Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Alexis » 2009-09-12 10:01:12

Hej!

Jag är kvinna, 40 år, ensamstående, jobbar heltid och lever mest för mina specialintressen. Har AS-diagnos. Jag är "nördig", vilket jag trivs med. På min lediga tid är jag mycket rutinbunden och osocial, trivs även med detta. :)

Söker någon, som också blivit diagnostiserad först i vuxen ålder, för att kunna utbyta erfarenheter av livet - eller bara skriva av sig till ibland.
Är ute efter mejlkontakt i första hand, är nöjd med hur jag har det och inte ute efter fler vänner IRL.

PM:a mig, den som vill!
Senast redigerad av Alexis 2011-05-04 14:15:43, redigerad totalt 1 gång.
Alexis
 
Inlägg: 375
Anslöt: 2009-02-26

hejsan

Inläggav soulddown » 2009-09-12 12:42:30

Hejsan jag är en kille på 20 år som heter Alexander bor i Kristianstad sedan ett halvår tillbaka.
Söker en kille/tjej som skulle vara intresserad utav att prata eller kanske tom och träffa lite mer information på min profil
Senast redigerad av soulddown 2011-05-04 14:15:43, redigerad totalt 1 gång.
soulddown
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2009-09-05
Ort: Nordöstraskåne

kontakt med andra?

Inläggav Thurizas » 2009-09-16 2:32:12

Hejsan! jag är en tvåbening (kvinna) född 1980 som söker efter vänner, gärna i Värmland eller i Gävle trakten. Att jag söker kontakter just på dessa ställen är för att jag bor i Forshaga utanför Karlstad men är född och uppvuxen i Gävle där jag har min familj och hälsar på ibland.

Jag har rätt svårt att knyta kontakter då jag har svårt för att träffas ofta som vanlig vänskap verkar kräva. För min del kan man vara vänner även om man inte träffas varje eller varannan dag. Hur tusan fixar vanligt folk det egentligen? :shock: Jag har även märkt att min ärlighet skrämmer bort vanligt folk.


Jag har rätt många intressen som bland annat innefattar hälsa/mat, hantverk,pyssel,måleri,metalslöjd..öhm ja en massa inom hantverk för att avrunda den delen :wink: övernaturligt, film och musik... när det gäller musik så gillar jag hårdrock men även mycket mer. är nog lättare att skriva vad jag INTE lyssnar på inom musik.. och det är rap (hur det nu stavas) och dansband. Jag älskar att vara i skogen med min hund och det är nog det enda stället där jag inte känner mig så himla ensam... Hundar är alltså även det ett intresse, eller skall jag säga livsstil? jag är med hund i vilket fall.
Jag älskar humor och har rätt rå sådan enligt vissa. Ärlig poängterar jag igen. jag har stor upptäckarlusta.

Det skulle vara så förbannat jävla skönt att få träffa/ha kontakt med folk som man inte måste försöka tolka hela tiden!

I övrigt så väntar jag fortfarande på min Asperger utredning och har väntat sedan i början på det här året :/"

Jag är totalt partykoko men bits inte och är nog rätt snäll av mig.

ha det gott!

Mvh Linda
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 14:15:43, redigerad totalt 1 gång.
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

Inläggav andrsn » 2009-09-16 10:35:16

Hej, är en kille på 20år som bor i norrbotten. Fick veta att jag hade aspergers förra hösten.

Är en snäll, lugn, positiv person som gillar äventyr och utmaningar. Har ett brinnande intresse för träning, speciellt innebandy och fotboll men även slalom, simning, gym, klättring..det mesta är roligt. Har en hund som jag ger mycket tid, är ute i naturen med, tränar och tävlar endel. Sitter endel vid datorn, ser film och lyssnar på musik.

Har problem att komma ut och få kontakt med nytt folk och skaffa vänner..även om jag har folk omkring mig så är det ingen som jag står nära och direkt umgås med, bara nån gång ibland.

Vill gärna få kontakt med kille/tjej med liknande intressen, få prata över msn eller träffas IRL.

MSN; Linkrule@hotmail.com

Ha det!
Senast redigerad av andrsn 2011-05-04 14:15:43, redigerad totalt 1 gång.
andrsn
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2009-09-10

Aspergare i Göteborgsområdet

Inläggav Mariette » 2009-09-25 15:16:20

Jag skulle vilja komma i kontakt med personer som har diagnosen Aspergers och som är daglediga och bor i Göteborgsområdet. Vi skulle kunna träffas och fika, diskutera, promenera etc utan att vi behöver bestämma något flera veckor i förväg.

Låt inte min banning få grepp om er. Jag är en fridfull människa som endast säger vad jag tycker och tänker. På samma sätt respekterar jag andra som tycker och tänker på annat sätt. Ska vi ta en fika, promenad och eventuellt göra sverige bättre? Har en ide om företagande och ni med Aspergers får gärna följa med mig på denna resa.

Mariette


Admin:

Slog ihop två inlägg och flyttade dem hit.
Senast redigerad av Mariette 2011-05-04 14:15:43, redigerad totalt 1 gång.
Mariette
 
Inlägg: 162
Anslöt: 2009-02-03

Inläggav Tallrot » 2009-09-29 23:54:21

Jag är en 27 årig kille ifrån Malmö trakten som önskar kontakt med andra personer med asperger. Mina största intressen är, samla film, läsa böcker, lyssna på musik. Jag samlar på mycket udda film och är något av en filmnörd.
Senast redigerad av Tallrot 2011-05-04 14:15:43, redigerad totalt 1 gång.
Tallrot
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2008-09-07

Inläggav Ulv » 2009-10-03 0:26:29

Hundintresserad och varglik tvåbent hona sökes vid Värmlands nordpol
Senast redigerad av Ulv 2011-05-04 14:15:43, redigerad totalt 1 gång.
Ulv
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2009-10-02
Ort: Värmland

hej

Inläggav bellsand » 2009-10-03 12:59:24

hejsan jag heter björn och har högfungerande autism och letar efter kompisar och eventuellt någon att leva med. funderade på hur jag skulle formulera den meningen utan att de värka desperat men får hoppas att de går. jag bor i skara men vill här ifrån så jag skrev in mig på arbetsförmedlingen och jag ska kolla med dom vid nästa möte om de går att fiksa något job i en stad förhoppningsvis i en större sådan :D skriv gärna om ni vill
Bild
detta e jag med min regn bågs lax som jag fånga för två år sen och den e både ett personbästa och klubbrekord i skara fiske klubb fisken vägde 5,6kg :D

hej jag igen jag letar efter någon eller några. så väll killar som tjejer att umgås med då och då ta en fika eller ätta eller va nu man kan tänkas att hitta på. gärna någon som e lugn som jag och inte vill springa på utestälen och dricka. gärna någon som e lättsam och inte räd för någon med konstig humor :) ne så fallit är de nog inte :oops: . hör av er om ni tjäner er manade :lol: 8)
Senast redigerad av bellsand 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
bellsand
Inaktiv
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2009-09-21

Inläggav johan_uppsala » 2009-10-03 13:30:39

Hej, 27årig kille boende i Uppsala söker nån att snacka lite AS-frågor med. Jag börjar min npf-utredning om ett par veckor och sitter nu mest hemma och är otålig och vill få svar...
Jag kan vara social om så önskas, kanske träffas över en fika, eller bara snacka här eller över msn.
Skriv iallafall gärna, behöver verkligen ventilera mina tankar lite (talesätt, försök ej ta bokstavligt... hur skulle det se ut?:D)
Senast redigerad av johan_uppsala 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
johan_uppsala
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2009-10-02
Ort: Uppsala

Svårt att hitta rätt

Inläggav hormoslyr » 2009-10-14 8:50:43

Vill ha någon att prata med!
Skriv mig vad som helst, och jag besvarar det mesta!
Senast redigerad av hormoslyr 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
hormoslyr
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2009-09-05

Inläggav belzurigoz » 2009-10-14 11:49:46

Jaha, då var det väll tänkt att man skulle skriva något smart eller intressant så folk tror att man är det..

Jag heter Alexander, är 20 år och bor i Borlänge, data och tv spels intresserad, gillar att diskutera filosofiska/halv knäppa grejer.

Har en As diagnos som jag fick i våras, dock haft det på känn i några år innan att det var något "annorlunda" med mig.

Söker trevliga personer, helst tjejer, vet inte varför men jag har svårt att lita på/umgås med andra män.
Min mail adress är alhil88@hotmail.com.
Senast redigerad av belzurigoz 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
belzurigoz
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2009-09-26

skanetjej som vill titta pa kor och grisar?

Inläggav sara » 2009-10-30 20:41:35

Hejsan!
Jag heter Sara och bor i sörmland men har mycket kusiner i Skane.
Jag har funderingar på att göra en bussresa i februari 2010 från Stockholm till Danmark och Tyskland och titta på stora lantbruk med smågris och mjölkproduktion.Och det skulle vara en stor glädje för mig om någon kvinnlig reskompis (garna fran skane, har mycket kusiner dar) skulle vilja följa med på den här resan så att jag skulle ha någon att dela mitt intresse av kor och grisar med.

Jag har e-mail address zbruttan39@hotmail.com

Vänliga hälsningar från sara.

******

weasley:
Flyttar från Intresseavd till Kontakt önskas.
Senast redigerad av sara 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
sara
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2009-10-18
Ort: Tystberga

Inläggav Oimpulsivtimpulsiv » 2009-11-08 18:30:03

Hej!
23 - årig tjej med Asberger och Autism.
Studerar på universitetsnivå.
Har haft otur både med vänner och i kärlek.
Letar därför efter likasinnade personer alltså personer i ungefär samma ålder och funktionshinder för vänskap.
Både tjejer och killar.
kontakta mig på modigtjej @ live.se (OBS TA BORT MELLANSLAGEN I ADRESSEN.)
Senast redigerad av Oimpulsivtimpulsiv 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Oimpulsivtimpulsiv
 
Inlägg: 119
Anslöt: 2009-08-10
Ort: tellus

Inläggav Foxlove » 2009-11-28 13:27:00

På utsidan är jag rätt så vanlig människa. Jobbar på kontor, har en akademisk exam, bor själv, går ut och tränar regelbundet.

För allmänheten skulle jag beskriva mig som en tråkig människa. Jag bryr mig nämligen inte något särskilt om varken foto eller film. Romaner orkar jag inte läsa. Faktaböcker och avhandkingar med logiskt upplägg läser jag däremot gärna om de handlar om något jag är intresserad av. Jag föredrar nyheter och discovery channel inför tv-serier och dessutom tragiskt ointresserad/omedveten om både nutida mode och kändislivet.

Är ingen ensamvarg men har inget behov av att umgås hela tiden. Känner rätt många fast mest från sakliga sammanhang. Har ganska svårt för nära relationer samt osakliga och/eller ointellektuella människor.

Vore intressant att träffa någon som är som jag. Din kön och ålder förhåller jag skamligt likgiltigt till, såsom sin etnisk bakrund och sexuell läggning, och andra kategoriska variabler. Det enda jag kräver är att du heller inte skapar förväntningar baserande på mina kategoriska variebler.
Senast redigerad av Foxlove 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Foxlove
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2009-11-23
Ort: Sollentuna

Inläggav xlnt » 2009-12-04 0:04:38

Jag är en kille på 27 år, bosatt i centrala Sthlm. Har diagnos på Aspergers syndrom med planeringssvårigheter och hänger en del på detta forum till och från. Jobbar just nu på Misa som handledare/coach åt deltagare som har liknande svårigheter som jag (Asperger/ADHD) osv.

Musik är mitt största specialintresse, och därefter lite olika saker såsom grafisk formgivning, psykologi, filosofi, lite historia och teologi.
Gillar också att se på filmer och dokumentärer, dock inte på TV :P

Skulle gärna vilja ha kontakt med flera som har Asperger, och utöka mitt "sociala nätverk" - 'or lack there of'
Så någon som känner sig ha något gemensamt med mig - bara att PM:a :)
Senast redigerad av xlnt 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
xlnt
 
Inlägg: 158
Anslöt: 2009-01-27
Ort: Stockholm

Inläggav prntscr » 2009-12-22 3:04:53

20 år, AS-diagnostiserad, kille och bor i Göteborgsområdet. Är intresserad av psykiatri, datorspel och fotboll, men har intresse för det mesta, och ser mig som rätt allmänbildad. Om det finns någon, kille eller tjej, som också är lite socialt inkompetent och vill öva upp sina social skillz genom lite IRL-träning så kan du höra av dig via pm.

T.ex dra en bowling eller svänga några bägare öl.

Och nej, jag är inte någon rabiat AS-kritiker som vissa av mina inlägg kanske kan antyda. :wink:
Senast redigerad av prntscr 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
prntscr
 
Inlägg: 40
Anslöt: 2009-09-16

Västragötaland/värmland

Inläggav ASmulatt » 2010-01-17 6:08:30

Hej skulle vilja maila med någon från västergötland eller värmland. är en 20 årig osocial kille med ångest som inte går upp och pratar med folk på gatan direkt. utan mailar hellre först =)

Moderator: Flyttad från egen tråd i Träffar till Kontakttråden


Admin

Tog bort e-postadressen och uppmanar andra att ta kontakt via PM först för att sedan utbyta mailadresser
Senast redigerad av ASmulatt 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
ASmulatt
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-01-17

Inläggav Vinayako » 2010-01-22 14:13:21

Hej Allihopa! :)

Jag är en snäll rolig och omtänksam kille på 21 år som har Aspergersyndom och ADHD. Jag vill gärna ha kontakt med fler Aspergare. Gärna tjejer då jag e singel och vill hitta någon snäll tjej att ha ett förhållande med.

Lite mer om mig själv: Jag är 21 år bor i Skåne i Sjöbo kommun så bor ni nära där är det ju kul :) Jag gillar att va ute i skogen men även att bara va hemma vid datorn och ta det lugn. Är för närvarande arbetslös men letar jobb. Bor hos mina föräldrar men letar lägenhet i Sjöbo. Jag vill även ha kontakt med killar men då bara för vänskap

Så är ni intresserade hör av er min e-mail är vinayako@hotmail.com

Kram
Senast redigerad av Vinayako 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Vinayako
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2010-01-22
Ort: Sjöbo

Inläggav sssssm » 2010-01-23 10:40:01

Tja, finns det någon eller några lundastudent(er) här? Jag behöver kompisar.

Jag vill ha kontakt med en av följande:

*Det inre barnet
*Gud
*Swebus

Är du någon av dessa så står en mycket hängiven (om du är gud men icke speciellt om du är Swebus, råkar du av en händelse vara båda så får jag tänka över det hela) universitetsöverliggare som förlorat något viktigt på vägen till din tjänst. Intressen är ultravåld och kvarkar (men bara sådana som man vanligtvis äter, det vill säga upp och ned typen även om en och annan konstig typ kanske också slinker ned).

Svar till: Trostörstande vilsen fysiker. (Går den här formen fortfarande hem hos den unga generationen? kommer det inre barnet att förstå vad jag menar? Eller har internätet och ansiktsboken tagit över allt nuförtiden?)

Moderator: Slog ihop två kontaktannonser. Endast en kontaktannons per person.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
sssssm
 
Inlägg: 2409
Anslöt: 2007-07-05
Ort: Jerusalem

Hej

Inläggav tjejen08 » 2010-01-26 22:51:34

Jag är en tjej på 36 som fick mina diagnoser Asperger och Add när jag var 35.
Arbetar på dagligverksamhet
bor i Stockholms området
mina intressen är tv spel,data spel,datorer,djur,naturen,film

skulle vilja träffa en kille för ett förhållande
Senast redigerad av tjejen08 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
tjejen08
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2009-08-08
Ort: Stockholm

Söker likasinande i stockholmsområdet.

Inläggav mikkorothrissne » 2010-02-06 9:23:16

Mitt namn är Mikko och blev diagnoserad ADHD AS för ett par år sedan,
jag skulle vilja ha kontakt med människor som har liknande diagnoser och funderar på finns det platser förutom detta forum mer där man kan ta en fika eller promenad och samtala byta en del erfarenheter och kanske känna igen sej i hur andra upplever det i livet?

Jag fungerar fast fungerar inte så väljer oftas att vara lite för mej skälv eller vinden och skuggan i dom större sociala samanhangen fungerar bäst en och en över samtal ...

vet inte riktigt mer vad jag ska skriva men finns det någon här som vill skriva och kanske senare framöver ta en fika så hör gärna av er!

Mikko
Senast redigerad av mikkorothrissne 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
mikkorothrissne
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2009-07-13
Ort: Stockholm

Inläggav Seessan » 2010-02-11 10:08:54

Hej!
Jag är en tjej på 23 år som fick min diagnos (Asperger) för några månader sedan. Nu känner jag att jag verkligen vill få prata med andra som har den här diagnosen. Jag pratar gärna med alla, men söker också någon som bor i Stockholmsområdet och kanske är intresserad av att träffas, gå och ta en fika eller bara en promenad. vem du än är får du gärna höra av dig.

Kram!
Senast redigerad av Seessan 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Seessan
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2010-02-11
Ort: Södertälje

Inläggav marvin » 2010-02-13 14:36:44

Jag är en aspergare på 41 år. Fick min diagnos för ungefär 1 år sedan. Jag är en riktig ensam varg som har isolerat mig den sista tiden. Därför söker jag kontakt med andra som har as gärna i västmanland.
Gärna en kvinna. :wink:
Senast redigerad av marvin 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
marvin
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2008-08-01
Ort: Sala

Inläggav Christian_T » 2010-02-14 21:53:45

Hej :) Jag är en kille på 22år med Asperger som gärna vill träffa någon ny kompis här i Göteborg och få bra kontakt med. Har bara en riktig kompis i dagsläget.

Jag gillar japanska, springa samt promenera, fika på stan i flera timmar, lyssna på musik, se på film, spela Nintendo Wii och prata.

Jag är väl rätt barnslig av mig också, uppför mig inte som min ålder. haha :P

Om du vill veta mer om mig så kontakta mig gärna på min msn som är:

christian_tsukino@hotmail.com

Kram Christian
Senast redigerad av Christian_T 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Christian_T
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2009-08-15
Ort: Göteborg

Återgå till Träffar



Logga in