Relationer (för 50elfte gången?)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav alfapetsmamma » 2009-01-25 0:50:57

Tallerger skrev:Thunderchild, det brukar gå likadant för mig. Jag blir därför nyfiken på i vilket stadium de tappar intresset i ditt fall. (Andra som känner i sig får också gärna svara.) I mina fall kan allt verka jättelovande när vi haft skriflig kontakt och de har sett foton på mig. Det kan fortsätta att verka mycket lovande efter att vi börjat ringa och prata i telefon med varandra. Men, träffas man i verkligheten förlorar de genast intresset. Trots att jag ser precis ut på korten och mitt sätt att prata är detsamma som i telefon (i alla fall ungefär). Jag blir så galen och uppgiven, eftersom min livsdröm, det som kan få tillvaron att kännas meningsfull, är att få barn.

Det kanske låter som jag har dejter på gång ofta, men så är det knappast. Det är jag som har levt länge.

Min psykolog har riktat in alla sina ansträngningar på att få mig att byta livsdröm.


Med risk för att låta cheezy så måste jag säga att jag blev berörd och lite beklämd av ditt inlägg. Hoppas det kan... jag vet inte.. ordna sig, på nåt sätt. Kanske komma på träff hos Pemer t ex, och träffa nån trevlig person som åtminstone i nån slags teori kunde förstå sig på dig?

*OBS, till den det vederbör, det här var tänkt som ett tips bland andra, inte ett raggningsförsök, jag är lyckligt gift.*
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav nallen » 2009-01-25 0:51:31

Alien skrev:"Först var jag ihop med Anna och det tog slut. Sen var jag ihop med Britta och det tog också slut. Senast var jag ihop med Carina och det slut nyligen. Det är fel på Anna, Britta och Carina!"

Induktion är ett användbart instrument här. Om vi nu kan visa att även Dana, Eva, Filippa ... har samma egenskaper och syn på sakerna så har vi raskt bevisat att vi kommer att få nobben av alla kvinnor.
Då återstår 3 alternativ:
1. Bli munk eller bög
2. Ta sig av daga
3. Resingera och bli en bitter ensamvarg

Q.E.D
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav mnordgren » 2009-01-25 0:55:09

nallen skrev:
Alien skrev:"Först var jag ihop med Anna och det tog slut. Sen var jag ihop med Britta och det tog också slut. Senast var jag ihop med Carina och det slut nyligen. Det är fel på Anna, Britta och Carina!"

Induktion är ett användbart instrument här. Om vi nu kan visa att även Dana, Eva, Filippa ... har samma egenskaper och syn på sakerna så har vi raskt bevisat att vi kommer att få nobben av alla kvinnor.
Då återstår 3 alternativ:
1. Bli munk eller bög
2. Ta sig av daga
3. Resingera och bli en bitter ensamvarg

Q.E.D


Schjoo...
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Inläggav Thunderchild » 2009-01-25 0:58:04

Tallerger skrev:
Thunderchild skrev:Hmm. Tallerger..

Jag kan inte svara på vad som orsakar dina bekymmer. Min gissning är att dom på nåt sätt inte får samma bils av dig IRL som dom fått via chatt å telefon. Om du har höga poäng på AS-skalan kanske det har med klädstil och kroppsspråk att göra?

Nu var det rätt länge sen jag hade en nätdejt men jag har haft några spännande kontakter på gång som har kraschat redan på chattstadiet.

Det har då varit jag som brytit efter nån sorts dramatiskt eller rent korkat utspel från motparten.


Det intressanta är att jag ska ha låga poäng på den skalan. Eller, rättare sagt, så har jag inte hela bilden och är därför "atypisk autist med aspegerproblematik". Det borde inte vara kläderna som är felet. Jag har i alla fall rådgjort med tjejkompisar innan. Likaså har jag tänkt på att vara hel och ren, att intressera mig för vad tjejen har att säga och att inte vara velig och osäker, allt i enlighet med de tips man får.

Kroppsspråk ja, det är ett mysterium. Inte alltihop, men att man kan tappa intresset för någon pga av personens kroppsspråk. Det är ju inte så att jag har konstiga ryckningar eller står och gör obscena gester.

Men jo, men jo, det brukar ofta heta, efter att jag tjatat om en förklaring, att jag inte utstrålar tillräckligt mycket självsäkerhet och självkänsla etc. Hur f-n gör man det då? Nej, jag står inte och darrar, och jag försöker vara glad, initiativrik och hålla ögonkontakt. Men inte 17 hjälper det.


Som sagt.. Det är inte lätt..

Låter som att du krånglar till det lite för dig. Du anstränger dig för att tänka på allt så att det blir rätt. Det verkar inte funka..

Det jag tror på är att acceptera dig själv precis som du är och bestämma dig själv för att du duger. Om du ärligt tror på att du duger så kommer det att märkas. Men det är inget du kan spela.
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Alien » 2009-01-25 0:58:32

nallen skrev:
Alien skrev:"Först var jag ihop med Anna och det tog slut. Sen var jag ihop med Britta och det tog också slut. Senast var jag ihop med Carina och det slut nyligen. Det är fel på Anna, Britta och Carina!"

Induktion är ett användbart instrument här. Om vi nu kan visa att även Dana, Eva, Filippa ... har samma egenskaper och syn på sakerna så har vi raskt bevisat att vi kommer att få nobben av alla kvinnor.
Då återstår 3 alternativ:
1. Bli munk eller bög
2. Ta sig av daga
3. Resingera och bli en bitter ensamvarg

Q.E.D


Nej, den logiken köper jag inte. Tycker det finns några fler alternativ:

4. Ta reda på vad som inte funkar och ändra på det
5. Söka på andra ställen
6. Fundera om ens krav är fel ställda
7. Ge upp för tillfället och njuta av vad livet i övrigt kan erbjuda
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav mnordgren » 2009-01-25 0:59:22

Alien skrev:
nallen skrev:
Alien skrev:"Först var jag ihop med Anna och det tog slut. Sen var jag ihop med Britta och det tog också slut. Senast var jag ihop med Carina och det slut nyligen. Det är fel på Anna, Britta och Carina!"

Induktion är ett användbart instrument här. Om vi nu kan visa att även Dana, Eva, Filippa ... har samma egenskaper och syn på sakerna så har vi raskt bevisat att vi kommer att få nobben av alla kvinnor.
Då återstår 3 alternativ:
1. Bli munk eller bög
2. Ta sig av daga
3. Resingera och bli en bitter ensamvarg

Q.E.D


Nej, den logiken köper jag inte. Tycker det finns några fler alternativ:

4. Ta reda på vad som inte funkar och ändra på det
5. Söka på andra ställen
6. Fundera om ens krav är fel ställda
7. Ge upp för tillfället och njuta av vad livet i övrigt kan erbjuda


Schjoo...

EDIT: jag vet, ett tramsigt inlägg, men jag kan försvara mig med att jag var understimulerad när jag skrev det. Håller med gör jag dock.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Inläggav nallen » 2009-01-25 1:19:27

Alien skrev:den logiken köper jag inte
Jag lämnade ett uppenbart logiskt hål öppet i mitt skissartade resonemang, du har inte hittat det än ;)

Alien skrev:4. Ta reda på vad som inte funkar och ändra på det
Det kan/vill ingen svara på, uppenbarligen.

Alien skrev:5. Söka på andra ställen
Ryssland då? eller?

Alien skrev:6. Fundera om ens krav är fel ställda
Jo tack, så blev det plötsligt mitt fel, igen.

Alien skrev:7. Ge upp för tillfället och njuta av vad livet i övrigt kan erbjuda
DET är däremot totalt omöjligt, frustrerad som man är.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Alien » 2009-01-26 1:16:11

nallen skrev:
Alien skrev:den logiken köper jag inte
Jag lämnade ett uppenbart logiskt hål öppet i mitt skissartade resonemang, du har inte hittat det än ;)

Alien skrev:4. Ta reda på vad som inte funkar och ändra på det
Det kan/vill ingen svara på, uppenbarligen.

Ja, det kan knappast någon svara på som inte känner vederbörande. Min gissning är aspighet, men den kan ju visa sig på olika sätt hos olika personer. En egenskap jag upptäckt här är bufflighet men jag vet ju inte om folk är lika buffliga utanför AF.

nallen skrev:
Alien skrev:5. Söka på andra ställen
Ryssland då? eller?
Kanske det. Det beror väl på var man sökt förut.

nallen skrev:
Alien skrev:6. Fundera om ens krav är fel ställda
Jo tack, så blev det plötsligt mitt fel, igen.
Aspigt egocentrerad? TS berättade ju själv att han dejtat en tjej som tydligen inte dög. Jag vet inte vad han har för preferenser (måste vara blond, får inte vara feminist?) men det kan ju vara läge att se över dem. Dessutom skrev jag aldrig om Anna, Britta och Carina gjort slut el mannen i historien. Är det mannan som gjort slut, kan det vara att han har fel krav (el faller för fel personer).

nallen skrev:
Alien skrev:7. Ge upp för tillfället och njuta av vad livet i övrigt kan erbjuda
DET är däremot totalt omöjligt, frustrerad som man är.
Det är vad jag skulle göra. Livet består av besvikelser, man får gilla läget.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav DIProgan » 2009-01-26 6:03:55

7 Lääääätt Fuck humans...well not so much
Senast redigerad av DIProgan 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Inläggav mr dishonest » 2009-01-26 9:49:20

Thunderchild skrev:Det jag är väl medveten om hos mig själv är att jag inte är särskilt flexibel och att jag har väldigt låg tolerans mot idiotiskt beteende.

Så om bara människor i min närhet slutade bete sig som idioter så skulle det ju inte vara något problem. :?
Haha, känner igen mig i detta!
Därför avslutade jag nyligen ett längre förhållande. :o
Senast redigerad av mr dishonest 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
mr dishonest
 
Inlägg: 487
Anslöt: 2007-09-27

Inläggav weasley » 2009-01-26 15:33:42

Alien skrev:Tycker det verkar troligare att du inte vet vad du gör för "fel" än att du skulle ljuga för dig själv.


Jag håller med Alien här, TC. Även om man har stenkoll på sej själv och sina åsikter och handlingar så har man ingen koll på hur dessa åsikter och handlingar ter sej för en utomstående. Det kan alltså vara så jävligt att trots ens fina självinsikt så har man ingen "utomståendeinsikt" och då skiter det sej ändå. I de flesta fall.
Hittar man någon som kan tänka logiskt eller som har den rätta viljan, kommer det inte bli ett lika stort problem. Folk som kan tänka logiskt har generellt sett lättare att fråga "Vad menar du nu?" istället för att bara utgå från sej själva och -anta- massa dumheter.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav weasley » 2009-01-26 15:48:12

nallen skrev:
Alien skrev:4. Ta reda på vad som inte funkar och ändra på det
Det kan/vill ingen svara på, uppenbarligen.

Alien skrev:5. Söka på andra ställen
Ryssland då? eller?

Alien skrev:6. Fundera om ens krav är fel ställda
Jo tack, så blev det plötsligt mitt fel, igen.

Alien skrev:7. Ge upp för tillfället och njuta av vad livet i övrigt kan erbjuda
DET är däremot totalt omöjligt, frustrerad som man är.


nallen, yo!

Mina kommentarer:

4) Jag har ju redan talat om för dej varför det inte funkar. Jag kan iofs göra det igen.

Du gnäller som fan här på forumet över hur ensam du är. Det är ledsamt att se. Men istället för att göra det bästa av situationen (dvs hoppa in i mode 7) så bittrar du ihop och surnar till. Och väldigt väldigt få vill ha ett surkart. Och det märks väldigt tydligt om det är ett surkart man har att göra med. Även om du kanske inte säger något specifikt om det här IRL.

När vi ses och du rotar med växeln tex, så är du hur rolig som helst. Men sådär som en mysbjörn är du tydligen bara när du rotar med växeln. Tips: Mysbjörnar har OTROLIGT mkt större chans att få till det än surkart har!

Din inställning till kroppslig beröring är mystisk. Att kramar per automatik måste sluta med sex är väldigt väldigt ovanligt att någon tycker och jag är helt övertygad om att ifall du la ner den otroligt stränga viktorianska synen på kramar så skulle hela du mjukna upp och våga närma dej tjejer UTAN att det nödvändigtvis måste bli något avklätt. Tag lite lärdom av Pemer här, tycker jag!

5) Bra och vettiga tjejer kan snickra och gråter inte om de bryter en nagel. Sådana tjejer hittar du inte på krogen. Ryssland är rätt stort så räknar man rent numerärt har du säkert chans att träffa någon sådan där, fast då lär ju språket bli ett problem.

6) Ja men vafan. Lite ansvar måste du ju ta själv! Vaktlarna flyger inte in i munnen på dej bara för att du storbölar. Om du tex funderar över dina totalitära krav på ett förhållande ska du se att inte många skulle gå med på något sådant.

7) Visst, frustrationen kan göra det tråkigt. Men det är ju inte DET ENDA som finns, inte sant? Låt inte din frustration genomsyra hela ditt liv, hurru. Då är du inte särskilt logisk.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Tallerger » 2009-01-26 18:37:25

Jag vill försvara nallens ståndpunkt, för vad livet i övrigt har att erbjuda blir helt meningslöst när man saknar någon att höra samman med, utan brottas med sin förbannade ensamhet och det återkommande budskapet att man inte duger.
Senast redigerad av Tallerger 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
Tallerger
 
Inlägg: 359
Anslöt: 2007-08-07

Inläggav nallen » 2009-01-26 21:28:55

Nu blev det fan svårciterat...

weasley skrev:Du gnäller som fan här på forumet över hur ensam du är. Det är ledsamt att se. Men istället för att göra det bästa av situationen (dvs hoppa in i mode 7) så bittrar du ihop och surnar till.

Som om jag skulle ha nåt val...

EDIT: Se inlägget närmast ovanför detta.

weasley skrev:När vi ses och du rotar med växeln tex, så är du hur rolig som helst. Men sådär som en mysbjörn är du tydligen bara när du rotar med växeln.

Det är mitt vanliga jobb-jag. Men det är ju just jobb-mode då, d.v.s. jag skulle troligen kunna sitta inne på en strip-klubb och jobba utan att det skulle störa mig. Jag måste ju göra färdigt jobbet...

weasley skrev:Tips: Mysbjörnar har OTROLIGT mkt större chans att få till det än surkart har!

Nix, uppenbarligen har han exakt samma (d.v.s. NULL) chans som vilket annat av mina jag som helst.

weasley skrev:Din inställning till kroppslig beröring är mystisk. Att kramar per automatik måste sluta med sex ...

Men! Det är ju inte det jag säger, inte exakt. Jag säger att för mig är det bara grade på samma skala och att över huvud taget vara på den skala utan att gå hela vägen bara är frustrerande och hånfullt.

weasley skrev:
nallen skrev:
Alien skrev:5. Söka på andra ställen
Ryssland då? eller?

5) Bra och vettiga tjejer kan snickra och gråter inte om de bryter en nagel. Sådana tjejer hittar du inte på krogen. Ryssland är rätt stort så räknar man rent numerärt har du säkert chans att träffa någon sådan där, fast då lär ju språket bli ett problem.

Nja, jag ironiserade snarast över att "köpa en ryska" som en del säger.

weasley skrev:
nallen skrev:
Alien skrev:6. Fundera om ens krav är fel ställda
Jo tack, så blev det plötsligt mitt fel, igen.

6) Ja men vafan. Lite ansvar måste du ju ta själv! Vaktlarna flyger inte in i munnen på dej bara för att du storbölar. Om du tex funderar över dina totalitära krav på ett förhållande ska du se att inte många skulle gå med på något sådant.

Nu missar du viktiga saker igen. Det har såvitt jag vet aldrig varit fråga om att det stupat på det (även om jag kan tro att så varit fallet vid ett tillfälle). Det hinner aldrig så långt att det skulle kunna bli en stötesten, det skiter sig långt innan, eftersom jag inte förstår protokollet.

weasley skrev:
nallen skrev:
Alien skrev:7. Ge upp för tillfället och njuta av vad livet i övrigt kan erbjuda
DET är däremot totalt omöjligt, frustrerad som man är.

7) Visst, frustrationen kan göra det tråkigt. Men det är ju inte DET ENDA som finns, inte sant? Låt inte din frustration genomsyra hela ditt liv, hurru. Då är du inte särskilt logisk.

I övrigt finns jobb av olika slag, kanske sprit. Jag har redan provat att överfördjupa mig i det första, det varken blev bättre eller tog död på mig.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Glömt vad tråden handlar om.

Inläggav mondo beyondo » 2009-01-26 23:05:46

Nä nu måste jag kommentera Nallen.

Bra sagt Weasley och bra Nallen att du tog det för vad det är, ett försök att hjälpa.

Nalle om jag och Weasley kan se dina kvaliteter en tänkande, kännande man som kan uttrycka sig och kommunicera och förmedla sina förväntningar och önskemål, då kan andra det oxå! Sen behövs det bara rätt känsla, eller hur.

Kan du försöka jobba på din inställning? Tänka 'possibilities' istället för 'problems'....

Och om du säger 'lätt för dig att säga' så kan jag svara att jag sitter i precis samma sits, vill men håller bort folk från mig. Men jag jobbar på det. Önskar dock mest att jag inte hade längtan efter partner och trivdes hemma med mina djur och mitt jobb. Men
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Inläggav weasley » 2009-01-26 23:09:10

nallen skrev:
weasley skrev:Tips: Mysbjörnar har OTROLIGT mkt större chans att få till det än surkart har!

Nix, uppenbarligen har han exakt samma (d.v.s. NULL) chans som vilket annat av mina jag som helst.


Tja, om du är en mysbjörn bara på jobbet så har du rätt i att det inte funkar. För oavsett vad man gillar det så är mansdominansen i datavärlden förkrossande. Där har du rätt; är man en mysbjörn bara i jobbsituationer så får man det riktigt svårt.

Eller så måste man göra några livsomvälvande val gällande sin sexuella läggning.... LOL!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav mondo beyondo » 2009-01-26 23:09:40

Thunderchild skrev:Det har då varit jag som brytit efter nån sorts dramatiskt eller rent korkat utspel från motparten.


Såg nu att tråden handlar om TC eg. Kan du berätta varför de beter sig såhär? Utom att de visade sig vara idioter:)
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Re: Glömt vad tråden handlar om.

Inläggav nallen » 2009-01-27 0:25:29

mondo beyondo skrev:... Tänka 'possibilities' istället för 'problems'....

Och om du säger 'lätt för dig att säga' ...

Det vore ju å andra sidan en uppenbar lögn.


Angående ditt topic: en fisk?
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav nallen » 2009-01-27 0:36:50

weasley skrev:Tja, om du är en mysbjörn bara på jobbet så har du rätt i att det inte funkar. För oavsett vad man gillar det så är mansdominansen i datavärlden förkrossande. Där har du rätt; är man en mysbjörn bara i jobbsituationer så får man det riktigt svårt.

Jag tror att du missar nåt igen;
att man uppfattas som mys-Björn i arbetsbemängda situationer beror inte på situationen i sig utan på att man har ett annat problem att fokusera på. Ett problem som faktiskt går att lösa med resonemang och logik. Som inte vredskar sig, håller inne med information och ändrar sig varannan timme.

Sen har man löst det, då blir man medveten om världen runtomkring, om alla brudar som inte vill ha en, fastän man just gjort ett riktigt klurigt hack, man blir medveten om att även fast man tydligen interagerat med några av dem under mysbjörn-fasen ändå kommer att få lägga sig ensam ännu en kväll.

weasley skrev:Eller så måste man göra några livsomvälvande val gällande sin sexuella läggning.... LOL!

DET alternativet fanns med på min ursprungliga lista, så vad bråkar du om?
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Glömt vad tråden handlar om.

Inläggav mondo beyondo » 2009-01-27 0:44:23

nallen skrev:
mondo beyondo skrev:... Tänka 'possibilities' istället för 'problems'....

Och om du säger 'lätt för dig att säga' ...

Det vore ju å andra sidan en uppenbar lögn.


Angående ditt topic: en fisk?


Que?
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Inläggav nallen » 2009-01-27 1:12:39

OT on MB;s topic: [WikiSve]Hans_af_Klas[/WikiSve] figurerade i P3:s wallraff.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav weasley » 2009-01-27 2:41:53

nallen skrev:
weasley skrev:Tja, om du är en mysbjörn bara på jobbet så har du rätt i att det inte funkar. För oavsett vad man gillar det så är mansdominansen i datavärlden förkrossande. Där har du rätt; är man en mysbjörn bara i jobbsituationer så får man det riktigt svårt.

Jag tror att du missar nåt igen;
att man uppfattas som mys-Björn i arbetsbemängda situationer beror inte på situationen i sig utan på att man har ett annat problem att fokusera på. Ett problem som faktiskt går att lösa med resonemang och logik. Som inte vredskar sig, håller inne med information och ändrar sig varannan timme.

Sen har man löst det, då blir man medveten om världen runtomkring, om alla brudar som inte vill ha en, fastän man just gjort ett riktigt klurigt hack, man blir medveten om att även fast man tydligen interagerat med några av dem under mysbjörn-fasen ändå kommer att få lägga sig ensam ännu en kväll.


Det var lite det där jag menade: när man är i arbetsliknande situationer så är förekomsten av honkön väldigt begränsad - jag tex känner mej ofta vääääldigt ensam som hona i datavärlden! De flesta tjejer ser inte hur vackert det kan vara med ett riiktigt fint och klurigt hack eller en kodsnutt så elegant att man kan bjuda med den på Nobelmiddagen. Jag vet inte om det beror på att de inte VILL eller att de inte KAN. Ingen aning.

Hursomhelst. Just denna begränsning med data- och telerelaterat arbete gör tyvärr att möjligheten att träffa någon när du är i "mysbjörns-mode" blir väldigt liten. Och det jävliga är samtidigt att just detta "mode" är det som får ett eventuellt intresse att tändas.

Så, i korthet: du är som mest till din fördel när du jobbar (enligt din egen utsago). Men just det du jobbar med gör att du har minimal chans att träffa brudar.

Jag har tyvärr inte något recept för hur man ska lösa den olyckliga knuten (iaf inte just NU!), men jag är övertygad om att det går. Vi får grubbla lite på det, tillsammans, låter det bra?

nallen skrev:
weasley skrev:Eller så måste man göra några livsomvälvande val gällande sin sexuella läggning.... LOL!

DET alternativet fanns med på min ursprungliga lista, så vad bråkar du om?


Bråkar? Jag menade det inte som bråk. Snarare tyckte jag att jag var otroooooligt rolig, en riktigt skojig prick! *asg* Tur att åtminstone jag skrattar åt mina skämt, nån bör ju göra det.... ;-D
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Alien » 2009-01-27 2:55:21

Tallerger skrev:Jag vill försvara nallens ståndpunkt, för vad livet i övrigt har att erbjuda blir helt meningslöst när man saknar någon att höra samman med, utan brottas med sin förbannade ensamhet och det återkommande budskapet att man inte duger.


Menar att du att du är helt ensam, dvs att du saknar vänner? Eller menar du att du har vänner men saknar flickvän/sambo?

För min del var det att jag saknade vänner och umgänge öht. Jag visste inte hur man gjorde och anade att det var något "fel" på mig, men inte vad. Så pojkvän var lika omöjligt som allt annat.

Sen sa jag inte att man skulle ge upp för alltid utan att ge upp tillfälligt och göra något roligt. Om man mår bra är det lättare att bygga upp självförtroendet, om det är det som fattas.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 17:44:29, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav nallen » 2009-01-27 3:08:43

weasley skrev:Hursomhelst. Just denna begränsning med data- och telerelaterat arbete gör tyvärr att möjligheten att träffa någon när du är i "mysbjörns-mode" blir väldigt liten. Och det jävliga är samtidigt att just detta "mode" är det som får ett eventuellt intresse att tändas.

Det tänds fan inget intresse där, möjligen är man användbar och det får man ju inget för.

Ponera att nåt slags intresse ändå skulle uppstå. Då skiter det sig ju i.a.f. innan nästa steg eftersom tjejer inte kan ta några egna initiativ och folk i allmänhet varken kan säga vad de vill eller fatta rationella beslut. Kort sagt så ska det krånglas så förbannat.

weasley skrev:Så, i korthet: du är som mest till din fördel när du jobbar (enligt din egen utsago). Men just det du jobbar med gör att du har minimal chans att träffa brudar.

Ja, dessutom är jag som sagt inte mottaglig för några närmanden när jag jobbar, snacka om att störa verksamheten :shock:

weasley skrev:Jag har tyvärr inte något recept för hur man ska lösa den olyckliga knuten (iaf inte just NU!), men jag är övertygad om att det går. Vi får grubbla lite på det, tillsammans, låter det bra?

Jag är övertygad om att det är omöjligt, jag vet att det redan är åt helvete för sent och jag tror att det är som vanligt, att det inte blir nåt av, oavsett vad du skriver för fint här nu. Men visst, kan du hosta upp en korrekt och något så när fullständig protokollbeskrivning så är jag intresserad.

Haken är ju att det bara verkar gå att ragga om det inte är så viktigt... får man ändå nuppa så är man väl mer avslappnad och då gick det minsann bra emellanåt :evil: Fullständigt kontraproduktivt.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 17:44:30, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in