Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav manne » 2023-05-20 9:35:28

Så vilken stat i USA som ni skulle ni vilja flytta till då och varför så väljer ni den staten.? :o :-)063 :?:

förklara mera genomgående vilken stat i USA ni vill flytta till och varför.? :o :-)063 :?:

SÅ vad tror ni om att flytta ditt till den här staten då:?

denna stat är som hämtat ur Stephen Kings böcker. :-)049 :o :-)063 :?:

SÅ vilken stat skulle ni vilja flytta till och varför just den staten:? :o :-)063 :?:

jag är ett stort fan av Stephen King just därför så väljer jag denna stat. :-)049 :-)Happy

manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav Skogkatt » 2023-05-20 14:55:14

Missouri. 8) The 'Show-Me' state. Det är en trevlig stat. Eller någon plats i "the deep south", Alabama, South Carolina, Mississippi, Georgia, Louisiana. Känner folk där. Kanske Minnesota, har familj där och Minnesota är ju nästan norskt. :-)005 Maine är också en trevlig stat. Och Texas är bra, allt är större i Texas. Jag skulle mycket gärna ha en ranch där. 8)
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav slackern » 2023-05-20 16:30:25

Skogkatt skrev:Missouri. 8) The 'Show-Me' state. Det är en trevlig stat. Eller någon plats i "the deep south", Alabama, South Carolina, Mississippi, Georgia, Louisiana. Känner folk där. Kanske Minnesota, har familj där och Minnesota är ju nästan norskt. :-)005 Maine är också en trevlig stat. Och Texas är bra, allt är större i Texas. Jag skulle mycket gärna ha en ranch där. 8)


Själv skulle jag kunna tänka mig Colorado, Washington, Oregon eller någon annan stat runt klippigabergen.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav manne » 2023-05-20 16:35:05

Skogkatt skrev:Missouri. 8) The 'Show-Me' state. Det är en trevlig stat. Eller någon plats i "the deep south", Alabama, South Carolina, Mississippi, Georgia, Louisiana. Känner folk där. Kanske Minnesota, har familj där och Minnesota är ju nästan norskt. :-)005 Maine är också en trevlig stat. Och Texas är bra, allt är större i Texas. Jag skulle mycket gärna ha en ranch där. 8)


jag har en kusin som har bott i Kalifornien San Francisco under en del års tid han jobbade för Google där. :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav manne » 2023-05-20 16:38:29

slackern skrev:
Skogkatt skrev:Missouri. 8) The 'Show-Me' state. Det är en trevlig stat. Eller någon plats i "the deep south", Alabama, South Carolina, Mississippi, Georgia, Louisiana. Känner folk där. Kanske Minnesota, har familj där och Minnesota är ju nästan norskt. :-)005 Maine är också en trevlig stat. Och Texas är bra, allt är större i Texas. Jag skulle mycket gärna ha en ranch där. 8)


Själv skulle jag kunna tänka mig Colorado, Washington, Oregon eller någon annan stat runt klippigabergen.


här verkar också trevligt det med. :-)049 :-)Happy

https://www.travelguide.de/sv/turer/san-francisco/

manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav Skogkatt » 2023-05-20 16:38:48

slackern skrev:Själv skulle jag kunna tänka mig Colorado, Washington, Oregon eller någon annan stat runt klippigabergen.


Ja Colorado är intressant. Mycket fin natur och fjäll där. Och de har Aspen i Colorado. 8) Oregon är också bra tror jag. Det är ju "The Beaver State". :)


beaver.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav slackern » 2023-05-20 17:51:51

manne skrev:
Skogkatt skrev:Missouri. 8) The 'Show-Me' state. Det är en trevlig stat. Eller någon plats i "the deep south", Alabama, South Carolina, Mississippi, Georgia, Louisiana. Känner folk där. Kanske Minnesota, har familj där och Minnesota är ju nästan norskt. :-)005 Maine är också en trevlig stat. Och Texas är bra, allt är större i Texas. Jag skulle mycket gärna ha en ranch där. 8)


jag har en kusin som har bott i Kalifornien San Francisco under en del års tid han jobbade för Google där. :-)Happy


Gillar han regnbågar och enhörningar?
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav slackern » 2023-05-20 17:55:34

Skogkatt skrev:
slackern skrev:Själv skulle jag kunna tänka mig Colorado, Washington, Oregon eller någon annan stat runt klippigabergen.


Ja Colorado är intressant. Mycket fin natur och fjäll där. Och de har Aspen i Colorado. 8) Oregon är också bra tror jag. Det är ju "The Beaver State". :)


beaver.png


Jag tog lite fel Oregon ligger tydligen inte vid klippigabergen men jag vet att det finns någon slags bergskedja där tror jag, men även Idaho, Montana och Wyoming skulle funka fint, jag älskar höga berg som alperna.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav Skogkatt » 2023-05-20 17:59:40

manne skrev:
här verkar också trevligt det med. :-)049 :-)Happy

https://www.travelguide.de/sv/turer/san-francisco/



San Francisco brukade vara trevligt, men det har förändrats mycket. Nu är det mest känt för kriminalitet, droger och folk som skiter på trottoarer. :shock: Jag har sett och hört saker därifrån och det ser verkligen inte bra ut där nu. Det är många som har flyttat/flydd från San Francisco de senaste åren.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav manne » 2023-05-20 18:00:45

slackern skrev:
manne skrev:
Skogkatt skrev:Missouri. 8) The 'Show-Me' state. Det är en trevlig stat. Eller någon plats i "the deep south", Alabama, South Carolina, Mississippi, Georgia, Louisiana. Känner folk där. Kanske Minnesota, har familj där och Minnesota är ju nästan norskt. :-)005 Maine är också en trevlig stat. Och Texas är bra, allt är större i Texas. Jag skulle mycket gärna ha en ranch där. 8)


jag har en kusin som har bott i Kalifornien San Francisco under en del års tid han jobbade för Google där. :-)Happy


Gillar han regnbågar och enhörningar?


nej han har en tjej han eller han var gift med en kvinna där under den tiden så svar nej. :-)049 :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav manne » 2023-05-20 18:02:26

Skogkatt skrev:
manne skrev:
här verkar också trevligt det med. :-)049 :-)Happy

https://www.travelguide.de/sv/turer/san-francisco/



San Francisco brukade vara trevligt, men det har förändrats mycket. Nu är det mest känt för kriminalitet, droger och folk som skiter på trottoarer. :shock: Jag har sett och hört saker därifrån och det ser verkligen inte bra ut där nu. Det är många som har flyttat/flydd från San Francisco de senaste åren.


då SÅ vill jag fan med inte bo i den staten: :shock: :-)063 :!:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav Zima33 » 2023-05-20 22:15:04

Vermont.
Vet inte varför, det bara kom upp i huvet för länge sen. Vet inget om delstaten. Namnet betyder väl typ grönt berg.

Wyoming kanske också men det är väldigt glesbefolkat så man måste kunna klara sig helt själv typ, om man inte bor i/nära nån stad.
Zima33
 
Inlägg: 3612
Anslöt: 2011-05-09

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav triggerhappyD » 2023-05-20 23:35:41

Finns många ställen jag skulle vilja besöka i USA.
Och kommer nog åka dit någon gång framöver förhoppningsvis.
Finns ganska billiga flyg dit nu, man kan åka till tex New York tur och retur för under 4000kr
Vill man till västkusten är det ett par tusen dyrare.
Men boende i USA är sjukt dyrt tyvärr vilket gör det svårt o stanna länge.

Hela Pacific Northwest kusten tycker jag verkar se riktigt vacker ut.
Både kusten och skogarna som finns där.
Även Deep South+Texas tycker jag verkar spännande.
Även Montana och Wyoming.
Och sen skulle jag även vilja åka till Las Vegas och spela poker.

USA är ett spännande land och det finns som sagt mycket jag skulle vilja besöka där.
Och nej, ingen behöver komma med en kommentar nu att jag alltid talar dåligt om USA, det har bara med deras utrikespolitik att göra, och inte med själva folket och landet i sig.
Tycker för ovanlighetens skull att vi kan hålla tråden fri från politik :)

Här är en nice Youtube kanal jag kan rekommendera för dom som är USA intresserade.
Den är väl ganska fokuserad på geografi och demografi, men finns även annat innehåll.

https://www.youtube.com/@NickJohnson
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav manne » 2023-05-21 9:14:50

triggerhappyD skrev:Finns många ställen jag skulle vilja besöka i USA.
Och kommer nog åka dit någon gång framöver förhoppningsvis.
Finns ganska billiga flyg dit nu, man kan åka till tex New York tur och retur för under 4000kr
Vill man till västkusten är det ett par tusen dyrare.
Men boende i USA är sjukt dyrt tyvärr vilket gör det svårt o stanna länge.

Hela Pacific Northwest kusten tycker jag verkar se riktigt vacker ut.
Både kusten och skogarna som finns där.
Även Deep South+Texas tycker jag verkar spännande.
Även Montana och Wyoming.
Och sen skulle jag även vilja åka till Las Vegas och spela poker.

USA är ett spännande land och det finns som sagt mycket jag skulle vilja besöka där.
Och nej, ingen behöver komma med en kommentar nu att jag alltid talar dåligt om USA, det har bara med deras utrikespolitik att göra, och inte med själva folket och landet i sig.
Tycker för ovanlighetens skull att vi kan hålla tråden fri från politik :)

Här är en nice Youtube kanal jag kan rekommendera för dom som är USA intresserade.
Den är väl ganska fokuserad på geografi och demografi, men finns även annat innehåll.

https://www.youtube.com/@NickJohnson



kan säga så här hade jag inte varit psyk sjuka så hade jag flyttat ditt för lång tid sedan nu. :-)049 :-)Happy
Skulle vilja bo utomlands. :-)049 :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav manne » 2023-05-21 11:49:12

triggerhappyD skrev:Här är en nice Youtube kanal jag kan rekommendera för dom som är USA intresserade.
Den är väl ganska fokuserad på geografi och demografi, men finns även annat innehåll.

https://www.youtube.com/@NickJohnson


USA Portland Maine skulle vara kul att bo på under ett par års tid. :-)049 :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav Paladinen » 2023-05-21 11:57:59

Jag skulle vilja bo i Appalacherna och syssla med moonshine och leva offgrid
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav Skogkatt » 2023-05-21 14:50:01

Paladinen skrev:Jag skulle vilja bo i Appalacherna och syssla med moonshine och leva offgrid


Ja Appalachian Mountains är bra. :) I Missouri har de Ozark Mountains, jag skulle gärna åka dit. 8)
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav manne » 2023-05-21 15:36:23

Paladinen skrev:Jag skulle vilja bo i Appalacherna och syssla med moonshine och leva offgrid


du menar som denna film:? :o :-)063 :?:


Väldigt bra film.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav triggerhappyD » 2023-05-21 16:38:39

manne skrev:
USA Portland Maine skulle vara kul att bo på under ett par års tid. :-)049 :-)Happy


Mja, hela New England delen verkar fin.
Och många av delstaterna där ligger ju i topp i mycket när det kommer till statistiken iaf.
Dock så verkar det ganska dyrt att bo där.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav slackern » 2023-05-21 16:51:07

triggerhappyD skrev:Finns många ställen jag skulle vilja besöka i USA.
Och kommer nog åka dit någon gång framöver förhoppningsvis.
Finns ganska billiga flyg dit nu, man kan åka till tex New York tur och retur för under 4000kr
Vill man till västkusten är det ett par tusen dyrare.
Men boende i USA är sjukt dyrt tyvärr vilket gör det svårt o stanna länge.

Hela Pacific Northwest kusten tycker jag verkar se riktigt vacker ut.
Både kusten och skogarna som finns där.
Även Deep South+Texas tycker jag verkar spännande.
Även Montana och Wyoming.
Och sen skulle jag även vilja åka till Las Vegas och spela poker.

USA är ett spännande land och det finns som sagt mycket jag skulle vilja besöka där.
Och nej, ingen behöver komma med en kommentar nu att jag alltid talar dåligt om USA, det har bara med deras utrikespolitik att göra, och inte med själva folket och landet i sig.
Tycker för ovanlighetens skull att vi kan hålla tråden fri från politik :)

Här är en nice Youtube kanal jag kan rekommendera för dom som är USA intresserade.
Den är väl ganska fokuserad på geografi och demografi, men finns även annat innehåll.

https://www.youtube.com/@NickJohnson


Du skulle ju alltid kunna soffsurfa hos någon snäll människa, finns säkert hur många sidor som helst där folk erbjuder en soffa helt gratis för att träffa människor från andra kulturer.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav triggerhappyD » 2023-05-21 16:51:55

manne skrev:kan säga så här hade jag inte varit psyk sjuka så hade jag flyttat ditt för lång tid sedan nu. :-)049 :-)Happy
Skulle vilja bo utomlands. :-)049 :-)Happy


Vet inte vad du har för psyk sjuka, men hoppas du blir bättre ifrån det iaf.
Ibland får man ju lära sig att leva med vissa saker också och hitta sätt att förhålla sig till det som gör att man ändå kan göra saker som man vill i livet.

Om du vill bo utomlands någonstans så finns det säkert sätt du kan uppnå det på om du jobbar hårt för att uppnå det.

Det finns alltid folk som säger att man kan inte göra si eller så, eller att man inte klarar av det ena eller det andra.

Det fanns flera som sa att jag inte skulle klara mig själv när jag åkte till Kambodja och Vietnam, att jag skulle strula till saker och råka ut för allt möjligt osv.
Hade jag lyssnat på dom så skulle jag aldrig ha fått uppleva dom länderna.
Men det gick ganska bra för mig, även om jag kanske strulade till lite saker o så, men överlevde iaf och tog mig hem till sist också.

Ibland kan det vara nyttigt att utsätta sig själv för lite utmaningar också.
Man klarar ofta av mer än vad man tror.

Vill du bo i Maine i ett år så kan du säkert göra det om du kämpar hårt för att uppnå det.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav slackern » 2023-05-21 16:53:37

manne skrev:
Paladinen skrev:Jag skulle vilja bo i Appalacherna och syssla med moonshine och leva offgrid


du menar som denna film:? :o :-)063 :?:


Väldigt bra film.


Han reste ju runt i USA men tror du tänker på Alaska där han bodde i bussen?
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav manne » 2023-05-21 16:56:40

slackern skrev:
manne skrev:
Paladinen skrev:Jag skulle vilja bo i Appalacherna och syssla med moonshine och leva offgrid


du menar som denna film:? :o :-)063 :?:
https://www.youtube.com/watch?v=cl4cLEToPfc

Väldigt bra film.


Han reste ju runt i USA men tror du tänker på Alaska där han bodde i bussen?


ja I den filmen så får man se en del olika stater i USA väldigt bra film. :-)049 :-)Happy mästerverk. :-)049 :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Flytta till USA, vart skulle ni vilja bo?

Inläggav triggerhappyD » 2023-05-21 17:00:56

slackern skrev:Du skulle ju alltid kunna soffsurfa hos någon snäll människa, finns säkert hur många sidor som helst där folk erbjuder en soffa helt gratis för att träffa människor från andra kulturer.


Mmm, tanken har slagit mig.
Men jag gillar inte att vara beroende av andra, och har även ett ganska stort behov av att vara för mig själv en stor del av tiden.
Alltid ogillat att sova hos andra, svårt o slappna av när man måste förhålla sig till andras tider och seder osv.

Så jag får nog vänta tills jag har råd att hyra en möblerad lägenhet i några månader eller något sånt.
Dyrt det också i stora delar av USA, men iaf billigare än vanliga hotell.

Men ser nu att tråden handlade om att flytta till och bo i USA, var inte min mening att prata om resande istället. Men kanske är ok med trådskaparen att även det diskuteras här.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Återgå till Intressanta intressen



Logga in