Boktips: "Alla får ligga" av Henrik Fexeus

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Boktips: "Alla får ligga" av Henrik Fexeus

Inläggav Alien » 2009-12-11 1:42:11

Har inte läst den men såg den i bokhandelskatalogen.

"Med mycket humor och glimt i ögat beskriver Henrik flirtens väg till dejt i tre steg: attraktion, relation och förförelse.. Boken är helt befriad från slitna raggningsfraser och uppvaktningsknep. Den stora hemligheten är i stället inställning och attityd."

Det är väl iofs ingen hemlighet. :roll:

Henrik Fexeus var programledare för TV-programmet Hjärnstorm och har tidigare skrivit boken Konsten att läsa tankar.

Boken vänder sig till både män och kvinnor. "Kvinnor är lika sugna som män, de är bara bättre på att inte visa det."

Den är under inköp på mitt bibliotek, fast bara som ljudbok. Antar att den snart blir reserverad av folk som behöver den mera än jag (jag är bara nyfiken :wink: ).
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 23:16:07, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Boktips: "Alla får ligga" av Henrik Fexeus

Inläggav atoms » 2009-12-11 2:38:01

Alien skrev:Henrik Fexeus var programledare för TV-programmet Hjärnstorm och har tidigare skrivit boken Konsten att läsa tankar.

Boken vänder sig till både män och kvinnor. "Kvinnor är lika sugna som män, de är bara bättre på att inte visa det."


Jag råkade ut för flera kvinnor i min ungdom som var väldigt tydliga. Det dröjde dock ganska länge för mig innan poletten trillade ner; Typ månader eller år. I ett fall blev en kompis tillsammans med en kvinna som hade stött hej vilt på mig några år tidigare utan att jag hade märkt någonting. Visst kom jag ihåg henne men att hon skulle ha flirtat - Näe. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag fick veta det.
Senast redigerad av atoms 2011-05-04 23:16:07, redigerad totalt 1 gång.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18052
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Re: Boktips: "Alla får ligga" av Henrik Fexeus

Inläggav Liljencroowna » 2009-12-11 2:40:36

atoms skrev:
Alien skrev:Henrik Fexeus var programledare för TV-programmet Hjärnstorm och har tidigare skrivit boken Konsten att läsa tankar.

Boken vänder sig till både män och kvinnor. "Kvinnor är lika sugna som män, de är bara bättre på att inte visa det."


Jag råkade ut för flera kvinnor i min ungdom som var väldigt tydliga. Det dröjde dock ganska länge för mig innan poletten trillade ner; Typ månader eller år. I ett fall blev en kompis tillsammans med en kvinna som hade stött hej vilt på mig några år tidigare utan att jag hade märkt någonting. Visst kom jag ihåg henne men att hon skulle ha flirtat - Näe. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag fick veta det.


Lustigt du! :P
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 23:16:07, redigerad totalt 1 gång.
Liljencroowna
 
Inlägg: 4412
Anslöt: 2009-02-28

Inläggav mr dishonest » 2009-12-11 3:26:41

jag har nyss börjat läsa "kärlek, hur fan gör man?" av Bob Hansson och det verkar vara en rätt trevlig bok om människor och deras strävan efter att få relationer att fungera.
Senast redigerad av mr dishonest 2011-05-04 23:16:07, redigerad totalt 1 gång.
mr dishonest
 
Inlägg: 487
Anslöt: 2007-09-27

Inläggav Kahlokatt » 2009-12-11 11:23:01

Jag hatar titeln på den där boken. Den borde heta "Alla (utom Kahlokatt, förstås) får ligga". :(
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 23:16:07, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav Jnx » 2010-07-26 22:38:49

Så, nu har jag lyssnat igenom den som ljudbok. Och Kahlokatt är inte så långt ifrån sanningen, fast man behöver nog inte specificera det så. Jag skule nog formulera en rubrik snarare som: "Hur du går från att vara social, trevlig, underhållande och rolig utan mental ansträngning med dina vänner till att få ligga med nya okända människor"

Just att det ska vara utan mental ansträngning är för att man måste ha mental kapacitet över till att implementera råden som ges i boken. För samtidigt som man ska vara uppmärksam på i vilken riktning bytet för stunden har sina fötter riktade, om hon kollar på ens mun ofta och samtidigt själv komma ihåg att vara rakryggad, inte vela, och aldrig ställa en sluten fråga, ja samtidigt som man gör allt detta, och mycket mer, så ska man inte visa något av det, man ska fokusera på vad den andra personen säger och vad hon förmedlar.

Förutom detta ska man också sätta sig i rätt sinnesstämning, det håller inte att vara dystert lagd eller introvert om man ska få ligga. Nej, du ska plocka fram dina bra personliga egenskaper och utstråla dem i såväl språk, kroppsspråk som klädsel. Och dessa personliga egenskaper du har kan ju självklart inte vara vilka som helt. För går du runt som en gothare i dina svarta kläder och spelar svår får du inte ligga minsann, utan de personliga egenskaperna du har ska vara att du är social, utåtriktad, lättsam och rolig.

Oh, kom ihåg att kolla runt på dina vänner, utstrålar dessa verkligen den personlighet du vill förmedla? Om dina tråkiga kompisar sitter och pratar videospel hela lunchrasten kommer din tänkta partner att tro att du är precis lika tråkig du, och det är du ju inte, du är ju rolig, så du skulle aldrig få för dig att diskutera skillnaderna mellan 1080p och 720p med dina vänner!

Jag skulle nog inte säga att boken är helt värdelös för det. Den innehåller ju många konkreta tips. Om man inte redan innan visste att ens kläder är ett kommunikationsmedel eller hur man undviker att hamna i kompisfällan så finns det mycket matnyttigt. Även om många av råden känns lite enklare att förklara i teorin än de är att genomföra i praktiken.
Senast redigerad av Jnx 2011-05-04 23:16:07, redigerad totalt 1 gång.
Jnx
 
Inlägg: 199
Anslöt: 2009-09-30
Ort: Linköping

Inläggav FamiljenM » 2010-07-27 17:37:20

Usch gillar inte den människan - var på en föreläsning med han och han var vidrig...
skulle aldrig ligga med han... :lol:


Edit; här skrev jag om det sist...

Moderator: tog bort länken
Senast redigerad av FamiljenM 2011-05-04 23:16:07, redigerad totalt 1 gång.
FamiljenM
 
Inlägg: 410
Anslöt: 2009-11-13

Inläggav Jnx » 2010-07-27 17:57:05

Hemlig länk, var inte så användbar för oss i pöbeln. :P

Kan väl förstå om man ogillar en person som har som intresse att lära sig läsa och manipulera människor. Fast det är ju å andra sidan talanger som en del med AS har stor nytta av. Har man svårt att läsa av signaler är det jättebra att lyssna på det han har att säga. Konsten att läsa tankar är en helt klart givande bok för den med sådana svårigheter.
Senast redigerad av Jnx 2011-05-04 23:16:07, redigerad totalt 1 gång.
Jnx
 
Inlägg: 199
Anslöt: 2009-09-30
Ort: Linköping

Inläggav Smokescreen » 2010-07-28 12:17:43

Hm. Min nya ragg sätt är att först adda någon man hatar, för att få dem att bli nojiga med sin superba nörd kunskaper av att få info som gör offret övertygad om att man kan få dem att vätna sig brevbomb hem. Sedan när det visar sig att personen inte är så hemskt, men faktiskt en självsfrände, så börjar man ofrånkomlig t att bilda band, och den blir starkare eftersom någon som vill inte bli sprängt upp i luften, villl slita på att en bra relation upprätthålls. Funkar bättre än mina tidigare metoder med tjejer som oftast är inställda på att fövänta männen att få dem att känna sig uppblåsta med gaser, medans mänen förväntar inget annat än att dem är inte för uppblåsta med fett eller helium så dem flyter iväg från sin snopp.
Senast redigerad av Smokescreen 2011-05-04 23:16:07, redigerad totalt 1 gång.
Smokescreen
Inaktiv
 
Inlägg: 621
Anslöt: 2010-05-04

Inläggav Smokescreen » 2010-07-28 18:36:15

Moderator: Språkdiskussionen överflyttad till denna tråd: hur-skriva-sa-att-andra-forstar-t16563.html

DIProgan skrev:
Inger skrev:Smokescreen, sorry men du har lite problem att uttrycka dig begripligt på svenska. Ibland går det lättare att förstå vad du vill ha sagt, ibland tvingas man ge upp bara. Jag förstår att du gör så gott du kan eftersom svenska inte är ditt modersmål, men det kräver en del av läsaren.


+1 men inget som inte går att lösa


Jag skrev:
Hm. Min nya ragg sätt är att först adda någon man hatar, för att få dem att bli nojiga med sin superba nörd kunskaper av att få info som gör offret övertygad om att man kan få dem att vätna sig brevbomb hem.


Resonemanget går skämtsamt ut på att få någon att erfara nöd, för att få personen att erfara och fråga vart något kommer ifrån, då någon använder vad man kan ses utifrån att det enda intresset vi har är att låta vår makt bli känd. Vår främsta intresse är den egocentriska. Att här då få någon att erfara den, inte med vad som man kan ge utan att den av intresse tar tacksamt emot utan att fråga vart det kommer ifrån, vilket många sällan gör. De som upprörs fortfarande av relationer som hur kvinnor dras till våldsamma män, som faktiskt förekommer, o helt rationellt kan begripas med något lite mer invecklad förståelse för själva konceptet medberoende: Och om ni inte gör. Fuck it igen.

Tänk nu på att jag försöka uppdaga vad som nästan krävs bland en viss typ av personlighet i samhället, som är inte måna om att alls bry sig om något annat än sig själva, så blir det här löst, om man vill just generalisera om den stora flertalet, vilket jag är trött på. ... Känns som jag måste än igen djupdyka.. Måste jag ?
Jag fortsätter.

Det är resonemanget till översta texten, som jag gör en uppföljning på senare, är;
Att om ifall man vill nuförtiden inför en bortskämd könsroll upplösa vad som egentligen hindrar att en relation tas på så pass stort allvar att kunna bli kallad något seriöst, annat än med att man har gjort någon på smällen och hon vill inte av moraliska skäl varken göra abort eller låta barnet växa upp utan sin far, som man kan tänka sig var en resonabel värdering, i en tid av osäkerhet, så skulle det krävas fulspel.

Därför min råa "Trollande", att rekontuktivt kanske även aggrivera mot allt man moraliskt känner är vedervärdigt, att göra så,, ifall man har någon intresse egentligen att vilja förstå någon, så att man gör så, för att just förstå andra, hellre än ytlgit fördömma som en fullpackad meme automat : Så att säga: Det jag skriver bjuder inga fria sits till någon som inte är kapabel att tänka fritt.

Då det i vår moderna samhälle finns saker är i överflöd, så blir det just svårt att få en sådan relation alla försöker få, liksom romantismen som alla acceptera , som jagser som en självvald velighet, med den text jag skrev, är lite av en bitter och ovillig möjlig teori om vad som egentligen räknas för att saker o ting ska tydligen funka.
Men det är något som då inte lyfts fram av det jag skrev. Jag bara tillägger.

Så.
Och nu förståss, får jag väl påpeka att jag generaliserar. Men ingen behöver knulla t.ex, eller ha en relation egnetligen. Ingen anses vara korrumperad grovt moraliskt, att bli alienerad från samhället för sin frihet att mätta sina lustar.

Sedan när det visar sig att personen inte är så hemskt, men faktiskt en själfrände, så börjar man ofrånkomlig t att bilda band, och den blir starkare eftersom någon som vill inte bli sprängt upp i luften, vill -faktiskt- slita på att en bra relation upprätthålls.


Här fortsätter jag bitter med utgångspunkten att generalisera hur makt tydligen måste ge en konstrast till relationen om man hoppas på att man har att göra med en person som inte kommer känna att dem inte kan bara uppföra sig på ett ogynnsam sätt.
Men det behövs även vara starkt rotad i själva iden om att man erfar större kontroll att kunna handskas med den babian man är ihop med också, och inte att man vill egentligen springa fort som fan från den. Så det med att bli uppsprängd är dramatisk och svår att kunna binda ihop med, att jag inte uppmuntrar att man ska hota människor med en pistolmynning tryckt mot någons panna, för att få någons mobilnummer.
I vanliga fall är det just pengar, status , vänskapskrets, familj o blabla
som blir avgörande att någon erfar det som en situation vart dem
i retrospekt skulle erfara att de skulle mista något som var rakt av
en hot till deras nybildade känsla av tillhörighet.

Eftersom egentligen det gällande att bli sprängd i luften är bara en grov överdrift till symbolik, så kan ni ersätta att bli uppsprängd, med att man faktiskt erfar att relationen är väsentlig för ens egna överlevnad, lycka, eller av någon ovärderlig värde som inte undgår en att ta miste på, eller åtminstone att det upplevs som så.

Forsätter då.

Funkar bättre än mina tidigare metoder med tjejer som oftast är inställda på att förvänta männen att få dem att känna sig uppblåst med gaser, medan männen förväntar inget annat än att dem är inte för uppblåst med fett eller helium så demf flyter iväg från sin snopp.


Helium syftande på just tankspridhet, en ogynnsam "alloofness" som inte håller någon kvar. Jag förstår inte om ni kritiserar min symbolik här. Vad är det med det jag skrev som är så himla svårt att försöka överskådligt förstå vad jag sytfar på ?

Sedan; Så vitt mannen är bekymrad av sina egna egoistiska skäl (för här utmålas det bara av att vara intresset att få till det ), och att bli uppblåst med fett, att det krävs en sund balans, vart ens demonstration på makt inte erfars vara destuktiv, men konstruktiv som just i en paradoxal bemärkelse, i sin destuktivitet, men.. Jag tror ni fattar.... eller ?

Nå jag tror jag har gjort det klart, att det är inte omöjligt väl att förstå vad jag menade, och att det som tycks vara så svårt att förstå är väl just att kunna veta exakt vad jag menar. Men jag tycker om att läsa sådant som är inte rakt av överdrivet efterblivet lätt att ta till sig, som någon förutfattad åsikt som tycks i smyg råda på denna forum gällande vissa saker. Jag tänker inte lyfta fram dem.

Jag skrev det under fyllan, och jag har sovit o glömt det jag skrev. Men jag har inga som helst svårigheter att förstå det. Så är det verkligen självaste språkbruket som är problemet ?
Senast redigerad av Smokescreen 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
Smokescreen
Inaktiv
 
Inlägg: 621
Anslöt: 2010-05-04

Inläggav Maldita » 2010-07-29 23:54:31

jag hade behövt bilder, jag vet inte hur blickar ska se ut, hur ansiktsuttrycken ska se ut, etc.

gothare får väl ligga en massa? eller ljuger alla på helgon.se?
Senast redigerad av Maldita 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
Maldita
Inaktiv
 
Inlägg: 1517
Anslöt: 2010-02-06

Inläggav Jnx » 2010-07-30 1:37:51

I Konsten att läsa tankar har han faktiskt en del bilder, särskilt på ansiktsuttryck. Alla får ligga vet jag inte, då jag bara lyssnade på den.

De flesta får nog ligga då och då om de vill, vi som inte får till det är i nog i minoritet. Så gäller nog även för gothare.
Senast redigerad av Jnx 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
Jnx
 
Inlägg: 199
Anslöt: 2009-09-30
Ort: Linköping

Inläggav Alien » 2010-08-01 22:03:05

Tidigare boktips om Fexéus, Konsten att läsa tankar:

http://www.aspergerforum.se/fexeus-bok-om-att-tolka-signaler-t3748.html
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav KrigarSjäl » 2010-08-02 1:51:07

En uppseendeväckande titel är ett försäljningstrick...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav ragnevi » 2010-08-07 17:50:35

Jag har lyssnat på den i fem minuter och redan lärt mig massor...
Senast redigerad av ragnevi 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Inläggav ragnevi » 2010-08-07 17:52:40

Du får absolut inte tanka hem den från följande länk, det är omoraliskt, olagligt och bidrar inte till den globala uppvärmningen: ***** borttagen länk*****
Gör absolut inte det.


Admin

Du vet att det inte är tillåtet att länka till upphovsrättsskyddat material. Du får en tillsägelse för det.

Meddelas även i PM. Länken borttagen.
Senast redigerad av ragnevi 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Inläggav nisse » 2010-08-08 9:28:51

Henrik Fexeus skriver på sin hemsida att han har studerat NLP, Neurolingvistisk programmering. Själv anser jag att NLP är oseriöst och jag har tidigare hittat websidor där charlataner påstår att autism går att botas med NLP.

Om man vill kan man gå på kurs hos Henrik:
http://www.skillspartner.se/fexeus/Defa ... ?Visa=Kurs

Mer kritisk info om NLP:
http://www.skepdic.com/neurolin.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Neurolingu ... rogramming
Senast redigerad av nisse 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Inläggav Jnx » 2010-08-08 10:07:36

Intressant, men, egentligen kritiserar han (första artikeln) ju inte NLP direkt, utan dels humbug-organisationer som försöker tjäna pengar på det och den vetenskapliga evidensen.

Jag misstänker att det är så att NLP innehåller en blandning av saker som bevisat fungerar, saker som fungerar, men inte har blivit testat, och saker som är rent påhitt utan någon som helst grund. Att kroppsspråk säger saker är ju inget kontroversiellt i sig.

Sen hur mycket undermedvetet saker är kan man ju diskutera. Men tänk så här, när ni cyklar, så gör ni hela tiden mikrojusteringar på kroppssvikten och styrets vinkel för att hålla balansen. Är det medvetet eller undermedvetet? På samma sätt gör vi i en vanlig konversation en massa små miner, ler till om den andra säger något positivt t.ex. är detta undermedvetet? De delar av NLP som lär ut att läsa dessa signaler är ju helt enkelt en kurs i ickeverbal kommunikation.
Senast redigerad av Jnx 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
Jnx
 
Inlägg: 199
Anslöt: 2009-09-30
Ort: Linköping

Inläggav nisse » 2010-08-08 10:41:43

Men vad är riktigt i hur man ska tolka signalerna i en ickeverbal kommunikation? Jag upplever att de här lärorna i personlighetsutveckling uppmuntrar till manipulation och instrumental människosyn.
Senast redigerad av nisse 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Inläggav Inger » 2010-08-08 12:10:01

Håller med nisse. Och är också skeptisk till NLP även om vissa delar kan råka stämma. Framför allt är jag skeptisk till hur det används (dvs övervägande för att manipulera antingen sig själv och/eller andra).

Samma sak med kurser i 'kommunikation', då ska man typ spegla den andres kroppsspråk (lite lagom sådär, inte för överdrivet) för att den ska få förtroende för en och få en känsla av samstämmighet (eller 'rapport' som de kallar det). För mig är sådan manipulation något som jag tycker är illa nog när försäljare och sol-och-vårande psykopater använder sig av, att göra det mot folk man vill bli vän eller mer med är ju helt perverst! I bästa fall är detta omedvetna tecken på sympati något som uppstår av sig självt om man verkligen får kontakt, inte något som ska fejkas för att ge en falsk känsla av detsamma.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav nisse » 2010-08-08 12:23:47

Jag har inte läst Dan Josefsson och Egil Linges bok ”Hemlig­heten – Från ögonkast till varaktig relation”. Men den verkar mer sympatisk och mindre manipulerande då den utgår från "anknytningsteorin". En sund drivkraft måste väl ändå vara en vilja till närhet, inte erövra ett byte.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sa-far ... a-1.607750

http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/fl ... t-ensamhet

http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/jag-va ... tsnarkoman


Moderator: Eftersom DN-länken inte fungerar längre, lade jag dit två andra.
Senast redigerad av nisse 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Inläggav Inger » 2010-08-08 12:32:23

Låter lite vettigare, även om jag undrar om den här 'anknytningsteorin' har några bevis för sig.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:16:08, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav nisse » 2010-08-08 12:56:53

Tja, anknytningsteorin är populärt nu. Ankytningsteorin är ingen standardförklaring för alla mänskliga problem och har säkerligen sina begränsningar. Det funkar ju inte på neuropsykiatriska funktionshinder och risken är att man kommer tillbaks till kylskåpsmammorna igen. Jag tror det är detta som gick snett i "fallet Jonas". Men jag har dock ej fördjupat mig i detta.

Då jag är användare av delicious kan jag inte låta bli strö länkar omkring mig:

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=11268

http://www.psykologforbundet.se/Psykolo ... ningx3.pdf

http://www.psykologforbundet.se/Psykolo ... 008_12.pdf
Senast redigerad av nisse 2011-05-04 23:16:14, redigerad totalt 3 gånger.
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Inläggav Jnx » 2010-08-08 12:57:36

Ickeverbal kommunikation och falskhet
Fast det är ju något vi alltid gör i mer eller mindre mån. Är det mer falskt för att man är medveten om det? Klart, om man verkligen ogillar en person och ändå beter sig som att man gillar den är det ju falskt. Men ofta kan det ju bara vara att man är dålig på att visa att man gillar någon.

Speciellt om man har AS kan man ju ha extra svårt för att signalera ens känslor, att då lära sig göra det betyder inte att man är en psykopat. Hur många av oss har inte på den hårda vägen fått lära oss att komma ihåg att le, hälsa vänligt och fråga hur läget är? Är man falsk bara för att allt det där inte kommer naturligt till en?

Ren manipulation
Det finns dock en del som handlar om ren manipulation, en teknik som ibland lärs ut är betingning, det är när man, varje gång en person upplever en viss känsla så gör man en specifik aktivitet. Det kan vara att man kliar sig på handen varje gång personen skrattar. Detta kan sen användas för att trigga känslan, man kliar på handen, och personen känner för att skratta, utan att veta riktigt varför.

Betingning gillar jag inte, det handlar inte om ren kommunikation och att vara en trevlig människa, man utnyttjar brister i människans hjärna för att få dem att bete sig på vissa vis.

De starkas syn på de svaga
Det är vanligt att de som är bra på något ser ner lite på metoderna de som är sämre använder för att lära sig. Många med musikalisk talang tycker t.ex. inte att musik ska upplevas genom att nöta skalor eller läsa notskrift. Jag tycker lära sig matte genom att memorera formler är en sämre form av inlärning. De som är socialt kompetenta tycker man är en loser om man lär sig sociala förmågor och knep från böcker. "Jag har då aldrig behövt någon bok för att ligga, det är ju bara att gå ut på krogen så får man en partner"

Anknytningsteorin
Den boken verkar som ett bra komplement, skulle inte ställa den mot Fexeus bok dock. Den är bra att läsa när man väl kommit så långt att man faktiskt kan få en partner, och vill lära sig hur man ska lyckas behålla den.
Senast redigerad av Jnx 2011-05-04 23:16:15, redigerad totalt 1 gång.
Jnx
 
Inlägg: 199
Anslöt: 2009-09-30
Ort: Linköping

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in