Asperger och känslokyla

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Tingeling » 2009-03-03 22:05:40

Det är en spännande resa att finna gråskalorna mellan tex 0-10 i en känsla. Jag tror visst att du har nyanser.....men inte så van att uttrycka dom kanske?
Senast redigerad av Tingeling 2011-05-04 18:18:12, redigerad totalt 1 gång.
Tingeling
 
Inlägg: 359
Anslöt: 2005-11-25

Inläggav zeidon » 2009-03-03 22:11:04

Tingeling skrev:Det är en spännande resa att finna gråskalorna mellan tex 0-10 i en känsla. Jag tror visst att du har nyanser.....men inte så van att uttrycka dom kanske?


Ingen psykiatriker eller psykolog tror på mig men jag vet jag har det här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Borderline ... y_disorder

Och det hade Hitler också läste jag. Vad trevligt liksom. Han och jag kunde ju blivit kompisar.
(ironi)

Nej jag pendlar mellan "Svart och Vit" hela tiden. Det blir en så ENORM känsla av allt så det går inte att stanna i mitten lixom...
Fördjävligt!

Jag är som en sån där jävla piano-pendel som håller takten.
:roll:
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:18:12, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Inläggav lillmupp » 2009-03-03 22:17:21

oscar skrev:
lillmupp skrev:Det är ju som vanligt..
Både "allmänheten" och "media" är pigga på att slå ner på vad som helst som är lätt att peka ut. Det kan vara judar, homosexuella, transvestiter, Aspies, araber, iranier, svarta, gula, dvärgar, akademiker eller precis vad 17 som helst..

"Allmänheten" för att de t.ex. arga på något i största allmänhet men vill ha någon/något att fokusera sin frustration på.
Media för att de söker sensationer som säljer. (Mass)media äcklar mig!
*morrrr*


Lite roligt att du räknar upp (överslagsberäkning) ungefär halva världsbefolkningen där.


Sant! (Tänkte faktiskt inte på det..)
Men det stärker min undermening att utpekandet inte behöver vara speciellt rationellt..
Utpekande av svarta, gula (alla i Asien) och araber ("alla" i mellanöstern) brukar dock inte rikta sig till den del av dem som bor i deras ursprungliga delar av världen utan mer mot dem som valt at söka lyckan mer lokalt a.k.a. invandrare. Vilket leder fram till att så fort vi har någon slags väl definierad minoritetsgrupp så har vi oxo en annan grupp som gärna rackar ner på dem..
Senast redigerad av lillmupp 2011-05-04 18:18:12, redigerad totalt 1 gång.
lillmupp
 
Inlägg: 898
Anslöt: 2009-02-28
Ort: Cyberspace?

Inläggav nallen » 2009-03-03 22:34:18

zeidon skrev:Jag är som en sån där jävla piano-pendel som håller takten.

[WikiSve]Metronom[/WikiSve]
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav zeidon » 2009-03-03 22:41:59

Jag ifrågasätter allt konstant. Annars når man inte vishet.

Om jag beskriver mig på ett visst sätt och sen ser att det inte stämmer då vet jag det.

Som autistisk så är det visst svårt att nå "självinsikt" i ett Världsligt sammanhang. Jag känner mig inte alls som en del av Världen.
Utan som en helt separat entitet.

Måste ha andra som "bollar med en" så man kommer fram till rätt svar på saker.

Fick många svar på forumet. Mer visdom. Jag glömmer ofta det finns fler entiteter i universum än jag. Jag skulle kunna vara ensam i 100 år och inte ens "tänka på det". Oops det gick snabbt.
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Inläggav filfras » 2009-03-03 22:54:10

zeidon skrev:Jag ifrågasätter allt konstant. Annars når man inte vishet.

Om jag beskriver mig på ett visst sätt och sen ser att det inte stämmer då vet jag det.

Som autistisk så är det visst svårt att nå "självinsikt" i ett Världsligt sammanhang. Jag känner mig inte alls som en del av Världen.
Utan som en helt separat entitet.

Måste ha andra som "bollar med en" så man kommer fram till rätt svar på saker.

Fick många svar på forumet. Mer visdom. Jag glömmer ofta det finns fler entiteter i universum än jag. Jag skulle kunna vara ensam i 100 år och inte ens "tänka på det". Oops det gick snabbt.


Allvarligt talat, zeidon, så tror jag att du är en "fejk". Du har inte alls de insikter i autism-själen, som en äkta autist har. Jag skulle vilja påstå att du härmed är genomskådad som en "larv-pelle", ett "fjant", eller liknande. Håller du egentligen inte med om det? :twisted:
Senast redigerad av filfras 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
filfras
Inaktiv
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2008-05-09

Inläggav zeidon » 2009-03-03 23:55:37

filfras skrev:Allvarligt talat, zeidon, så tror jag att du är en "fejk". Du har inte alls de insikter i autism-själen, som en äkta autist har. Jag skulle vilja påstå att du härmed är genomskådad som en "larv-pelle", ett "fjant", eller liknande. Håller du egentligen inte med om det? :twisted:


Hehe kul du.

Bland annat du har hjälpt mig komma fram till svar.

Och att du påminner så mycket om mig i dina inlägg gör ju att man undrar om man orkar stiga upp ur sängen mer. Det är ju så Vi Aspergare är...
Fyfan.

Vi med Asperger Syndrom är INGA människor. Hur jag än desperat vrider och vänder på det så är jag ingen människa. Jag kan imitera vad som helst men inte FAN blir jag människa för det.

Nu förstår jag NEDSTÄMDHETEN som jag märkte på forumet. Förstod den inte innan. Det är ju för fan HEMKST *skriker* att ha jävla Asperger Syndrom. Tala om JÄVLA mardröm. Vi kommer aldrig bli männiksor.
Det är ju för fan kört.

Såna inlägg du skrev gör ju att "NORMALA" människor blir livrädda för oss. Fattar du?
Man kan inte hålla på att visa "ondska" hit och dit och gå runt och manipulera omgivningen bara för man råkar sakna en del av hjärnan.

"NORMALA" MÄNNISKOR FRUKTAR OSS. DET DOM FRUKTAR HATAR DOM ELLER BÖRJAR DOM HATA FÖRR ELLER SENARE.

Vi med Asperger har ansvar att bete oss. Det kommer att komma MÅNGA JÄVLA ÄCKLIGA brott ifrån vårt håll. Och jag vet nu varför.

Dagen då "NORMALA" människor tröttnat på oss bävar jag för. De håller på att tröttna just nu ska ni veta. Hur psykologer och psykiatriker pratar om oss är SKRÄMMANDE. De beskriver oss i termer av KÄNSLOKALLA, OEMPATISKA, OSYMPATISKA, EGOCENTRISKA och annat.
Det sker ju MISSTOLKNINGAR om och om igen. Det är så vi med Asperger misstolkar "normala" människor.

Alla mina inlägg som varit någorlunda "normala" har ju TOTALT MISSTOLKATS. Det ser FAN inte bra ut.

Det jag ser här inne är en spegelbild av mig själv. Vilket är så jävla SORGLIGT.

Nu är jag så jävla ledsen så det går inte att beskriva. Är väl bara att vänta på dagen när de låser in oss alla...

Rekommenderar ALLA att vara trevliga mot "normala" människor så VI kan vända på BILDEN av oss som dom har. Och jag kommer ALDRIG berätta för nån att jag har Asperger Syndrom. Aldrig!

Fan räcker dom läser i tidiningen om det senaste Asperger mordet.
"- 10-årig tjej mördad av man med Asperger".

Det ser FAN inte bra ut! Vi sitter i en JÄVLA PISSIG sits kan jag tillägga.

ANVÄNDER "NORMALT" SPRÅK NU SOM JAG MEMORERAT.

EFTER EN SATANS JÄVLA PISSMÅNAD MED DENNA SATANS DIAGNOSEN SÅ ÄR MAN REDAN NEDSTÄMD. JÄVLA SKITFANS HELVETE!


Livet är fan hårt och sen dör man.
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Inläggav filfras » 2009-03-04 0:17:12

Men för FAN zeylon (eller vad fan du heter)!!!

Du har ju en massa jävla vettigt & säga ju! :x icon

Bara det att du snackar massa gojja för oss AS ju. :evil:

"- 10-årig tjej mördad av man med Asperger".


Ja visst. Det kunde ha stått som alternativ: "- 10-årig tjej mördad av man med judiska gener". - Eller: "- 10-årig tjej mördad av man med färgblindhet". Men vi, du och jag, vet bättre än så. På så vis kan vi betrakta oss som liksom utvalda. Det är inte alla förunnat att framföra det budskap, som du, Zeidon, redan har börjat göra.

Men så ber jag dig tänka efter: Skulle du vilja byta ut din personlighet mot någon annan (mer NT-anpassad)? Om du fick tillfälle?

Inte skulle jag det. - Men kanske du?

Ja, vad vet jag om dina preferenser...
Senast redigerad av filfras 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
filfras
Inaktiv
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2008-05-09

Inläggav zeidon » 2009-03-04 0:37:50

filfras skrev:Men för FAN zeylon (eller vad fan du heter)!!!

Du har ju en massa jävla vettigt & säga ju! :x icon

Bara det att du snackar massa gojja för oss AS ju. :evil:

"- 10-årig tjej mördad av man med Asperger".


Ja visst. Det kunde ha stått som alternativ: "- 10-årig tjej mördad av man med judiska gener". - Eller: "- 10-årig tjej mördad av man med färgblindhet". Men vi, du och jag, vet bättre än så. På så vis kan vi betrakta oss som liksom utvalda. Det är inte alla förunnat att framföra det budskap, som du, Zeidon, redan har börjat göra.

Men så ber jag dig tänka efter: Skulle du vilja byta ut din personlighet mot någon annan (mer NT-anpassad)? Om du fick tillfälle?

Inte skulle jag det. - Men kanske du?

Ja, vad vet jag om dina preferenser...


Jag fick en knäck nu för jag kan aldrig "fly" ifrån Asperger Syndrom. Hur mycket jag än memorerar. Hur mycket jag än imiterar. Jag kommer aldrig kunna bli "normal".

Hela världen är ju byggd för "normala". De utesluter Aspergare medvetet.
Det är värre för yngre personer. Man anses ju som "mongo" ungefär.
Hur många vill egentligen anställa nån med Asperger Syndrom???

Man får ju gömma det. Likabar att förtränga att man har Asperger.
Det minskar överlevnadschanserna att ha den diagnosen...
Världen är stenhård och den blir hårdare och hårdare...
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Inläggav zeidon » 2009-03-04 0:39:21

Man kan ju inte berätta för nån vad man är. Då får man ju skämmas. Säger man att man har Asperger Syndrom så tänker "normala" männiksor på mördare för fan.

Det är det dom associerar Asperger med ofta.
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Inläggav weasley » 2009-03-04 1:31:59

zeidon du verkar frustrerad. Frustration är en känsla. Så, helt känslolös är du ju inte.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav filfras » 2009-03-04 1:44:40

Du har massa gå igenom här nu, Zeidon.

Vi stöttar dig, det ska du veta.

Vi är alla som du.
Senast redigerad av filfras 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
filfras
Inaktiv
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2008-05-09

Inläggav Whiteline » 2009-03-04 11:45:49

Jag har sett att måńga aspies drabbas av den här våldsamma alienationen från resten av mänskligheten. Jag har ochså lidit av det här till viss del, men jag har för det första haft en väldigt kärleksfull uppväxt med två småsystrar och en "hemmamma" som öst kärlek över oss, och för det andra så insåg jag det uppenbara problemen med alienation redan i 13-14årsåldern och kom fram till att jag hade tillräckligt med känslomässig common ground med "NTs" (i min dåvarande värld "mina mindre begåvade/nördiga klasskamrater") för att jag skulle kunna spela bort mina eccentriska beteenden och livsstil som symptom av intellekt och intelligens snarare än sjuklighet. "Nördnischen" har alltid funkat för mig, i den mån jag känner for att använda mig av den.
Senast redigerad av Whiteline 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
Whiteline
 
Inlägg: 119
Anslöt: 2009-02-26
Ort: Linköping

Inläggav Whiteline » 2009-03-04 12:53:51

Ah, en annan sak jag observerat är att aspies ofta bär på en form av disasoccierad ilska (aggression, hat) som de inte kan integrera i sej själva för att den skär sig så våldsamt mot deras jag, ofta orsakad av att de inte kan uttrycka aggression normalt i situationer då aggression uppstår (jag tror att många av er vet vad jag menar. :P) Jag själv verkar lida av det här ganska våldsamt, och kan få våldsamma impulser litenärsomhelst mot litevemsomhelst. Kan vakna mitt i natten av att jag drömt att jag just lustmördat en vilt främmande människa och inte känt någonting förutom njutning över att ha... fått ett medvetande att inte existera längre. Jag skäms ganska kraftigt över den här sidan av mig. :oops: Skulle beskriva känslan ungefär som att vara ett homosexuellt jehovasvittne. Jag är inte alls sadistisk, jag har bara en mycket större djävul på axeln än de flesta andra. :P

I vilket fall, skulle någon av er lida av det här så tror jag inte att ni behöver oroa er, liknande fenomen verkar finnas bland NTs som varit med om traumatiska händelser (ett extremt fall är soldater som varit med i hemskare varianter av krig, där posttraumatisk stress får hela personligheten att disintegrera tills man bara är ett tokaggresivt paranoidt vrak som tar amfetamin bara för att få adrenalinnivån i kroppen att sjunka). Vissa blir deppresiva, andra blir aggressiva, och man ska inte skämmas om man råkar vara den delen av befolkningen som blir aggressiv. Om man nu inte går runt och är småelak mot folk hela tiden dvs. Eller lustmördar. :wink:
Senast redigerad av Whiteline 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
Whiteline
 
Inlägg: 119
Anslöt: 2009-02-26
Ort: Linköping

Inläggav imperativ » 2009-03-04 13:52:28

Disassocierad ilska? Jahtack! (<- Ja, tack)
Jag finner lite njutning i att komma hem varje dag, asförbannad över tillsynes inget alls. Jo, 4 av 5 skoldagar kommer jag hem och är "seriöst förbannad". :oops:

Det känns gött att koka på insidan ibland! Oro över det har jag ingen... det har hänt (ca 1 per 1000 tillfällen) att jag gått utåt med ilskan. Nyckelord: Destruktiv. :o
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Inläggav oscar » 2009-03-04 15:37:11

zeidon skrev:
filfras skrev:Allvarligt talat, zeidon, så tror jag att du är en "fejk". Du har inte alls de insikter i autism-själen, som en äkta autist har. Jag skulle vilja påstå att du härmed är genomskådad som en "larv-pelle", ett "fjant", eller liknande. Håller du egentligen inte med om det? :twisted:


Hehe kul du.

Bland annat du har hjälpt mig komma fram till svar.

Och att du påminner så mycket om mig i dina inlägg gör ju att man undrar om man orkar stiga upp ur sängen mer. Det är ju så Vi Aspergare är...
Fyfan.

Vi med Asperger Syndrom är INGA människor. Hur jag än desperat vrider och vänder på det så är jag ingen människa. Jag kan imitera vad som helst men inte FAN blir jag människa för det.

Nu förstår jag NEDSTÄMDHETEN som jag märkte på forumet. Förstod den inte innan. Det är ju för fan HEMKST *skriker* att ha jävla Asperger Syndrom. Tala om JÄVLA mardröm. Vi kommer aldrig bli männiksor.
Det är ju för fan kört.

Såna inlägg du skrev gör ju att "NORMALA" människor blir livrädda för oss. Fattar du?
Man kan inte hålla på att visa "ondska" hit och dit och gå runt och manipulera omgivningen bara för man råkar sakna en del av hjärnan.

"NORMALA" MÄNNISKOR FRUKTAR OSS. DET DOM FRUKTAR HATAR DOM ELLER BÖRJAR DOM HATA FÖRR ELLER SENARE.

Vi med Asperger har ansvar att bete oss. Det kommer att komma MÅNGA JÄVLA ÄCKLIGA brott ifrån vårt håll. Och jag vet nu varför.

Dagen då "NORMALA" människor tröttnat på oss bävar jag för. De håller på att tröttna just nu ska ni veta. Hur psykologer och psykiatriker pratar om oss är SKRÄMMANDE. De beskriver oss i termer av KÄNSLOKALLA, OEMPATISKA, OSYMPATISKA, EGOCENTRISKA och annat.
Det sker ju MISSTOLKNINGAR om och om igen. Det är så vi med Asperger misstolkar "normala" människor.

Alla mina inlägg som varit någorlunda "normala" har ju TOTALT MISSTOLKATS. Det ser FAN inte bra ut.

Det jag ser här inne är en spegelbild av mig själv. Vilket är så jävla SORGLIGT.

Nu är jag så jävla ledsen så det går inte att beskriva. Är väl bara att vänta på dagen när de låser in oss alla...

Rekommenderar ALLA att vara trevliga mot "normala" människor så VI kan vända på BILDEN av oss som dom har. Och jag kommer ALDRIG berätta för nån att jag har Asperger Syndrom. Aldrig!

Fan räcker dom läser i tidiningen om det senaste Asperger mordet.
"- 10-årig tjej mördad av man med Asperger".

Det ser FAN inte bra ut! Vi sitter i en JÄVLA PISSIG sits kan jag tillägga.

ANVÄNDER "NORMALT" SPRÅK NU SOM JAG MEMORERAT.

EFTER EN SATANS JÄVLA PISSMÅNAD MED DENNA SATANS DIAGNOSEN SÅ ÄR MAN REDAN NEDSTÄMD. JÄVLA SKITFANS HELVETE!


Livet är fan hårt och sen dör man.


Personer med olika typer av autism är oftast laglydiga. Men du verkar ha andra problem att hantera också.

När du träffar en ny människa så är du en ny människa för denne. Denne är inte ute efter dig, och vet heller inte vilka diagnoser du har. Gör det bästa av det.

Lycka till.
Senast redigerad av oscar 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
oscar
 
Inlägg: 157
Anslöt: 2008-10-25

Inläggav oscar » 2009-03-04 15:41:44

weasley skrev:zeidon du verkar frustrerad. Frustration är en känsla. Så, helt känslolös är du ju inte.


Väl talat. Personligen har jag förresten lite svårt att skilja på tankar och känslor. [Känns som]/[Jag tänker att det är] två sidor av samma mynt.
Senast redigerad av oscar 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
oscar
 
Inlägg: 157
Anslöt: 2008-10-25

Ingen känslokyla här inte!

Inläggav milve » 2009-03-15 11:28:51

Eftersom jag så sakta börjar min resa bort från den "NT" förvirrade världen och in i mitt normalmeditativa tillstånd. Har jag börjat roa mig med att tala om att jag har en form av autism som heter Asperger syndrom. Det är rätt så roligt att se de förvånade ansiktsuttrycken.
-Va, det har du väl inte! Men det märks inte på dig.
Tänk så lätt det är att verka normal, men ack så svårt i längden.
Jag är defenitivt inte känslokall. Jag är en omtänksam och varm människa som har tröttnat på att "NT" hoppar på mig och är elaka. Det räcker nu, dom får vara som dom är så är jag som jag är.
Senast redigerad av milve 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
milve
Inaktiv
 
Inlägg: 785
Anslöt: 2007-11-13

Inläggav phoenix » 2009-03-15 20:50:07

att ha asperger syndrom är att vara halv mänsklig och halv autistisk kan man säga, jag hatar min autistiska del och det har gjort mig helt galen att försöka funka som normal, jag vet inte hur jag ska få folk att förstå att jag HELST av allt skulle vilja vara mänsklig och är en demon som bara försöker bli god, du gav mig hopp zeidon, jag är rädd för mänskligheten men jag har en sån stark vilja att vara en del av dom att jag aldrig kommer ge upp tills dagen då jag dör
Senast redigerad av phoenix 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
phoenix
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2009-03-01

Inläggav filfras » 2009-03-15 21:12:53

phoenix skrev:att ha asperger syndrom är att vara halv mänsklig och halv autistisk kan man säga, jag hatar min autistiska del och det har gjort mig helt galen att försöka funka som normal, jag vet inte hur jag ska få folk att förstå att jag HELST av allt skulle vilja vara mänsklig och är en demon som bara försöker bli god, du gav mig hopp zeidon, jag är rädd för mänskligheten men jag har en sån stark vilja att vara en del av dom att jag aldrig kommer ge upp tills dagen då jag dör


Men det är väl väldigt dumt, phoenix! Ungefär som en född lesb som aldrig, aldrig, aldrig ger sig förrns hon blivit hetero!

NT-samhället verkar i det här fallet klarsyntare än du, för det har iaf kommit fram till att du har en egen identitet som ska försvaras med lag.
Senast redigerad av filfras 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
filfras
Inaktiv
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2008-05-09

Det här fungerar!

Inläggav milve » 2009-03-18 12:44:41

Jag har hittat detta, kolla länken.
Efter mitt stångande med "NT" världen kan jag nu andas ut.
TRE finns på hemsidan:http://www.emir.se/start.htm

En intressant länk: http://www.consciousmedianetwork.com/me ... erceli.htm
Senast redigerad av milve 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
milve
Inaktiv
 
Inlägg: 785
Anslöt: 2007-11-13

Re: Det här fungerar!

Inläggav KrigarSjäl » 2009-03-18 15:41:26

milve skrev:Jag har hittat detta, kolla länken.
Efter mitt stångande med "NT" världen kan jag nu andas ut.
TRE finns på hemsidan:http://www.emir.se/start.htm

En intressant länk: http://www.consciousmedianetwork.com/me ... erceli.htm

Kan du ge fan i att spamma forumet med den där tråden??
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Det här fungerar!

Inläggav filfras » 2009-03-18 20:02:15

KrigarSjäl skrev:
milve skrev:Jag har hittat detta, kolla länken.
Efter mitt stångande med "NT" världen kan jag nu andas ut.
TRE finns på hemsidan:http://www.emir.se/start.htm

En intressant länk: http://www.consciousmedianetwork.com/me ... erceli.htm

Kan du ge fan i att spamma forumet med den där tråden??


Håller med KS i princip. Det går utmärkt att dressera tigrar till att bete sig som lamm. Men är detta en hållbar strategi i längden, kan man fråga sig. Är vårt aspie-mål att bli fullfjädrade NT:s eller att få vår särart bejakad och nischad?
Senast redigerad av filfras 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
filfras
Inaktiv
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2008-05-09

Inläggav Kahlokatt » 2009-03-18 21:58:11

Vi skall vara VI! Inte går väl bögar och flator runt och försöker vara heteron? Inte försöker väl diabetiker låtsas att deras blodsockernivå är normal? Inte försöker blinda låtsas att de ser?
I stället för att leka NT måste man visa att de flesta aspisar är totalt ofarliga och inga jävla mördare. Att påstå att HITLER hade Asperger, lägg NER för h-e.

WE'RE HERE, WE'RE ASPIES, GET USED TO IT!!!!
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 18:18:13, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in