Aspie deluxeträff i sommar?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Aspieträff i sommar?

Träff i storstad.
7
44%
Träff i småstad
5
31%
Färja till Åland/Finland/Baltikum.
1
6%
Något annat, skriv vad i tråden.
2
13%
Har inte möjlighet eller intresse av nåt sånt här.
1
6%
 
Antal röster : 16

Inläggav Ohana » 2007-06-08 14:59:22

Hörrninini. Kan ni inte besluta er för vad det blir för träff? Och denna träff, skulle den möjligtvis kunna förläggas i typ slutet av augusti? Eller kanske ännu en, om ni nu promt ska kroga eller kajaka tidigare under sommaren? :-)193
Senast redigerad av Ohana 2011-05-04 10:36:54, redigerad totalt 1 gång.
Ohana
 
Inlägg: 291
Anslöt: 2007-03-23

Inläggav Pemer » 2007-06-08 16:32:17

Jomenvisst, en stockholmsträff i slutet av augusti kan vi väl ordna!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:36:54, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Moggy » 2007-06-09 9:39:54

Mats skrev:
När det gäller Moggys träff (som väl är den här trådens egentliga ämne?) är det så att om det blir en aktivitet som kräver "oömma kläder" har jag ingen lust att delta. Detta ska enbart tolkas som information - inte på något sätt som kritik mot Moggys idé.


Beror på vad du menar med oömma kläder. Avser du finbyxor och vit skjorta så stämmer det nog.

Men jag hade inte tänkt mig några vilda äventyr eller övernattning ute i skogen. Men det blir ju utomhus iaf med möjlighet till bad och kanot och möjlighet till promenader i ett skogsområde. Kanske ta oss in till centrum på kvällen och sitta på nån uteservering.

Ev. skulle några som vill kunna åka till Skara Sommarland....
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:36:54, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Mats » 2007-06-09 10:04:15

Moggy skrev:Men jag hade inte tänkt mig några vilda äventyr eller övernattning ute i skogen. Men det blir ju utomhus iaf med möjlighet till bad och kanot och möjlighet till promenader i ett skogsområde. Kanske ta oss in till centrum på kvällen och sitta på nån uteservering.

Ev. skulle några som vill kunna åka till Skara Sommarland....

Låter helt OK för min del. Kanotpaddling hoppar jag över, och troligen också bad, men skogspromenader och uteservering låter bra - och jag hänger gärna med på Skara Sommarland. :)

Hoppas det blir en dag jag kan.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 10:36:54, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav Kristofer » 2007-06-09 10:14:33

Underrätta mig gärna när ni kommit underfund med datum. Jag har inget inplanerat för de flesta av sommarens helger så jag är tämligen anpassingsbar.

Dock är längre resor, från Stockholm räknat, kanske inte är genomförbara för min del.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Mats » 2007-06-09 10:32:25

Kristofer skrev:Dock är längre resor, från Stockholm räknat, kanske inte är genomförbara för min del.

Jag har bil och kan tänka mig att ta vägen förbi Stockholm och erbjuda skjuts. Jag vill inte ha bensinpengar. Det räcker med trevligt sällskap.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav nassepuh » 2007-06-09 12:23:20

Nu skulle ju tråden handla om alternativa träffar/umgängesformer och inte de redan fastslagna, eller?


På de reguljära mötena kommer jag bara först när en del detaljer utarbetats:

1. Jag vill inte åka på någon "tillställning" med satt datum utan vill helst bara dyka upp.

2. Jag vill kunna blåsa av mötet när som helst på ett spontant infall eller om något annat, mer intressant, dyker upp (och detta "mer intressant" kan vara en dag i hängmattan).

3. Jag vill kunna gå när helst jag får lust och utan förklaring.

4. Jag vill att samtliga i sällskapet tjatar på mig och övertygar mig om att min närvaro är oumbärlig och det bästa som hänt sedan Bobban spelade på Grönan (det är ungefär vad som krävs för att jag ska bli motiverad nog att "umgås". Se; Kim Peeks och frågestund).

5. Jag vill stå i centrum på träffen ifråga utan att behöva söka det aktivt. En soffa eller ett tv-spel där ni kan söka min audiens funkar bra. Någon får ta på sig att förklara för alla andra varför jag är så bra så att jag inte behöver göra det själv också - snäll, cool etc. parade med lite roliga berättelser om saker jag gjort brukar vara god kutym.

6. Jag vill inte behöva anstränga mig för att närvara - om någon till exempel kan köra mig passar det bra. Det är alltid ett plus om någon mutar mig med gratis sprit/inträde/mat också.

7. Jag vill inte besväras av dryga (falska, ytliga, översociala o.s.v.) människor och om så fallet... gärna roa mig med att exploatera dessa tendenser genom att antingen a) verbalisera mitt förakt med ett lyckligt flin b) spela intresserad med ett elakt flin... alternativt... strunta i sammankomsten (se; punkt 3). Alternativt - se nedan:

8. Jag vill gärna känna två eller tre personer redan som kan slussa in nya personer i min sfär - om någon till exempel kan ta på sig att presentera personen/arna med utförliga berättelser och förklaringar vore det toppen. Jag behöver också ett par personer som står redo att slita bort drygisar när jag börjar skruva på mig och ser besvärad ut samt hoppar in och fyller i luckorna i konversationen när jag börjar klia mig i huvudet och ser ut som att jag just ramlat över en utomjording.

9. Jag vill veta hur allt ska gå till i detalj och gärna ha ett visst inflytande i hur de detaljerna ska kunna ändras så att de passar mig bättre.

10. Jag förbehåller mig rätten att vara butter och negativ till hela tillställningen om den inte passar mig. Vad som passar mig är dock svårt att säga på förhand... så om det kanske kunde förutsättas att jag är butter och negativ och ni liksom kunde bete er som att Gud sträckt ner sin hand och välsignat er med sin grace om jag nu skulle vara positiv (vilket jag kan vara i övermått ibland) så vore det också bra.

Om dessa enkla och högst rimliga kriterier (som ers nåd har lärt sig att förvänta sig) inte uppfylls så kvalificerar ni er dessvärre mer än vad mina egna kompisar gör och nekas tillträde hänsynslöst. Allt annat än detta gör mig sjukt uttråkad/frustrerad/ångestfylld och leder onekligen till; punkt 3.

Stort --> :roll:


Det jag skulle kunna tänka mig däremot är en resa utomlands - förutsatt att jag hade råd (i framtiden kanske) och fick resa dit själv och mötas upp på plats. På så sätt skulle jag kunna umgås kravlöst (bara glida in sådär) och kunna hitta på något mer intressant på egen hand om det nu inte skulle passa eller klicka (strosa omkring ensam i Stockholm, Skövde eller gud förbjude... på en kajak-resa i vildmarken, låter inte så jättespännande - där vinner mina meniala, vardagliga sysslor med hästlängder i jämförelse liksom).

Jag skulle också kunna tänka mig att ställa min soffa till förfogande när jag har ett eget ställe igen så länge jag inte behöver "göra något" speciellt för att underhålla gästen (om jag inte får lust då förstås) - "visa intresse" faller f.ö. under "speciellt". Ett sätt att lösa det i andra änden, d.v.s. att gästen ska kunna göra sitt om jag är för tråkig/ointressant whatever, skulle då kunna vara att han/hon drar med sig en polare och kanske sätter målet mot Romme Alpin och skidåkning... eller kanske Leksand Sommarland... och betraktar mitt hem som en gratis sängplats + eventuellt roligt sällskap.

Så ser min "umgängesform" ut liksom.


Bekvämast känner jag mig när jag har ett hem som folk kan komma och gå som dom vill. Jag är liksom van med att introduceras för och umgås med människor genom att dom hänger på mitt tåg och mina rutiner ett tag - kliver in i min sfär liksom.

Allt det här konstruerade där det krävs socialt engagemang eller något extra dock...


Beundransvärt av er som vill och kan göra sånt utan att känna det som att att världarna kolliderar iaf. :)
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav nassepuh » 2007-06-09 12:24:40

"Något annat" m.a.o.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav weasley » 2007-06-09 12:52:01

nassepuh!

du får gärna komma och nöta på min soffa när det dej behagar! måste bara säga att du får ta med dej eget TV-spel plus box, ty sådana faciliteter har jag icke. dock finnes projektor, så du får en stor bild att uppleva spelandet på(?)/i(?)/med(?)...!

jag tänker dock inte utlova något värdinne-aktigt från min sida, ibland är det trevligast att lukta på blommor under korkeken. fast man kan ju lukta på blommor på varsin sida om korkeken?
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Inger » 2007-06-09 13:26:34

Nassepuh skrev:[Punkt 1-10]


:lol:

Hos mig är det i alla fall inga krav att man måste vara mer social än man orkar, eller göra nånting alls. Hade några stycken här på improviserad miniträff under en helg förra våren och då var det väldigt avslappnat. En satt och läste under hela träffen. En satte sig på verandan på baksidan av huset och lyssnade på fågelsången. En gick på promenader själv (utan att säga nåt förstås). Vid måltiderna och när man kände för det så satt man och snackade lite, sen gick alla åt varsitt håll för att återhämta sig ett tag. När man var trött så gick man och vilade. En kväll ägnades åt sång och musik (det var huvudsyftet med just den träffen så flera hade tagit med sig sångtexter). På de andra träffarna har vi spelat kort, snackat och grillat. Inget märkvärdigt, alltså.

Så föredrar jag att umgås - avspänt och informellt, där alla kan vara sig själva och göra vad de känner för.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Pemer » 2007-06-09 14:54:42

Inger skrev:
Nassepuh skrev:[Punkt 1-10]


:lol:

Hos mig är det i alla fall inga krav att man måste vara mer social än man orkar, eller göra nånting alls. Hade några stycken här på improviserad miniträff under en helg förra våren och då var det väldigt avslappnat. En satt och läste under hela träffen. En satte sig på verandan på baksidan av huset och lyssnade på fågelsången. En gick på promenader själv (utan att säga nåt förstås). Vid måltiderna och när man kände för det så satt man och snackade lite, sen gick alla åt varsitt håll för att återhämta sig ett tag. När man var trött så gick man och vilade. En kväll ägnades åt sång och musik (det var huvudsyftet med just den träffen så flera hade tagit med sig sångtexter). På de andra träffarna har vi spelat kort, snackat och grillat. Inget märkvärdigt, alltså.

Så föredrar jag att umgås - avspänt och informellt, där alla kan vara sig själva och göra vad de känner för.


Låter helt perfekt! Enkelt och ledigt!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav nassepuh » 2007-06-09 16:52:57

weasley skrev:nassepuh!

du får gärna komma och nöta på min soffa när det dej behagar! måste bara säga att du får ta med dej eget TV-spel plus box, ty sådana faciliteter har jag icke. dock finnes projektor, så du får en stor bild att uppleva spelandet på(?)/i(?)/med(?)...!

jag tänker dock inte utlova något värdinne-aktigt från min sida, ibland är det trevligast att lukta på blommor under korkeken. fast man kan ju lukta på blommor på varsin sida om korkeken?


Det låter super. :-)149

Men nu var det ju iofs min soffa vi talade om dårå... :-)234

Inte DINA rutiner... MINA rutiner...


Suger iaf åt mig din postiva vibb (:-)087 ) som en igel och placerar din korkeks-doftande soffa på min mentala soffa så länge. Har jag vägarna förbi Uppsala-land så får jag väl klämma in en visit också.


Tanke...

Kanske Couchsurfing kan vara något för weaslingen?


Upptäckte tråkigt nog sidan efter att jag lämnat mitt bo men det kliar ganska ordentligt i fingrarna på den. Har snackat med några på nätet som har haft soff-surfare på besök och alla verkade grymt positiva till det.

Funkar på så sätt att du lägger ut din soffa på sidan och tar emot gäster från världens alla hörn (kan välja bort dom du inte pallar och chatta med dom innan). Genom att ta emot gäster får du också omdömmen och tillgång till andras soffor (en del reser runt världen via andras soffor).

Umgänget i sin tur består ju mest av att lyssna på lite rese-äventyr, någon sight-seeing tur och kanske lite babbel över en bit mat. Många gäster lånar helt sonika bara ut soffan och låter besökarna sköta sig själva också, sånt dikterar man ju på förhand.

Skulle vara grymt kul att testa och en ganska superb kompromiss.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav nassepuh » 2007-06-09 16:59:00

Inger skrev:
Nassepuh skrev:[Punkt 1-10]


:lol:

Hos mig är det i alla fall inga krav att man måste vara mer social än man orkar, eller göra nånting alls. Hade några stycken här på improviserad miniträff under en helg förra våren och då var det väldigt avslappnat. En satt och läste under hela träffen. En satte sig på verandan på baksidan av huset och lyssnade på fågelsången. En gick på promenader själv (utan att säga nåt förstås). Vid måltiderna och när man kände för det så satt man och snackade lite, sen gick alla åt varsitt håll för att återhämta sig ett tag. När man var trött så gick man och vilade. En kväll ägnades åt sång och musik (det var huvudsyftet med just den träffen så flera hade tagit med sig sångtexter). På de andra träffarna har vi spelat kort, snackat och grillat. Inget märkvärdigt, alltså.

Så föredrar jag att umgås - avspänt och informellt, där alla kan vara sig själva och göra vad de känner för.


Toppen. Behöver jag en kontaktperson någon gång så slår jag dig en signal.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Pemer » 2007-06-09 17:11:37

Det var en häftig sajt.... den har just fått en ny soffa anmäld! :D
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav nassepuh » 2007-06-09 17:36:02

Pemer skrev:Det var en häftig sajt.... den har just fått en ny soffa anmäld! :D


:-)012

(något säger mig att den kommer vara välfylld och munter)
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Pemer » 2007-06-09 17:52:23

:shock:

Det har inte vällt in anmälningar till soffan än i alla fall, vad jag kan se. :roll:

Men det ska bli spännande att se vad det kan ge för resultat... :D
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Inger » 2007-06-09 19:45:16

nassepuh skrev:
Inger skrev: [Bla, bla bla...]

Så föredrar jag att umgås - avspänt och informellt, där alla kan vara sig själva och göra vad de känner för.


Toppen. Behöver jag en kontaktperson någon gång så slår jag dig en signal.

? Nu var det inte någon inbjudan utan bara exempel på hur kravlöst och okomplicerat det brukar gå till på Aspie-träffar (i alla fall de jag varit på).

Skulle faktiskt rekommendera att du masar dig ur soffan/hängmattan nån dag och provar att närvara vid någon av träffarna. (Inte nödvändigtvis min då förstås, men nån annans.) Aspergare brukar som regel inte bitas eller ställa några som helst krav. T o m de som ibland är maximalt otrevliga eller irriterande online brukar vara riktigt rara IRL. (Skulle inte förvåna mig om det gäller dig också.)

Nassepuh skrev:1. Jag vill inte åka på någon "tillställning" med satt datum utan vill helst bara dyka upp.

2. Jag vill kunna blåsa av mötet när som helst på ett spontant infall eller om något annat, mer intressant, dyker upp (och detta "mer intressant" kan vara en dag i hängmattan).

3. Jag vill kunna gå när helst jag får lust och utan förklaring.

4. Jag vill att samtliga i sällskapet tjatar på mig och övertygar mig om att min närvaro är oumbärlig och det bästa som hänt sedan Bobban spelade på Grönan (det är ungefär vad som krävs för att jag ska bli motiverad nog att "umgås". Se; Kim Peeks och frågestund).

5. Jag vill stå i centrum på träffen ifråga utan att behöva söka det aktivt. En soffa eller ett tv-spel där ni kan söka min audiens funkar bra. Någon får ta på sig att förklara för alla andra varför jag är så bra så att jag inte behöver göra det själv också - snäll, cool etc. parade med lite roliga berättelser om saker jag gjort brukar vara god kutym.

6. Jag vill inte behöva anstränga mig för att närvara - om någon till exempel kan köra mig passar det bra. Det är alltid ett plus om någon mutar mig med gratis sprit/inträde/mat också.

7. Jag vill inte besväras av dryga (falska, ytliga, översociala o.s.v.) människor och om så fallet... gärna roa mig med att exploatera dessa tendenser genom att antingen a) verbalisera mitt förakt med ett lyckligt flin b) spela intresserad med ett elakt flin... alternativt... strunta i sammankomsten (se; punkt 3). Alternativt - se nedan:

8. Jag vill gärna känna två eller tre personer redan som kan slussa in nya personer i min sfär - om någon till exempel kan ta på sig att presentera personen/arna med utförliga berättelser och förklaringar vore det toppen. Jag behöver också ett par personer som står redo att slita bort drygisar när jag börjar skruva på mig och ser besvärad ut samt hoppar in och fyller i luckorna i konversationen när jag börjar klia mig i huvudet och ser ut som att jag just ramlat över en utomjording.

9. Jag vill veta hur allt ska gå till i detalj och gärna ha ett visst inflytande i hur de detaljerna ska kunna ändras så att de passar mig bättre.

10. Jag förbehåller mig rätten att vara butter och negativ till hela tillställningen om den inte passar mig. Vad som passar mig är dock svårt att säga på förhand... så om det kanske kunde förutsättas att jag är butter och negativ och ni liksom kunde bete er som att Gud sträckt ner sin hand och välsignat er med sin grace om jag nu skulle vara positiv (vilket jag kan vara i övermått ibland) så vore det också bra.

Av dina önskemål så brukar punkt 1, 2, 3, 7 och 9 helt allvarligt inte vara något som helst problem.

Punkt 5 fixar du säkert själv genom att bara närvara.

Punkt 6: om du ber snällt kanske Thunderchild kan ge dig lift med hojen och bjuda på en öl på vägen. :wink:

Punkt 8: se tråden om mentor.

Punkt 4 & 10: ev VIP-behandling får nog Weasley och dina övriga fans bidra med i så fall. :)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav weasley » 2007-06-09 20:04:41

Inger skrev:
Nassepuh skrev:1. Jag vill inte åka på någon "tillställning" med satt datum utan vill helst bara dyka upp.

2. Jag vill kunna blåsa av mötet när som helst på ett spontant infall eller om något annat, mer intressant, dyker upp (och detta "mer intressant" kan vara en dag i hängmattan).

3. Jag vill kunna gå när helst jag får lust och utan förklaring.

4. Jag vill att samtliga i sällskapet tjatar på mig och övertygar mig om att min närvaro är oumbärlig och det bästa som hänt sedan Bobban spelade på Grönan (det är ungefär vad som krävs för att jag ska bli motiverad nog att "umgås". Se; Kim Peeks och frågestund).

5. Jag vill stå i centrum på träffen ifråga utan att behöva söka det aktivt. En soffa eller ett tv-spel där ni kan söka min audiens funkar bra. Någon får ta på sig att förklara för alla andra varför jag är så bra så att jag inte behöver göra det själv också - snäll, cool etc. parade med lite roliga berättelser om saker jag gjort brukar vara god kutym.

6. Jag vill inte behöva anstränga mig för att närvara - om någon till exempel kan köra mig passar det bra. Det är alltid ett plus om någon mutar mig med gratis sprit/inträde/mat också.

7. Jag vill inte besväras av dryga (falska, ytliga, översociala o.s.v.) människor och om så fallet... gärna roa mig med att exploatera dessa tendenser genom att antingen a) verbalisera mitt förakt med ett lyckligt flin b) spela intresserad med ett elakt flin... alternativt... strunta i sammankomsten (se; punkt 3). Alternativt - se nedan:

8. Jag vill gärna känna två eller tre personer redan som kan slussa in nya personer i min sfär - om någon till exempel kan ta på sig att presentera personen/arna med utförliga berättelser och förklaringar vore det toppen. Jag behöver också ett par personer som står redo att slita bort drygisar när jag börjar skruva på mig och ser besvärad ut samt hoppar in och fyller i luckorna i konversationen när jag börjar klia mig i huvudet och ser ut som att jag just ramlat över en utomjording.

9. Jag vill veta hur allt ska gå till i detalj och gärna ha ett visst inflytande i hur de detaljerna ska kunna ändras så att de passar mig bättre.

10. Jag förbehåller mig rätten att vara butter och negativ till hela tillställningen om den inte passar mig. Vad som passar mig är dock svårt att säga på förhand... så om det kanske kunde förutsättas att jag är butter och negativ och ni liksom kunde bete er som att Gud sträckt ner sin hand och välsignat er med sin grace om jag nu skulle vara positiv (vilket jag kan vara i övermått ibland) så vore det också bra.

Av dina önskemål så brukar punkt 1, 2, 3, 7 och 9 helt allvarligt inte vara något som helst problem.

Punkt 5 fixar du säkert själv genom att bara närvara.

Punkt 6: om du ber snällt kanske Thunderchild kan ge dig lift med hojen och bjuda på en öl på vägen. :wink:

Punkt 8: se tråden om mentor.

Punkt 4 & 10: ev VIP-behandling får nog Weasley och dina övriga fans bidra med i så fall. :)


stopp och belägg! jag särbehandlar ingen! alla är välkomna till min soffa! fast som sagt, förvänta er inte att jag passar upp särskilt mycket, jag kan lätt fastna framför datorn, hellre än att tjattra blaj för att det inte ska vara tyst. :-D så se till att ni har med dator/tvspel/kortlek/whatever så ni kan roa er själva lite! ;-D
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Kaks » 2007-06-09 23:00:09

Inger skrev:Nä, har du en valp! Valpar brukar vara förtjusande. Är det samma ras? Har du en bild?


Oj *förvånat* måste erkänna jag trodde inte du var särskilt förtjust i hundar öht. Om det blir en trf hos dig när jag är i Sthlm och det är fint väder så tar jag gärna med honom om du (och ev andra) vill. Bra väderklausul för jag tror iaf jag har rätt i att du inte vill ha en hund inomhus? :-)

Det är inte samma ras, det här är en salukihane på nu dryga 12v. Har ingen bild på datorn än men när jag får det kan jag skicka en till dig privat.

weasley skrev:ooooh! vovve! jag vill träffa vovve!

*vill också ha en*


Hade du sagt du ville ha honom dom två första veckorna så var han både till salu och mkt billig då :-D

/Kaks
Senast redigerad av Kaks 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
Kaks
 
Inlägg: 623
Anslöt: 2005-10-26
Ort: Västerbotten

Inläggav Inger » 2007-06-09 23:07:53

Valp utomhus går bra, Kaks. Men passade det i tiden för dig nu när min blir i början av juli istället för slutet?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:36:55, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav nassepuh » 2007-06-10 6:58:33

Inger skrev:? Nu var det inte någon inbjudan utan bara exempel på hur kravlöst och okomplicerat det brukar gå till på Aspie-träffar (i alla fall de jag varit på).

Skulle faktiskt rekommendera att du masar dig ur soffan/hängmattan nån dag och provar att närvara vid någon av träffarna. (Inte nödvändigtvis min då förstås, men nån annans.) Aspergare brukar som regel inte bitas eller ställa några som helst krav. T o m de som ibland är maximalt otrevliga eller irriterande online brukar vara riktigt rara IRL. (Skulle inte förvåna mig om det gäller dig också.)


Ja, jag tror ingen bits och vågar faktiskt prata med främmande människor fröken.

Om du nu bara kan förklara varför jag skulle vilja...

Vad det skulle ge mig rent konkret...

Tror jag skulle behöva den förklaringen - en korrigering av min förväntanseffekt typ.

(du kan ju ta det i "AS och gemenskap")
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Återgå till Träffar



Logga in