Problem med mina högljudda grannar!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pemer » 2010-02-25 14:16:05

Ja, nu håller vi allt tummarna..
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 0:10:49, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav kakmonstret » 2010-02-25 16:37:17

Sod the neighbors!

Senast redigerad av kakmonstret 2011-05-05 0:10:49, redigerad totalt 1 gång.
kakmonstret
 
Inlägg: 1244
Anslöt: 2008-10-14
Ort: Valley of tears

Inläggav Glimma » 2010-03-21 16:40:09

Säger bara det fy tusan för dryga tonårsgrannar & hyresvärdar som inte tar sitt ansvar. Nu skulle hyresvärden träffa de här ungdomarna i fredags. I efterhand har jag förstått att jag har misstagit mig på en av helgerna. För i tisdags kom polisen till killen längst ner. Förra helgen 01.45 hörde jag ett fruktansvärt brak och tänkte väl direkt att det var ungdomarna under mig som lät som vanligt. Men så läste jag hennes blogg och det var tyvärr inte så. Däremot kom polisen och hämtade en massa trasiga krukor hos killen längst ner i tisdags. Så braket måste nog snarare ha berott på krukorna.


Iaf! Så hade hon skrivit: "att nu jävlar skulle det inte komma några fler klagomål på dem så det så". Jojo. Som man bäddar får man ligga. Om de inte vill ha fler klagomål, varför ställde de till med en sjujälva fest i igår, dagen efter de pratat med hyresvärden? För att hämnas? Antagligen för det var ett jävla liv. Väldigt otajmat i sådana fall! Jag hörde dessutom att de pratade om mig när jag lyssnade ute i trappuppgången.

Natten mellan fredag & lördag, nuvarande helg, kl 01.00 vaknade jag av att hon vrålade Stäng av. Förvisso hade jag på lite svag musik för att slippa höra deras. Men jag hörde fortfarande mer av deras. Kl 7 smällde de dessutom i dörren. I morse vaknade han av tåget kl 6 igen och började låta och hon vrålade Lägg av direkt. Då fick jag spatt och vrålade tillbaka. Dessutom vrålade de mitt efternamn igår under festen så jag hörde det. Men som sagt, dum är hon och hon skrev på bloggen att de skulle ha fest. Så jag kan be hyresvärden kolla det om hon inte tror på mig.

Är lite sur över att hyresvärden inte ringde och berättade hur det hade gått. Är dessutom fruktansvärt less på alltihopa! Ni som har tips på lediga lägenheter i Falun med omnejd, hör gärna av er.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:49, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Störande grannar

Inläggav Neo » 2010-03-23 2:02:34

Har någon haft problem med jobbiga grannar? Berätta. Behöver höra att jag inte är den enda som råkat ut för sånt.

Moderator: Slog ihop med tidigare granntråd.
Senast redigerad av Neo 2011-05-05 1:21:14, redigerad totalt 1 gång.
Neo
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-03-17

Inläggav Inger » 2010-03-23 6:09:53

Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Språkpolisen » 2010-03-26 18:18:32

Fördelen med att flytta hemifrån och bli "vuxen" som många tycker är så viktigt att bli så tidigt som möjligt = att bo i lägenhet med en massa drägg som gör livet surt för en :lol:

Sjuka personer som verkar bo i det där bostadshuset. Att du inte ringer störningsjouren, då får de böta för sina onda handlingar åtminstone. Hence, jag har läst om personer som fått räkningar för att de bara spelat lite musik EN kväll. I ditt fall så har dessa personer spelat varje dag som jag uppfattat det. Varför ringer du inte dem? Jag skulle nästan överväga att klubba ner den där tjejen om jag varit i din sits.
Senast redigerad av Språkpolisen 2011-05-05 0:10:49, redigerad totalt 1 gång.
Språkpolisen
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2009-08-05

Inläggav Pemer » 2010-03-26 19:16:50

Jag förstår framför allt inte hur lätt hyresvärden tar på det här. De där psykopaterna borde ha varit vräkta för länge sedan.

Snubben vaknar av tåget på morgnarna och är sjukligt fixerad vid att allt som låter kommer från Glimma. :roll:

Han kan ju inte vara särskilt frisk i huvudet... :?

Vad som framstår som helt uppenbart är att det där paret inte är mogna någonstans att bo i ett flerfamiljshus och ta ansvar för en acceptabel ljudnivå gentemot sin grannkrets.

Man kan faktiskt inte "ha fest" och spela hög musik varje helg i sådan miljö. Det är ingen självklar norm att det ska vara omöjligt för alla som inte har fest att höra något i sina hem så fort det är lördag. Bostäder i flerfamiljshus är inte festlokaler, högljudda fester med sjukligt hög musik är en främmande fågel som inte hör hemma i miljön.

Man kan undantagsvis ha en större "baluns" kanske en gång per år, och då gäller detta med lappar i porten eller gärna gå och ringa på och förvarna grannarna i förväg.

Annars får man väl för fan gå ut på krogen, hyra en lokal när man ska hålla party, eller bosätta sig i villa eller i ett hus ute på landet. Eller stå för rejäl ljudisolering själv, för man är själv ansvarig för vad grannarna hör från en själv.

Det är bara vissa socialt inkompetenta ur en yngre generation som aldrig fattat sådana normer från start, och tyvärr med den brist på social kontroll som vi har i det svenska samhället så är det bara lite för vanligt med flata grannar som inte riktigt mäktar med att protestera, så att lite för många av de som inte fattat från början aldrig får klart för sig att de inte har fattat.

Hyresvärden får sätta ner foten här och göra sådant klart för de här nötterna. Det ingår helt enkelt inte i hyresavtalet som hyresgäst i en bostad att ha fester och föra oljud på det sätt de här idioterna gör.

Och att de genast gjorde det igen direkt första helgen efter möte med hyresvärden är särskilt försvårande. De är som 14-åringar med svårartat tonårstrots-syndrom. Och det de ägnar sig åt gentemot Glimma är i praktiken grova trakasserier och psykisk misshandel.

Anmäl igen, Glimma! Och gör polisanmälan också! Det är ren terror, och hög tid att de får ta lite vuxenansvar nu. De skulle förtjäna en liten åtalseftergift med dagsbot eller något, så de fattade att... det inte är meningen att det ska gå till så här i vuxenvärlden.

Ska de vara vuxna nog att bo "själva" måste de vara vuxna nog att klara av ansvaren som följer med det också. Svårare än så är det inte.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 0:10:49, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Apophis » 2010-06-22 11:41:25

Nu har det ju gått nästan tre månader sen det senaste inlägget i denna tråd, så jag är lite nyfiken på hur det har gått.
Har idiotgrannarna flyttat, eller var det du, Glimma, som till slut fick nog och flyttade? Eller är läget oförändrat?
Apophis
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2008-05-15

Re: Problem med mina högljudda grannar!

Inläggav Novalie90 » 2012-04-10 19:53:45

Stackars dig! jag gillar inte heller när folk sitter och skriker och skrattar när man vill sova, så jag har som vana att äta alvedon innan jag ska sova och använda öronproppar.
Novalie90
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2012-04-10

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in