"Asså, du verkar ju ha problem"

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

"Asså, du verkar ju ha problem"

Inläggav Kahlokatt » 2010-10-01 22:39:24

Som väl de flesta säkert vet p.g.a. mitt evinnerliga tjôtande, är jag rätt så våldsamt förtjust i Sarah Brightman (ni vet, den där engelska musikaltjejen med stora ögon och ännu större tänder). Gick för några månader sedan med i ett Sarah Brightman-forum på nätet. BIG mistake.
Sarah själv verkar hur reko som helst och skickar t.o.m. hälsningar till sina fans när hon har tid...men fansen, bröder och systrar, herregud FANSEN! :roll: Intelligensreserven från helvetet!
Min avatar lyder: "The only Bright man is a woman". Lite så där lagom uppkäftigt, tycker jag. En annan person har: "And on the 8th day, God created SARAH BRIGHTMAN!"
H...jälp? :shock:
Annat snömos på denna sida: "Sarah är en ängel! Sarah är en gudinna! Jag vill döpa en stjärna efter Sarah! Sarah är gudomlig! Jag högaktar Sarah! Sarah är Guds gåva till mänskligheten! Hennes mor gav världen en gåva!"

Jag lackade till slut ur och skrev att Sarah Brightman är en människa som snorar och fiser och blir på fyllan och går på dass precis som alla andra, ingen ängel med strålglans runt huvet. Tillade dessutom att jag tycker folk som kutar efter henne på flygplatser och fotar henne jetlaggad och rödmosig utan smink är helt respektlösa.
Aj, vad den skon klämde. Visst, det var några få som höll med mig, men annat jag fick höra var:
"Fattar du inte att ingen tror att hon är en gudinna på riktigt, det är som när min man kallar mig sin älva, tror du han tror att jag är det då eller !?!?!?"
"Fattar inte varför du bemödar dig med att skriva sådant här, vi vet väl att hon inte är en ängel...ah, fast hon är inte långt ifrån i alla fall..."
"Jesus var också människa!" :shock: :shock: :shock:
"Asså hennes musik är i alla fall gudomlig!"
"Fattar du inte vad en liknelse är, eller!?"
Och så idag:
"Asså du verkar ju ha PROBLEM!"

Jag!? Problem!? Jag undrar vem fan som har problem egentligen....
Det värsta är emellertid att jag blir så LEDSEN. Jag blir verkligen SÅRAD. På NT-iga forum blir jag ALLTID sedd som en knäpp idiot, det spelar ingen roll vad jag skriver. Jag får ALLTID folk emot mig och får höra att jag har problem.
Just nu är jag jätteledsen och mår jättedåligt. Jag försöker t.o.m. trösta mig genom att fantisera om att Sarah Brightman själv skall greppa tangentbordet och skriva: "Det är faktiskt NN som har rätt, jag är en vanlig människa och vill inte bli dyrkad som en gudinna." :twisted:

Jag är förvånad över att jag över huvud taget tordes skriva det här. Nu kommer jag att oroa mig över att få svar i stil med: "Vafan, tror du vi är intresserade av att höra om ditt jävla sångerskeblaj, ditt jävla miffo!"
Jag kanske t.o.m. får en varning nu? Sångerskespam? :shock:
Känner för att gå och tugga på en elsladd... :cry:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav Maldita » 2010-10-01 22:46:45

Kahlokatt, det är lugnt. Jag blev helt besatt av Jhonen Vasquez ett tag och trodde att han var någon slags "nästa steg i människans utveckling", något överjordiskt som kunde svara på alla mina frågor. Han är en tanig, nördig, vasstungad serietecknare som är mycket lat. Han är bara en människa, inget mer. Men han är duktig, det måste erkännas.

Bli inte ledsen, folk blir till idioter på internet. Du har ju trots allt rätt.
Maldita
Inaktiv
 
Inlägg: 1517
Anslöt: 2010-02-06

Inläggav FakkDöWörld » 2010-10-01 22:54:49

Jag tycker det låter som att du har rätt iallafall. Bry dig mindre om vad folk på internet tycker, speciellt om de inte håller med dig. :lol:
FakkDöWörld
 
Inlägg: 311
Anslöt: 2010-09-29
Ort: Linköping

Inläggav regnif » 2010-10-01 23:23:16

Oroa dig inte. Du är inte ensam om det här. Jag skrev en gång på ett fanforum om att jag gillade den musiken som det talades om där, ihop med vissa färger och viss natur. Sen skrev någon att jag var som från kommen från sjukhuset och skrattade och hånade. Fyfan. Vad fan hade jag gjort förutom skriva lite flummigt om färger, natur och musiken ihop? Och så skrev jag även att en bekant kunde knytas med en av låtarna, som hade vissa bokstäver (går inte in på detalj nu). Var det ett jäkla brott? Tycker inte jag. Det var bara lite flummigt högst, inte att jag ville ha bråk...

Sen på en annan sida så skrev jag kanske lite skrytigt, kan medhållas, att jag var största fanet. Det kanske var lite banalt men så hade jag skrivit. Öhm, ung och dum? Vad fan fick jag då för mail på den sidan? Att jag var en h**a och "fucktard" och kanske lika bra att jag inte minns om det var ngt mer. Ok, jag hade skrivit konstigt men den kunde ju skrivit ngt i stil med: "Hej, skryt inte så mkt", istället för massa överdriven skit. Fan vad skitledsen jag blev då men i nuläget skulle jag hellre puckla på jäveln som skrev det i mail till mig.

Tänker nog aldrig mer skriva i sådana forum. Jag har också märkt det.. fans kan vara otrevliga. Det säger ju inte att artisten aldrig kan vara otrevlig. Men om något förenar folk, att man gillar samma musik så skall man väl inte gå på varandra? Man kan väl ta hand om varandra? Tydligen så får man räkna med bråk och bli kallad för massa saker. Inte undra på att jag inte haft så många att samtala musik med. Är ju redan van vid påhopp så fort jag försöker gå med i något forum och snacka där.

I min tanke nu så greppar Sarah tangentbordet och tröstar dig och skyddar dig och säger att: Hör ni, nu får ni skärpa er, jag är trots allt en vanlig människa. Hon menade inget illa.

För jag har också blivit väldigt ledsen, som jag skrev där ovan. Förstod inte vad som drev vissa till att skriva som de gjorde. Jag får också folk emot mig, speciellt om jag skriver på bandforum exempelvis eller andra forum. Jag tror rentav vissa tyckt jag fjäskat när jag bara försökt vara trevlig och trott man skall skriva så. Sen får man veta att det inte var bra, så hur fasen skall man göra? Jag ses också som något miffo. Det kan vara ganska tröttsamt.
Det är bra att ha något att hålla fast vid, i ditt fall Sarah Brightman. Jag vet själv inte vad jag skall lyssna på för jag är lite förvirrad. Jag vill inte lyssna på någon som hatar mig, osv... Så du kan skatta dig lycklig. Hoppas du slipper sånt i fortsättningen. Det känns bara onödigt att bråka.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Pemer » 2010-10-02 0:35:29

Alltså, de verkar ju ha problem! :P

*kram*
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav snuggelhund » 2010-10-02 1:31:23

Vilka idioter.

Försök att inte ta åt dig även om det är lättare sagt än gjort.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Inläggav andypandy » 2010-10-02 1:39:40

Jag har också haft problem på forum. Det brukar sluta med att det blir jag som blir varnad och avstängd, trots att det är de som har gjort fel.
andypandy
 
Inlägg: 144
Anslöt: 2009-12-16
Ort: Borås

Inläggav Bjäbbmonstret » 2010-10-02 9:44:08

Alltså Kahlokatt det låter som amerikaner eller är det folk från England? Hur många svenska kvinnor brukar bli kallade "älva" av sin man? I varje fall amerikaner brukar man ha ett väldigt överdrivet sätt att säga att saker och ting är så fantastiskt medan vi allmänhet uttrycker oss lite mer jordnära i det här landet. Jag förstår så väl att man till slut får det upp i halsen så man storknar.

Dom begriper inte bättre. Försök att låta det vara!
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav sugrövmanövern » 2010-10-02 12:18:29

Bjäbbmonstret skrev:Hur många svenska kvinnor brukar bli kallade "älva" av sin man?
Jamen eller hur. That´ll be the day liksom. Jag tror inte jag skulle vilja bli kallad älva, då skulle jag nog börja undra om han fått en hjärnblödning :lol: . Näe gumman eller älskling duger bra för mig.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Banzai » 2010-10-02 12:40:42

Jag brukar själv alltid ligga väldigt lågt på alla forum jag varit med i så jag är imponerad över att du ö.h.t. vågade skriva ett sådant inlägg. I mitt fall brukar det mest vara så att ingen bryr sig om vad jag har att säga. Jag har liksom aldrig något att tillföra debatten för jag kan för lite om ämnet.

Jag är också allergisk mot lyriska (hysteriska?) fans som inte tycks inse, eller uttrycker sig som om de inte gjorde det iaf, att stjärnan i fråga bara är en människa, visserligen en talangfull sådan, men ändå.

Jag beundrar också vissa "stjärnor" men det innebär ju inte att jag tänker starta någon obskyr religion i deras ära och offra kanintofflor i källaren vid varje fullmåne. Nej, jag föredrar att beundra dem för att de är duktiga på det de gör.

Jag förstår att du blev ledsen, det hade jag också blivit.
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Inläggav FakkDöWörld » 2010-10-02 13:38:23

Banzai skrev:Jag beundrar också vissa "stjärnor" men det innebär ju inte att jag tänker starta någon obskyr religion i deras ära och offra kanintofflor i källaren vid varje fullmåne.


:o :) :D :lol:
FakkDöWörld
 
Inlägg: 311
Anslöt: 2010-09-29
Ort: Linköping

Inläggav DIProgan » 2010-10-02 19:58:07

Jag hade reagerat som de på forumet. Du kommer bränna ut dig själv tämligen fort om du reagerar så här hårt på allt dylikt. Lugna ner dig några hekton och sluta säg åt folk hur de ska uttrycka sitt gillande they will not like it.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Inläggav Kahlokatt » 2010-10-02 21:01:41

Bjäbbmonstret skrev:Alltså Kahlokatt det låter som amerikaner eller är det folk från England? Hur många svenska kvinnor brukar bli kallade "älva" av sin man? I varje fall amerikaner brukar man ha ett väldigt överdrivet sätt att säga att saker och ting är så fantastiskt medan vi allmänhet uttrycker oss lite mer jordnära i det här landet. Jag förstår så väl att man till slut får det upp i halsen så man storknar.

Dom begriper inte bättre. Försök att låta det vara!


De är från hela världen; många är djupt katolska latinamerikaner. Tjejen som sade att jag har "problem" är från England.
Vissa skriver "må Gud välsigna dig, Sarah!" så jag är lite sugen på att skriva "må Flygande Spaghettimonstret morra i ditt öra, Sarah!" men jag törs inte.
Senast redigerad av Kahlokatt 2010-10-02 21:05:57, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav Kahlokatt » 2010-10-02 21:04:39

Banzai skrev:Jag beundrar också vissa "stjärnor" men det innebär ju inte att jag tänker starta någon obskyr religion i deras ära och offra kanintofflor i källaren vid varje fullmåne. Nej, jag föredrar att beundra dem för att de är duktiga på det de gör.


:lol:
Tja, de här fansens skulle säkert kunna ta upp papper Sarah torkat sig i röven med och kolla om skiten är regnbågsfärgad. :roll:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav regnif » 2010-10-02 21:15:46

Kahlokatt skrev:
Banzai skrev:Jag beundrar också vissa "stjärnor" men det innebär ju inte att jag tänker starta någon obskyr religion i deras ära och offra kanintofflor i källaren vid varje fullmåne. Nej, jag föredrar att beundra dem för att de är duktiga på det de gör.


:lol:
Tja, de här fansens skulle säkert kunna ta upp papper Sarah torkat sig i röven med och kolla om skiten är regnbågsfärgad. :roll:


Båda ni hade roliga kommentarer. Den här sista var ju lite äcklig samtidigt som rolig. Tänk om nån skulle kolla upp nåt sånt? :lol: Nä, fy..
Hoppas iaf att du mår bättre nu.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Banzai » 2010-10-03 13:16:44

Kahlokatt skrev:
Banzai skrev:Jag beundrar också vissa "stjärnor" men det innebär ju inte att jag tänker starta någon obskyr religion i deras ära och offra kanintofflor i källaren vid varje fullmåne. Nej, jag föredrar att beundra dem för att de är duktiga på det de gör.


:lol:
Tja, de här fansens skulle säkert kunna ta upp papper Sarah torkat sig i röven med och kolla om skiten är regnbågsfärgad. :roll:


Det finns väl en anledning till varför "insert famous living or dead artist's name here" använda "insert object here" går för X-antal miljoner vid auktion... Rabiata fans borde utrustas med varningsskyltar.
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Inläggav FakkDöWörld » 2010-10-03 14:53:01

Banzai skrev:
Kahlokatt skrev:
Banzai skrev:Jag beundrar också vissa "stjärnor" men det innebär ju inte att jag tänker starta någon obskyr religion i deras ära och offra kanintofflor i källaren vid varje fullmåne. Nej, jag föredrar att beundra dem för att de är duktiga på det de gör.


:lol:
Tja, de här fansens skulle säkert kunna ta upp papper Sarah torkat sig i röven med och kolla om skiten är regnbågsfärgad. :roll:


Det finns väl en anledning till varför "insert famous living or dead artist's name here" använda "insert object here" går för X-antal miljoner vid auktion... Rabiata fans borde utrustas med varningsskyltar.


Här har vi objekt #49 - Ett par av Elvis kalsonger komplett med bajsränder och allt. Utgångsbud 49,000kr!
FakkDöWörld
 
Inlägg: 311
Anslöt: 2010-09-29
Ort: Linköping

Inläggav Kahlokatt » 2010-10-03 22:07:37

Fick en hälsning från KrigarSjäl, som skriver så här:

Att världen är full av amerikaniserade pappskallar som öser storvulna lovord över allt de råkar gilla är inget nytt. Hela världen verkar numera vara full av tungomålstalande gospelkörer som i bästa självhjälparcoachanda talar POSITIVT! om allting för det gäller ju att vara GLAD! och OPTIMISTISK! för annars pajar man ju den goda stämningen.

Om dessa påstår att du har problem tycker jag du ska tolka det som att de projicerar mot dig, liksom de gör mot alla andra som inte har SKÅDAT LJUSET!
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav Kahlokatt » 2010-10-03 22:45:44

Mina föräldrar tycker f.ö. att jag får skylla mig själv som så att säga "tänder gnistan".
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav Miche » 2010-10-04 10:57:40

Dina föräldrar verkar vara förtappade själar...

Visserligen kan man tolka ordet fanclub som en klubb för fanatiker, men man ska väl ändå vara kvar på jorden, den man "dyrkar" är ingen gudomlighet...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Koboshi » 2010-10-04 18:33:55

Förr så var Gud den ende man hade men i dag så söker många efter någon/något annan/t att sätta sin tilltro till. Så är det. Därför blir idoler väldigt dyrkade etc. Så att om någon säger att t. ex. Slatan är en gud så står det för dem - jag bara ler åt det - då jag vet varför och vad som är fel.

Bry dig inte om vad personer säger om den och den är en ängel eller gud eller vad. Så länge du vet var du står så kan ingen knuffa dig, många tror att det går men bara le åt det och känn att jaha de är sådana sedan kan man ju sucka "varför är alla så" och skaka på huvudet, men vi får komma ihåg att inte alla har vår insikt och liksom vi vill bi accepterade för dem vi är får vi acceptera andra för vad de är - oavsett vad vi tycker om dem eller deras åsikter.

*edit* Förbättrade (?) min svenska.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Inläggav regnif » 2010-10-04 18:46:53

Koboshi: Bra sagt.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav tahlia » 2010-10-04 20:49:44

Jag vet inte till vilken grad din AS sträcker sig... Det är möjligt att du tolkade de olika "dyrkande" inläggen rent bokstavligt - vilket det inte är menat att vara. I idolvärlden tenderar man att använda ett väldigt... stort språk/stora ord när det man uttrycker är komplimanger. Precis som de säger så är det ingen av fansen (förutom en och annan som antagligen kvalificerar sig för någon rätt tung diagnos) som på fullaste allvar tror att någon är en gud, en ängel, en älva eller Jesus. Det är helt enkelt det språk som hör komplimanggivandet och uttrycket för gillandet till i hela Idol-Fans-svängen.

Det är också möjligt att det inte var så uppenbart för dig att du praktiskt taget var garanterad några kängor om du valde att skriva det du nu skrev - varvid rådet "om man vet med sig att man har en tendens att ta åt sig så är det ibland bättre att vara tyst" inte är mycket att ha.

Att dina föräldrar säger att du får skylla dig själv beror säkerligen på att det, för dem, är väldigt uppenbart att du skulle få skit för ditt inlägg och de förutsätter att även du insåg det innan du skrev öht. Det är väldigt lätt att förutsätta att allt som är solklart och totalt uppenbart för en själv även är det för alla andra.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Kahlokatt » 2010-10-05 22:28:59

Det här är iaf vad jag vill hälsa dem:
Bild
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in