Skrivarglädje

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Skrivarglädje

Inläggav lillsanna » 2008-12-22 15:49:00

Jag måste med sorg konstatera att min skrivarlust fått sig en knäck här. Att inte kunna skriva spontant, utan att riskera att bli anklagad för påhopp gör det svårt att skriva över huvudtaget.

Om man i sin vardag aldrig brukar använda dig av påhopp, så blir det följdaktligen rätt svårt att avgöra vad som kan tänkas uppfattas som ett påhopp. När man sen dessutom vet att den man är anklagad för att ha gjort påhopp på faktiskt inte känner sig påhoppad, utan att det bara är moderatorn som haft sin uppfattning så är det hart när omöjligt att över huvudtaget våga sig på inlägg. Tyvärr..

Sanna
Senast redigerad av lillsanna 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
lillsanna
 
Inlägg: 543
Anslöt: 2006-06-29

Inläggav Alien » 2008-12-22 16:28:17

Jag vet inte vad du syftar på, men det kan vara önskvärt att en moderator påpekar något även om ingen tagit illa upp. Detta för att visa andra vilken nivå som är önskvärd i de vanliga modererade forumen. Det är inte säkert att att alla bedömer det som "icke påhopp", även om ingen sådan avsikt fanns.

Men om du skriver i lågmodererade NFD behöver du inte vara rädd för att bli anklagad för påhopp. Å andra sidan får du själv vara beredd på påhopp.

Tycker inte du ska avstå från att skriva, det är inte meningen att någon ska känna sig bortjagad bara för att den fått en tillsägelse.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in