Var fäster du blicken när du går?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav thecowboy » 2010-06-09 17:51:16

Jag ser rakt fram, när jag promenerar, och möter andras ögon. Har ganska lätta att se mig omkring, och hälsar glatt på alla jag känner. Har fått höra att jag är en avläsande person, när jag pratar med andra, och ser i ögonen så mycket som möjligt. En del tycker det är obehagligt.
thecowboy
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-06-09
Ort: Frövi

Inläggav Frallan » 2010-06-10 16:27:06

Jag kollar på allt, reg plåtar på bilar folk landskapet, you name it.

Tror nog det beror på mest att jag vill undvika folk att prata med om jag är ute o går, finns inget värre än att stanna o försöka vara trevlig.
Frallan
 
Inlägg: 43
Anslöt: 2008-04-18
Ort: Halmstad

Inläggav Inger » 2010-06-10 17:37:26

Vi hade just en tråd om hur obehagligt det är att möta folk man känner. Tyvärr hittar jag den inte nu.

Jag fastnar ofta för registreringsskyltar och måste bilda ord av dem.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Kazath » 2010-06-11 19:41:43

Vanligtvis så är min nacke låst i en framåtböjd position, med mina ögon spejande endast efter potentiella hinder, då jag föredrar att studera markens textur än att behöva möta folks blickar och dylikt. Om någon jag känner passerar får de konfrontera mig. ^^

Annars när jag är ensam brukar jag ta tid och studera omgivningen ingående, njuta av tystnaden, slappna av och låta all stress rinna av mig.
Kazath
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2010-06-10
Ort: Where the westwind blows and the Curlews cry.

Inläggav Sigvard » 2010-06-13 15:57:24

Min blick irrar oftast, men ibland trampar jag fel eller cyklar in i något för att den är vänd inåt.
Sigvard
 
Inlägg: 42
Anslöt: 2010-06-13

Inläggav snuttedrutt » 2010-06-13 17:15:44

Jag tittar aldeles för mycket runt omkring mig hela tiden på fok och bilar, för att de inte ska inkräkta på mitt område utan att jag märker det. Egentligen vill jag bara kunna titta på naturen och skita fullkomligt i människor omkring mej, men samtidigt måste jag ha koll på dem så de inte kommer för nära och överraskar mej. Jag är en jävla radar, väldigt jobbigt faktiskt.
Sedan blir både jag och frugan när vi är ute och går och cyklar jävligt trötta och deprimerade på alla bilisters egoistiska uppträdande i trafiken. Det är typ "hej här kommer jag i min fina bil och du din gående/cyklande lilla prutt ska fanimej hålla dej undan tills jag har passerat".........väldigt trevligt och mysigt alltså.
snuttedrutt
Får inte posta
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2010-06-10

Inläggav Laika » 2010-06-13 17:33:29

Oklart vad, men några orelevanta detaljer måste det vara eftersom jag aldrig någonsin känner igen hus eller andra saker som jag gått förbi många gånger. Mitt lokalsinne är också uselt så jag tittar knappast på vägen.
Laika
 
Inlägg: 649
Anslöt: 2010-05-23
Ort: Helsingborg

Inläggav Sigvard » 2010-06-13 18:11:43

Laika skrev:Oklart vad, men några orelevanta detaljer måste det vara eftersom jag aldrig någonsin känner igen hus eller andra saker som jag gått förbi många gånger. Mitt lokalsinne är också uselt så jag tittar knappast på vägen.


Uselt lokalsinne sa Bill, lokalsinnet är uselt sa Bull
Sämre än mitt är det säkert inte, om det kan vara någon tröst
Sigvard
 
Inlägg: 42
Anslöt: 2010-06-13

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in