
Kechiki
 
Inlägg: 33
Anslöt: 2010-10-24

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in