Smärta.....

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Smärta.....

Inläggav Kati » 2010-10-23 11:06:02

Min 10 åriga son har öroninflammation för andra gången nu utan att han klagar på smärta. Läkaren blev förvånad när han tittade i öronen. För jag trodde det var halsen som spökade.
Nån som känner igen detta???? Öroninflammation gör ju ont!!!
Kati
 
Inlägg: 75
Anslöt: 2009-11-08
Ort: Solna

Inläggav ufo » 2010-10-23 11:25:04

Ja, eller nästan iaff.
Min son(5 år) brukar bara konstatera att det gör ont när han slagit sig.
På ett sätt är det väl skönt, men säger han i förbifarten att det svider eller kliar någon stans så finns det anledning att titta efter så det inte är något allvarligt.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Funderaren » 2010-10-24 11:24:06

Jag slog axeln ur led för andra gången igår. På en spårvagn. Jag sa aj och tog tag i axeln. Inte för att det gjorde ont utan för att det var en reaktion på att jag inte kunde hålla i mig med armen längre och obehaget. Axeln hoppade tillbaka och sen knackade jag mitt resesällskap på axeln och sa att vi skulle gå av för jag började må illa.
Jag har alltid inbillat mig att det gör ont att slå axel ur led men det gjorde inte det nån av gångerna. Inte så ont som man tycker det borde göra.
Men så har jag ofta sår och blåmärken som jag inte förstår ursprunget till. Så nåt är felkopplat nånstans.
(Idag gör inte axeln ont. Men den känns inte normal heller... konstig helt enkelt).
Funderaren
 
Inlägg: 213
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Nära blocksignal 1L3/2L6

Inläggav Flawed » 2010-10-24 14:27:07

Det finns ett extrem fall av det här som tydligen har något samband med autism, kommer inte ihåg vad syndromet heter.
Att inte känna smärta alls är väldigt dåligt eftersom att man inte kompenserar sin kroppsposition när det börjar göra ont,man kan sitta och få blodproppar eller ryggen blir helt inflammerad och förstörd till exempel.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Inläggav matterik » 2010-10-24 14:33:20

Det finns också självskadande beteende. Jag menar att agera som om man inte känner smärta. Tar emot plåga etc utan att säga emot. Ett sorts självskadande beteende eller man kanske ska förklara det med brist på reciprocitet.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in