Voltaren och flamisghet

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Voltaren och flamisghet

Inläggav Kristofer » 2007-11-15 19:44:25

Genom mitt inlägg om Fältstudie i primärvården så vet nog de flesta av er om mitt ryggpaj. Om inte annat så gör ni nog det nu. Fick voltaren i högre dos än vad som kan köpas receptfritt utskrivet. Nu har jag blivit otrligt flamsig och sitter och skrattar för mig själv attackvis.

Någon som upplevt ngt liknande. Detta känns ganska skrämmande.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 10:54:30, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Voltaren och flamisghet

Inläggav Kvasir » 2007-11-15 19:48:19

Kristofer skrev:Genom mitt inlägg om Fältstudie i primärvården så vet nog de flesta av er om mitt ryggpaj. Om inte annat så gör ni nog det nu. Fick voltaren i högre dos än vad som kan köpas receptfritt utskrivet. Nu har jag blivit otrligt flamsig och sitter och skrattar för mig själv attackvis.

Någon som upplevt ngt liknande. Detta känns ganska skrämmande.


Beror det på Voltarenet så är det i så fall bland mycket sällsynta biverkningar enligt FASS, och då kanske det är läge att diskutera med läkaren och ev. sänka dosen eller byta preparat.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 10:54:30, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Re: Voltaren och flamisghet

Inläggav Kristofer » 2007-11-15 19:50:30

Kvasir skrev:Beror det på Voltarenet så är det i så fall bland mycket sällsynta biverkningar enligt FASS, och då kanske det är läge att diskutera med läkaren och ev. sänka dosen eller byta preparat.


Jo, jag funderar dock på att sluta med det nu då ryggen blivit något bättre. I stort sett smärtfri, men har svårt att röra mig på vissa sätt. Så jag tror att jag kan nöja mig med vanlig alvedon nu.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Återgå till Aspergare och vården



Logga in