Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

:)

Inläggav notch » 2010-10-20 19:53:41

Tjo! Jag är en väldigt trevlig, glad och lugn kille på 27 år med aspergers och panikångest. Har nyligen flyttat till Vetlanda, som ligger mkt långt ifrån min hemstad och jag har därmed inga kontakter alls med människor just nu.
Har betydligt lättare för att prata med tjejer, men som vanligt med aspies så blir det riktigt svårt om jag är med mer än 1 person åt gången.
Inte helt säker på vad syftet här är men antar att jag letar efter folk att prata med eller träffa så man inte förblir fullständigt isolerad som nu, får väl se hur det går men nu vet ni att jag finns iaf :)


Det går inte längre att pm:a notch, se här: post515959.html#515959
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
notch
Bannad
 
Inlägg: 192
Anslöt: 2010-10-20

Inläggav CissiChan » 2010-10-21 9:34:41

Hoi ^-^
Jag är tjej på 20 höstar som bor i Stockholmsområdet. Jag är en snäll, omtänksam men oerhört blyg tjej :oops: som ofta har en tendens att helt enkelt säga fel saker. Blir ofta missförstådd, eller uppfattad som provocerande, därför att jag alltid är ärlig med mina åsikter och känslor.

Jag är nog en ganska nördig, geeky tjej =p Så jag trivs bäst i killars sällskap. Älskar datorspel, tv spel, anime/manga, m.m.

Jag har det ganska svårt i sociala sammanhang men jag känner ändå att jag är i stort behov av vänner, aspis eller inte, spelar ingen roll. Men folk med AS verkar oftast ha mer sympati för min situation. :3
CissiChan
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2010-10-18

Inläggav Kadaverin » 2010-10-21 17:49:56

Hej,
Är en man på 21 år boendes i Stockholm. Är inte så blyg, men det kan ta ett tag innan hela min personlighet byter ut delar av fasaden så att säga. :D

Har god humor och ett gott hjärta!

Min svårighet är ofta i att lära känna andra människor helt enkelt. De som jag lärt känna har oftast sökt sig till mig och inte tvärtom. Utöver det så har jag nog inga större problem i själva umgänget med andra människor, föredrar dock att träffa folk 1 och 1 om jag inte känner majoriteten i en grupp. Har en mängd intressen så brukar kunna klaffa på något plan med de flesta. Mina riktigt djupa intressen är dock för majoriteten av människor fullständigt meningslösa och tråkiga, som tur är har jag sedan länge lärt mig att inte prata i eller omkring ämnet om jag inte är bergsäker på att den andra är intresserad. :)
Kadaverin
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2010-09-16
Ort: Stockholm

Inläggav MrWin » 2010-10-21 17:54:48

Stakkars meg, jeg bor i Norge :twisted:

Litt om meg;

Liker/gillar;

Musikk; (Black Metal, Pop, Country (helst Norsk country) etc.

Film; Alt mulig bare det ikke er for barnslig eller voldelig.

Videspill; Det samme som film, unntatt simulator spill som The Sims, når det gjelder online-spill holder jeg meg KUN til freeonlinegames og Dailymariogames.com

Ogillar;

Spydige folk og nerder som "prøver" å bli aspie når de kun har trekk av det.

Jeg heter Marcus forresten og jeg er 18 år (fylte det i September).

Moderator: Slog ihop tre inlägg; endast ett inlägg/annons per person.
MrWin
 
Inlägg: 1066
Anslöt: 2010-10-21

Inläggav sussi83 » 2010-10-22 13:42:06

asså jag lär gärna känna nya människor så vill någon prata med mig så finns jag ofta på msn. Spelar ingen roll vilken ålder eller kön egentligen.

Tycker det räcker som intro. jag besvarar gärna frågor på msn, ställer många själv åxå för den delen. :wink:

Å kontaktar man mig för en "icke-vänskaps relation" så är jag iaf hetro å personer i ungefär samma ålder önskas isf....men jag ser inte detta som en annons där jag letar efter något utan mer...får se vad som händer! :D

Å bild har jag ju så man ser å slipper få en chock sen.... :lol:

Skulle uppskatta att prata med tjejer åxå, är hetro men diskuterar gärna med tjejer me. Har många frågor som surrar där uppe som jag gärna pratar om. Så adda mig på msn om det finns lust för det. Ha det!


Moderator: Slog ihop två inlägg; endast en annons per person är tillåtet.

Tog bort e-mailadressen på TS egen önskan; kontakt får tas via pm.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav MusicLover55 » 2010-10-24 13:29:17

Är en Glad örebroare på 17 år. Fick diagnosen Aspergers när jag var 15.

Är "Light-aspergare" och sökare andra aspergare i närheten av Örebro/Kumla/Hallsberg under 18 år

Hotmail är puchydan@hotmail.se
MusicLover55
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-08-18
Ort: Pålsboda

Inläggav LordNelson » 2010-11-03 21:11:06

Kille inte intresserad att lära känna andra. Har haft djupa vänskapsrelationer med "normala" som fungerat. Har brytt mig om att försöka träffa andra men inte längre.
Har på senare tid blivit mindre social och totalt ointresserad.

Har ett ofördelaktigt ovårdat yttre, och ett vresigt osympatiskt inre.
Inte någon som helst utbildning, eller bildning.
Inte några framtidsutsikter eller socialt umgänge.

Knappt mätbar intelligens och obefintlig ekonomi.
Ägnar mig aldrig åt någon aktivitet.
Totalt omusikalisk.

Vill inte ha kontakt med någon!
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Inläggav Hirnsäge » 2010-11-03 23:44:10

Kvinna, 26 år, bosatt i Göteborg. Student i engelska och ryska samt egenföretagare i språknörderibranschen. Bor varannan vecka med min son på 3,5 år, som väntar på neuropsykutredning, och sedan några timmar tillbaka även med en katt.
Själv har jag ingen diagnos men en utredning kan bli aktuell. Under några år i vuxenpsykiatrin troddes jag vara bipolär eller ha borderline, men båda dessa möjliga diagnoser kändes helt fel. Först nu, efter att ha fått hjälp för min son, börjar jag inse att det troligen är Asperger det rör sig om.

Mitt allmänna språkintresse är det som känns mest nämnvärt just nu, men jag tycker även om att se filmer eller gå ut och dricka finöl och lyssna på det vissa kallar "knasmusik". Skriver skönlitterärt (men är just nu död på den punkten).
Annat jag gärna pratar om är till exempel tornados, maneter, fonetik, tåg med mera. :)

Vill ha kontakt med småbarnsföräldrar, med eller utan egna neuropsykiatriska funktionshinder, som har barn med konstaterade eller misstänkta problem av nämnd sort, och/eller aspies, diagnosticerade eller ej.

Vi kan åka rutschkana (med eller utan barn :) ), prata över internet eller irl, ägna oss åt eventuella gemensamma intressen eller vad som helst. Då de flesta av de vänner jag gillar att umgås med bor utomlands och jag bara har ett minimalt antal NT-vänner som faktiskt tål mina svårigheter att hålla en regelbunden kontakt skulle det vara trevligt att komma i kontakt med någon som förstår hur det kan vara. Som förälder till ett "svårt" barn är man inte direkt bortskämd med förståelse från omgivningen heller, så kontakt med personer i samma sits vore också skönt. Har (äntligen) ett fungerande förhållande och är bara ute efter vänskap.

...Och om du händelsevis är förtjust i tåg och/eller järnvägskorsningar och skulle vilja ta med mig och min son på seriös trainspotting någon dag blir vi väldigt glada. Kan inte mycket om tåg själv men har fått detta intresse av min treåring och lär mig gärna mer.

Moderator: Slog ihop två inlägg
Hirnsäge
 
Inlägg: 83
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Göteborg

Inläggav Misu » 2010-11-04 0:44:44

Hej.
är ny här.
Skulle vilja prata/träffa mammor och pappor som har ASP-barn.. som helst är över 20. Sedan skulle jag vilja hjälpa min son att träffa andra ASP, för han har aldrig träffat och skulle säkert må bra av att byta erfarenheter.

Hoppas det ordnas ngn gemensam forumträff ngn gång!
Jag bor i Norrland. men de geografiska avstånden är inga förhinder. Kommer kanske att flytta söderut, närmare min son.

Misu
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-11-04

Inläggav Theone » 2010-11-04 5:42:32

Hej jag har kollat in det här forumet ett tag tänkte dock inte vara så aktiv men iaf. Jag har på senare tid börjat bli mer och mer intresserad av att ha ett förhållande med någon som har AS. Jag är 25+ och fick min diagnos när jag var 18 år, på den tiden var det rätt strulligt för mig. Jag festa mycket och hitta på allt möjligt, men med åren så har jag dock börjat lugna ner mig och funderar på att slå mig ner, känns som om jag måste tänka på framtiden nu.

Har haft ganska många förhållanden, dock inget som funkat i längden. I början innan jag fick diagnosen så hade jag ingen aning om varför det inte funka, men jag förstod att jag hade svårt för att visa känslor. Efter att man har bråkat så har man sex sedan är allt lugnt igen, ungefär så har det varit många gånger. Jag vet hur folk fungerar men jag orkade inte riktigt lägga ner så mycket energi på det hela, eftersom det då oftast vart fel. Så jag lätt det vara och hoppades bara att det skulle hålla så länge som möjligt, även om jag var fullt medveten om att det skulle brista en vacker dag. Fick väl lite svårt när partnern ställde på mig om mina känslor speciellt i när flera var inblandade, gillar inte att argumentera med flera samtidigt. Även om jag har argumenterat med flera samtidigt, även med framgång många gånger, så tar det på krafterna som jag känner skulle kunna användas till bättre saker.

Har svårt för folk som helt plötsligt får känsloutbrott av något som jag tycker är ganska onödigt att bli upprörd över (små saker).

Jag har ganska svårt att lyssna på folk som har väldigt lätta problem, som ska förstoras upp till den grad att det nästan blir fånigt. Själv tar jag saker som de kommer och orkar inte oroa mig för det som inte hänt. Själv lever jag 1 dag i taget, planerar dagen till vis del på morgonen. På så sätt är jag bra då jag till vis del är ganska flexibel, om det inte är något väldigt viktigt som varit planerat en stund. Jag har inget problem med ögonkontakt även om det för min del inte spelar någon roll, annat än då jag betraktar någon människa som jag tycker väldigt mycket om, ser väldigt bra ut på olika sätt.

Kan säga att jag är ganska utseendefixerad, även om jag har min egen vision av vad som är snyggt sexigt söt. Jag delar inte allmänhetens uppfattning om vad som är sexigt tänder inte på supermodeller, är inte fixerad av stora bröst. Jag tjejer som är runt 1,65 – 1,70 max och som har sin egen still, som inte påverkas så mycket av andra. Tjejer som gillar att göra saker både inne och ute, som kan komma med egna idéer, eller som iaf är villiga att följa med om man får någon rolig idé i mellan åt. Självklart är jag förstående om någon mår dåligt psykiskt och inte vill göra något pga det, men det kan inte vara så jämt för det tråkar ut mig tillsist.

Jag kan vara ganska impulsiv ibland vilket kan vara både bra och dåligt, i mina yngre dagar var det mest till nackdel. Nu när jag har blivit äldre och har fått mer insikt så tänker jag efter mer, är inte alls lika impulsiv som då. Jag kan älska men det är svårt för mig att gå så långt då jag inte vill förlora någon som jag älskar, så jag är väldigt försiktig när det gäller den biten. Jag är väldigt psykologiska av mig och ser snabbt ifall det är något fel, om min partner känner sig obekväm på något sätt i någon situation, så kan jag snabbt läsa av det och avstyra saker till det bättre. På så sätt skiljer jag mig ifrån många med AS, detta är dock inget som har kommit sig naturligt utan det är efter många års analyserade och praktiserad av psykologi. Vilket jag gav mig fan på att jag skulle lära mig, då jag är väldigt envis när jag bestämmer mig för att förbättra mig själv på något sätt.

Jag kan inte skryta med någon fin utbildning eller liknande jag är en medelmänniska vilket jag är nöjd med, då jag har lärt mig att det inte spelar någon roll om man har den fetaste plånboken bor i det största huset äger mest mark osv. Huvudsaken är att man tar det man har och gör det bästa av det, koncentrerar man sig på det man är bra på (har en naturligtalang för) och gör sitt bästa då kommer man oftast ditt man vill. Jag är nöjd som det är och jag mår bra av det, orealistiska drömmar kan väl vara kul att fantisera om ibland, men det är inget jag sätter mina mål efter. Jag lever i den här världen av verklighet, då menar jag inte medias eller politikernas ding ding värld, utan det som jag anser är logiskt rätt och riktigt. Har en väldig förmåga att se folk som har något lurt för sig, vilket kan ställa till problem om jag säger det rakt ut. Tiden brukar reda ut det för alla andra i vilket fall och det är på den vägen det får gå nu för tiden, förr kunde jag vara lite av en besserwisser och säga titta vad var det jag sa. Men ingen gillar någon som dömer för fort, eller någon som besserwissrar sig (så det är lika bra att följa med och hålla ett öga på saker och ting tills sanningen uppdagas).

Jag kan ha lite svårt för folk som säger saker som de hört utan att kolla upp om det stämmer först. Det är jobbigt att behöva höra osanning för det mesta, oftast så vill jag inte rätta till andra då det kan bli drygt. Det finns så väldigt mycket desinformation nu för tiden som sprids som löpelden hela tiden, att ständigt lägga sig i och rätta till är inte min grej. Jag gör bara det om jag bryr mig väldigt mycket om någon, eftersom jag vill att den ska vara så bra som möjligt och må så bra som möjligt. Det är också något som jag är väldigt bra på, gillar att uppmuntra folk och ge beröm när det är förtjänat. Jag vet själv hur jobbigt det är när man gjort något bra sedan inte ens fått ett tack för hjälpen, eller att man blir underskattad på något sätt. Brukar i vanliga fall inte tala om att jag har AS, då jag många gånger upplever att jag bli behandlad på ett annat sätt, vilket kan få mig att känna olust i sammanhanget. Mina problem är mer inre än yttre om man säger så. Jag har inga problem att vara social även om jag föredrar att vara själv, eller med några få människor/djur. Djur är en stor del av mitt liv och de kommer de alltid att vara. Jag är väldigt intresserad av djur och natur, växter och allt som har med det biologiska kretsloppet att göra. För mig här hela jorden ett levande ting, har många sätt att beskriva det på (är bäst på att förklara saker med ord).

Förutom AS så har jag även ADHD, även om jag känner att den avtagit mer och mer med åren. Just nu känner jag nästan inte av den alls, förutom att jag kan bli ganska impulsiv i mellan åt dock på ett bra sätt nu för tiden =)

Ok dags att runda av. Jag beskrivs som rolig ganska egen envis och stark både psykiskt och fysiskt. Jag är uppväxt på landet under goda förhållanden, mina föräldrar har alltid ställt upp för mig, även om det många gånger har varit en väldigt stor press då de inte kunde hitta vad det var för skillnad på mig och andra förens 18års ålder. Jag gillar hundar och kan inte tänka mig att leva utan en eller flera sådana. Även om jag växt upp under goda förhållanden så har jag levt ett ganska hårt liv på grund av mina diagnoser och hård skolgång, så jag kan ibland verka väldigt avtrubbad och kall (fast jag är en väldigt varm personlighet när man väl lär känna mig) kan se arg ut när jag är koncentrerad. Jag är ganska livlig av mig i mellan åt, gillar att bra dra iväg på ett äventyr och i princip bara dra utan resväskan (så var jag inte tidigare men så träffa jag en vän som förändra allt det igenom att arbeta med mig på sitt sätt och inte ge upp).

Jag älskar att skratta nästan lika mycket som jag älskar att få folk att skratta och släppa på spärrarna, jag tycker om folk som kommer på roliga idéer och tar för sig av livet är positiva fast ändå kritiskt tänkande (självständigt tänkande kan man säga).

Tycker om folk som är listiga och kan tänka i ganska avancerade banor, listig humor med många poäng är oftast det som jag gillar. Om man kan blanda det roliga med det informativa så är det ett stort + fast inget måste. Jag har inte så stora krav på en partner alls huvudsaken är att den gillar att ha roligt och inte tar allt på för stort alvar, även om man måste kunna vara alvarlig så är inte det utgångspunkten för allt om man säger så. Jag gillar raka och ärliga svar försök till att ljuga gör mig bara osäker och misstänksam, det går inte att ljuga för mig därför är det ingen idé att försöka och det har jag också förklarat för de som står mig närmast. Det är bättre att jag får veta som det är direkt istället, så spar man tid och kraft som kan användas till annat istället. Jag har hög förståelse för ironi/sarkasm och kan vara väldigt social, dock så kan det tära på mig inombords så en lagom nivå och dos av allt funkar alltid bäst. Man behöver inte vara ironisk hela tiden för det blir bara drygt, har märkt att det är ganska populärt nu för tiden (att överdriva ironin och använda den till i stort sätt allt som sägs).

Jag kan ha svårt för män som beter sig överdrivet feminint, samma sak gäller även tjejer som är väldigt pojkaktiga. Det har med balansen att göra som jag är väldigt fäst vid det ena ska balansera det andra, precis som i naturen. Jag är inte vidskeplig och kan därför inte ta till mig något som har med det att göra, det går inte in så det är något jag absolut inte kan ta till mig. Jag har ganska många intressen nu för tiden, har bytit speciell intresse nu så många gånger så jag är inte så smal i mina tankebanor, utan är väldigt flexibel där också på grund av en väldigt ovanlig psykisk behandling, som jag valde att genomgå på egenhand. Den behandlingen har jag dessutom haft otrolig nytta av, utan behandlingen tror jag inte alls att jag hade haft sådan insikt som jag har idag.

Iaf det var lite om mig och vad jag söker, även om jag är mycket bättre att uttrycka mig med ord IRL, så kan det här ju vara värt ett försök. Jag tror att någon med samma diagnos kan förstå en på ett helt annat sätt, så jag skulle verkligen vilja ge det en chans nu. Har funderat på att börja gå till en träffgrupp här och köra det IRL, men det skadar inte att söka kontakt här också. Jag tror att en ålder runt min är ultimat 25+ fast jag har inget i mot yngre eller äder heller, om vi säger ifrån 17 – 30 det troligen de mest passande åldrarna. Jag bor i Örebro så helst i närheten, kan dock ta mig längre bort om jag hittar någon intressant. Jag har väldigt gott tålamod och jag vill absolut inte att någon jag träffar ska känna sig pressad på något sätt. Jag lägger stor vikt på att den jag träffar ska må bra i mitt sällskap, det är min specialitet ;)

Kram till alla söta snygga AS flickor där ute, vill ni se blid på mig så får ni skicka pm (jag vill inte lägga ut bild här då jag är ganska känd runt krokarna).
:)
Theone
Får inte posta
 
Inlägg: 287
Anslöt: 2010-11-04

Inläggav HenrikS » 2010-11-05 1:03:59

Hej!

Jag har tänkt skriva något här ett bra tag, men att beskriva sig själv är något av det svåraste man kan göra. I alla fall upplever jag det så. Men vi börjar väl med väsentligheterna.

Är diagnosticerad aspie sedan våren 2010.

Till mina intressen hör framför allt litteratur, skrivande och fotografering. Jag kan snöa in på andra saker också emellanåt, men det är de som är grundmurade.

Jag lever ett hyfsat enkelt, och i dagsläget tyvärr hyfsat ensamt, liv i centrala Eskilstuna. De senaste åren har jag tillbringat med att studera upp mitt gymnasiebetyg. Efter nyår ska jag söka jobb med hjälp av de stöd som finns för personer med AS-diagnos. Är 25 år.

Söker först och främst allmän kontakt med människor på samma våglängd som jag själv, men utvecklas det till något mer (om du är tjej) är det förstås bara positivt!

Får ursäkta att det här låter stelt, men jag är som sagt urusel på att beskriva mig själv. Med lite tur kanske jag verkar roligare vid personlig kontakt ;-)

Vet inte hur aktiv jag kommer vara på forumet i framtiden, men utöver PM kan man mejla eller lägga till mig på MSN.


Admin

Redigerade bort personlig information och hänvisar till kontaktuppgifter i profilen.
HenrikS
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2010-10-23
Ort: Eskilstuna

Inläggav buffel » 2010-11-09 0:41:07

Tjej med AS på, alldeles strax, 29år. Bor i Stockholm och är enbart ute efter vänskaps-relationer. Kille eller tjej spelar ingen roll men, som sagt, bara intresserad av att eventuellt bredda min smala vänskapskrets.

Jag är inte den mest sociala men skulle vara kul att hitta på något ibland. Brinner för min styrketräning och är öppen för förslag om någon är sugen på att träna tillsammans.
Funderar på att ta säkringskort för att kunna klättra på inomhusväggar. Kanske det är någon här som vill hänga på?
Annars gillar jag att köra gokart, men stortrivs i lugnare aktiviteter som skogspromenader. Har hund.

Skicka PM om du kanske vill hitta på något eller bara har en fråga!
buffel
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2010-11-02
Ort: Stockholm

Inläggav Heishi » 2010-11-12 10:33:38

En del utav er har antagligen redan fått ett mail från mig, men nu tänkte jag göra rätt för mig, och skriva ner en rad eller två här.

Jag, som många andra, upplever ett relativt isolerat liv. Inte valt själv, det är bara svårt att komma i kontakt med nya människor på det "konventionella" sättet.

Hursomhelst - Jag heter Peter, och är 21, kommer strax fylla 22 år. Jag letar efter någon att prata med, män eller kvinnor spelar ingen roll (men jag ska ju inte smyga med att kvinnor är onekligen intressanta.. ;))
Jag håller inte särskilt hårt på det, men tack vare min "ringa ålder", så ser jag helst personer allt ifrån ~18-35 som 'lämplig målgrupp', men som sagt, håller inte särskilt hårt på det.

Bara så ni vet är jag fruktansvärt dålig på att skriva sådana här saker, helt omöjligt att lista ut vad ni kan tycka är intressant, haha.

Men vi fortsätter - Jag varken studerar eller jobbar, tack vare b.la problem med att tillhöra "normgruppen" hos arbetsförmedlingen, tack vare AS/ADD, samt ett ganska betydande ryggbesvär. Jag är deltagare inom ett program inom arbetsförmedlingen som riktar sig emot just 'min/vår' målgrupp, och det går sakta men säkert framåt.

Jag kan uppfattas som lugn, metodisk, analytisk, och pratar gärna länge om allt imellan himmel och jord, så det är helt och hållet hur pass insatt/intresserad jag är, men annars går det bra. Jag skulle nog säga att jag föredrar en promenad, speciellt på kvällarna, istället ett tv-program som man bara fördriver tiden med tills nästa program man igentligen vill se, startar. Jag dricker gärna te i tid och otid, och mitt intresse för whisky är ganska tydligt också.(Den meningen får mig att låta som en alkoholist :? ) För att vara "AS'are", skulle jag nog säga att jag är social, jag försöker umgås med mina vänner (dessvärre de få jag har), att ses ansikte mot ansikte och ta en öl (innan all j*vla "suparhets" startar), när jag kan.

Jag är intresserad av musik, främst hårdrock, men de mesta går an! Jag gillar verkligen att se på filmer, jag vet dock varför de inte blivit av så ofta. Antar att jag inte gillar känslan med att kolla på film själv.
Jag är även de man skulle kunna kalla nörd, framförallt när de kommer till data/tv-spel, spelar allt möjligt, har spelat WoW t.ex, men är inne i en Call of Duty period just nu. Jag är väl också ganska intresserad av kläder, som bör anmärkas, och nej, inte "JL/Björn Borg-Bög", eller liknande. Snarare de klassiska hermodet, de tidlösa, d.v.s. Kostymer, Skjortor, Slipsar, Skor, Klockor, ja allt inom den kategorin.

Dessvärre kan jag uppfattas som relativt cynisk, och ofta pessimistisk, när den sidan slår till, men ibland, så sent som inatt då jag och mina vänner satt och pratade över Skype, dök min skruvade humor upp som fick dem att skatta slumpmässigt under resterande kvällen :)

Oh, på tal om att skatta 'hysteriskt', en serie (antagligen den enda, bortsett från slumpmässiga CSI, Family Guy, The Cleveland Show(You get my drift) tv-serien jag följer är The Big Bang Theory. För er som inte sett den, rekommenderar jag den varmt.

Nej usch vad jag flyter iväg från ämnet i frågan. Slutsummeringen är väl helt enkelt, vill du prata, eller liknande, skicka mig ett PM så kan vi nog lösa resten. För er som tillhör den sällsynta skaran att bo nära, eller t.o.m i Skövde, kan jag ju nämna att de hade varit trevligt att kunna ta en fika/öl/promenad/eller bara prata av sig lite då och då! Men jag är öppen för förslag! :)

(P.S, nu när jag har skickat inlägget ser jag att jag inte varit särskilt metodisk i hur jag skrivit, men jag skyller det på sömnbrist! ;))
Heishi
 
Inlägg: 420
Anslöt: 2010-10-18
Ort: Skövde

Inläggav wuwei » 2010-11-12 17:14:39

Vänner skulle vara trevligt. En kärleksrelation är jag mer tveksam över, men händer det så händer det och då tror jag att jag skulle tycka det är trevligt.

Jag är kvinna och 43 år. Utredd men utan diagnos, istället fick jag ett intyg på att jag har de sociala svårigheterna som man kan ha vid Asperger.

Mina tre barn betyder mycket för mig och jag lever med dem i stort sett på heltid. De två äldsta (18 resp. 14) har diagnoser: den äldsta Asperger, den yngre högfungerande autism. Jag var tidigare gift med barnens far, vi levde ihop i 19 år och skilde oss 2005.

Intresserad av: psykologi, släktforskning, att skriva (dikter, kåserier, debattinlägg), att fotografera (tar främst självporträtt men även andra bilder), att teckna, att måla och katter (har 4 st). Spelar även en hel del tv-spel. Just nu Fable 3.

Musik betyder också mycket och jag lyssnar på t ex: Janis Joplin, Led Zeppelin, Peter Gabriel, the Sisters of Mercy, the Mission, R.E.M., FFDP, Iron Maiden, Nat King Cole, Billie Holiday, the Clash, David Bowie, Radiohead, Blue for Two, Skunk Anansie, Skin, Depeche Mode, Joy Division, Blondie, Eric Satie, Orff, Neil Young, Soundgarden, Pearl Jam, Nirvana, Pink mfl mfl

Jag är inte mycket för utbyte med människor som rent ideologiskt står långt ifrån mig, jag tycker det är stressande med meningsskiljaktigheter, så jag ser helst att jag får kontakt med människor som antingen kan lämna politiken helt åt sidan därför att vi har andra gemensamma intressen eller så vill jag kontakt med dem som liksom jag är vänster.
Jag är även drogvägrare så den som provoceras av en nykterist önskar jag ingen kontakt med. Själv har jag inga problem med att folk måttlighetsdricker, jag predikar inte och försöker inte "omvända" någon, jag bara väljer att avstå själv.

Storleks- och färgangivelser: 170 cm lång, mullig, olivgröna ögon, långt hår (färgat brunt, egentligen är jag mest grå).
Finns två bilder på mig i NYA bildtråden s. 11, en bra och en dålig. Det är även ett porträtt av mig som är min avatar. Alla bilderna är tagna under 2010.
wuwei
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2010-09-08

Inläggav Dandelo » 2010-11-17 0:05:53

Kille, 19 år
Söker förhållande med tjej i samma ålder (några år hit och dit gör ingenting).

Om mig
Personlighet
.Fått diagnoserna Aspergers/ADD och panikångest.
. Dagdrömmare
. kreativ
. Snäll
. Lugn (Motsatt hyperaktiv)
. Fundersam
. Lite paranoid ;)
. Ofta rastlös i tristess
. Spontan i visst sällskap
. Omtänksam, det verkar inte som det ibland och jag blir själv osäker men innerst inne vet jag att jag bryr mig om dem omkring mig.
. Obekväm i främmande situationer/personer
. Är rätt så pratsam och ibland raka motsatsen men man märker av när jag mår bra
. Tendens att oroa mig för mycket för mitt eget bästa
. Bollar tankar med mig själv innan jag bestämmer något
. Nattmänniska (Men det ska ändras på).
. Älskar att skapa, har någon inre glöd som tänds då och då (Skriver, målar) Tror jag kan utveckla detta och göra massor av saker, ibland vet jag inte vad jag ska göra av det.

Intressen/Fritid
. Se på film & tv-serier. Måste nog vara mitt special intresse.
. Läsa, skönlitteratur
. Skriva, noveller, lyrik, poesi
. Lyssna musik (Drog!, kan få mig att känna så många saker)
. Träna. Styrketränar nästan alla dagar i veckan. Mår bra och känner mig inte som en soffpotatis jämt.
. Spela tv-spel, skit kul
. Går sällan ut (Något jag vill ändra på)
. Ett fåtal polare, tyvärr träffas vi inte så mycket längre

Den jag söker
. Du kan ha samma diagnoser eller andra liknande
. Omtänksam, snäll
. Tycka om filmer
. Lite av den konstnärliga typen, konstnärligt intellekt är ett bättre uttryck för om du målar eller inte spelar ingen roll, hehe.
. Stöttande
. Lite av en nerd men inget måste.
. Om du är spontan och hoppig är det en bonus :D


Saknar den där personen som man kan dela något speciellt med, ger mig längtan och hopp att stiga upp på morgonen. Tjejen jag bara kan vara med.
Har sjukt svårt med det här att ta kontakt första gången, funkar inte alls bra utanför internet världen ^^ :)
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Inläggav Sheyen » 2010-11-18 5:54:07

Dandelo, jag tar mig friheten att använda samma mall som du (det kanske rent av är så att du också har använt någon annans). Jag märkte att min text blev alldeles för otydlig och inte alls organiserad.

Tjej, 20 år :)
Söker vänner och trevliga kontakter.
Helst killar, men det kan även gå bra med tjejer.
Personen/personerna ska helst vara äldre än vad jag är.

Om mig
Personlighet
. Får reda på mina diagnoser idag klockan 09:00 (har blivit utredd för Aspergers Syndrom och ADHD/ADD)
. Flummig och kan ofta verka lite förvirrad. Tänker nog för mycket!
. Snäll
. Kan bli impulsiv i vissa lägen. Nästan aldrig någonting extremt, dock.
. Ofta väldigt tyst och fundersam
. Paranoid och lite orolig
. Är jag trygg i en situation så kan jag helt plötsligt börja släppa loss rejält (många har sagt att det kan bli för mycket, dock), medan jag sedan kan bli minst sagt apatisk om jag inte trivs eller om jag mår dåligt.
. Älskar natten.
. Ogillar ljus, men det är inte så mycket att göra åt.
. Har svårt för att skaffa och behålla vänner.


Intressen/Fritid
. Datorspel. League of Legends och CS 1.6. Underhållning för mig är också att bara titta på när andra spelar olika spel.
. Surfa runt på internet
. Lyssna på catchiga låtar som fastnar fint i mitt huvud.
. Dricka några öl eller liknande, umgås med folk och hitta på saker tillsammans (som tex att spela något kul spel)
. Gillar att umgås få åt gången. Jag hamnar annars lätt utanför och mår dåligt.


Den jag söker
. Du ska gärna ha de diagnoser som jag har blivit utredd för.
. Likasinnad
. Gilla spel
. Vara förstående
. Vara trevlig och snäll

Senare idag kommer jag att meddela vilken/vilka diagnoser som jag har fått på papper. Spännande, tycker jag. Man minns ju hur man som barn frågade mamma om hon kunde boka en tid hos en läkare, så att personen kunde röntga min hjärna, eftersom att jag ansåg att det var något fel på den. :)

Gulligt av mig, men det var mindre gulligt att min mamma inte tog åt sig av vad jag sa.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Lite om mig.

Inläggav mikael » 2010-11-25 13:25:24

Jag är lättsam, konkret, enkel, givmild, romantisk, småbarnslig, social på aspergervis, småsaker gör mig glad.
Bor i min trea i Stockholm
Singel sen 2 år tillbaka.
Utelivet inget för mig, helst är jag hos mina vänner eller mina föreningar.
Går ut på luftiga restauranger då och då.
Hobbies:Cyklar, bondgårdar, skiva, min källare, matlagning dokumentärer och filmklassiker.
Dåliga sidor:samlarmani, hypokondri, för överärlig ibland envis, kan inte sluta när jag påbörjat nåt!
En dotter.

Söker både tjej och kill kompisar här eftersom jag bara har normotypiker som vänner. Men om jag träffar på någon tjej som jag fattar tycke för så vem vet
Michel
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Inläggav keyns » 2010-12-09 19:02:28

Jag får väl skriva en liten annons då jag också.. :roll:

Söker folk att samtala med och kanske ev. hitta på något med också.
Ska väl inte gå under stol med att jag föredrar tjejer men killar går också bra, man kan ju aldrig få för mycket erfarenhet inom detta område!
Ålder på dig spelar inte så stor roll utan mer personlighet, försöker dock gärna undvika över 35 :-)

Så vem är då jag? (Lång version, scrolla ner för den korta)

Jag är en kille på 26 år fyllda som heter Jimmy och har varit diagnosticerad med Asperger sedan tidig barndom. Denna diagnos ändrades dock nyligen till Atypisk autism då den nya läkaren inte ansåg att jag uppfyllde grundkriterier för Aspergers längre.
Har även blivit utredd för Borderline, add och schizofreni(stavning?) men utan resultat.

Jag bor för närvarande i egen lägenhet strax utanför Göteborg och trivs ganska bra här. Jag kan vara otroligt impulsiv i mina handlingar ibland.
Man kan även se att jag kan ha vissa problem när det handlar om att vara social med flera personer samtidigt, jag blir gärna den där tysta snubben som inte säger ett ord då... Face to face med bara 1 person går hur bra som helst dock! :P
Jag har väldigt svårt för att lita på folk och det har ofta satt mig i jobbiga situationer när det gäller relationer.. Jag är således också lite paranoid av mig i mina tankar ibland - Fast det är väl alla egentligen? Visst fan är Casinos ute efter DINA pengar va!? :lol:

Om man då ska ta lite bra saker så är jag väldigt bra på att lyssna och kan förstå en hel del om hur en person känner sig.
Jag är även väldigt flexibel och tycker om många olika saker, sport och idrott har jag en förkärlek till dock.
Även mycket intresse av datorer och teknik(främst tv, hemmabio system och tv-spel).
Sen är jag väl inte rädd för att inleda kontakten, kanske är bra ibland? :roll:
Vänner har beskrivit mig som otroligt omtänksam, en person som lyssnar till en och som faktiskt finns där för dom när man behövs som mest.
Jag flyr alltså inte när någon jag bryr mig om har problem.
Tyvärr har jag väldigt svårt för att behålla vänner som vänner men det har blivit bättre än tidigare. Problemet är att jag inte kan vara mig själv, att gå utanför dörren är som att gå in i en annan värld där jag agerar skådespelare och följer repliker - Då funkar det mesta bra med att behålla vänner.
Men man vill ju kunna vara sig själv? Både bland vänner och nära & kära.
I övrigt vad gäller mina intressen och vad jag tycker om så handlar det som ovan sagt om datorer och teknik, sport och idrott, massor av fotboll och hockey b.l.a. Men även saker som att chatta, gärna prata på telefon eller över en fika eller bara se någon bra film. :)
Jag har även en kärlek till djur, mest hund och katt men även en hel del andra djur.


Kort version

Fakta:
- Namn: Jimmy
- Ålder: 26
- Bor: Göteborg
- Status: Singel
- Söker: Kontakter och kanske ev. mer om vi matchar(tjej då)


Intressen:
- Datorer & andra elektronikprylar
- Sport & Idrott, såsom fotboll, hockey, handboll, bergsklättring m.m
- Filmer
- Prata mobil
- Träning
- Bada
- Äventyr med mera..
- Djur

Du som vill prata med mig får gärna vara under 35, helst tjej, gärna tycka om i alla fall något av de saker jag tycker om.
Att du är trevlig och vet hur du för dig tar jag för givet om du vill ha kontakt med mig.

För kontakt så finns min msn synlig, bara lägga till :)
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Inläggav internettt » 2010-12-12 21:59:27

Finnes:

Man omkring 30. Ödmjuk. Känner mig ensam just nu, går på bidrag och försöker få dagarna att gå bäst jag kan här hemma. Är annars som vem som helst, men jag är stresskänslig och rädd för det sociala. Försöker tänka positivt på framtiden även fast det är svårt ibland. Har inga speciella intressen, men jag gillar att ta det lungt, se på en hockeymatch på tv eller läsa en bra bok, ta ett par öl Jag har alltid haft vänner tidigare, men nu är jag isolerad och är rädd för vad som ska hända i framtiden. Om jag själv fick välja så skulle jag vilja bo på en klinik, men det finns tydligen inga nuförtiden. Jag skulle vilja ha en vän som kan stödja mig och jag kan stödja honom, och vara ett sällskap. Ålder är egal egentligen, men om du är lite mogen av dig så skadar det inte. Jag är ej homosexuell. Hör gärna av dig, så kan vi prata lite på mailen först och se hur det går. Bor i mellansverige, vill inte gärna precisera mer än så.
internettt
 
Inlägg: 456
Anslöt: 2010-12-12

Inläggav MinusMirakel » 2010-12-13 12:40:55

Jag skulle gärna vilja ha någon att prata med.

Är en 21-årig tjej från sörmland, bor i en mindre stad utanför Eskilstuna. Skulle vilja hitta ett par vänner att prata med via msn och kanske träffa så småningom. Helst i matchande ålder, tjej eller kille spelar ingen roll. Är enbart intresserad av vänskap, pojkvän har jag.

Jag kan prata om det mesta, är intresserad av att lära mig nya saker. Det jag är intresserad av är psykiatri, katter, scrapbooking och datorspel (mest äldre peka-och-klicka).

Blev diagnoserad ADD, dystymi och lite smått och gott -06, men väntar nu på en ny utredning för AS. Skulle vara skönt att prata med någon som förstår ens problematik, och inte bara säger "ryck upp dig". :(

Jag har svårt att skaffa vänner, men är väldigt lojal och trogen när jag väl hittat någon jag trivs med. Skriv gärna ett pm. :)
MinusMirakel
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2010-11-22

Jorå

Inläggav vadloink » 2010-12-21 8:54:59

Aspergare. Snäll. Trött på vanlighet. Lyckad, jo, men knappast lycklig. Kärlek, det ser man ibland, men hur viktigt är det? Pengar. Pjäh!?
vadloink
 
Inlägg: 690
Anslöt: 2009-09-30

Inläggav Safek » 2010-12-22 13:23:22

Snor "mall" från annan användare:

Personlighet
. Fått diagnoserna Aspergers, har även omfattande ångestproblematik
. Dagdrömmare
. kreativ
. Snäll
. Lugn, men kan även gå upp i varv och vara lite "hyper"
. Fundersam
. Lite paranoid
. Spontan i visst sällskap
. Är rätt så pratsam och ibland raka motsatsen men man märker av när jag mår bra
. Nattmänniska (Men det ska ändras på).
. Gift, småbarnspappa

Intressen/Fritid
. Se på film & tv-serier. Bäst just nu: The Big Bang Theory, Boardwalk Empire- Film: "The Town", "Dear Mr. Casey", "Inception" (gillar även "låg humor" filmer som "Soul Train")
. Läsa, fackitteratur- speciellt systematisk teologi
. Skriva (skribent på bloggen Erevna, och Klassisk Baptism)
. Lyssna musik (Gillar det mesta förutom opera, black metal, och fusion)
. Spela tv-spel- inte ensam men med kompisar
. Går ofta ut
. Ett fåtal polare

Den jag söker
. Du kan ha samma diagnoser eller andra liknande
. Omtänksam, snäll
. Tycka om filmer
. Lite av den konstnärliga typen, konstnärligt intellekt är ett bättre uttryck för om du målar eller inte spelar ingen roll, hehe.
. Stöttande
. Lite av en nerd men inget måste.
. tjej eller kille 20+ för vänskap

PS: Ledsen jag snodde det mesta- men det passade även bra in på mig.
Safek
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2010-09-10
Ort: Lund

Inläggav KrigarSjäl » 2010-12-23 19:56:18

Hur jag ser ut framgår i bildtråden. Om intresse finns går det bra att pm:a.
Obs - bara fräscha tjejer.

(Jag vet att jag låter skitdryg men det är bäst att vara ärlig från början. Jag värdesätter f.ö ärlighet väldigt mycket. Lämnar mer info via pm, jag är ingen exhibitionist)
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Söker vänner i Stockholmstrakten

Inläggav samsungboy85 » 2010-12-27 19:41:40

Hej,

Är en glad 26 åring som söker efter vänner i Stockholmstrakten att hänga med. Är väldigt öppen och ärlig av mig. Gillar att prata om människor, naturen och teknik.

Tycker det inte är så roligt att skriva långa uppsatser, så nöjer mig med detta lilla.

Det är bara till att PM:a vid intresse!
samsungboy85
 
Inlägg: 60
Anslöt: 2010-12-27

Återgå till Träffar



Logga in