Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Kidzi » 2023-05-29 14:46:39

Ja, vi som har diagnostiserats med aspergers får ha kvar diagnosen.

Det betyder ju inte att läkaren respekterar det utan säger det äckliga ordet autissssssssm i ens öra så att det gör ont.

Och att de kallar helt jävla normala människor för autisssster.

Aspergare var aldrig ett jättehårt skällsord. Men autist är det VÄRSTA man kan säga till någon. Det är värre än att kalla någon peddo. ÄR DU AUTISSSSST ELLER?

Nej jag är ju inte det. Visst att aspergers var under rubriken autism, men det har alltid betytt någon som kan gå i skolan och prata.

Har jag verkligen likheter med en person som aldrig kommer att titta på en annan människa, som kommer putta bort dem som man var en stol, som aldrig utvecklar ett språk då man inte vet om att människor finns? ÄR jag sådan?

Och ska inte de ha MER LSS än jag? Nehej, jag får lika mycket.

Det är gjort för att trycka ner aspergare i skorna och sluta fungera.

De påstår t ex att man har undersökt autister och att deras spegelneuroner inte funkar. Och det applicerar de på oss. För att vi har samma titel. Sedan kom det en undersökning som visade att aspergare har HELT NORMALA spegelneuroner. Men alla skiter i det. De anser att våra hjärnor är lika fukkade som de som inte kan tala eller ens leka med andra barn.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Skogkatt » 2023-05-29 15:13:42

Kidzi skrev:Aspergare var aldrig ett jättehårt skällsord. Men autist är det VÄRSTA man kan säga till någon. Det är värre än att kalla någon peddo. ÄR DU AUTISSSSST ELLER?


Âr det verkligen ett skällsord? :shock: Jag visste inte att det var så illa. Men om någon använder det som ett skällsord, säger det mer om dem än det säger något om de människor de pratar om tror jag. Så det måste man nog bara ignorera.
Skogkatt
 
Inlägg: 6149
Anslöt: 2021-10-02

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav antonius » 2023-05-29 17:07:20

Kidzi skrev:Ja, vi som har diagnostiserats med aspergers får ha kvar diagnosen.

Det betyder ju inte att läkaren respekterar det utan säger det äckliga ordet autissssssssm i ens öra så att det gör ont.

Och att de kallar helt jävla normala människor för autisssster.

Aspergare var aldrig ett jättehårt skällsord. Men autist är det VÄRSTA man kan säga till någon. Det är värre än att kalla någon peddo. ÄR DU AUTISSSSST ELLER?

Nej jag är ju inte det. Visst att aspergers var under rubriken autism, men det har alltid betytt någon som kan gå i skolan och prata.

Har jag verkligen likheter med en person som aldrig kommer att titta på en annan människa, som kommer putta bort dem som man var en stol, som aldrig utvecklar ett språk då man inte vet om att människor finns? ÄR jag sådan?

Och ska inte de ha MER LSS än jag? Nehej, jag får lika mycket.

Det är gjort för att trycka ner aspergare i skorna och sluta fungera.

De påstår t ex att man har undersökt autister och att deras spegelneuroner inte funkar. Och det applicerar de på oss. För att vi har samma titel. Sedan kom det en undersökning som visade att aspergare har HELT NORMALA spegelneuroner. Men alla skiter i det. De anser att våra hjärnor är lika fukkade som de som inte kan tala eller ens leka med andra barn.


det är en del i det stora övertagandet, när extremhögerrörelserna ska återuppta aktion T4 och likvidera alla AS tillsamans med de som inte är livsvärdiga, och ersättas med AI och koka tvål av oss överflödiga
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Liljan » 2023-05-29 17:34:04

Kidzi skrev:Ja, aspergers och autism är inte samma sak som man menade förr. Jag känner ett autistiskt barn som har noll gemensamt med mig.

Jag har INTE samma syndrom som honom. Det är orättvist mot oss båda att påstå det.

Vem är det som påstår det? Det är väl klart att en vuxen inte har så mycket gemensamt med ett barn oavsett diagnos eller inte. Autism och Asperger är dessutom ett spektrum. Att allt heter autism numera är bara bra det finns ingen anledning att ha olika namn för samma sak.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Kidzi » 2023-05-29 17:34:47

antonius skrev:det är en del i det stora övertagandet, när extremhögerrörelserna ska återuppta aktion T4 och likvidera alla AS tillsamans med de som inte är livsvärdiga, och ersättas med AI och koka tvål av oss överflödiga


Testade chattbotten med några typiska NT-frågor och det är väldigt obehagligt hur hatisk mot NPF den är. Samtidigt är den löjligt antirasistisk och anklagar en för rasism när man inte ens nämnt något. Vår framtid är ljus.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Liljan » 2023-05-29 17:40:49

Kidzi skrev:Ja, vi som har diagnostiserats med aspergers får ha kvar diagnosen.

Det betyder ju inte att läkaren respekterar det utan säger det äckliga ordet autissssssssm i ens öra så att det gör ont.

Och att de kallar helt jävla normala människor för autisssster.

Aspergare var aldrig ett jättehårt skällsord. Men autist är det VÄRSTA man kan säga till någon. Det är värre än att kalla någon peddo. ÄR DU AUTISSSSST ELLER?

Nej jag är ju inte det. Visst att aspergers var under rubriken autism, men det har alltid betytt någon som kan gå i skolan och prata.

Har jag verkligen likheter med en person som aldrig kommer att titta på en annan människa, som kommer putta bort dem som man var en stol, som aldrig utvecklar ett språk då man inte vet om att människor finns? ÄR jag sådan?

Och ska inte de ha MER LSS än jag? Nehej, jag får lika mycket.

Det är gjort för att trycka ner aspergare i skorna och sluta fungera.

De påstår t ex att man har undersökt autister och att deras spegelneuroner inte funkar. Och det applicerar de på oss. För att vi har samma titel. Sedan kom det en undersökning som visade att aspergare har HELT NORMALA spegelneuroner. Men alla skiter i det. De anser att våra hjärnor är lika fukkade som de som inte kan tala eller ens leka med andra barn.

Vilka otroliga fördomar du har! Jag är autist enligt ICD- 10 och har inga problem med ögonkontakt, jag är inte våldsam och puttar folk, jag har gått i en vanlig gymnasieklass och ska snart börja på universitetet, enligt WAIS är min verbala förmåga betydligt över genomsnittet det var den delen jag fick högst poäng på. Jag har ingen insats enligt LSS.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav antonius » 2023-05-29 17:41:01

Kidzi skrev:
antonius skrev:det är en del i det stora övertagandet, när extremhögerrörelserna ska återuppta aktion T4 och likvidera alla AS tillsamans med de som inte är livsvärdiga, och ersättas med AI och koka tvål av oss överflödiga


Testade chattbotten med några typiska NT-frågor och det är väldigt obehagligt hur hatisk mot NPF den är. Samtidigt är den löjligt antirasistisk och anklagar en för rasism när man inte ens nämnt något. Vår framtid är ljus.


det är inte slutet, inte ens början till slutet, men kanske möjligen slutet av början - Winston C
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav antonius » 2023-05-29 17:43:55

Liljan skrev:
Kidzi skrev:Ja, vi som har diagnostiserats med aspergers får ha kvar diagnosen.

Det betyder ju inte att läkaren respekterar det utan säger det äckliga ordet autissssssssm i ens öra så att det gör ont.

Och att de kallar helt jävla normala människor för autisssster.

Aspergare var aldrig ett jättehårt skällsord. Men autist är det VÄRSTA man kan säga till någon. Det är värre än att kalla någon peddo. ÄR DU AUTISSSSST ELLER?

Nej jag är ju inte det. Visst att aspergers var under rubriken autism, men det har alltid betytt någon som kan gå i skolan och prata.

Har jag verkligen likheter med en person som aldrig kommer att titta på en annan människa, som kommer putta bort dem som man var en stol, som aldrig utvecklar ett språk då man inte vet om att människor finns? ÄR jag sådan?

Och ska inte de ha MER LSS än jag? Nehej, jag får lika mycket.

Det är gjort för att trycka ner aspergare i skorna och sluta fungera.

De påstår t ex att man har undersökt autister och att deras spegelneuroner inte funkar. Och det applicerar de på oss. För att vi har samma titel. Sedan kom det en undersökning som visade att aspergare har HELT NORMALA spegelneuroner. Men alla skiter i det. De anser att våra hjärnor är lika fukkade som de som inte kan tala eller ens leka med andra barn.

Vilka otroliga fördomar du har! Jag är autist enligt ICD- 10 och har inga problem med ögonkontakt, jag är inte våldsam och puttar folk, jag har gått i en vanlig gymnasieklass och ska snart börja på universitetet, enligt WAIS är min verbala förmåga betydligt över genomsnittet det var den delen jag fick högst poäng på. Jag har ingen insats enligt LSS.


hon menade väl att det är medvetet de vill klumpa ihop olika NPF osv, ett politiskt initiativ
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Kidzi » 2023-05-29 17:47:45

Liljan skrev:Vem är det som påstår det? Det är väl klart att en vuxen inte har så mycket gemensamt med ett barn oavsett diagnos eller inte. Autism och Asperger är dessutom ett spektrum. Att allt heter autism numera är bara bra det finns ingen anledning att ha olika namn för samma sak.


Varför ens ha samma namn för saker som är så olika?

Har inte ett skit med att han är ett barn att göra. När jag var liten hade jag ett språk, jag uppmärksammade andra människor, jag förstod enklare socialt samspel.

Den här ungen har inget språk ALLS, kommunicerar inte alls, förstår inte att han har en mamma som tar hand om honom. Dras inte till sin mamma. Förstår inte att hon ger honom mat. Har aldrig sett på en annan människa som något annat än ett ting.

Tror man att det hände samma i min hjärna som barn och hans är man rätt dum i huvudet. Att kalla det samma ord är fjanterier som BARA är till för att sänka oss med aspergers till en så låg nivå att vi ska anses inte ha någon själ. Det är helt politiskt och noll medicinskt.

Det är ingen slump att autist är det värsta skällsordet.

Man talar ju hela tiden om att cancer är olika sjukdomar men hör man att autism är olika? Kanske att det är ett spektrum men ingen fattar ju vad som menas utom de som har autism.

Jag har ingen lust att betraktas ännu mer som en själlös automata genom ett skamligt ord. Redan aspergers, då trodde de utländska läkarna att en trodde jag saknade tal, den andra skrattade ut mig när jag sa att jag gått på universitet för han sa att det kallas särskola. Tror du det blir bättre nu? Nä.

Varför göra något som bara skapar oreda?

Varför inte hellre ta reda på vad som skiljer autister och aspergare åt? Nä, ingen vill det. Istället används bedrägligt forskning på lågfungerande autister på aspergare och de påstår saker om oss som inte är sant.

Det är lika illa som i framkrike där man fortfarande tror på att autister är felfödda (t ex kejsarsnitt) eller att deras mamma är ett svin eller att hon tänkte fel saker som gravid.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Kidzi » 2023-05-29 17:51:18

Liljan skrev:Vilka otroliga fördomar du har! Jag är autist enligt ICD- 10 och har inga problem med ögonkontakt, jag är inte våldsam och puttar folk, jag har gått i en vanlig gymnasieklass och ska snart börja på universitetet, enligt WAIS är min verbala förmåga betydligt över genomsnittet det var den delen jag fick högst poäng på. Jag har ingen insats enligt LSS.


Det är inte jag som tror detta. Jag fattar ju att du är en kännande tänkande människa troligen med hög förmåga.

Men genom att du kallas autist kommer du av andra att behandlas som du tror jag behandlar dig. Och det kommer bli värre i framtiden.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Kidzi » 2023-05-29 18:01:47

Om ni kommer in på en diskussion där det framkommer att ni har NPF och någon är nyfiken på vad det är, vad säger ni då? Många döljer det ju, men ibland råkar man säga saker som gör att de fattar.

Säger ni att ni har autism?
Är autist?
Är autistisk?
Har aspergers?
Är aspergare?

Nu vänder jag mig främst till dem som är diagnostiserade med aspergers.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Liljan » 2023-05-29 18:14:05

Kidzi skrev:
Liljan skrev:Vem är det som påstår det? Det är väl klart att en vuxen inte har så mycket gemensamt med ett barn oavsett diagnos eller inte. Autism och Asperger är dessutom ett spektrum. Att allt heter autism numera är bara bra det finns ingen anledning att ha olika namn för samma sak.


Varför ens ha samma namn för saker som är så olika?

Har inte ett skit med att han är ett barn att göra. När jag var liten hade jag ett språk, jag uppmärksammade andra människor, jag förstod enklare socialt samspel.

Den här ungen har inget språk ALLS, kommunicerar inte alls, förstår inte att han har en mamma som tar hand om honom. Dras inte till sin mamma. Förstår inte att hon ger honom mat. Har aldrig sett på en annan människa som något annat än ett ting.

Tror man att det hände samma i min hjärna som barn och hans är man rätt dum i huvudet. Att kalla det samma ord är fjanterier som BARA är till för att sänka oss med aspergers till en så låg nivå att vi ska anses inte ha någon själ. Det är helt politiskt och noll medicinskt.

Det är ingen slump att autist är det värsta skällsordet.

Man talar ju hela tiden om att cancer är olika sjukdomar men hör man att autism är olika? Kanske att det är ett spektrum men ingen fattar ju vad som menas utom de som har autism.

Jag har ingen lust att betraktas ännu mer som en själlös automata genom ett skamligt ord. Redan aspergers, då trodde de utländska läkarna att en trodde jag saknade tal, den andra skrattade ut mig när jag sa att jag gått på universitet för han sa att det kallas särskola. Tror du det blir bättre nu? Nä.

Varför göra något som bara skapar oreda?

Varför inte hellre ta reda på vad som skiljer autister och aspergare åt? Nä, ingen vill det. Istället används bedrägligt forskning på lågfungerande autister på aspergare och de påstår saker om oss som inte är sant.

Det är lika illa som i framkrike där man fortfarande tror på att autister är felfödda (t ex kejsarsnitt) eller att deras mamma är ett svin eller att hon tänkte fel saker som gravid.
Kidzi skrev:
Liljan skrev:Vilka otroliga fördomar du har! Jag är autist enligt ICD- 10 och har inga problem med ögonkontakt, jag är inte våldsam och puttar folk, jag har gått i en vanlig gymnasieklass och ska snart börja på universitetet, enligt WAIS är min verbala förmåga betydligt över genomsnittet det var den delen jag fick högst poäng på. Jag har ingen insats enligt LSS.


Det är inte jag som tror detta. Jag fattar ju att du är en kännande tänkande människa troligen med hög förmåga.

Men genom att du kallas autist kommer du av andra att behandlas som du tror jag behandlar dig. Och det kommer bli värre i framtiden.

Det är fruktansvärt att du anser att autister saknar själ! Det du uttrycker är hemska åsikter och absolut inte okej. Lyckligtvis har jag aldrig stött på en person som dig i verkligheten. Du är en del av problemet!
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Kidzi » 2023-05-29 18:16:12

Liljan skrev:Det är fruktansvärt att du anser att autister saknar själ! Det du uttrycker är hemska åsikter och absolut inte okej. Lyckligtvis har jag aldrig stött på en person som dig i verkligheten. Du är en del av problemet!


Som sagt, detta är saker som sagts till mig. Jag tror inte att autister är själlösa. Det är saker som SAGTS TILL MIG.

Förstår du?
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Alyana » 2023-05-29 20:14:52

Kidzi skrev:Om ni kommer in på en diskussion där det framkommer att ni har NPF och någon är nyfiken på vad det är, vad säger ni då? Många döljer det ju, men ibland råkar man säga saker som gör att de fattar.

Säger ni att ni har autism?
Är autist?
Är autistisk?
Har aspergers?
Är aspergare?

Nu vänder jag mig främst till dem som är diagnostiserade med aspergers.

Säger neuropsykiatriskt.
Vill helst inte säga nåt alls pga alla missuppfattningar och stämpeln man får.
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Kidzi » 2023-05-29 20:34:25

Alyana skrev:Säger neuropsykiatriskt.
Vill helst inte säga nåt alls pga alla missuppfattningar och stämpeln man får.


Mm, det är trist. Jag brukar säga att jag är dum i huvet eller liknande. Det känns mindre stigmatiserande.

Man kan få väldigt olika gehör. Det festligaste är ju att det syns ju inte på dig. Man undrar hur det skulle synas? Samhalluniform?
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav antonius » 2023-05-29 21:33:27

som barn var det fattigt i byn så jag fick krypa ihop och vara fotboll, och då blev man såhär
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Zima33 » 2023-05-30 16:23:16

Skogkatt skrev:
Liljan skrev:Fler och fler aspergare ser ordet Asperger som problematiskt då Hans Asperger var aktiv nazist och bidrog till att autistiska barn blev mördade under andra världskriget.


Uffda, så nu måste vi censurera ordet Asperger och skriva om historien och låtsas att han aldrig existerat, antar jag. Så ingen 'känner sig kränkt'. Så tröttsamt.

Är det så noga att ha ett personnamn på syndromet så borde du ju kalla det för Sucharevas syndrom eftersom det var hon som upptäckte tillståndet först, inte Hans Asperger.
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Zima33 » 2023-05-30 16:29:10

Kidzi skrev:Om ni kommer in på en diskussion där det framkommer att ni har NPF och någon är nyfiken på vad det är, vad säger ni då? Många döljer det ju, men ibland råkar man säga saker som gör att de fattar.

Säger ni att ni har autism?
Är autist?
Är autistisk?
Har aspergers?
Är aspergare?

Nu vänder jag mig främst till dem som är diagnostiserade med aspergers.

Jag har diagnosen Aspergers. Är inte öppen med det men familjen och några till vet.
När jag pratar med vårdpersonal använder jag ordet autism. Skulle jag känna mig tvungen att berätta för nån om min diagnos (för att undvika att de tror att jag har nåt värre) så skulle jag nog säga att jag har autism.
Tänker att jag ”har autism”.
Gjorde en omröstning för några år sen: har-du-autism-eller-ar-du-autist-autistisk-t54989.html
Aspergers har en dålig känsla för mig för det är så många våldsbrottslingar som det skrivits om att de har Aspergers. Jag vill inte kopplas ihop med våldsbrott så använder hellre ordet autism.
Senast redigerad av Zima33 2023-05-30 16:32:35, redigerad totalt 1 gång.
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav antonius » 2023-05-30 16:31:13

Kidzi skrev:
Alyana skrev:Säger neuropsykiatriskt.
Vill helst inte säga nåt alls pga alla missuppfattningar och stämpeln man får.


Mm, det är trist. Jag brukar säga att jag är dum i huvet eller liknande. Det känns mindre stigmatiserande.

Man kan få väldigt olika gehör. Det festligaste är ju att det syns ju inte på dig. Man undrar hur det skulle synas? Samhalluniform?


vi skulle ju kunna ha en liten bjällra runt handleden, det finns säkert att återvinna från någon spetälskekoloni, för spetälskan är ju utrotad, och AS är ju snarlikt pga hatet från omgivning, och så blir det klimatsmart åxå
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav antonius » 2023-05-30 16:35:56

Zima33 skrev:Aspergers har en dålig känsla för mig för det är så många våldsbrottslingar som det skrivits om att de har Aspergers. Jag vill inte kopplas ihop med våldsbrott så använder hellre ordet autism.


där har du en poäng, tänkte inte på det, autistisk låter mer snällt i NT:s öron, men säger man AS, då osäkrar de Lugern
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Dagobert » 2023-05-30 16:40:55

Först är det nån som vill kategorisera och tycker att aspergers och autism har mycket gemensamt = allt är autism.
Sen är det nån som tycker att det vore bra att kunna skilja dem åt, t.ex autism typ 1 och typ 2.
Ingen minns vad typ 1 och typ 2 står för - så är man tillbaka med namnen autism och aspergers.
Dagobert
 
Inlägg: 14135
Anslöt: 2010-11-30

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Kidzi » 2023-05-30 18:16:36

antonius skrev:
Zima33 skrev:Aspergers har en dålig känsla för mig för det är så många våldsbrottslingar som det skrivits om att de har Aspergers. Jag vill inte kopplas ihop med våldsbrott så använder hellre ordet autism.


där har du en poäng, tänkte inte på det, autistisk låter mer snällt i NT:s öron, men säger man AS, då osäkrar de Lugern


Fast nu står det ju alltid att gärningsmannen hade autism. Så snart är det ordet förknippat med våld med. Det som stör mig är att ALLA som mördat som haft autism även haft 1-5 andra psykdiagnoser. Som går fria. För det KAN ju inte varit psykopatin, det måste vart aspergern.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Skogkatt » 2023-05-30 18:34:55

Kidzi skrev:Fast nu står det ju alltid att gärningsmannen hade autism. Så snart är det ordet förknippat med våld med. Det som stör mig är att ALLA som mördat som haft autism även haft 1-5 andra psykdiagnoser. Som går fria. För det KAN ju inte varit psykopatin, det måste vart aspergern.


När allt kommer omkring finns det ju många fler folk utan en diagnos som dödar folk. Då och då ser man en artikel om ett mord där de nämner en diagnos, men de flesta har ingen diagnos, det säger ingenting om det. Så då kan man lika gärna säga att de som inte har en diagnos är farliga. Du kanske bara ägnar extra uppmärksam på fall där det står något om en diagnos eftersom du har en diagnos.
Skogkatt
 
Inlägg: 6149
Anslöt: 2021-10-02

Fortsattvis diagnostisera folk med Aspergers

Inläggav Alyana » 2023-05-30 19:57:41

Mmm det är tråkigt.
Nu kan jag förstå på nåt sätt att det kan vara kanske "enklare" på nåt vis för enstaka individer med AS att döda.... :-)003 på det sättet att de kanske kan stänga av sas....
Men det betyder ju verkligen inte att alla med AS är på något sätt överhuvudtaget empatilösa... Verkligen inte!
Bara att vissa kan liksom "stänga av" så.
Det är ju mer åt andra hållet.
Men vi behöver nog positivitet, stöd och uppmuntran och förståelse.
Och en kärleksfull omgivning och kärleksfull syn på omvärlden :-)Happy och hopp om livet! :-)154
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in