Hur man överlever som singel AS-kille

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur man överlever som singel AS-kille

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-18 0:59:58

Introduktion

Det här dokumentet riktar sig till killar med AS som är singel. Är du normal eller tjej gäller inte dokumentet dig och du kan bortse ifrån dess innehåll.

Ifall du är kille, har AS och är singel kan det här dokumentet hjälpa dig att hantera ensamheten som AS innebär för killar.

10 tips

1. Ge upp

Det absolut första du måste göra är att ge upp all form av hopp om att du någonsin kommer att skaffa partner. Har du AS och är kille kan du totalglömma att du kommer få partner "någon vacker dag", inte ens av misstag.

Det bästa du kan göra är att ge upp. Det finns ingen chans att ditt tillstånd som singel kommer att ändras. Alla dina skrattretande, desperata försök att "ragga upp" någon som du anser vara intressant kommer bara att leda till misslyckanden gång på gång på gång. Försök inte ens. Låter du bli kan du inte bli mer sårad och ensam än du redan är. Väljer du att försöka ändå kommer det bara sluta dåligt (som vanligt) och du kommer bara må sämre efteråt. Det är inte värt det.

2. Acceptera att du har AS

Du har AS och att ha AS, som kille, innebär att du är totalkörd på partnerfronten. Att ha AS betyder att du är sönder och värdelös och ingen som har fungerande hjärnceller kommer någonsin att ens lägga märke till dig för att inte nämna falla för dig.

Människor kan lukta sig till ditt AS och ingenting du gör kan någonsin gömma det faktumet för dem. Du kan vara världens bästa skådespelare men folk kommer att upptäcka att du är sönder i slutändan så det är meningslöst att försöka gömma vem man är.

Det finns killar med AS[misstankar] och de har partners, men de killarna har inte AS officiellt och därför har de fått partner. Du, åas, sitter där med AS diagnostiserat av läkare och tar du fram ditt journal kan du se att du är märkt som loser. För alltid. Du har AS och du kommer alltid vara singel.

3. "Men jag är kreativ och snygg!"

Det kan hända att folk säger att de tycker att du är kreativ eller snygg eller whatever. So what? Vad spelar det för roll? Titta på vilka det är som säger det. Observera att alla som har de åsikterna om dig ... har partners redan. Vilket betyder att allt de säger till dig om hur attraktiv du är egentligen handlar om hur attraktiv du hade varit... om de hade varit singel, vilket de inte är och därmed är deras uttalanden lika mycket värda som snö i norrland.

Du kan vara vad i helvete du än vill, men eftersom de enda som ger dig "komplimanger" är upptagna kan du likställa deras kommentarer med verbala, nedvärderande klapp på huvudet.

4. "Men jag är snällare än alla andra"

Med det uttalandet har du precis dömt dig själv till evig ensamhet. Du kunde lika gärna ha sagt "jag har inget könsorgan och jag tofflar gärna mig för dig resten av livet, bara du blir ihop med mig bara lite!!". Tjejer vill inte ha snälla killar. Snälla killar är värdelösa i tjejers ögon. Enda gången snälla killar är något att ha är då de skall användas för att avla fram ungar.

Är du beredd att skaffa ungar och ta hand om de på heltid samtidigt som du jobbar heltid för att försörja partnern medan hon tittar på TV och babblar med sina polare i telefon dygnet runt så finns det chans att du får ett förhållande. Det blir iofs inte mycket till förhållande ty det enda du kommer att användas till är rent praktiska saker och några känslor lär partnern inte ha för dig, men är man desperat så är man.

För det mest är tjejer ute efter hårda, bestämmande killar som vet vad de vill och totalskiter i vad andra vill. Ju mindre de bryr sig om vad tjejen vill desto bättre. Skiter de i att hon har behov är det bra. Skiter de i att hon har vilja är det bra. Skiter de i att hon har åsikter är det bra. Skiter de i att behandla henne som något annat än fitta är det bäst. För att lyckas med tjejer måste man vara ett rövhål och AS-killar är alldeles för rättvisa och empatiska för sådant.

AS-killar klarar inte av att behandla andra människor som skräp, oavsett hur mycket de försöker, så någon partner lär det inte bli för din del. Försöker du att spela tuff kommer det vara just det: ett spel. Så fort tjejen upptäcker att du inte är så jävla hård som du ger sken av att vara kommer du bli dumpad snabbare än snabbt.

5. "Men jag har haft förhållande!"

Har du? Hur länge varade förhållandet? Och varför dumpades du? Visst var det inte du som dumpade partnern, eller hur?

Vad som hände under det korta förhållandet var att du var först lite elak, sedan blev du snällare och snällare för att till slut bli så pass snäll att du inte var intressant längre. Du hade förvandlats från elak till snäll och en snäll kille vill ingen ha (förutom barnavlare). Så därför dumpades du.

Så efter du dumpades, hade du något förhållande efter det? Som varade längre än första förhållandet? Inte? Jaha.

Partnern, då? Vad har hon haft för sig? Hur många timmar tog det innan hon var i någon annans armar? 10? 12? Vet du varför det tog så kort tid? För att (1) hon är tjej och (2) vem som helst är elakare än vad du är och därmed är det inte så svårt "byta upp sig" till något bättre än dig.

Hur länge har du varit singel nu? Flera år...

6. Gör ett schema

Att dö ensam är inte kul, det ska ingen människa behöva göra. Problemet är att du, som AS-kille, kommer att ruttna bort och dö helt ensam utan att någon bryr sig om dig. Så fort du är död kommer dina lyckliga kompisar, om du har några, (som alla har partners) sucka lite uppgivet, "det var ju synd om honom", och sedan sticka tillbaka till sina hem där de kan ligga i soffan med partnern och titta på någon film eller något. Och då kommer du vara glömd. En nobody.

Lösningen är att planera i förväg. Om du inte har skaffat partner innan, säg, 40-årsåldern, varför då leva mer? För att leva 20 år till och sedan dö? Smartare hade varit att säga att när man väl fyllt 40 och fortfarande är singel... så gör man slut på det. Inget mer väntande. Väntande på ingenting. Du är värdelös, du är skadat gods som inte ens skadat tjejgods vill ha och därmed är dina chanser till förhållande obefintliga. Det vore bara dumt och ineffektivt att vänta längre, så gör slut på det.

Hoppa från någon hög byggnad alternativt använd ett tåg.

Du kommer dö ensam, men du kommer inte behöva vänta i 20 år på att få göra det. Tjugo år som du behöver titta på alla andra glada par som lever perfekta liv.

7. Utsätt inte dig för par och idioter

Att se par är bara onödig tortyr. Det finns ingen bra anledning till att behöva se på vad andra har som du aldrig kommer att få, så varför göra det? Håll dig inomhus så länge du kan. Skit i TVn. Skit i filmer. Håll dig till tråkiga internetsidor som handlar om teknik för att inte riskera parsnack. Ska du lyssna på musik, se till att lyssna på electro eller något annat meningslöst som aldrig har texter om kärlek.

Att umgås med folk som har partner är också onödigt. Att umgås med folk som säger "det kommer bli bättre" och "du kommer också träffa någon du också" är totalt onödigt och du kan bespara dig själv den själsliga tortyren genom att inte umgås med de människorna längre. De vet inte vad de pratar om, de är korkade och förtjänar inte att leva. Skippa dem.

8. Skaffa projekt

När hjärnan har tid över börjar den tänka på saker. En av sakerna hjärnan gillar att tänka på när man har AS och är singel är förhållanden. Eller i ditt fall: bristen på sådana. "Varför just jag?", "varför har alla partner förutom jag?", "vad gör jag fel?", "jag är tydligen attraktiv, men inte attraktiv nog...", osv.

Lösningen är att göra hjärnan så upptagen att den inte hinner tänka på sådant. Skaffa projekt. Massor med projekt. Ju fler desto bättre.

Projekt du kan testa är exempelvis hemsidesprojekt. Gör en hemsida från grunden. Planera den noga. Lär dig PHP och databaser. Lär dig grafikprogrammen som behövs för att göra hemsidor. Osv.

Städa ofta. Att städa gör inte bara hemmet renare utan ger synligt resultat som du kan vara stolt över. Om du, mot förmodan, får besök där hemma kan du vara glad och nöjd att besökaren inte utsätts för smuts hos dig. Smutsiga toaletter är satans verk, så se till att toaletten är så ren som möjligt.

Du kan också börja träna. Att träna gör dig inte bara smalare utan du blir starkare, får bättre kondition, får mer kontroll över kroppen och ger dig mer energi om dagarna. Du kan inte kontrollera din ensamhet men du kan kontrollera din vikt. Anteckna din vikt dagligen. Skaffa en finvåg som mäter kroppsfett och muskelmassa och anteckna alla värden. Gör viktkurvor. Anteckna vad du äter dag för dag. Väg maten. Dela maten i småbitar innan du äter den. Ät maten långsamt. Använd starka såser på passande maträtter för att hindra dig från att få i dig för mycket mat åt gången.

9. Skit i kärleken, börja hata istället

Kärlek är en väldigt destruktiv känsla som är beroende av andra människor för att dess positiva effekter skall uppenbara sig. Det är korkat att lita på andra människor och dumt att riskera massor med smärta för några sekunders glädje varje par år när någon kanske tittar på dig. Skit i det. Det är för riskabelt och paybacken är alldeles för smärtsam. Förvandla de kärlekskänslor till hat.

Hat är en mycket mer flexibel känsla som inte är beroende av andra människor för att man skall kunna njuta av dess råstyrka. Det finns alltid någon eller något att hata. Kommer du inte på något att hata för tillfället, uppfinn en brist hos någon eller hitta något att irritera dig på på något och ägna sedan så mycket energi du vill åt att se till att personen eller saken totalförgörs. Det kostar inte dig något att hata folk och om det behövs kan känslan stängas av temporärt om du skulle behöva något av någon. När du väl fått det du ska ha kan du lugnt fortsätta hata personen igen utan dåligt samvete.

Dåligt samvete får bara snälla människor, ser ni, och sådana ska vi ju inte vara.

10. Det blir aldrig bättre, du är totalsönder och värdelös. 4 evah.

4 reel? Ja. Ingen är intresserad av dig och de människor du visar intresse för kommer antigen att säga "kan inte vi vara kompisar istället" eller ingenting alls. "Ingenting alls" är betydligt mer vanligt förekommande än skitursäkten tidigare om du väljer att kommunicera med intresset irl. Träffar du personen i verkligheten, om personen nu har tid att träffa dig öht, kommer du få höra kompis-skiten och därmed är dina chanser hos den personen mindre än 0.

Acceptera att du har AS. Acceptera att du är singel av en anledning. Acceptera att anledningen är att du är värdelös. Acceptera att samhället ser dig som värdelös och, om du kan, planera din död redan nu. Varför ens vänta i 5 eller 10 år på att upptäcka att man verkligen ÄR ensam i resten av livet? Dumt.

Gör slut på det.


Om författaren

Eddie har varit singel i 6 år. Han har bara haft ett enda förhållande på hela tre veckor och sin partner hittade snabbt flera andra killar att vara med medan han själv spenderade de 6 åren undrandes vad som var fel på honom. Tack vare sin enorma erfarenhet som singelkille som han så modigt har stått ut med under tiden alla sina kompisar har gått från partner till partner har han tänkt mycket på sin situation och kommer fram till ovanstående 10 råd/kommentarer om livet som singel AS-kille.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav junkandshit » 2007-09-18 1:04:12

Oj vad du är kreativ idag! :D

Har du överdoserat din ADHD-medicin?
Senast redigerad av junkandshit 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
junkandshit
 
Inlägg: 465
Anslöt: 2007-09-05

Inläggav nassepuh » 2007-09-18 2:31:44

*stum av beundran*
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav nallen » 2007-09-18 11:34:16

F-n Eddie!
Jag kan inte avgöra vad som är satir, genuin ilska och allmän frustration. Spännande är det i.a.f när du är på det där humöret. Keep it up!
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-18 11:52:22

Satir är det inte, tyvärr. Hur mycket jag än önskar att det vore det.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Kristofer » 2007-09-18 15:33:25

Egentligen såönskar jag att det du skriver vore fel. Men eftersom det nu är rätt, fakiskt _väldigt_ rätt, så är jag imponerad av att du lyckats sätta det på pränt.

Funderar faktiskt på att ta med detta (avidentidferat då) till min nya läkare när han kommer försöka släta över denna bit av min situation. Ska bli intressant att de hur denne ställer sig till det då.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav sssssm » 2007-09-18 16:19:22

Jag förstår verkligen inte vad som är så viktigt med att ha 'partner'.
Desutom har du fel...i allt.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
sssssm
 
Inlägg: 2409
Anslöt: 2007-07-05
Ort: Jerusalem

Inläggav Pan S » 2007-09-18 16:23:53

Din självdisciplin är selektiv.
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
Pan S
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2007-03-07

Inläggav ford » 2007-09-18 16:38:49

För det första: alla tjejer vill inte ha elaka killar, och anledningen till att du möjligtvis blivit dumpad efter att ha börjat bete dig snällt mot en tjej som gillade dig när du betedde elakt är väl egentligen inte så svår att begripa?

-Du hade helt enkelt raggat upp en av dessa korkade tjejer som faktiskt tänder på taskiga killar, av någon anledning (tack och lov är dom en minoritet). När du sedan blev snäll mot henne visade du ju dig vara en annan person, än den hon trodde att du var.
Hade det varit tvärtom, att du hade "fått till det" med en tjej genom att vara snäll, så kan du råfatta att hon hade dragit om du började bete dig elakt mot henne, och då hade hon inte ens tyckt synd om dig utan bara hatat dig.

-Tänk själv, för att ta ett annat exempel: att du hade lyckats fixa en tjej genom att låtsas älska hästar, och det sedan hade kommit fram att du inte var ett dugg intresserad?
Med 90% säkerhet hade du blivit dumpad, inte för att det var något fel på dig, utan för att du inte var den hon trodde att du var.
Därför skall man alltid vara sig själv, när man letar partner, för lyckas man skaffa någon genom att spela en roll så blir man tvungen att fortsätta spela den rollen för alltid, om man inte vill bli dumpad.


-F.ö. JAG är kille med as. och jag har likförbannat en tjej, t.o.m. en sambo, som jag f.ö. alltid varit snäll mot, och det finns fler killar med as som har, eller har haft tjejer (adde t.ex. + en del andra), jag har t.o.m. för mig att detta forum haft en manlig medlem som t.o.m. var gift!

Snälla killar som har flickvänner, men inga barn finns det f.ö. massor av, om du ser dig omkring lite.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav underjord » 2007-09-18 16:59:27

ford skrev:Därför skall man alltid vara sig själv, när man letar partner, för lyckas man skaffa någon genom att spela en roll så blir man tvungen att fortsätta spela den rollen för alltid, om man inte vill bli dumpad.


Säg istället att man ska vara sig själv på rätt sätt. Det du säger går annars stick i stäv med vad (nästan) alla tjejer på forumet har sagt, det vill säga att man inte ska visa upp alla sina sidor för tidigt utan visa bara de fina sidorna och ta de fula pö om pö.

Om man nu ska vara sig själv, hur går det ihop med att man ska dölja vissa egenskaper som faktiskt är en del av en själv? Man ska uppenbarligen inte vara hela sig själv, utan bara utvalda delar. Hur går det då när partnern upptäcker de dolda egenskaperna? Då sticker hen enligt ditt resonemang.

Om man är hela sig själv från början sticker hen direkt istället. Det är en typisk lose-lose-situation.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
underjord
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 4420
Anslöt: 2006-01-12

Inläggav ford » 2007-09-18 17:01:06

Kristofer skrev:Egentligen såönskar jag att det du skriver vore fel. Men eftersom det nu är rätt, fakiskt _väldigt_ rätt, så är jag imponerad av att du lyckats sätta det på pränt.

Funderar faktiskt på att ta med detta (avidentidferat då) till min nya läkare när han kommer försöka släta över denna bit av min situation. Ska bli intressant att de hur denne ställer sig till det då.


Kristofer

Om jag skall vara ärlig (talar av egen erfarenhet) så är väl killar med as kanske inte några direkta brudmagneter, men det innebär inte att det är omöjligt att träffa någon, och det har definitivt inte att göra med att vi skulle vara för snälla, eller inte tillräckligt häftiga.

Vissa tjejer vill ha "farliga", "tuffa" killar, men de flesta vill faktiskt bara ha en snäll kille att dela sina liv, och kanske bilda familj med.

Våra svårigheter med att få tjejer hänger snarare på följande.

1. För att få en person av motsatt kön att bli intresserad krävs det mer än bara snällhet, men snällhet är trots det för det mesta en förutsättning för att få en partner att stanna, så att bli taskig är definitivt fel väg att gå.

Det jag talar om är att man måste kunna flirta och visa intresse, för att få någon på fall, och man måste göra det på rätt sätt, och vid rätt tillfälle vilket inte alltid är det lättaste, men det går med mycket träning.
Något som vi as-killar ofta faller på är att vi glömmer att ställa frågor och lyssna på tjejen, samtidigt som vi flirtar på fel sätt, och/eller vid fel tillfällen alt. att vi tror det skall räcka med att bara vara allmänt trevliga, utan att visa intresse.


2. Precis som oss killar, så vill även de flesta tjejer dela sitt liv med någon som de känner att de får ett stort utbyte av, och eftersom vi ofta är lite speciella av oss, så brukar även de tjejer som matchar oss vara ganska speciella de med. Kanske stöter du på tjejer som du inte hade passat ihop med?

-Hoppas jag varit till någon hjälp, och lycka till! :)
Senast redigerad av ford 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Kristofer » 2007-09-18 17:08:03

Nej, Forden. Du har inte ett enda konkret tips i det du säger. Har du köpt alla sådanadäramansägerklyschor rakt av?

Det handlar om att vår AS gör oss oattraktiva. Ingen kvinna vill väl ha en partner som kan innebära att barnen hon ev. kommer bära på riskerar att få en hjärnskada som går stick i stäv med dagens socialkompetenssamhälle?
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Pan S » 2007-09-18 19:53:29

Kristofer skrev:Det handlar om att vår AS gör oss oattraktiva. Ingen kvinna vill väl ha en partner som kan innebära att barnen hon ev. kommer bära på riskerar att få en hjärnskada som går stick i stäv med dagens socialkompetenssamhälle?

Det är helt i sin ordning att kvinnor inte attraheras av män med ett obefintligt självförtroende. Upphör du med ditt ömkliga buhuande, så kan du kanske göra framsteg, vem vet.
Men just nu är diagnosen din partner. Du får allt ingå skilsmässa först.
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 10:41:56, redigerad totalt 1 gång.
Pan S
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2007-03-07

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-18 19:57:52

Hallå, det är jag som skrev inläggshelvetet. Det är mig ni ska hacka på, inte Kristofer. Han bara hängde på mig, stackaren (jag fyller hans huvud med skit...).
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Thunderchild » 2007-09-18 20:51:13

Pan Stranou skrev:
Kristofer skrev:Det handlar om att vår AS gör oss oattraktiva. Ingen kvinna vill väl ha en partner som kan innebära att barnen hon ev. kommer bära på riskerar att få en hjärnskada som går stick i stäv med dagens socialkompetenssamhälle?

Det är helt i sin ordning att kvinnor inte attraheras av män med ett obefintligt självförtroende. Upphör du med ditt ömkliga buhuande, så kan du kanske göra framsteg, vem vet.
Men just nu är diagnosen din partner. Du får allt ingå skilsmässa först.



Visst är AS ett problem men obefintligt självförtroende är värre som sagt. Ford sa att vi inte är brudmagneter men det får stå för honom..

Jag är en brudmagnet och jag litar på KS utsaga att han är det oxå.. Eddie är definitivt en brudmagnet så jag förstår inte varför den mannen gnäller så ohejdat.

Kristoffer har alla möjligheter att bli en brudmagnet så snart han kommer över sitt dåliga självförtroende..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-18 21:35:10

Thunderchild skrev:Eddie är definitivt en brudmagnet så jag förstår inte varför den mannen gnäller så ohejdat.


Coz talk is cheap.

Ibland mår jag sämre än andra gånger. Just nu får ni uppleva mig i en väldigt dålig period.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav KrigarSjäl » 2007-09-19 7:04:28

Thunderchild skrev:Visst är AS ett problem men obefintligt självförtroende är värre som sagt. Ford sa att vi inte är brudmagneter men det får stå för honom..

Jag är en brudmagnet och jag litar på KS utsaga att han är det oxå.. Eddie är definitivt en brudmagnet så jag förstår inte varför den mannen gnäller så ohejdat.

Kristoffer har alla möjligheter att bli en brudmagnet så snart han kommer över sitt dåliga självförtroende..


Självförtroende måste vara prio ett. Har man bra självförtroende lyser det igenom, andra ser det och bemöter dig därefter.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Milyc » 2007-09-19 12:13:44

Är det någon här som på fullt allvar inbillar sig att det inte finns en enda NT som nu varit singel i 6 år eller mer och att dennes förra partner hittade en ny snabbt efter separationen?
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Milyc » 2007-09-19 22:26:12

Eddie The Man skrev:
Är det här vad forumet är för dig? En supportgrupp? Kanske borde du och dina föräldrar gå med i Förening Austism där de gillar att prata om hur jobbigt det är med AS...


Citat från en förstasida på ett nummer av FA-tidningen Ögonblick:

"Helst av allt skulle jag vilja ha en flickvän. Man vill ju inte vara singel hela livet"

Detta skulle väl omöjligen kunna ha kommit från skaparen av denna tråd?
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-20 0:16:44

Milyc skrev:Detta skulle väl omöjligen kunna ha kommit från skaparen av denna tråd?


Nej.

Jag hatar FA och allt de står för.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Milyc » 2007-09-20 7:46:14

Eddie The Man skrev:Nej.

Jag hatar FA och allt de står för.


Jag med, men din självbild tycks stämma mycket bättre med hur FA framställer aspergare. Några exempel:

Att ha AS betyder att du är sönder och värdelös


Du, åas, sitter där med AS diagnostiserat av läkare och tar du fram ditt journal kan du se att du är märkt som loser.


"Men jag är snällare än alla andra"


Är inte detta FA-tanternas lilla gullunge "med eget funktionshinder" i ett nötskal? Dessa Citat behöver ju bara besvaras av tanterna med:

"Men du behöver ju inte känna att du ska klara av något alls själv för det är vi, de duktiga föräldrarna och den kompetenta personalen, som ska se till att du får den hjälp och det särskilda stöd du behöver på grund av ditt funktionshinder"

Jag hatar FA och allt de står för eftersom jag INTE betraktar mig själv och aspergare generellt som "sönder och värdelösa" men löjligt snälla små offer och vårdobjekt!

Av ovan nämnda citat att dömma så kan du väl inte ha riktigt samma anledning?
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

förhållanden

Inläggav uniqueNr5 » 2007-09-21 0:53:01

Jag har haft flera långvariga förhållanden, men ofta inte trivts i dem. Brukar va den som avslutar det hela. Det är nog grönare på andra sidan gräset. Det är jävligt skönt att inte behöva vara någons pojkvän. Rent allmänt är frihet det bästa. Med risk att tråka ut med en klyscha så brukar det bli så att man ofta har mer flyt när man inte söker eller vill ha någon. Just kanske för att man blir mer cool och självsäker då och antränger sig mindre, vilket väcker nyfikenhet..

Singel=frihet=bäst
Senast redigerad av uniqueNr5 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
uniqueNr5
 
Inlägg: 1133
Anslöt: 2007-07-29

Inläggav Pemer » 2007-09-21 1:24:54

ford skrev:Vissa tjejer vill ha "farliga", "tuffa" killar, men de flesta vill faktiskt bara ha en snäll kille att dela sina liv, och kanske bilda familj med.


Men det är just allt vad snällhet heter som väldigt många även av dem som hävdar att de vill möta en snäll och go kille inte kan förhålla sig till och ta till sig när de har en sådan kille framför sig. Möter de däremot en mycket mindre snäll kille kan de misstolka en massa helt andra sidor som att det är en jättefin och charmerande kille. Men då är det ofta just det hårda och tuffa, och i värsta fall elaka, de uppfattar som charm.

Men just vi med AS har väl ännu jävla svårare att bli sedda, där är det just vårt AS som förvränger all icke-verbal kommunikation, så vi blir helt enkelt avlästa som något helt annat än vi är. Massor av tjejer som skulle vilja möta precis en sådan kille som jag kan ha mött mig, men skulle aldrig ha märkt att jag är den jag är då.

Ändå tycker jag det är självförtroende att jag har jävligt mycket mer än många andra att ge i en relation jag är full av, men det skiner inte igenom och blir avläst som attraktivt, för "de" ser uppenbarligen själva en helt annan bild och tycker sig genast veta bättre - "den där har inget att ha gott självförtroende om, han är värdelös och inget att ha, det ser jag ju..."

Men det är väl just den här gnagande vetskapen som blir en avläsbar offermentalitet ändå, och tar över från självförtroendet jag har över mina kvaliteter som älskare, livskamrat och bäste vän till kvinnan i mitt liv...?

Det är ett fascinerande fenomen att det är som det är, helt klart...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Milyc » 2007-09-21 11:47:04

Där har vi en av Pemers analyser igen. Nog andas dessa en viss offermentalitet men de är betydligt sakligare och intressantare än Eddies första inlägg.

De antyder att det ligger ett visst, kanske en hel del, analytiskt tänkande alltså aspiga kvaliteter bakom dem i motsats till andras inlägg om "totalkörd", "sönder" och "trasig" som dessutom ska tillskrivas alla AS-personer av manligt kön.

Men just vi med AS har väl ännu jävla svårare att bli sedda, där är det just vårt AS som förvränger all icke-verbal kommunikation, så vi blir helt enkelt avlästa som något helt annat än vi är.


Det där tror jag stämmer bra. Problemet på det här området för aspergare handlar nog just om att vi inte kan kommunicera med NT subtila signaler. Vi missförstår och missförstås på grund av det.

Jag tror inte det handlar ett dugg om att vi är för "snälla".

Men det är just allt vad snällhet heter som väldigt många även av dem som hävdar att de vill möta en snäll och go kille inte kan förhålla sig till och ta till sig när de har en sådan kille framför sig. Möter de däremot en mycket mindre snäll kille kan de misstolka en massa helt andra sidor som att det är en jättefin och charmerande kille


Detta handlar kanske om att de egenskaper man vill att ens partner ska ha för att trivas i en relation och vad man av biologiska orsaker attraheras av inte är riktigt samma sak. Så är det för mig. Jag tycker själv att jag påverkas för mycket av utseendet när jag blir intresserad av någon.

Men jag bestämmer lika lite vilka tjejer jag tänder på som man bestämmer huruvida man tänder på tjejer eller killar.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in