Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav manne » 2023-05-19 13:48:54

mitt jobb som svart arbete pengar under kassan som diskare på cafe var det sämsta jobbet någonsin.

café ägarna tjänade stor covan och en jävla massa stålar och jag diskade och slet i cafét och plockade disk
och serverade under 90 talet och jag fick ynka 35 kr i timmen och svarta pengar ur kassan när dagen var slut.

att vara diskare på ett stort café är en jävla slav jobb och slav göra. :o :-)063 :?:

jag fick inte ens ett arbetsgivare intyg efter att jag hade jobbat år dem under flera års tid flera sommrar
och varje helg under flera års tid. :cry: :x icon

skall det vara så jag var ca 15-17 år när jag jobbade som diskare under ett par somrar. :cry:

många arbetsgivare utnyttjar fattig ungdomar på arbetsmarknaden. :cry:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Ewoky » 2023-05-20 22:28:08

Teknisk support / kundtjänst på bredbandsbolaget.
Ewoky
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2020-09-08
Ort: Den teknologiska singulariteten

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Alien » 2023-05-20 23:22:34

Varför var det jobbet så dåligt? Tråkigt att svara på vanliga otekniska människors frågor?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Richard » 2023-05-21 8:51:25

Städade toaletter i hamnen. Jag o en kompis delade på jobbet. Vi fick 100 kr för varje gång vi städade o det gjorde vi dagligen under sommaren. Oftast var det bara att ta lite med toaborsten, sopa golvet o spraya doftspray. Vi gjorde arbetet på ca 20 minuter. Men en gång låg en bajskorv på golvet...

Sen cyklade vi alltid till stan på kvällen o köpte cigg o McDonalds för pengarna.

Men vi var rätt nöjda med jobbet.

Det var värre att dela ut reklam, fick ju knappt nått betalt! Rundan tog mer än 2 timmar.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Ignatius » 2023-05-21 12:54:42

Om man undantar alla jobb jag hade som ung slyngel och student är det särklassigt sämsta jobb jag haft på ett av våra länsmuseer.

De andra på avdelningen var inkompetenta latmaskar och idioter. Enda anledningen till att de gick till jobbet var att träffa varandra. Det var 100% social kontroll dygnet runt och alla trivdes förträffligt. Det gick inte att gå på dass utan att övriga avdelningen måste underrättas och saker och ting diskuteras. Inget arbete blev gjort och inget fungerade, men det struntade alla i för de hade så himla trevligt.

Då kom... jag... Utan social kompetens och utan den den minsta vilja att delta i gemensamma söndagsfrukostar eller uppvaktning på någons katts femårsdag. Men med en okuvlig vilja att göra arbetsuppgifter perfekt. Det blev en fruktansvärd kulturkrock. Idioterna hatade mig för att jag drog upp tempot och uppenbarade hur illa allt var ställt. Jag hatade idioterna för att de förstörde arbetet med socialt trams och var fullständigt odugliga.

Som tur var lyckades jag smita efter något år. Jag hade fått hjärtattack om jag stannat.
Ignatius
 
Inlägg: 418
Anslöt: 2019-05-05

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Paladinen » 2023-05-21 16:45:06

Hadde i ungdomen ett sånt där ungdomsjobb som kommunen gav till ungdomar som inte hittade ett eget sommarjobb.

Man skulle jobba en hel månad för 2500 kronor, det var rena rama slavjobbet.

Jag hamnade med på nån sorts parkförvaltning med en tjock gubbe till chef som var lat och satt inne på sitt luftkonditionerade kontor medans sommarjobbarna fick slita röven av sig ute i den gassande solen.

Enda fördelen med det jobbet var att vi sommarjobbare lyckades få tillgång till glassfrysen och drickakylen så när gubben inte var där så tog vi glass och dricka utav bara helvete och la oss i nån grässlänt och latade oss
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav manne » 2023-05-21 17:16:15

Paladinen skrev:Hadde i ungdomen ett sånt där ungdomsjobb som kommunen gav till ungdomar som inte hittade ett eget sommarjobb.

Man skulle jobba en hel månad för 2500 kronor, det var rena rama slavjobbet.

Jag hamnade med på nån sorts parkförvaltning med en tjock gubbe till chef som var lat och satt inne på sitt luftkonditionerade kontor medans sommarjobbarna fick slita röven av sig ute i den gassande solen.

Enda fördelen med det jobbet var att vi sommarjobbare lyckades få tillgång till glassfrysen och drickakylen så när gubben inte var där så tog vi glass och dricka utav bara helvete och la oss i nån grässlänt och latade oss


ja att jobba på den åt den stor bonden godsägaren på gården när jag var 19 år helt utan pengar var också en jävla slav göra.

jag klippte gräsmattor och rensade ogräs mm och jobbade hårt på den gården åt den där stor bonden godsägaren.
det var helt gratis det utan lön. :cry: :x icon
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav manne » 2023-05-21 17:23:48

när jag jobbade åt godsägaren eller godsherren så var det ett lss hem på landet och man jobbade varje dag där från morgonen till eftermiddagen hela veckan lång under 2 somrar.

det stället finns kvar ännu i dag. :cry: :x icon

var så glad att jag bara bodde där 1 års tid och inte mera än det. :-)049 :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav slackern » 2023-05-21 18:00:59

manne skrev:när jag jobbade åt godsägaren eller godsherren så var det ett lss hem på landet och man jobbade varje dag där från morgonen till eftermiddagen hela veckan lång under 2 somrar.

det stället finns kvar ännu i dag. :cry: :x icon

var så glad att jag bara bodde där 1 års tid och inte mera än det. :-)049 :-)Happy


Så man kan säga att du hade det som en statare då?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav manne » 2023-05-21 18:05:47

slackern skrev:
manne skrev:när jag jobbade åt godsägaren eller godsherren så var det ett lss hem på landet och man jobbade varje dag där från morgonen till eftermiddagen hela veckan lång under 2 somrar.

det stället finns kvar ännu i dag. :cry: :x icon

var så glad att jag bara bodde där 1 års tid och inte mera än det. :-)049 :-)Happy


Så man kan säga att du hade det som en statare då?


fast jag hade sjukbidrag då där under den tiden och kommunen betalade för platsen och för hyran där.
jag betalde inte för hyran utan kommunen betalade för platsen och för hyran så riktigt så illa var det inte. :-)Happy

men jag jobbade utan lön hårt från morgon till eftermiddag varje dag där. :cry: :x icon
detta var väldigt lång tid sedan nu var 19 år gammal när jag bodde där så det är flera år tillbaka i tiden är 41 i dag.

fördelen med det stället var att det var ute i skogen så det var lugnt och tryggt där med fina natur upplevelser.
SÅ 1 års jobb utan lön är inte hela världen. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav tvilling99 » 2023-05-21 22:53:10

Richard skrev:Städade toaletter i hamnen. Jag o en kompis delade på jobbet. Vi fick 100 kr för varje gång vi städade o det gjorde vi dagligen under sommaren. Oftast var det bara att ta lite med toaborsten, sopa golvet o spraya doftspray. Vi gjorde arbetet på ca 20 minuter. Men en gång låg en bajskorv på golvet...

Sen cyklade vi alltid till stan på kvällen o köpte cigg o McDonalds för pengarna.

Men vi var rätt nöjda med jobbet.

Det var värre att dela ut reklam, fick ju knappt nått betalt! Rundan tog mer än 2 timmar.

Att dela ut reklam ger ingen fet lön,så har det varit i minst 30 år
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav antonius » 2023-05-21 22:54:44

dela ut tidningar i ett område fullt med knarkare och suputer som mördar för en femma
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav tvilling99 » 2023-05-21 22:57:36

antonius skrev:dela ut tidningar i ett område fullt med knarkare och suputer som mördar för en femma

I vilken stad var detta?
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav antonius » 2023-05-21 23:29:46

tvilling99 skrev:
antonius skrev:dela ut tidningar i ett område fullt med knarkare och suputer som mördar för en femma

I vilken stad var detta?


på Mjölkudden i Luleå, bor bara gangsters och slödder där, no go zon, åtm kvällstid till tidig morgon
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Richard » 2023-05-22 4:49:57

manne skrev:när jag jobbade åt godsägaren eller godsherren så var det ett lss hem på landet och man jobbade varje dag där från morgonen till eftermiddagen hela veckan lång under 2 somrar.

det stället finns kvar ännu i dag. :cry: :x icon

var så glad att jag bara bodde där 1 års tid och inte mera än det. :-)049 :-)Happy

Skulle ha strejkat.

Jag jobbade i färgaffären när jag hade aktivitetsersättning. Blev jag sjuk o var hemma så fick jag mer betalt än om jag var där på praktiken... Men jag trivdes där, dock blev jag stressad o mina 12 h i veckan blev snabbt 40 h. Gick hem o sköt sönder armen med luftgeväret för att få en anledning till att sjukskriva mig. Tyckte det var pinsamt att sjukskriva mig för psykiska besvär...
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav manne » 2023-05-22 8:57:21

Richard skrev:
manne skrev:när jag jobbade åt godsägaren eller godsherren så var det ett lss hem på landet och man jobbade varje dag där från morgonen till eftermiddagen hela veckan lång under 2 somrar.

det stället finns kvar ännu i dag. :cry: :x icon

var så glad att jag bara bodde där 1 års tid och inte mera än det. :-)049 :-)Happy

Skulle ha strejkat.

Jag jobbade i färgaffären när jag hade aktivitetsersättning. Blev jag sjuk o var hemma så fick jag mer betalt än om jag var där på praktiken... Men jag trivdes där, dock blev jag stressad o mina 12 h i veckan blev snabbt 40 h. Gick hem o sköt sönder armen med luftgeväret för att få en anledning till att sjukskriva mig. Tyckte det var pinsamt att sjukskriva mig för psykiska besvär...


jobbade man inte så blev man utan mat och sedan så stängde han föreståndaren där av elen till bostaden. :cry: :x icon
olika bestraffningar fick man om man inte jobbade på gården. :cry: :x icon
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Riksamiralen » 2023-05-22 10:40:28

Målare.
Aldrig att jag gör det igen som jobb, om jag inte målar något eget.
Riksamiralen
 
Inlägg: 1351
Anslöt: 2021-06-14

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav manne » 2023-05-22 11:16:28

Riksamiralen skrev:Målare.
Aldrig att jag gör det igen som jobb, om jag inte målar något eget.


jag har jobbat många år med att måla möbler här då utan betalning.

https://nytida.se/verksamheter/smedjan/

slav yrke också utan lön och betalning.
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav manne » 2023-05-22 12:05:23

Riksamiralen skrev:Målare.
Aldrig att jag gör det igen som jobb, om jag inte målar något eget.


https://nytida.se/verksamheter/bruket/

Här så har jag också jobbat utan lön förut. :cry: :x icon
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Riksamiralen » 2023-05-22 12:09:17

Jag målade rum, väggar, väldigt stressigt med tidskrav/deadlines, dåligt planerat vem som skulle göra vad så ofta gick man och trängdes istället för att dela upp sig. Sen flåsade chefen en i nacken hela tiden med deadlines och sparken om vi inte gjorde vår kvot av målning eller jobbade på hela tiden, chefen blängde fast man tog rast på sina bestämda tider. Det var dock inte ett så långt kontrakt som tur var, men jag fick erfarenhet hur det jobbet fungerade i alla fall.
Riksamiralen
 
Inlägg: 1351
Anslöt: 2021-06-14

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav manne » 2023-05-22 12:20:16

Riksamiralen skrev:Jag målade rum, väggar, väldigt stressigt med tidskrav/deadlines, dåligt planerat vem som skulle göra vad så ofta gick man och trängdes istället för att dela upp sig. Sen flåsade chefen en i nacken hela tiden med deadlines och sparken om vi inte gjorde vår kvot av målning eller jobbade på hela tiden, chefen blängde fast man tog rast på sina bestämda tider. Det var dock inte ett så långt kontrakt som tur var, men jag fick erfarenhet hur det jobbet fungerade i alla fall.


ok där ser man jag trodde att du var en lyx miljonär som åkte Bentley och levde lyx liv. :shock: :-)063 :?:

när jag bodde i Täby på gruppboendet så penslade jag på en jävla massa möbler och slet och målade bord stolar och möbler en jävla massa och fick inte en kr för det jobbade 6 timmar varje dag där under 2 års tid.

https://frosunda.se/slussen

NYTIDA SMEDJAN

https://nytida.se/verksamheter/bruket/
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Riksamiralen » 2023-05-22 13:01:20

manne skrev:ok där ser man jag trodde att du var en lyx miljonär som åkte Bentley och levde lyx liv.

Varför trodde du det?
Bara för man arbetar / utbildar sig behöver man inte vara vänster lol...
Riksamiralen
 
Inlägg: 1351
Anslöt: 2021-06-14

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Liljan » 2023-05-22 13:39:58

När jag 18 år fick jag ett sommarjobb för ungdomar på ett kollo. Lönen var usel 35 kronor/timme. Värst var att alla andra kolloledare behandlade mig som ett barn, jag fick inte sitta med på möten, jag fick inte följa med på After work eller på personalfesten de flesta andra skulle på. När kollot var slut hade barnen med hjälp av en kolloledare gjort diplom till alla ledare utom mig där barnen hade skrivit en massa fina hälsningar. Jag blev jätteledsen en av barnen såg det och hon gjorde ett kort till mig också, det var gulligt men absolut inte hennes ansvar. Som ledare bodde man på kollot i 2-3 veckor jag var helt ensam under hela den tiden de andra ledarna tystnade så fort jag närmade mig. Så dåligt behandlad har jag aldrig blivit på en arbetsplats varken förr eller senare.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav manne » 2023-05-23 15:36:25

Riksamiralen skrev:Jag målade rum, väggar, väldigt stressigt med tidskrav/deadlines, dåligt planerat vem som skulle göra vad så ofta gick man och trängdes istället för att dela upp sig. Sen flåsade chefen en i nacken hela tiden med deadlines och sparken om vi inte gjorde vår kvot av målning eller jobbade på hela tiden, chefen blängde fast man tog rast på sina bestämda tider. Det var dock inte ett så långt kontrakt som tur var, men jag fick erfarenhet hur det jobbet fungerade i alla fall.


ja många arbetsgivare utnyttjar fattiga ungdomar.

och det är ett jävla sätt det. :cry: :x icon
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in