Förhandsgranska signaturen i profilen

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Förhandsgranska signaturen i profilen

Inläggav Ensamflickan » 2009-09-10 14:04:08

Jag undrar om det skulle gå att förhandsgranska t ex signaturer i profilen, innan man publicerar dem öppet på forumet (genom sina tidigare inlägg.) Jag blev ju lite smått chockad när jag upptäckte igår att min signatur hade ändrats i många av mina inlägg, när jag bara ville förhandsgranska hur det skulle se ut. Det enda sätt jag kom på då var att klicka på skicka, och sen testa att skicka pm till mig själv. Det dröjde sen en stund innan jag upptäckte att signaturen även var ändrad i mina inlägg... Ibland kanske man vill testa och se själv först hur det ser ut, innan man publicerar det...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:31:32, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Re: Förhandsgranska i profilen

Inläggav barracuber » 2009-09-10 14:16:21

Ensamflickan skrev:Jag undrar om det skulle gå att förhandsgranska t ex signaturer i profilen, innan man publicerar dem öppet på forumet (genom sina tidigare inlägg.) Jag blev ju lite smått chockad när jag upptäckte igår att min signatur hade ändrats i många av mina inlägg, när jag bara ville förhandsgranska hur det skulle se ut. Det enda sätt jag kom på då var att klicka på skicka, och sen testa att skicka pm till mig själv. Det dröjde sen en stund innan jag upptäckte att signaturen även var ändrad i mina inlägg... Ibland kanske man vill testa och se själv först hur det ser ut, innan man publicerar det...


Det verkar 'by design i phpBB' inte finnas förhandsgranska i profilen överhuvudtaget. Det saknar jag också.

Och att ändringar i signaturen slår igenom retroaktivt är ju inte så bra nej, som flera har sagt. Men det är tydligen också 'by design'.

Ibland kan det ju finnas tillägg som ger den funktionalitet som efterfrågas. Kanske Liebert eller JOR känner till i det här fallet...
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:31:32, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Miche » 2009-09-11 6:52:14

Det borde ju gå att "provköra" signaturen genom att skapa den som inlägg och använda förhandsgranska, när man är nöjd är det bara att kopiera hela texten och klistra in i signaturen...

Även avataren slår igenom retroaktivt... säkerligen också 'by design'...
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 21:31:32, redigerad totalt 1 gång.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav barracuber » 2009-09-11 9:47:04

Miche skrev:Det borde ju gå att "provköra" signaturen genom att skapa den som inlägg och använda förhandsgranska, när man är nöjd är det bara att kopiera hela texten och klistra in i signaturen...

Även avataren slår igenom retroaktivt... säkerligen också 'by design'...


Det var en bra idé. Signaturen är ju bara ett kodsjok så det kan man självklart slänga in i ett testinlägg som man förhandsgranskar. Det enda man inte får med är avdelarstrecket men det är ju inget stort problem.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:31:32, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Kimmelie » 2009-09-11 16:24:08

Miche skrev:Det borde ju gå att "provköra" signaturen genom att skapa den som inlägg och använda förhandsgranska, när man är nöjd är det bara att kopiera hela texten och klistra in i signaturen...


Tack för tipset, att jag inte tänkte på det... Fast raderna blir ju längre i förhandsgranska ett inlägg, än vad de blir i själva inlägget när det är postat. Detsamma blir det ju med signaturen, om man är osäker på om det man skrivit får plats på en rad...
Senast redigerad av Kimmelie 2011-05-04 21:31:32, redigerad totalt 1 gång.
Kimmelie
 
Inlägg: 2022
Anslöt: 2009-09-09

Inläggav barracuber » 2009-09-11 17:33:35

Kimmelie skrev:
Miche skrev:Det borde ju gå att "provköra" signaturen genom att skapa den som inlägg och använda förhandsgranska, när man är nöjd är det bara att kopiera hela texten och klistra in i signaturen...


Tack för tipset, att jag inte tänkte på det... Fast raderna blir ju längre i förhandsgranska ett inlägg, än vad de blir i själva inlägget när det är postat. Detsamma blir det ju med signaturen, om man är osäker på om det man skrivit får plats på en rad...


Mm det kan nog stämma. Dessutom så finns ju gränsen på antal tecken som signaturen får ha och den testen finns bara i profilen.

Edit: iofs märker man ju det ändå när man ska uppdatera profilen.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in