Fler underavdelningar...

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Fler underavdelningar...

Inläggav clivia » 2009-12-29 17:24:48

Skulle It-forumet kanske kunna få underavdelningar?

-Gadgets: Mobil, handdatorer,musikdon (mp3-spelare, röstinspellningsintrument), etc

-Program (operativsystem, programvaror, mm som passar)

-Datorer (stationär,bärbara, annat som ovan inte täcks)

-Avancerat (programmering, LAN och liknande på mer överkurs nivå, annat tänkbar som troligast klassas här)

och kanske kanske också
-Råd och hjälp
fast det kan man lägga under den "generella" delen av it-forumet, där allt som inte passar ovanstående kategorier kan diskutteras.


I och med det är just Aspie forum så fanns en vag tanke om kanske också en FAQ eller "sticky" precis som det finns för Handi men där man hänvisar eller sammanställer info om handikapsmedel, kanske lite tips på ställen man kan söka bidrag and so on.
Märker det poppar och har poppat sådana frågor lite varstans i forumet men tycker det ändå är något som kan höra till It-delen och inte alls behöver vara så krångligt.
(ja med det kan jag hjälpa, att sammanställa något).

Öppen för en diskussion om möjligt.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav barracuber » 2009-12-29 17:42:01

Någon phpBB-kunnig får svara på ifall det är möjligt.

Nu pågår ju ett arbete att uppgradera forumet till phpBB3. Med det kommer säkert många förbättringar.

En bättre lösning än underavdelningar skulle vara möjligheten att kunna tagga inlägg o trådar med önskade begrepp. Det skulle vara ett lyft jämfört med dagens sökfunktion. Dock tillkommer ju ett arbete att tagga de äldre trådarna, även om viss taggning borde kunna automatiseras.

Liebert
, finns det taggar i phpBB3 ?
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 2 gånger.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav clivia » 2009-12-29 17:48:07

Taggar är bra men tyvärr är de än så länge i forum sammanhang lite för fyrkantiga och filtrerar inte riktigt som de ska. Det blir sällan lagom utan alltid lite för lite eller lite för mycket.
För att göra dem lagom behövs mera bök kring phpBB och det tar mer än ger tyvärr.

(hört samma förslag i ett annat forum, därav svaret)
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav barracuber » 2009-12-29 18:00:00

clivia skrev:Taggar är bra men tyvärr är de än så länge i forum sammanhang lite för fyrkantiga och filtrerar inte riktigt som de ska. Det blir sällan lagom utan alltid lite för lite eller lite för mycket.


Om det är så blir det ju precis som i dagens sökfunktion, som många upplever som frustrerande. Den ger ju också "alltid lite för lite eller lite för mycket".

clivia skrev:För att göra dem lagom behövs mera bök kring phpBB och det tar mer än ger tyvärr.

(hört samma förslag i ett annat forum, därav svaret)


Jaha. Ja, jag hade ju hoppats på att taggar skulle komma. Men det är möjligt att blotta inläggsvolymen på ett forum gör taggar fyrkantiga gentemot en mindre sajt typ en blogg, där de är en självklarhet.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

ny forumstruktur?

Inläggav clivia » 2010-07-02 16:46:50

Lååångt inlägg då det är ett förslag på en ny forumstruktur.
Är också välmedveten om hur mycket (för mycket) sådan förändring skulle ta men ändå...


När jag haft tid över har jag suttit här och läst/skrivit. Flera gånger har det kommit en tanke hos mig:
Asperger forumet har blivit rätt stort....


Så jag har en rad förslag som jag tror skulle bidra aningen:


Idag finns det tre stora avdelningar:

Allt om asperger
Annat än asperger
och
Om asperger forum

--------------------------------------------------------
Förslaget är följande (skriver som strukturträd för att visa

underavdelningar):



Allt om aspgerger
----->Information om Asperger (Metatråd om hitta rätt trådar, NPF

definitioner, diagnoskriterier, Myter och sanningar. Dessa trådar låsta. Här

kan även läggas in "tips om information om asperger" eller/och "tips om

lagar/rätt samt stödorganisationer".Kanske även information om kända personer

med/inom Asperger-cirkeln (upptäckaren, kända författare, etc).
Organisationer i landet och norden/EU/Världen.

----->Asperger som diagnos (vardag med asperger)
--->Ny med diagnos (inom 1år tillbaks i tiden). Vad händer nu?
--->Odiagnoserad Asperger (för de som tror eller vill..)

----->Vården och medicinering
---->Kombodiagnosering: As+andra diagnoser-avdelning


----->Myndigheter och samhällsrätt (lagar och rätt, samhällshjälp/systemet,

myndigheter: Kontakt med kommun,Fk,Ams, Habiliteringen, mfl.)
--->Ekonomi och bostad (Ekonomi:konkret om pengar. Bostad:konkret om

bostad.
--->Hjälpmedel


------>Pågående AS-utrening samt As-misstankar
----->Pågående utredning (diskussioner kring, före och under

utredningar)
----->Misstanke om AS (de som misstänker andra att ha eller sig

själva. De som vill/tror de har AS)


----->Relationer
--->Syskon och övrig familj/släkt relationer
---->Barn och föräldrar (barn med aspie-föräldrar/Aspie-föräldrar

med barn
---->As+ Sex och Samlevnadv(relationsdiskussioner samt sexualitet)
---->Vänskap (bekanta, vänner, kompisar, kolleger och relationer

till/med dessa)

------->Studier och Yrken
--->Grundutbildning (grundskola,gymnasium,folkhögskola
--->Eftergymnasial (komvux, högskola,KY)
--->Annan utbildning (studier utomlands, hobby-kurser, As-kurser)

--->As+inför anställning (arbetssökning, CV, coach, etc)
---->As+pågående anställning(alla former:praktik, träning, etc)

-------->Träffar
---->Forumträff
---->Spontanträffar (biosällskap,fester, annan sammankomst)
---->Organiserade träffar (av organisation/återkommande arrangerat)

-------->Övrigt om asperger
*(sticky)Examensprojekt (studender som ber om deltagare att delta i

xxundersökning)
*Organisationer och företag (diskussioner om Xx organisation/företag)

--------------------------------------------
---------------------------------------------
Annat än asperger

----Övriga ämnen
----IT-forum
--->Hjälp och rådgivning
---->Nyheter och spekulationer
---->Operativ system (Linux, Windows)
---->Program och tjänster(bla säkerhetstips, online tjänster tex

google
----Språkspalten
--Grammatik

----Speciella intressen
--Musik
--Film
--Litteratur
--Djur
--Mat
--Fysisk aktivitet (sport,dans,fiske)
--Trädgård (växter,odling,etc)
--Hantverk
--Motor

----Köp/Sälj/Marknad
----Tipsa Medlemmarna
----Privata avdelningen
*(sticky) Medlemslista
*Medlemmar som lämnat
*Läs innan du postar
---Ventilera (arg/gnäll/glad-trådarna)
---AkutKris-stöd

----Off-topic
-----------------------------------------------
-----------------------------------------------
Forum information
*Information om vad admins gör samt lista över admin (och för deras

funktion/ansvarsområde)

--Regler
*Snabb-översikt över forum-reglerna
--Nyheter
--Medlemskapsfrågor (bans, avstängningar, varningar, ansökan om medlemskap

till slutna forums)
--Förslag och felrapporteringar
--Media och andra (information till eventuell medior,

företag,forskarstudenter etc)
* Till er som deltagare till undersökningar/projekt
*Till er som i någon form är personal

--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------




Det kan tyckas så här att det är mycket trådar och undertrådar MEN
jag tror det gör det hela betydligt enklare att navigera, förhoppningsvis
minskad "samma tråd igen"-skapande samt ger bättre intryck.
Givetvis är det också i beaktning till de ideela personer som jobbar med
forumet för att göra deras insats kanske enklare?


--------------
Tillägg till informationen av forumreglerna:

Kan tyckas det är dumt att ens ha en sådan text men, varför inte ha en:
"Varför måste ni ha regler?" - Med ett svar där det framgår övertydligt
varför det är viktigt att LÄSA forumreglerna.

Kanske ens ha den informationen vid registreringen?
Tanken bakom det jag skriver om detta är för de som kanske inte är så
IT-insatta och kanske har svårt att läsa alla detaljer.
Många av oss har trots allt dubbeldiagnoser mm och antal de som rent av
skippar regel-läsningen och bara registrerar sig, för sedan skapa nya redan befintliga trådar eller bryta mot regler är rätt många.
Så i praktiken är det kanske önskvärt att ha en mer välkomnande,
introducerande, lite tydligare/enklare registreringstext som gör det lite
vänligare för de som har av olika orsaker svårt att läsa för mycket
information på en gång.

För så väl dyslektiker, nysvenskar med begränsad svenskakunskaper,
pensionärer eller andra med mindre datorvana ska få en chans utan bli
avskräckta så vore det kanske något?


Admin

Slog ihop två trådar om samma sak.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav clivia » 2010-07-02 16:48:21

zombie du kommer kanske gilla mitt forumstrukturförslag?




Moderator mnordgren:

Ursprungligen härifrån:

asperger-oc ... 16260.html
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav Inger » 2010-07-02 16:58:08

Tycker det blir lite väl uppdelat med ditt förslag, men lite mer specificerat än nu vore bra.

Det jag har mest problem med är att sökfunktionen är alltför inkluderande och tar upp alla trådar som ett ord nämns i. Att kunna söka enbart i rubrik skulle vara till stor hjälp.



Moderator mnordgren:

Ursprungligen härifrån:

asperger-oc ... 16260.html
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav clivia » 2010-07-02 17:04:46

svar till Inger:
Jo det är in i den längsta över-uppdelat med flit.

De sakerna som känns viktigast att dela upp från idag är just fakta-informationer, diagnos och ny-diagnoserande diskussioner samt att de som inte har diagnos ska få sin hörna.
Också en del där just vården och medicinering ska ha sina delar samt myndighetssnack sitt. De är i stora drag de delarna som idag orsakar, såsom jag ser det mycket dubbel-post.

Kombo diagnosering också.

Precis som du skrev att sökfunktionen är begränsad så gör det just att man får bläddra för länge eller gräva för mycket,vilket får, speciellt (ofta förekommande) nya medlemmar att skapa nya trådar
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav Inger » 2010-07-02 17:25:39

Tyvärr var Admin inte ens intresserad av ett Musikunderforum (när jag frågade sist för inte så länge sen). :(
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav clivia » 2010-07-02 17:47:40

även om intresseforumet är viktigt av givna skäl och även där skulle underavdelningar vara bra så är risken, tror jag, betydligt mindre för dubbelpostande än bland de trådar rörande frågorna kring just asperger i sig.
Så, personligen skulle jag tycka det vore bra, därav det finns med i mitt förslag ovan men ur "viktig" eller prio-perspektiv ligger det lite längre ner :(
Omstruktur av forum är ett rent helvete och tekniker brukar generellt inte vilja göra det.

Vi får hoppas på något gehör.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav earlydayminer » 2010-07-02 17:59:00

Du ska lyckas övertyga majoriteten av aktiva medlemmar också.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav Moggy » 2010-07-02 18:06:32

Vet inte riktigt. Tycker det är mycket underavdelningar redan nu.

Sådär många underavdelningar leder nog till att det blir väldigt lite aktivitet i var och en. Jag föredrar avdelningar där det händer mycket och lite allt möjligt diskuteras, gör att man kan upptäcka trådar och ämnen som annars inte skulle ha hittat fram till för att man inte orkar gå in i alla underavdelningar som inte är så intressanta.


Respekt för att du uppenbart lagt ned en del tankearbete på ditt förslag, men min åsikt är att det inte finns nån anledning att börja riva i strukturen för att göra några större förändringar. Orsaken är helt enkelt att det funkar rätt bra som det gör redan nu.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Selma » 2010-07-02 18:26:22

Jag tycker att det är tillräckligt många redan.
Senast redigerad av Selma 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Inläggav Heliora » 2010-07-02 18:56:32

Jag tycker det är bra som det är. Ju fler underavdelningar, desto rörigare.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Inger » 2010-07-02 19:12:30

Många forumavdelningar gör det lättare att hitta om man söker något specifikt, men svårare när man ska försöka bestämma sig för i vilken avdelning man ska posta.

Jag fattar fortfarande inte vad det är för skillnad mellan första och sista AS-avdelningen t ex.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Moggy » 2010-07-02 19:25:57

Inger skrev:Många forumavdelningar gör det lättare att hitta om man söker något specifikt, men svårare när man ska försöka bestämma sig för i vilken avdelning man ska posta.



Ja, dessutom blir det mer tidskrävande att slösurfa på forumet för att se vad nytt som har postas. (Ok, jag vet att man kan se nya trådar sen sista besöket etc....)



Inger skrev:Jag fattar fortfarande inte vad det är för skillnad mellan första och sista AS-avdelningen t ex.


Nä, båda dessa känns generella, avdelningar där man kan posta lite allt möjligt relaterat till AS.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav clivia » 2010-07-02 21:32:47

Ptja iden kommer just från att jag mött på andra människor som skräckts av från forumet pga det var svårt att hitta saker såsom vart man ska ställa frågor eller hitta befintliga frågor om när man just fått diagnos.
I flera trådar blandas hejvilt det ena eller det andra och sökningar för undvika duppelpost för ibland människar ATT skapa dubbelposter, som i sin tur leder till än längre sökhistorik och dubbelposter.


Med duppelposter här menar jag just att samma fråga tas upp om och om igen fastän det kanske redan finns ett gäng befintliga trådar som kanske till och med besvarar ens frågor.

Också, inget illa ment men, något jag själv undrade om samt blev frågad om var det med människor utan diagnos...
...för mig kvittar det men det gör inte för alla...

Som Inger skriver om att inte veta skillnad på vad de forumavdelningar innebär är just ett tecken på att det är otydligt mer än på att det är en avdelning för mycket.
Förändringar är störigt, ja, att det skulle bli fattigt med postare på trådarna, det tror jag inte.

Mitt förslag innan är ett förslag som del eller helhet.

Men en frågeställning då:
Är det då nuvarande form OK med att ha blandat diskussioner/frågor från allt mellan medicinering tex enskilda läkemedel till hur myndighetsregler är under mer eller mindre samma tråd?
Eller att samma frågor till en annan exempel att samma frågor om utredningar ställs i samma tråd som det pratas om något helt annat ställs under samma tråd att man får bläddra upp till kanske 10 sidor för att hitta det man letar efter? (med eller utan sökning)

Och så mycket arbete lade jag inte på det, jag råkade bara tänkt på det samt hört andra prata om forumet vilket ledde att jag till slut postade.
Mycket sant så krävs det att medlemmarna också övertygas men jag tänker inte slå mig blodigt för det.
Jag besvarar gärna på frågor kring varför dittan eller dattan men mer än så blir det inte. Var och en har väl rätt till egna uppfattningar.
Vi ser olika på saker och är något jag respekterar men ändå glad över feedbacken.


En massa underforum kanske inte är fullt nödvändigt nej och trots allt är detta ett forum och inte ett informationscentra..
...fastän många gånger så är detta forum enda informationscentrat många har bäst tillgång till.
Så "en massa underforum" inte är nödvändigt men någon mer struktur tror jag ändå och står fast vid att det skulle bli bra.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav Zombie » 2010-07-02 22:18:08

Jag håller med clivia helhjärtat i idén. Detaljer tycker jag faktiskt är mindre viktiga på ett såhär tidigt stadium, de kan slipas fram efterhand - detta sagt till dem som tycker det skulle bli "rörigare" med just den finmaskigare struktur clivia föreslår eller de kan föreställa sig.

Gjorde ett mycket försiktigare försök för en tid sedan, men det fick inte många svar och inget av någon i forumledningen.

Antar att de som tål struktur bättre än kaos och som är angelägna om att kunna hitta värdefulla upplysningar och sådant tenderar att lämna det här forumet eller bara använda det till sådana lättsammare saker dess brist på struktur räcker till, och kvar blir en majoritet som funkar på motsatt sätt. Jag trodde en gång att aspergare tenderade mot stort strukturbehov, men inte heller jag tänker bråka mycket om det, jag har nog av att vara udda redan.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 2 gånger.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav carl » 2010-07-02 22:22:05

Viktigt är få tydliga ämnen. Det får inte bli för många ämnen som tex attention-forumet tycker jag är alldeles för uppstyckat på allt för få deltagare.
Senast redigerad av carl 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav Zombie » 2010-07-02 22:39:51

Det är ju inte så enkelt att få ämnen = överskådligt och många ämnen = oöverskådligt. Är materialet vittomspännande och mångfacetterat gäller de motsatta sambanden också: innehållet blir just så kaotiskt som det är här, huller om buller trots de indelningar som finns, och upplysningar som finns där går i praktiken inte att finna.

Och en av de saker som händer då är att man blir tvungen att ställa en redan tio, femton, tjugo gånger besvarad fråga, med för varje gång allt större risk att man inte får lika bra svar eller belysande diskussion som de första av de femton frågeställarna fick, eftersom allt färre av dem som svarade då orkar göra det igen eller göra det lika bra; och stor är inte den här världen att man kan dödräkna på lika snabb återväxt som för frågeställarna. För min del tycker jag det här redan visar sig hela tiden.

Och det är ju inte heller så att samtliga kategorier mäste ligga i samma plan framme vid ytan. En av de saker man skulle kunna diskutera vore hur olika slags mer eller mindre utpräglade trädstrukturer skulle kunna fungera, alltså att några få huvudkategorier (kanske rentav färre än idag) grenar ut sig till flera underkategorier, som då inte heller de behöver vara många per huvudkategori.

Kan ju också nämna att försöken att lindra kaoset med hjälp av metatrådar verkar ha marginell effekt: visserligen är det väl svårt att mäta hur många som utnyttjar dem och finner vad de söker på så vis, men jag tycker mig lätt kunna konstatera att saker löpande tas upp som tyder på att skribenten inte har tittat i dem - och jag förstår de skribenterna: något bättre dolt än klistrade trådar, åtminstone i den här forumlayouten, är svårt att hitta.

Förutom att de, för den begränsade nyttan, hela tiden måste hållas efter av moderatorer som orkar och kommer ihåg det. Det är en sak jag tror att någon klokt utformad trädkategorimodell skulle kunna bli mycket överskådligare än.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 4 gånger.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav KrigarSjäl » 2010-07-02 22:47:12

-Nej.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Moggy » 2010-07-02 23:09:53

Är det forumets uppgift och syfte då att tillhandahålla saklig och ovärderlig information till medlemmarna?

Det flesta AS-relaterade frågor som ställs får ju svar baserat på personligt tyckande och egna erfarenheter och ofta blir diskussioner och gnabb utifrån detta tyckande och erfarenheter. Det är ju inte så att folk får massa svar här baserat på expertkunskaper och att svaren är av typen att dom borde arkiveras till eftervärlden.

Jag säger inte att svaren som ges här är dåliga men man får se lite till vilken nivå som råder här på forumet. AF är inte nåt utpräglat stödforum där nya och osäkra medlemmar har tillgång till en expertpanel.

AF är snarare att betrakta som ett community där massa folk kan snacka om allt möjligt och alla har rätt att delta i diskussionen. Därför blir nivån vad den blir.

Sen är frågan vilket målgrupp av medlemmar som är viktigast för AF? Folk som är vana internetanvändare/forumanvändare och klarar av att bli en del av den kaotiska strukturen på forum av den här typen eller ovana internetanvändare som bara kommer hit för att ställa några frågor och som inte kommer att delta här i nån större mån?


Hmmm, ja, jag hade nån slags poäng med mina tankar här men den försvann liksom nånstans på vägen. Så jag är inte riktigt säker på om det här inlägget tillför nåt relevant. Men nån kanske förstår vart jag vill komma...
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav carl » 2010-07-02 23:13:19

Jag håller med Moggy. Jag tycker att det är kul att samma fråga kommer upp flera gånger och saker kan diskuteras av nya personer utan att från början referera till tidigare erfarenhet. Sen kan man ju jämföra de olika diskussionerna och se hur de artat sig.
Senast redigerad av carl 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav Inger » 2010-07-02 23:19:46

Jag kan dock tycka att det börjar bli lite väl tjatigt med ständigt nya frågor om exakt samma sak. Ser jag än tråd till om empati så kommer jag nog bokstavligen vomera. Och det är ju synd om den övermättnaden drabbar någon ny som inte kan veta att det diskuteras till leda och långt däröver, där samma sak sägs om och om och om igen av olika medlemmar.

Därför vore det bra om det sökfunktionen förbättrades till att bli mer specifik, och att man kan söka i enbart rubrik. Kan man inte märka trådarna på något sätt, som i gmail?

****************

För övrigt tycker jag fortfarande att det borde finnas ett underforum för musik, eller musik & film. Och ett för trams- & lektrådar.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:30:33, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in