Left is Right kastar in handduken

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav barracuber » 2009-08-27 18:27:11

<a href="http://trollhare.wordpress.com">Trollhare</a> bloggar om Left is Right: <a href="http://trollhare.wordpress.com/2009/08/26/hoger-ar-vanster-och-gratisarbete-ar-gott/">Höger är vänster och gratisarbete är gott</a>

Som jag skrev i syskontråden (den om städlönerna):

Alla ni andra här som bloggar (och alla andra bloggare ni känner):

Sätt igång och blogga om Left is Right!.

Alternativt skriv artiklar och insändare. Men bloggarna har en stor inverkan idag.

Ju fler som basunerar desto bättre och desto snabbare får vi ut det på riksnivå. Iofs borde det rimligen snart hamna där ändå.

Men det kanske har ännu högre effekt om det är vi själva som driver fram det.

Eller vad tycker ni?
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-02 14:12:43

Jag som jobbade vid LiR i Kristinehamn är mest arg för Tony Michaelsen's ständiga lögner om företagets situation, fram till sista dagen ljögs det rakt upp i ansiktet om fortsatta anställningar o nyemissioner o jobb "som var pågång" o alla sk. strategier, och tyvärr godtrogen som jag är köpte jag det varje gång o slet som ett djur för att jag trodde att min insats skulle göra någon som helst skillnad.

Jag jobbade som en vanlig fulltidsanställd konsult (men utan kravet att även agera säljare) även under stora delar av "provanställningen" och man fick gå så långt som att vägra arbeta (otroligt slitsamt jobb med fruktansvärda deadlines o helt galet lågt pris ut mot kund) för att få en anställning övh.taget. Och det var väl tur det annars hade man väl inte fått något alls för arbetet. Jag kände mig i vilket fall utnyttjad med min egen syn på saken. Men det är svårt att klaga när man äntligen hade ett jobb och en inkomst man iaf inte behövde skämmas för. Många har det ju sämre.

I vilket fall fullgott utförda arbetsupgifter med 100% närvaro belönades med 6 månaders minimumlön maximalt bidragsfinaniserad (förövrigt var LiR väldigt engagerade i att framställa oss i så dålig dager som möjligt för att klämma ut så mycket som 70-80% av lönen i statligt stöd) sedan avsked. Hur man kan gå i konkurs trots detta är ju fantastiskt. Så LiR fick nära 100% arbetseffektivitet för 20% av den normala kostnaden för det var inte frågan om att arbeta 20-30% o sedan utvecklas resten av tiden (en två dagars kurs undantagen)

Det finns hur mycket som helst att säga, men om man ska summera det hela så är besvikelse ordet jag smakar på just nu. LiR kunde ha blivit så mycket mer finanskris eller ej med lite bättre folk i toppen som nyttjat och inte utnyttjat vår vilja att arbeta o göra rätt för oss!

Jag borde ha gjort mer inspelningar av samtal under LiR's slutskede, jag önskar att jag hade dokumenterat företaget mer grundligt såhär i efterhand. det hade kunnat vara "roligt" att ha.
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav Kvasir » 2009-09-02 14:39:06

kattpojke2 skrev:Jag som jobbade vid LiR i Kristinehamn är mest arg för Tony Michaelsen's ständiga lögner om företagets situation, fram till sista dagen ljögs det rakt upp i ansiktet om fortsatta anställningar o nyemissioner o jobb "som var pågång" o alla sk. strategier, och tyvärr godtrogen som jag är köpte jag det varje gång o slet som ett djur för att jag trodde att min insats skulle göra någon som helst skillnad.


Det är nog inget specifikt för just LiR, dock. Inget företag vill erkänna att det håller på att gå åt helvete. Ofta pågår i sådana lägen förhandlingar om olika försök att lösa problemen, och skulle det bli känt hur illa det ligger till så skulle dessa förhandlingar stranda och det skulle finnas ännu mindre möjlighet att rädda företaget.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-02 15:01:38

Kvasir, jo det har jag fått lära mig den hårda vägen nu. Jag kanske uttryckte mig fel, jag försöker bara hitta något konkret att vara arg på. Men det är inte lätt har jag märkt. Men en mer manipulativ människa än Tony Michaelsen verkar svår att finna, av honom var man överkörd från första sekunden han öppnade sin mun.
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 2 gånger.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav Kvasir » 2009-09-02 15:06:27

Problemet är förstås att företagsledningens beteende är ungefär likadant vare sig de faktiskt jobbar häcken av sig för att rädda företaget eller de har länsat företaget på pengar och tänker sticka till Rio. Men i det förstnämnda fallet så kan det ligga även i de anställdas intresse att inte veta hur illa det ligger till, just för att det inte ska börja gå rykten som gör det svårare att rädda företaget.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-02 15:51:28

Här är en lista på arbeten vi utförde i Kristinehamn under tiden jag var där om någon tycker det är av vikt.

Scanna pärmar med intruktionsmanuelar och dokumentation till pdf filer.
Överföra frågeformulär från till digitalt format.
Stavningkontroller och liknande granskning.
Organisera och sortera databaser.

Arbetsbeskrivningarna var ALLTID värdelösa.

Arbetet offerterades oftast till underpris mot kund då sälj inte hade en jävla susning om arbetets omfattning och att konsulterna var för jobbigt, att göra egna analyser och leverera till coach, sälj eller chef var lönlöst dom hade redan en "strategi" jag tror inte ens dom tittate på det så jag har fått kommentarer som "det här är jättebra" om saker jag inkluderat som bilaga i andra analyser månader senare som av lir upfattades som NYTT material.

Allt ledningen någonsin talade om var att profitera på "andra företags vilja att visa en god sida utåt" att faktiskt sälja kompetens var alltid i andra hand.

Att konsulter mer eller mindre bröt ihop med jämna mellanrum pga det ständiga kaoset togs aldrig på allvar, långa praktiker där man fick försöka klara sig på mycket små medel, jag som fick ett beslut från socialförvaltningen i Karlstad två månader efter påbörjad praktik fick ringa till socialen gråtandes för att ens få pengar för buss för att övh.taget ta sig till jobbet alls.
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 2 gånger.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav Kvasir » 2009-09-02 15:57:03

Det låter som ett paradexempel på aspergerovänlig arbetsplats. Var det inte tvärtom det var tänkt att vara? ;)
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-02 16:02:08

Kvasir, Det var väl det

Jag gjorde en del trevliga bekantskaper på LiR vilket höll mig kvar (och säkert andra också) Och hoppades på bot o bättring "snart blir det bättre detta är bara en övergångsperiod, snart är lidandet över, snart kanske jag får en arbetsuppgift som inte vill få mig i tårar av bara tanken?"
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav Inger » 2009-09-02 16:58:01

Hej och välkommen, kattpojke2. Tackar för insiderbeskrivningen, det var mycket intressant att få ta del av. Och ledsamt, man ville ju gärna tro att det var bättre än så.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Zombie » 2009-09-02 17:00:55

Instämmer med Kvasir och Inger.

Att det var underkvalificerat och kaotiskt! I alla fall för en del! :shock:

Och vad som skrämmer mig kanske mest av allt är att så många tålde det, eller väl måste ha varit in och vänt, utan att någonsin såpass mycket kom ut i offentligheten att bubblan sprack.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-02 17:41:05

och till råga på allt fick man av facket Unionen (som jag varit medlem sen in första arbetsminuten) dryga 3000kr i månaden, tack så hjärtligt räcker nästan till hyran, mer arbete för mig när man ska ansöka om socialbidraget... Många fick sparken precis innan man hade rätt till full akassa, inte ens det kunde vi bli unnade! Sen att alla konsulter som var kvar sista 2 månaderna 2st ink mig fick sparken när LiR nekades ersättning för en ny period av stödanställningar dom se det inte RAKT UT men det verkar ju inte bättre.

Dom stackars satar som är i Alfa kassan har inte fått svar på ansökan än tror jag. Jag med fler sitter i nya bostäder i Kristinehamn o undrar vad fan man ska ta sig till nu?, Miltals från familj och gamla vänner. SÅ jag kan utan att skämmas säga att jag gorde verkligen ALLT för LiR's skull o för att allt skulle lyckas, i slutändan blev det ett väldigt högt pris att betala för 12700kronor i 6 månader och lika många med "praktik" på ingen ersättning/socialbidrag

Jag kan bara tala om Huvudkontoret (Kristinehamn) kommunikationen mellan kontoren var väl undermålig som bäst.

Detta är nog verkligheten för många efter LiR's fall, jag själv har väl så sakteliga lyckats dra mig tillbaka i medvetande, men det har varit tungt mycket tungt.

Att många vantrivdes märkes tydligt, för folk slutade med drygt en person i månaden oftast under första månadens provanställning, folk som jobbat heltid vägrades att gå ner även om dom generarade vinst åt LiR endast om man sa upp sig blev man erbjuden alternativa lösningar då personen i fråga redan var söderkörd och inte orkade mer var det verkligen sent påtänkt.
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-02 18:29:59

Zombie skrev:
Och vad som skrämmer mig kanske mest av allt är att så många tålde det.


För många av oss var detta vår första kontakt med en "riktig" arbetsplats, o det sparades inte på skitsnacket för varje brist var var tillfälligt/misstag/skall rättas till snarast, o att tala öppet om det skulle skada arbetsplatsens rykte, jag personligen har blivit informerad om det olämpliga att prata om arbetsplatsen på forum o dyl. De måste tro att vi inte hade någon lojalitet till företaget.. Så som arbetade i förtid för att täppa till så mycket av eventuella brister/läckor som möjligt, o vi anställda vågade inte opponera oss för mycket, då inte många av oss viste våra rättigheter/eller orkade ta strid om dem i någon större omfattning då LiR var vårt allt skule vi få sparken var det ju kört! många hade som sagt trott på LiR o satsat allt, som det förvisso blev ÄNDÅ, men det kunde vi inte veta. Men när nu allt är över skall det insta sparas på kritiken.

Man kan säga mycket negativt om LiR men att dölja brister utåt var dom bra på in i det sista, tänk om dom kunde använt all den energin till att hitta kunder med istället.

Jag tror aldrig att NT personalen på företagen insåg vilka uppoffringar var och en av vi konsulter gjorde för företagets skull. Eller så vet dom det o skrattar gott åt oss nu.

Jag stavar fel ibland speciellt när jag är upprörd, o mina meningar kan bli lite tokiga ibland o editeringsgränsen är bara 15 minuter så ni får ursäkta.

LiR - Där lidande blir rutin

Tack Left is Right, företaget där Cheferna hade vräkiga ergonimiska stolar medans vi slavar fick nöja oss med mindre att alla skulle ha samma stolar eller konsulterna finare när vi sitter 8-9 timmar i dagen i våra tror jag inte ens var reflekterat över eller vilket signal det ger.
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav Inger » 2009-09-02 19:52:29

Mina sympatier, kattpojke2.

Det där med stolarna är samma överallt. En aspie i USA berättade att när hans kontor fick nya stolar så levererades alla med armstöd. Men för att inte avdelningscheferna skulle känna sig kränkta av att ha samma stolar som alla andra så skruvade man loss armstöden på de stolar som skulle till den vanliga kontorspersonalen... :roll:
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Zombie » 2009-09-02 20:09:46

Mina sympatier har du också. Och de andra drabbade. Det låter bara värre och värre det här.

Om vi åtminstone hade såpass anständiga lagar att högavlönade glidare och företagshajar blev personligen ansvariga för kompensation och skadestånd åt utnyttjade anställda oavsett hur bolaget var uppbyggt... :-)096
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-02 22:08:35

Känns som man skulle kunna skriva en hel novell bara om bristerna o missförhållandena på Lir så fort jag tryckt på Skicka knappen här på forumet kommer jag på ännu fler kategorier som tål att nämnas,

Arbetsmiljö,
Förmåner eller bristen därav,
IT-policy,
Sekretess(intern och extern),
Inkompetenta chefer i detalj,
Konsulters hopplösa försök att skaffa ofiltrerad information,
Konsulter som helt eller delvis avskärmades från kund även om konsult önskade kontakt.
Kundens respons förmedlades sällan tillbaka



Det tar aldrig slut.


Om dessa tombollar med social kompetens med en krydda Empatilöshet kan driva ett företag såhär länge. Vem vet kanske ett par fulla bollar utan social kompetens kan göra det också med ärlighet o rakrygghet utan lögner floskler o skitsnack. Med samma startkapital kan jag omöjligen tro att det kunnat sluta värre än såhär iaf. Alla dom pengarna Lir brände skulle räcka för en mindre arme med lika lågt avlönade i flera år! utan giriga chefer med hjälp av statligt stöd för att faktiskt försöka skapa ett värde istället för misär. Men jag drömmer ju såklart det kommer aldrig hända!

Jag minns med smärta all energi jag la ner på att producera material som förklarade de mest ingående tekniska delarna i produktionsprocessen o alla tänkbara söljcenarion som med en smörre modifikation kunde säljas med tindsanalyser risker o hela köret grafiskt trots att jag vekligen inte behövde göra det, men att fixa så min 60 dagars provversion av Powerpoint fortsatte fungera det gick INTE för sig! så jag inte längre kunde producera mina "mindmaps"(flödeschema,tanketräd,you name it) längre. Inget togs på allvar inte heller kunde någon tänka sig att faktiskt erkänna för kundern att "oj vi har gjort en missbedömning" På slutet beviljades jag inte 29KRONOR för ett konto på ovärdeliga tyda.se för det "fanns inga pengar" för ett jobb som fakturerades kund med gud vet hur mycket i timmen! Detta fick JAG stå för själv!
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 2 gånger.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav Aspkvinna » 2009-09-02 22:29:55

kattpojke2, skulle du kunna tänka dig att bli intervjuad av TV om detta?
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav Inger » 2009-09-02 22:30:57

Eller skriv en bok och bli rik? ;) Kanske flera f d konsulter ville bidra till den?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-02 22:40:25

Aspkvinna skrev:kattpojke2, skulle du kunna tänka dig att bli intervjuad av TV om detta?
Om jag skall vara ärlig, jag har ingen aning.


Inger skrev:Eller skriv en bok och bli rik? Kanske flera f d konsulter ville bidra till den?
Skulle jag skriva en bok (vilket jag inte tror) bjuder jag på den gratis.

--
Det jag skrivit är såklart bara mina egen uppfattning, men en arbetarkompis på LiR har intygat att det jag skrivit i mångt och mycket reflekterar den bild andra såhär i efterhand bör ha/bilda sig av LiR o inte dyngan som flödat ur Olle o Tony breda munnar. Eller varför lir första året bara var en förvaringsplats utan skarpa jobb? (innan jag blev anställd) då högkonjukturen blommade och LiR inte verkade lida av några PR eller goodwill relaterade problem iaf, men Olle trivdes nog för bra i rampljuset och att glänsa med hela sin uppenbarelse över allt o alla.
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav Aspkvinna » 2009-09-02 23:08:41

kattpojke2 skrev:
Aspkvinna skrev:kattpojke2, skulle du kunna tänka dig att bli intervjuad av TV om detta?
Om jag skall vara ärlig, jag har ingen aning.


Ok, men tänk på saken. Det finns säkert ett intresse att vilja följa upp hur det gick med LiR då dom varit så mycket i media.
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-02 23:10:16

Om någon NT som jobbade på LiR Läser detta Mitt Namn är ***borttaget personnamn*** och jag skulle inte tacka nej till en offentlig ursäkt till mig och mina forna medarbetare för det lidande vi har fått behöva utstå. O en hälsning till ***borttaget personnamn*** tack för ditt urusla standariserade blev som skulle kallas för mitt rekomendationsbrev för att använda ev framtida jobbsökande, kan meddela att min handläggare på Arbetförmedlingen blev vansinning hur ogenomtänkt sista tycket var! tack som fan för allt.

Aspkvinna, det skall jag göra - min epost är ***borttagen mailadress*** om någon vill veta något eller vidarebefordra information till andra forna anställda så skall jag göra mitt yttersta för att hjälpa. Har även viss i form papper o mail dokumenterade, som jag kan gräva fram (om jag fortfarande har detta kvar, är inte hemma för tillfället) Jag gjorde nämligen en digitalisering av alla papper på mitt kontor en gång i månaden där finns nog en del roligt.
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav john-crichton » 2009-09-03 1:08:29

Vet att det finns en hel del "roliga" mail sparade från Ronneby-kontoret.

Har inte haft någon direkt kontakt med någon konsult som arbetade i Kristinehamn så jag har svårt att avgöra hur det funkade där. Men på beskrivningen ovan så låter det som om konsulterna i Kristinehamn fick ungefär samma information och behandling som konsulterna i Ronneby fick.

Alla beskrivningar jag har hört från Ronneby-kontoret angående hur kontakterna med huvudkontoret var tyder på att alla personer i ledande positioner är tämligen inkompetenta. (Har även läst ett av de sk rekommendationsbrev som konsulterna i Ronneby fick nu vid konkursen. Den där Malin Tidqvist-Ardström verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan.)
Senast redigerad av john-crichton 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 2 gånger.
john-crichton
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2009-08-21

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-03 1:17:12

Även våra anställningsavtal är stor humor med klausuler jag inte tror har laga kraft. Som att all kompetens skapad genom lir inte fick ställas andra arbetgivare till förfogande osv. Som om någon kompetens skapades inom lir, den donerades TILL lir sekunden en konsult kom o försvann sekunden dom lämnade företaget.

För stimulerande o kompetenshöjande arbetsuppgifter var det sparsmakat med, men hjärndöda uppdrag o ännu mer hjärndödande "övningsuppdrag" fanns det gott om, För ingen hade ens bemödat sig med att göra ÖVNINGARNA kompetenhöjande, stimulerande ELLER roliga! man skydde dom som pesten.

Jag hade varit oändligt mindre bitter om lite energi hade lagts på konsulternas "självstudier" var väl mottot om man lyckade få ens en bok beviljad i inköp.. o ALL tid utöver skarpa arbeten skulle läggas på "kompetenshöjande verksamhet" men i vad och varför lyckades jag inte riktigt få klarhet i eller om man inte emellanåt kunde får någon dags välförtjänt slappande efter två månaders hårt slit trots 80% bidragsgrundande lön var det aldrig tal på, jobbade man dubbelt så fick fick man dubbelt så mycket att göra inget snack om hänsyn till att den anställda kanske jobbat extra fort i hopp om att få en liten ynka paus eller kanske inte riktigt vågade ställa sådana krav eller inte visste sitt eget bästa. Eller kanske man behöver liten motivationshöjande belöning typ en gratis lunch eller något inget extravagant utöver lönen som tack för prestationen innan nästa jobb lassades på, ska man behöva tala om det för coacher som skulle jobba för vår skull?

Kanske försökte dom sitt bästa o vår kommunikation inte fungerade inte det kan jag inte svara på, men för mig är detta basala grejer att känna sig delaktig det behövs så lite!

Jag o andra lobbade för system som skulle få konsulten att känna det där "lilla extra" att känna sig viktig o andvändbar, många törstar inlusive mig att bli uppskattad som främsta/viktig drivkraft i livet, det hade kunnat tillvaratas på ett så underbart sätt, men det gjordes aldrig. Tillslut ledsnade man o smög in sina egna belöningar med en eller några dagars vila efter en färdigställd uppgift om deadlinen var klarad med veckors marginaler.
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 2 gånger.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav john-crichton » 2009-09-03 1:27:51

kattpojke2 skrev:Även våra anställningsavtal är stor humor med klausuler jag inte tror har laga kraft. Som att all kompetens skapad genom lir inte fick ställas andra arbetgivare till förfogande osv. Som om någon kompetens skapades inom lir, den donerades TILL lir sekunden en konsult kom o försvann sekunden dom lämnade företaget.


Jag tror det är den kompetensen som de anser var värd cirka 3,5 miljoner

"Till exempel ”immateriella anläggningstillgångar” som värderas till över 3,5 miljoner. Immateriella tillgångar kan till exempel vara ett varumärke. I Left is Rights fall är det utgifter för forsknings- och utvecklingsarbeten som tagits upp som immateriella tillgångar." (Enligt Sydöstrans artikel)

Kan också meddela att vissa konsulter i Ronneby inte har haft några problem att ställa sina kunskaper (dock ej skapade inom LiR) till andra företags förfogande även under sin tid på LiR. (LiR hann nämligen aldrig få någon konsult i Ronneby att skriva under ett riktigt anställningsavtal.)

kattpojke2 skrev:För stimulerande o kompetenshöjande arbetsuppgifter var det sparsmakat med, men hjärndöda uppdrag o ännu mer hjändöda "övningsuppdrag" fanns det gott om, För ingen hade ens bemödat sig met att göra ÖVNINGARNA kompetenhöjande eller roliga! man skydde dom som pesten.


Jag har sett några av de sk "skenuppdragen" och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Senast redigerad av john-crichton 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
john-crichton
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2009-08-21

Inläggav kattpojke2 » 2009-09-03 1:52:08

Om det låter som jag försöker framställa mig som supermänniska eller att jag vet och kan allt stämmer det verkligen inte, men det jag blev tilldelad utförde jag utan större anmärkningar o den alltid i tid. (om det var mänskligt möjligt) Så det är det enda jag kan jämföra med.
Senast redigerad av kattpojke2 2011-05-04 20:58:58, redigerad totalt 1 gång.
kattpojke2
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2009-04-11

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in