Middagsträff 8 september, Sthlm

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Aura Lux » 2009-09-09 13:35:19

Jag äter som flera andra inte heller kött (om inte ekologiskt eller vilt), är laktosintolerant och dessutom ganska petig vad gäller mat, vilket resulterade i att jag kunde äta ungefär fyra saker på buffén. Men har jag något bättre förslag i samma prisklass där vi kan vara så många? Har jag ork, tid eller lust att ta tag i det själv? Nope. 8) Är väldig tacksam att någon, i detta fall Sam, tar sig tid att ordna med detta så att vi andra bara kan dyka upp och ha trevligt utan någon större ansträngning.

Heliora skrev:Nu kommer väl Sam flyga upp i taket för att man kritiserar "hennes" ställe, liksom hon gjort vid tidigare tillfälle. Hon brukar ju ha lite svårt att acceptera att alla inte gillar Wasas lika mycket som hon.


Tycker detta var en onödig kommentar och förstår inte syftet med den.
Senast redigerad av Aura Lux 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
Aura Lux
 
Inlägg: 217
Anslöt: 2008-08-21

Inläggav MissNervvrak » 2009-09-09 14:13:46

Kahlokatt skrev:Va, jo, det gjorde du väl, regnif? Det var bara synd att man inte fick chansen att bekanta sig med alla, eftersom vi satt vid olika bord. Har en ond aning om att Heliora och jag pratade sår i öronen på Linek, han såg mer och mer lidande ut... :lol:


Instämmer här. Det var verkligen synd att inte alla kunde sitta tillsammans. :( Nyfiken som jag är så hade jag fullt sjå med att ta reda på vilka alla var, men eftersom vi satt vid olika bord så är vissa fortfarande frågetecken. Dig kände jag dock igen, Kahlokatt, och vem som var Heliora var inte svårt att lista ut. :wink: Däremot var det flera vid ert bord som jag inte hann prata med och därmed inte fick chansen att identifiera. :P
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
MissNervvrak
Inaktiv
 
Inlägg: 868
Anslöt: 2009-06-28

Inläggav Heliora » 2009-09-09 15:02:37

Jag är jättenöjd med träffen i stort! Jag hade jättekul och trevliga människor vid bordet som det var lätt att prata med. Så jag är nöjd! Jag brukar ha svårt med akustiken där annars, men igår funkade det rätt bra faktiskt. :D

Så det är bara maten jag är mindre nöjd med.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Heliora » 2009-09-09 15:07:12

Aura Lux skrev:Tycker detta var en onödig kommentar och förstår inte syftet med den.


Jag var rädd att Sam skulle bli arg, för det blev hon förut en gång när jag skrev att jag inte gillar maten där. Detta var anledningen till kommentaren, men den var kanske lite onödigt vass, inser jag i efterhand. Jag ber om ursäkt för detta!
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Ensamflickan » 2009-09-09 15:11:46

Jag hade en trevlig kväll, åt mig proppmätt, men tyvärr var jag tvungen att gå hem tidigt. Skulle upp tidigt idag, och var tvungen att ta sömntabletterna i rimlig tid (en halvtimme senare än vanligt), för att kunna vakna idag. (Utan sömntabletterna sover jag inte alls, och hade garanterat inte kommit upp i tid i morse.) Men de slog till tidigare än jag hade hoppats på, och jag blev tvungen att snabbt dra mig hemåt... Hade gärna stannat längre annars.

Synd att man inte hann bekanta sig med alla, det var många jag inte träffat förut, men jag träffade i alla fall Heliora, Kahlokatt och Linek, och 2 som inte var från Aspergerforum. Och vid vårt bord var det i alla fall trevlig stämning.

Och Heliora var bussig nog att följa med mig till "apburen", när jag blev röksugen och inte ville gå dit själv och skämma ut mig... :wink:
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav Pemer » 2009-09-09 15:38:14

Ensamflickan skrev:Och Heliora var bussig nog att följa med mig till "apburen", när jag blev röksugen och inte ville gå dit själv och skämma ut mig... :wink:


Hehe... ja, jag såg det! Första tanken var, "titta, någon som är jättelik Heliora!!"

Sedan såg jag att det var Heliora, och sedan såg jag dig bakom och förstod sammanhanget.

Undrar förresten om det är jag som är väldigt hyperkänslig eller om fler än jag som satt åt vårt håll kunde känna mycket röklukt ibland när någon just hade gått in i eller ut ur rökrummet? Det borde väl vara en luftsluss mellan med två dörrar man måste passera tycker jag väl faktiskt... :roll:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav nano » 2009-09-09 16:25:41

Jo, korrekt gjort så skulle det onekligen vara en förbättring.
Fast vi kan väl inte kräva FÖR mycket av våra kära rökande medmänniskor.
De måste ju få finnas de med, skulle iofs inte ha något emot att bygga en effektiv luftsluss :)
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Ensamflickan » 2009-09-09 16:47:28

Pemer skrev:
Ensamflickan skrev:Och Heliora var bussig nog att följa med mig till "apburen", när jag blev röksugen och inte ville gå dit själv och skämma ut mig... :wink:


Hehe... ja, jag såg det! Första tanken var, "titta, någon som är jättelik Heliora!!"

Sedan såg jag att det var Heliora, och sedan såg jag dig bakom och förstod sammanhanget.

Undrar förresten om det är jag som är väldigt hyperkänslig eller om fler än jag som satt åt vårt håll kunde känna mycket röklukt ibland när någon just hade gått in i eller ut ur rökrummet? Det borde väl vara en luftsluss mellan med två dörrar man måste passera tycker jag väl faktiskt... :roll:


På ett ställe dit jag brukar gå till rätt ofta har de ett "rökbås", med en effektiv fläkt, och trots att det inte ens är en dörr till "rökbåset", så kommer det inte ut nån röklukt i resten av rummet. Fläkten i "apburen" var urdålig, så det stank verkligen som ett äckligt rökrum där inne...

*förvånad att Heliora stod ut att vara kvar där tills jag rökt färdigt...*
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav fingal12 » 2009-09-09 18:09:16

Då dom flesta redan har skrivit det jag hade tänkt plita ner som svar får jag bara säga som
dom andra, Det var jättetrevligt att träffa er alla även om, man som flera redan tagit upp, man inte pratade med alla som var där. Håller med att borden kunnat stå lite närmare varandra så det inte blev så långt mellan alla borden. Avslutar min lilla litania med att jag kommer säkert dyka upp på fler träffar.
Senast redigerad av fingal12 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
fingal12
Inaktiv
 
Inlägg: 145
Anslöt: 2008-10-04
Ort: Hufvudstaden

Inläggav regnif » 2009-09-09 18:16:50

Jag har också lite besvär utav Vasa's på nåt sätt. Det är andra gången jag är där, och andra gången jag får pip i öronen efteråt utan att nån spelar hög musik (plus att jag varken hör mig själv eller orkar säga nåt till slut eller orkar någonting), så...jag är också lite sådär med ställesvalet, annars inget fel på maten eller så, helt ok. Akustiken är bara lite si och så med. Det är faktiskt en anledning som gör att jag nog tyvärr inte kommer att komma på nån mer sådan träff. Sorry. Blir otroligt trött plus får lite problem med öronen. Om det inte är ok att ha öronproppar då? Fast jag vill inte använda sånt regelbundet. Och med kåpor ser man "lustig" ut?

Sedan var det ju synd med bordsuppdelningen också, ifall man inte får byta och gå runt lite liksom. Lite nödvändigt att det kommer 30 personer till samma ställe, och bara av den anledningen så får man nöja sig med att bara prata med dem man hamnar med ungefär...*öhömm, det där lät ju..?*...som ju är ungefär halva av de som kommer.

Lite klagomål såhär för att förstöra't nu, heh. ^^

Nja, Kahlokatt..? Jag satt ju kvar där lite utanför ett tag sedan, hann knappt säga mer än: Nu måste jag ut för ljudnivån börjar bli jobbig, så jag fick gå ut lite stressat. Ingen kram eller någonting liksom...

Kahlokatt skrev:Va, jo, det gjorde du väl, regnif? Det var bara synd att man inte fick chansen att bekanta sig med alla, eftersom vi satt vid olika bord. Har en ond aning om att Heliora och jag pratade sår i öronen på Linek, han såg mer och mer lidande ut... :lol:


Det var alltså personen som satt kvar där när det inte var så många kvar mot slutet? Har också litegrann frågetecken om vissa.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav regnif » 2009-09-09 18:28:59

nano skrev:Jag trodde orsaken att det blir vasas för det mesta är att det inte är tämligen ok priser och att det inte är så fantastiskt mycket ljud och man kan prata där utan att bli överröstad av sorl och musik.

Ibland har det iofs varit mer ljud än annars, bäst ljud brukar blir det iofs frammåt 22 tiden när det inte är så mycket gäster kvar.


Hömm, jag tycker det blir bara värre och värre med ljudnivån därinne ju längre/senare man är därinne? Jag vet inte riktigt vilken tid det är jag tänker på, men jag tror vi gick efter den tiden nån gång. Ingen skillnad...mot lägre ljudnivå iallafall. Sorry, men jag blir väldigt trött och blir inte mkt till umgänge mot slutet osv..som sagt, det är bara ljudnivån som gör att jag inte vill komma ofta. Jag sitter bara sista timmen/timmarna och väntar på att komma ut, så jag borde gå då, men det känns onödigt att gå hem lite för tidigt också..
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Heliora » 2009-09-09 19:48:33

Kimmelie skrev:Och Heliora var bussig nog att följa med mig till "apburen", när jag blev röksugen och inte ville gå dit själv och skämma ut mig... :wink:


Det var bara trevligt att få följa med in dit. Jag har alltid velat gå in där för att någon gång få uppleva det mysiga rummet, men aldrig fått något tillfälle. Och bara gå in ensam utan att röka blir lite pinsamt. Så det var bara trevligt! :D

Vilket fint namn du tagit till dig förresten! Var kommer det ifrån? (om du vill berätta)
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Ensamflickan » 2009-09-09 20:08:50

Heliora skrev:
Kimmelie skrev:Och Heliora var bussig nog att följa med mig till "apburen", när jag blev röksugen och inte ville gå dit själv och skämma ut mig... :wink:


Det var bara trevligt att få följa med in dit. Jag har alltid velat gå in där för att någon gång få uppleva det mysiga rummet, men aldrig fått något tillfälle. Och bara gå in ensam utan att röka blir lite pinsamt. Så det var bara trevligt! :D

Vilket fint namn du tagit till dig förresten! Var kommer det ifrån? (om du vill berätta)


Jag ville ha ett namn som inte var ett namn som "finns". Det är helt enkelt en sammanslagning av Kim och Emmelie. Kim valde jag för att det är könsneutralt, och jag ofta känner mig som varken man eller kvinna. Jag har även kollat upp på en sida som visar alla namn som används i Sverige, och det finns ingen som heter Kimmelie. :D
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav miserykidd » 2009-09-09 20:12:03

Ensamflickan skrev:Jag ville ha ett namn som inte var ett namn som "finns". Det är helt enkelt en sammanslagning av Kim och Emmelie. Kim valde jag för att det är könsneutralt, och jag ofta känner mig som varken man eller kvinna. Jag har även kollat upp på en sida som visar alla namn som används i Sverige, och det finns ingen som heter Kimmelie. :D


Jag har faktiskt en bekant (kompis lillasyster) som heter Kimelina :)
Senast redigerad av miserykidd 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
miserykidd
 
Inlägg: 253
Anslöt: 2009-06-30
Ort: Hägersten

Inläggav Kahlokatt » 2009-09-09 20:17:08

Jag har inga problem med bullrig ljudnivå, däremot började de spela någon sorts hjärndöd unt-untz vid ca. halv elva och det gillade jag inte.

Håller med om att Kimmelie låter gulligt! Ensamflickan lät så sorgligt. :(
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav Ensamflickan » 2009-09-09 20:19:05

miserykidd skrev:
Kimmelie skrev:Jag ville ha ett namn som inte var ett namn som "finns". Det är helt enkelt en sammanslagning av Kim och Emmelie. Kim valde jag för att det är könsneutralt, och jag ofta känner mig som varken man eller kvinna. Jag har även kollat upp på en sida som visar alla namn som används i Sverige, och det finns ingen som heter Kimmelie. :D


Jag har faktiskt en bekant (kompis lillasyster) som heter Kimelina :)


Konstigt, det kom inte upp när jag sökte på det på http://www.svenskanamn.se/ :?
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:17:47, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav miserykidd » 2009-09-09 20:47:45

Ensamflickan skrev:
miserykidd skrev:
Kimmelie skrev:Jag ville ha ett namn som inte var ett namn som "finns". Det är helt enkelt en sammanslagning av Kim och Emmelie. Kim valde jag för att det är könsneutralt, och jag ofta känner mig som varken man eller kvinna. Jag har även kollat upp på en sida som visar alla namn som används i Sverige, och det finns ingen som heter Kimmelie. :D


Jag har faktiskt en bekant (kompis lillasyster) som heter Kimelina :)


Konstigt, det kom inte upp när jag sökte på det på http://www.svenskanamn.se/ :?


Hon är, så vitt jag vet, den enda i Sverige som heter det.
Senast redigerad av miserykidd 2011-05-04 21:17:53, redigerad totalt 1 gång.
miserykidd
 
Inlägg: 253
Anslöt: 2009-06-30
Ort: Hägersten

Inläggav Mats » 2009-09-09 21:00:51

Ursäkta OT :oops:

Ensamflickan skrev:Jag har även kollat upp på en sida som visar alla namn som används i Sverige, och det finns ingen som heter Kimmelie. :D

Men det verkar finnas en som heter Kimelie.

http://www.svenskanamn.se/visa/Kimelie+
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 21:17:53, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5573
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav HGJ » 2009-09-09 21:22:07

Mats skrev:Ursäkta OT :oops:

Ensamflickan skrev:Jag har även kollat upp på en sida som visar alla namn som används i Sverige, och det finns ingen som heter Kimmelie. :D

Men det verkar finnas en som heter Kimelie.

http://www.svenskanamn.se/visa/Kimelie+

Kimely finns också.
Senast redigerad av HGJ 2011-05-04 21:17:53, redigerad totalt 1 gång.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5314
Anslöt: 2007-06-02

Inläggav Kahlokatt » 2009-09-09 21:40:26

På hindi har du Kamala, som betyder "lotus" och "ljusröd".
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:17:53, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav mondo beyondo » 2009-09-09 22:32:53

Oh Noo, Kamala funkar inte, betyder HEMSK på finska.
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 21:17:53, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Inläggav Kahlokatt » 2009-09-09 22:49:31

Hoppas det inte bor så många Kamalor i Finland, då. :lol:
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:17:53, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav regnif » 2009-09-10 13:11:39

Jag vet inte själv hur mkt jag klarar, men det där blir mer olidligt mot vad kvällen går, tycker jag. Är som att sitta vid en högtalare (fast flera olika i hela rummet) som nån långsamt skruvar upp ljudet på och man sitter och försöker sitta oskruvat där och samtala som vanligt. För mig är den där ljudnivån olidlig mot slutet. Ju tröttare man blir, desto högre volym blir det..och prata högre klarar jag inte eftersom bara det tröttar ut mig rätt fort. Jag hör liksom höga ljudnivån bättre än vad jag orkar höra folk som pratar så det känns inte nödvändigt att sitta kvar därinne, men det känns ju synd att bara därför gå iväg.

Försökte sitta vid ett lugnare ställe sen tänkte jag, alltså det andra bordet, men det var fortfarande jobbigt där. Var väl en annan sorts högtalare där då kanske.
Men om ingen misstycker kan jag sitta med fingrarna för öronen eller något. För jag har fortfarande pip i öronen. Jag vill ta det lugnt med sådant som orsakar pip sådär. Har haft lite sådant innan. Och det här känns lite synd med, eftersom det annars funkat bra där. För mig är alltså ljudnivån därinne mot slutet rätt olidligt och det enda jag vill är att gå ut, trots att det annars är trevligt och bra. För mig kanske säckpipeeffekten eller nåt.

Hehe. Oj, jag har tänkt på det där ordet på senaste faktiskt. Tja, vill man kalla sig för hemsk så får man hemskt gärna göra det 8)
Jag har svårt att associera det ordet med vad det betyder på hindi, fast jag försöker. För mig är det mest "hemsk". 8)
Har ju sett att folk kan tom. heta det.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:17:53, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Ensamflickan » 2009-09-10 13:29:24

HGJ skrev:
Mats skrev:Ursäkta OT :oops:

Ensamflickan skrev:Jag har även kollat upp på en sida som visar alla namn som används i Sverige, och det finns ingen som heter Kimmelie. :D

Men det verkar finnas en som heter Kimelie.

http://www.svenskanamn.se/visa/Kimelie+

Kimely finns också.


Fast jag stavar med 2 m... :wink:
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:17:53, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Återgå till Träffar



Logga in