Problem med mina högljudda grannar!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Problem med mina högljudda grannar!

Inläggav Glimma » 2010-01-26 11:55:10

När man äntligen blev av med en psykopat till granne som trängde sig in i ens lägenhet med hammare och kniv bara för att jag inte ville prata med honom, undrar varför, till att få ett nytt grannpar från helvetet.

Jag snokade upp dem på nätet och det visade sig att tjejen nyss fyllt arton, alltså är väl detta hennes första lägenhet, och första sambo som hon flyttar ihop med. Hon har inte gått ut skolan än och jobbar ibland som danslärare. Ser man hennes bild på nätet så slår alla fördomar om bimbo in direkt. Blonderat hår, superdjup urringning tatuerat hjärta på området där hjärtat finns. Plus en tatuering på en handled & säkert ngn mer. I fredags hade de värsta fylleslaget. Skulle väl föreställa inflyttningsfest men det var det inte. De måste ha varit minst 20 pers och man hörde skrik, skrän skratt vrål och de var tvungna att ständigt banka i väggen. Man hörde de vråla de The final countdown och jag hörde en tjej säga till en kille: Nej jag är jättefull Erik.Till slut fick jag nog, vid si så där 22.30 och hoppade tillbaka när den femtioelfte braket hördes. Som tur var drog de vidare och i tidningen kunde jag sedan sa att de dragit till stans förmodligen sämsta uteställe. För det är bara där minderåriga kommer in. Lyckligtvis hade en annan granne med ADHD också stört sig på dem för han skällde ut dem efter noter och de har verklige låtit. Han är lite svår att ha att göra med, så jag har undvikit honom men i söndags älskade jag honom för hans utskällning.Jag tror inte de förstår hur mkt det hörs. Kanske de tror att man jävlas med dem om man råkar smälla igen en dörr för hårt. Allt hörs!

Trots detta fortsätter de att låta. Spela elgitarr till kl 21.50 när de ska vara tyst 22. Jag spelar också piano och tvärflöjt men aldrig före 10 på morgonen och aldrig efter 21.30. Mina instrument hörs inte på samma sätt som elgitarrer gör.

Inatt fick jag mitt första läskiga psykbryt någonsin och jag bara grät grät och grät och det var inte tyst gråt utan ylgråt. Då hade grannarna mage att banka på väggen vid 24 tiden förvisso men ändå. När de själva väckt mig varenda morgon p g a att det inte vant sig vid tåget ännu. Dessutom vaknar jag mitt i nätterna av att de ligger och skriker.

Det jävliga är att jag har haft så mkt negativ kontakt med hyresvärden pga den förra psykopaten att jag inte riktigt klarar av att ringa dem igen. Även om de säger att det är ok att man gör det. Men har de fler fylleslag som den i fredags tror jag att jag ringer på hos min ADHD-granne och gör gemensam sak med honom. Eller ringer securitas. ADHD-killen är lyckligtvis verkligen respektingivande och jag vet bla att han tränar kampsport och är rätt bra på det... Som jag hoppas att han inte kommer att använda på riktigt men ändå.

Vad ska jag göra?
Hur kan man låta en artonåring flytta ihop med en kille som hon bara varit tillsammans med ngr månader? Särskilt som hon dessutom går i skolan fortfarande. Hon måste ha tjatat "sönder" sina föräldrar. Min stora förhoppning är att de ska få nog av oss och eller att de gör slut och går skilda vägar. Lutar nog mera åt det sista eftersom deras förhållande är så nytt.

Hoppas kommer jag iaf att göra men hur ska jag stå ut fram till dess. Jag anstränger mig till max för att inte låta, men de anstränger sig inte ett jävla dugg. Har hög musik på efter 22 och råkar ha stereon under min huvudkudde. Jag har också på musik men så svagt jag bara kan för att inte störa. Men de verkar inte fatta.

Jag som ställt mig in på att slippa ta kontakt med grannarna bävar inför det jag antagligen måste ta tag i. Jag ska ge dem en vecka. En vecka utan oljud från mig även om de stör. Sedan lägger jag i en anonym lapp där jag ber dem vara mer hänsynsfulla. Hjälper inte det blir det väl hyresvärden igen. Nackdelen med att muntligt konfrontera dem är att de kan argumentera emot det faktum att jag också spelar ibland. Då tror jag det är bättre att lägga i en anonym lapp.

Fan fan fan! Jag vill ju bara fungera. Det är visst inte meningen att man ska bo i lägenhet men just nu har jag inget annat val.Jag vill bara ha lugn och ro. Jag orkar inte en vända till med dåliga grannar. Detta är tredje flytten jag gjort i samma område. Ett viktigt område för mig då jag har nära till mina föräldrar.Och lägenheten som sådan är för bra att ge upp just nu p g a ett par jävla IQbefriade småbarn tror att de kan klara av att flytta hemifrån.

JAG GER UPP...... jag orkar inte mer. Jag har aldrig tänkt så mkt på självmord just nu, för jag ser ingen annan lösning just nu. Och det är skrämmande för en person som aldrig har gjort det tidigare. Lite extra frestande blir det väl när man vet att man har tabletter hemma. Jag kommer väl att överleva detta med men till vilket pris?

****************

weasley:
Ändrade rubriken från "Problem med mina lyhörda grannar!" till nuvarande.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:19, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav ufo » 2010-01-26 12:06:40

Usch vad jobbigt.
Men du kan gott skriva en tydlig uppmanande lapp redan idag. Det gäller att så tidigt som möjligt tala om vart gränserna går och vad som är acceptabelt.
Senast redigerad av ufo 2011-05-05 0:10:19, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Apophis » 2010-01-26 12:44:35

Jag lider verkligen med dig, Glimma.
Jag har själv haft en massa idioter som grannar, så jag vet hur det är. Det har långa perioder med magont, ångest och depressioner när man ibland inte har vetat från natt till natt om man ska få någon sömn eller inte.
Senast redigerad av Apophis 2011-05-05 0:10:19, redigerad totalt 1 gång.
Apophis
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2008-05-15

Inläggav carl » 2010-01-26 12:47:59

Du får nog börja med att prata med dem eftersom det inte är störiga tider, kan ju hända att de förstår om de även störs av dig..
Men jag förstår om det är jobbigt.. har själv en 18 årig tjej med barn och pojkvän som granne..
Senast redigerad av carl 2011-05-05 0:10:19, redigerad totalt 1 gång.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav Glimma » 2010-01-26 16:32:16

carl skrev:Du får nog börja med att prata med dem eftersom det inte är störiga tider, kan ju hända att de förstår om de även störs av dig..
Men jag förstår om det är jobbigt.. har själv en 18 årig tjej med barn och pojkvän som granne..


Det jobbiga är att jag har så negativ erfarenhet av att prata med grannar om sådant här. Blir bara fel ju! Har nu tränat & det hjälpte fast jag känner hur arg jag fortfarande är.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:19, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav RandomGuy911 » 2010-01-26 16:47:15

Detta är absolut inte värt att ge upp för. Finns hur många alternativ som helst. Du skulle väl inte dö om du flyttade till en annan lägenhet. Dom där idioterna kan ju inte ha lagen på sin sida heller.
Senast redigerad av RandomGuy911 2011-05-05 0:10:19, redigerad totalt 1 gång.
RandomGuy911
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2009-12-18

Inläggav Glimma » 2010-01-26 17:55:13

RandomGuy911 skrev:Detta är absolut inte värt att ge upp för. Finns hur många alternativ som helst. Du skulle väl inte dö om du flyttade till en annan lägenhet. Dom där idioterna kan ju inte ha lagen på sin sida heller.


Den lägenhet jag har nu ligger högst upp och tog väldigt lång tid att lägga beslag på. Dessutom har jag ingen granne på ena sidan och sådana lägenheter finns det inte många av. Sedan måste det vara skälig hyra därtill, d v s hyra som soc går med på att betala. Det tar alldeles för mkt energi och pengar att flytta igen. Jag har flyttat tre gånger på fyra år typ. Nej det tycker inte jag heller att de borde ha. Men eftersom jag också spelar känner jag att jag sitter i en jävla "rävsax". Förhoppningen är att de trots allt ska få nog av varandra och få nog av mitt spelande att de sticker härifrån. Men det är väl ingen idé att våga hoppas på ngt sådant, då blir det inte av.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:19, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav carl » 2010-01-26 18:06:23

Glimma skrev:
carl skrev:Du får nog börja med att prata med dem eftersom det inte är störiga tider, kan ju hända att de förstår om de även störs av dig..
Men jag förstår om det är jobbigt.. har själv en 18 årig tjej med barn och pojkvän som granne..


Det jobbiga är att jag har så negativ erfarenhet av att prata med grannar om sådant här. Blir bara fel ju! Har nu tränat & det hjälpte fast jag känner hur arg jag fortfarande är.


Jag förstår.. det finns ingen som skulle kunna prata med dem åt dej?
Senast redigerad av carl 2011-05-05 0:10:19, redigerad totalt 1 gång.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav Parvlon » 2010-01-26 18:34:04

Glimma skrev:Förhoppningen är att de trots allt ska få nog av varandra och få nog av mitt spelande att de sticker härifrån.
Eller så kommer de tycka att det är tillfredställande att ha någon att jävlas med.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-05 0:10:19, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Glimma » 2010-01-26 18:54:16

carl skrev:
Glimma skrev:
carl skrev:Du får nog börja med att prata med dem eftersom det inte är störiga tider, kan ju hända att de förstår om de även störs av dig..
Men jag förstår om det är jobbigt.. har själv en 18 årig tjej med barn och pojkvän som granne..


Det jobbiga är att jag har så negativ erfarenhet av att prata med grannar om sådant här. Blir bara fel ju! Har nu tränat & det hjälpte fast jag känner hur arg jag fortfarande är.


Jag förstår.. det finns ingen som skulle kunna prata med dem åt dej?


Jag ska kontakta ADHD-grannen som jag kallar honom, och säga att han har mitt stöd om han vill skälla på dem igen. Jag klarar bara inte en rond till med hyresvärden. Har varit alldeles för många sådana redan. Men de vet numera om att jag har Asperger.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav Glimma » 2010-01-26 18:55:16

Parvlon skrev:
Glimma skrev:Förhoppningen är att de trots allt ska få nog av varandra och få nog av mitt spelande att de sticker härifrån.
Eller så kommer de tycka att det är tillfredställande att ha någon att jävlas med.


Ja det är faktiskt så det känns nu. För nu verkar de som att de tror att jag låter med flit och inte fattar att jag låter för att det är lyhört.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Re: Psykbryt! Nu vill jag bara lägga av......

Inläggav Alien » 2010-01-26 19:37:16

Glimma skrev: Trots detta fortsätter de att låta. Spela elgitarr till kl 21.50 när de ska vara tyst 22. Jag spelar också piano och tvärflöjt men aldrig före 10 på morgonen och aldrig efter 21.30. Mina instrument hörs inte på samma sätt som elgitarrer gör.

Det är nog inget att göra åt, så länge de inte låter efter kl 22. Det är ett elände att det ska vara så lyhört.

Glimma skrev: Inatt fick jag mitt första läskiga psykbryt någonsin och jag bara grät grät och grät och det var inte tyst gråt utan ylgråt. Då hade grannarna mage att banka på väggen vid 24 tiden förvisso men ändå. När de själva väckt mig varenda morgon p g a att de inte vant sig vid tåget ännu. Dessutom vaknar jag mitt i nätterna av att de ligger och skriker.

Vad menar du med att de inte vant sig vid tåget? Om de skriker på nätterna är det din tur att banka i väggen.

Glimma skrev:Det jävliga är att jag har haft så mkt negativ kontakt med hyresvärden pga den förra psykopaten att jag inte riktigt klarar av att ringa dem igen. Även om de säger att det är ok att man gör det. Men har de fler fylleslag som den i fredags tror jag att jag ringer på hos min ADHD-granne och gör gemensam sak med honom. Eller ringer securitas. ADHD-killen är lyckligtvis verkligen respektingivande och jag vet bla att han tränar kampsport och är rätt bra på det... Som jag hoppas att han inte kommer att använda på riktigt men ändå.

Folk måste ju få ha fester ibland och då hörs det. Men kan du inte prata med dem om att de i så fall lägger en lapp i varje grannes brevlåda och berättar om det ett par dar i förväg? Då skulle du kunna övernatta hos dina föräldrar festnatten.

Glimma skrev:Vad ska jag göra? Hur kan man låta en artonåring flytta ihop med en kille som hon bara varit tillsammans med ngr månader? Särskilt som hon dessutom går i skolan fortfarande. Hon måste ha tjatat "sönder" sina föräldrar. Min stora förhoppning är att de ska få nog av oss och eller att de gör slut och går skilda vägar. Lutar nog mera åt det sista eftersom deras förhållande är så nytt.

En 18-åring är myndig, så vad gör man om hon vill flytta ihop med killen? Föräldrar är skyldiga att försörja sitt barn så länge det går i gymnasiet, däremot har de ingen rätt att bestämma över det efter det fyllt 18 år.

Tar det slut så flyttar väl killen snart ihop med en ny tjej el har en massa ungkarlsfester. Skaffar de barn så blir det barnskrik dygnet runt. Det bästa är om killen hittar en ny, lugnare tjej och lugnar ner sig själv också. Allra bäst är om de flyttar och kom ett stillsamt äldre par i stället.

Glimma skrev:Hoppas kommer jag iaf att göra men hur ska jag stå ut fram till dess. Jag anstränger mig till max för att inte låta, men de anstränger sig inte ett jävla dugg. Har hög musik på efter 22 och råkar ha stereon under min huvudkudde. Jag har också på musik men så svagt jag bara kan för att inte störa. Men de verkar inte fatta.

Jag som ställt mig in på att slippa ta kontakt med grannarna bävar inför det jag antagligen måste ta tag i. Jag ska ge dem en vecka. En vecka utan oljud från mig även om de stör. Sedan lägger jag i en anonym lapp där jag ber dem vara mer hänsynsfulla. Hjälper inte det blir det väl hyresvärden igen. Nackdelen med att muntligt konfrontera dem är att de kan argumentera emot det faktum att jag också spelar ibland. Då tror jag det är bättre att lägga i en anonym lapp.

Men skillnaden är väl att de spelar högt även efter kl 22? Det är alltid bäst om man kan komma överens, men de som inte själva är ljudskänsliga har svårt att fatta, och ungdomar brukar inte vara så empatiska och förstående.

Glimma skrev:Fan fan fan! Jag vill ju bara fungera. Det är visst inte meningen att man ska bo i lägenhet men just nu har jag inget annat val.Jag vill bara ha lugn och ro. Jag orkar inte en vända till med dåliga grannar. Detta är tredje flytten jag gjort i samma område. Ett viktigt område för mig då jag har nära till mina föräldrar.Och lägenheten som sådan är för bra att ge upp just nu p g a ett par jävla IQbefriade småbarn tror att de kan klara av att flytta hemifrån.

Det borde vara möjligt att för ljudkänsliga att få bättre ljudisolering i sina lägenheter. Jag antar att det inte hjälper med öronproppar?
Senast redigerad av Alien 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46089
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Psykbryt! Nu vill jag bara lägga av......

Inläggav Glimma » 2010-01-26 20:18:01

Alien skrev:
Glimma skrev: Trots detta fortsätter de att låta. Spela elgitarr till kl 21.50 när de ska vara tyst 22. Jag spelar också piano och tvärflöjt men aldrig före 10 på morgonen och aldrig efter 21.30. Mina instrument hörs inte på samma sätt som elgitarrer gör.

Det är nog inget att göra åt, så länge de inte låter efter kl 22. Det är ett elände att det ska vara så lyhört.

.....Ja de tänkte inte arkitekterna på på 60-talet när husen byggdes då var det bara funktion som gällde.

Glimma skrev: Inatt fick jag mitt första läskiga psykbryt någonsin och jag bara grät grät och grät och det var inte tyst gråt utan ylgråt. Då hade grannarna mage att banka på väggen vid 24 tiden förvisso men ändå. När de själva väckt mig varenda morgon p g a att de inte vant sig vid tåget ännu. Dessutom vaknar jag mitt i nätterna av att de ligger och skriker.

Vad menar du med att de inte vant sig vid tåget? Om de skriker på nätterna är det din tur att banka i väggen.

......Det är så lyhört att man hör tåget som går nära förbi. Och varje gång det går förbi skriker de. Ja nej nu är det jag som ska banka för de har bankat rätt mkt faktiskt.

Glimma skrev:Det jävliga är att jag har haft så mkt negativ kontakt med hyresvärden pga den förra psykopaten att jag inte riktigt klarar av att ringa dem igen. Även om de säger att det är ok att man gör det. Men har de fler fylleslag som den i fredags tror jag att jag ringer på hos min ADHD-granne och gör gemensam sak med honom. Eller ringer securitas. ADHD-killen är lyckligtvis verkligen respektingivande och jag vet bla att han tränar kampsport och är rätt bra på det... Som jag hoppas att han inte kommer att använda på riktigt men ändå.

Folk måste ju få ha fester ibland och då hörs det. Men kan du inte prata med dem om att de i så fall lägger en lapp i varje grannes brevlåda och berättar om det ett par dar i förväg? Då skulle du kunna övernatta hos dina föräldrar festnatten.

.....Klart de ska få ha fester men det här var ingen fest, det var ett ohanterligt fylleslag. Jag tycker det är skillnad & så är jag sur på att de inte förvarnade fast det står på hyresvärdens hemsida att man gärna ska göra det. Samt att de höll på till efter 22.

Glimma skrev:Vad ska jag göra? Hur kan man låta en artonåring flytta ihop med en kille som hon bara varit tillsammans med ngr månader? Särskilt som hon dessutom går i skolan fortfarande. Hon måste ha tjatat "sönder" sina föräldrar. Min stora förhoppning är att de ska få nog av oss och eller att de gör slut och går skilda vägar. Lutar nog mera åt det sista eftersom deras förhållande är så nytt.

En 18-åring är myndig, så vad gör man om hon vill flytta ihop med killen? Föräldrar är skyldiga att försörja sitt barn så länge det går i gymnasiet, däremot har de ingen rätt att bestämma över det efter det fyllt 18 år.

Tar det slut så flyttar väl killen snart ihop med en ny tjej el har en massa ungkarlsfester. Skaffar de barn så blir det barnskrik dygnet runt. Det bästa är om killen hittar en ny, lugnare tjej och lugnar ner sig själv också. Allra bäst är om de flyttar och kom ett stillsamt äldre par i stället.

.....Lägenheten står i tjejens namn. Men i o m att båda är väldigt unga så har jag ändå stor förhoppning om att de kan sticka åt varsitt håll. Plus att en person kommer att ha svårt att betala hyran till en tvåa. Fast det förstås bostadsbidraget finns ju men det kommer bli svårt om man inte har jobb.....pluggar de vidare så sticker kanske båda....

Glimma skrev:Hoppas kommer jag iaf att göra men hur ska jag stå ut fram till dess. Jag anstränger mig till max för att inte låta, men de anstränger sig inte ett jävla dugg. Har hög musik på efter 22 och råkar ha stereon under min huvudkudde. Jag har också på musik men så svagt jag bara kan för att inte störa. Men de verkar inte fatta.

Jag som ställt mig in på att slippa ta kontakt med grannarna bävar inför det jag antagligen måste ta tag i. Jag ska ge dem en vecka. En vecka utan oljud från mig även om de stör. Sedan lägger jag i en anonym lapp där jag ber dem vara mer hänsynsfulla. Hjälper inte det blir det väl hyresvärden igen. Nackdelen med att muntligt konfrontera dem är att de kan argumentera emot det faktum att jag också spelar ibland. Då tror jag det är bättre att lägga i en anonym lapp.

Men skillnaden är väl att de spelar högt även efter kl 22? Det är alltid bäst om man kan komma överens, men de som inte själva är ljudkänsliga har svårt att fatta, och ungdomar brukar inte vara så empatiska och förstående.

Glimma skrev:Fan fan fan! Jag vill ju bara fungera. Det är visst inte meningen att man ska bo i lägenhet men just nu har jag inget annat val.Jag vill bara ha lugn och ro. Jag orkar inte en vända till med dåliga grannar. Detta är tredje flytten jag gjort i samma område. Ett viktigt område för mig då jag har nära till mina föräldrar.Och lägenheten som sådan är för bra att ge upp just nu p g a ett par jävla IQbefriade småbarn tror att de kan klara av att flytta hemifrån.

Det borde vara möjligt att för ljudkänsliga att få bättre ljudisolering i sina lägenheter. Jag antar att det inte hjälper med öronproppar?


.....Jo jag har pratat en del om detta med ljudisolering med min habiskontakt, och tyvärr är det så att det oftast inte har hjälpt ngt ändå. De har nästan inga positiva erfarenheter av att det skulle fungera bättre med ljudisolering. Men hon skulle ändå kolla upp det. Och nej öronproppar hjälper inte ett skvatt. Dock har jag hittat ett par som skulle kunna funka men som är alldeles för dyra för mig. Habiskontakten skulle kolla upp även detta. Framöver ska jag blir bättre på att ladda min Mp4spelare så kanske man kan använda den istället för att har radion på. Tack ändå för responsen, den är så viktig sådana här gånger.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Nu förstår jag ingenting längre.....

Inläggav Glimma » 2010-02-01 23:04:24

Ursäkta att jag tjatar om detta igen, men detta tar upp mitt liv hela tiden nu. Nu är det elgitarrgrannen som bankar på min vägg, bara för att jag har tv:n & ett värmeelement på. De har spelat elgitarr hela jävla kvällen, på högre volym än vanligt. Jag har en rullande arbetsstol som också kanske hörs. Men va fan jag kan väl inte rå för att jag hörs så mkt eftersom byggnaderna är så jävla lyhörda. Har spelat fem minuter piano respektive tvärflöjt under kvällen. Vad är det för ena jävla idioter man bor med......Mår bara mer & mer dåligt över situationen.....
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav barracuber » 2010-02-01 23:13:13

Ta ett jävla fläskaccord på synten!!!!!!!!

Dra på hög volym av allt det du har! OBS kort och studsigt ska det vara så att det märks!

Försök göra dig själv hörd och existerande!

Annars klaga hos hyresvärden!
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Glimma » 2010-02-01 23:18:10

barracuber skrev:Ta ett jävla fläskaccord på synten!!!!!!!!

Dra på hög volym av allt det du har! OBS kort och studsigt ska det vara så att det märks!

Försök göra dig själv hörd och existerande!

Annars klaga hos hyresvärden!



Ja jag överväger mer & mer att klaga hos hyresvärden men det är inte lätt för att jag har haft att göra med dem så himla mkt. Nu bankar de igen.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav Pemer » 2010-02-01 23:21:04

Klaga till värden är det enda raka nu. De där idioterna är ju helt slut i huvudet, de håller ju bara på och demonstrerar för att du minsann hade bankat en gång först. De för oväsen själva, och bankar in till dig för helt normala lägenhetsljud, det är alltså de som valt en rent trakasserande linje. Det ska de ha fan för!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav geocache » 2010-02-01 23:26:57

Hej Glimma!

Ett annat sätt kan ju vara att du kontaktar Störningsjouren (om den finns där du bor?) och berätta om att din granne stör dig?

Massor lycka till!

Av geocache
Senast redigerad av geocache 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Inläggav KrigarSjäl » 2010-02-01 23:39:07

Har du pratat med dem om det här?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Pemer » 2010-02-01 23:44:43

Ja, det vore rätt åt någon som trakasserar genom att själv banka utan anledning att bli anmäld för det. Då kanske man får sig en liten läxa.

Jag sov över hos syrrans familj i Nyköping en gång för några år sedan, när de just hade en nyinflyttad granne rakt under sig, ung glop totalt utan social kompetens i den mer språkligt rimliga mening jag lägger i uttrycket. Jag låg på någon madrass på vardagsrumsgolvet, det var fredag-lördag-natt och vi går och lägger oss...

Långt fram på natten kommer den idioten hem från kvällens krogliv, gissningsvis med en hel del polare med sig, för efterfest. Jag väcks av att det börjar spelas musik på en ljudnivå som lät som om det var syrran eller svågern som hade gått upp och satt på stereon i vardagsrummet där jag låg, jag överdriver inte. Golvet jag låg på skakade av musiken!

Jag bankade ner i golvet på ren ryggmärgsreflex och det jävla svinet HÖJER ÄNNU MER, så där vaknade definitivt syster och svåger, som båda är ganska svårväckta. Jag fick spel och bankade så hysteriskt i golvet att de initialt blev mer arga på mig, med resonemang som "det är vi som bor här, du är bara gäst, du får inte riskera skämma ut oss..." innan de lugnade ner sig och insåg läget.

Vi ringde polisen och hörde med halvöppen dörr när fåntratten fick stå med rejäl dumstrut på sig, när uniformerad polis ringer på ca tio minuter senare. Fanskapet bodde tydligen inte länge till där, förhoppningsvis blev han rentav vräkt för detta tilltag och kanske fler liknande, och jag njuter verkligen av att han fick ta lite ansvar för sin antisociala ådra och troligen fick en helvetes minnesbeta att man inte kan bete sig hur man vill.

När svågern ringde polisen hörde operatörerna han talade mer än väl musiken i bakgrunden, och jag tror idioten hade musiken på tills väl polismännen ringde på dörren.

Han fick så han teg i alla fall. Jag hoppas dina grannar ska få det också!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Kahlokatt » 2010-02-01 23:45:41

Spela Beethovens femte symfoni alt. Chopins Begravningsmarsch på högsta volym. Eller så ringer du en proffsboxare som kan fläska till dem.
:wink:
Skämt åsido, hoppas problemen löser sig. Jag har lyckligtvis aldrig fått klagomål fastän jag kan misshandla pianot ganska duktigt med mina egna dissonanta kompositioner...
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav AAA » 2010-02-01 23:55:04

Jamma?
Senast redigerad av AAA 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Re: Nu förstår jag ingenting längre.....

Inläggav alfapetsmamma » 2010-02-02 0:30:29

Glimma skrev:Ursäkta att jag tjatar om detta igen, men detta tar upp mitt liv hela tiden nu. Nu är det elgitarrgrannen som bankar på min vägg, bara för att jag har tv:n & ett värmeelement på. De har spelat elgitarr hela jävla kvällen, på högre volym än vanligt. Jag har en rullande arbetsstol som också kanske hörs. Men va fan jag kan väl inte rå för att jag hörs så mkt eftersom byggnaderna är så jävla lyhörda. Har spelat fem minuter piano respektive tvärflöjt under kvällen. Vad är det för ena jävla idioter man bor med......Mår bara mer & mer dåligt över situationen.....


Men tänk om de inte bankar åt dig? Tänk om de inte bankar åt nån öht utan hamrar eller nåt annat? Vore det inte bättre att försöka få reda på, antingen direkt eller via värden?

Jag vet folk som inte haft en aning om att deras sladd-dosa (till telefon) lät utav bara helvete när den drogs över golvet, och liknande.

Det kan alltså vara nåt annat än det du tror, menar jag, och det är synd att reta sig på "fel" sak. Reta sig på ljud har jag däremot all förståelse för, jag som borde bo längst upp längst ut i ett hus så jag slapp ha grannar ovanpå och bredvid iaf...
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Re: Nu förstår jag ingenting längre.....

Inläggav Pemer » 2010-02-02 1:24:11

alfapetsmamma skrev:Men tänk om de inte bankar åt dig? Tänk om de inte bankar åt nån öht utan hamrar eller nåt annat? Vore det inte bättre att försöka få reda på, antingen direkt eller via värden?


Oj. Det är onekligen sant, det gäller ju att faktiskt vara säker på det...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 0:10:26, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in