Problemlösaren Linus har en ide x.x

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Problemlösaren Linus har en ide x.x

Inläggav Adkit » 2009-01-10 22:34:54

Jag tycker det här forumet behöver mer specifikt inriktade forums-kategorier. För just nu så skriver nästan alla i samma kategori, om allt möjligt, och varje tråd får ett par hundra svar. Vilket gör att man inte orkar lägga till nåt i den tråden om man inte följt den från början. Ni behöver sprida ut era medlemmars åsikter mer så inte samma 10 personer säger samma saker på varenda tråd och sen börjar 10 nya trådar vardera om samma personliga åsikter.

Det känns som...ett rum som är helt tomt förutom en hörna, borta vid vatten-maskinen, där det står ett dussin människor och har diskussioner om allt möjligt med varandra ad nauseum.

Om du hade aspergers och kom in i ett sånt rum för första gången...hade du känt dig välkommen och kunnat öppna upp enkelt då? (retorisk fråga)

Är min åsikt.
Senast redigerad av Adkit 2011-05-04 17:32:09, redigerad totalt 1 gång.
Adkit
 
Inlägg: 85
Anslöt: 2007-06-01
Ort: Orsa

Inläggav nallen » 2009-01-11 0:56:10

Samtidigt finns det ju ett klart uttalat program från moderatorerna att slå ihop trådar med liknande innehåll och dessutom en allmän uppmaning om att söka i befintliga trådar innan nya skapas.

För mig spelar det egentligen ingen roll om nån skriver i en gammal tråd (även om det känns konstigt ibland) eller om det skapas nya trådar i samma ämne. Däremot är jag (som känt sen tidigare) kraftigt emot att flytta inlägg och trådar, eftersom jag helt tappar orienteringen på forumet när sådant sker.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in