Två förslag/kommentarer

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Två förslag/kommentarer

Inläggav Kvasir » 2007-11-09 16:08:30

1. Jag vet inte varför ni har valt att ha underforum, men jag utgår från att det fanns någon klok anledning som jag inte har insett. Dock finns det ett problem, tycker jag. Om det finns ett nytt inlägg i ett underforum så markeras även överforumet som att det finns nytt meddelande. Det vore bra om det på något sätt gick att se om det bara är undeforumet som har ett nytt inlägg.

2. Utmärkt att det går att redigera sina inlägg. Det är inte alla forum som tillåter. Men det vore bra om man också kunde ta bort sitt inlägg. Ibland händer det både här och på andra forum att man råkar dubbelposta när man får time out mot servern (och jag har sett att jag inte är den enda som råkat ut för det här). Det vore trevligt om man då kunde ta bort det ena exemplaret av det två identiska inläggen. Ett annat forum jag brukar besöka har helt enkelt en lite kryssruta när man redigerar, så man kan kryssa i att inlägget ska tas bort istället istället för att sparas med ändringar. Kanske finns det någon sådan finess att aktivera här också?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 10:52:55, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Re: Två förslag/kommentarer

Inläggav Liebert » 2007-11-09 16:36:41

Kvasir skrev:1. Jag vet inte varför ni har valt att ha underforum, men jag utgår från att det fanns någon klok anledning som jag inte har insett. Dock finns det ett problem, tycker jag. Om det finns ett nytt inlägg i ett underforum så markeras även överforumet som att det finns nytt meddelande. Det vore bra om det på något sätt gick att se om det bara är undeforumet som har ett nytt inlägg.

Skälet är att få bättre struktur och överblick på forumet förstås. Om du loggar in och ett oläst meddelande finns i huvudforumet men inte i underforumet är endast huvudforumet markerat som oläst. Om ett oläst meddelande ligger i underforumet men inte i huvudforumet är båda tända som du mycket riktigt anmärker. Detta går tyvärr inte att ändra på eftersom det rent kodmässigt är ett och samma forum.

Kvasir skrev:2. Utmärkt att det går att redigera sina inlägg. Det är inte alla forum som tillåter. Men det vore bra om man också kunde ta bort sitt inlägg. Ibland händer det både här och på andra forum att man råkar dubbelposta när man får time out mot servern (och jag har sett att jag inte är den enda som råkat ut för det här). Det vore trevligt om man då kunde ta bort det ena exemplaret av det två identiska inläggen. Ett annat forum jag brukar besöka har helt enkelt en lite kryssruta när man redigerar, så man kan kryssa i att inlägget ska tas bort istället istället för att sparas med ändringar. Kanske finns det någon sådan finess att aktivera här också?

Anledning till att det fins en gräns på 15 minuter innan ett inlägg låses för redigering finner du här. Att tillåta även radering inom tidsramen ser jag inte som nödvändigt och kan leda till konstiga trådar. Dubletter tar jag och moddarna gärna hand om.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 10:52:55, redigerad totalt 1 gång.
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Inläggav Kvasir » 2007-11-09 17:48:22

OK, jag ville bara påpeka för att se om det var något som gick/var önskvät att göra något åt. Jag förmodar att det är något färdigt forumsystem du använder och som man konfigurerar efter hur man vill ha det. Tanken var att det kanske kunde ha funnits några tillämpliga features som går lätt att bara slå av eller på. Men det låter inte så.

Tidsgränsen på 15 minuter har jag inget att anmärka på. Den är nog tillräcklig. Visst kan man komma på efter 16 minuter att man borde ändra på något, å andra sidan skulle jag komma på något efter 31 min om gränsen var 30. :)
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in