Måste försöka med vårdcentralen igen

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Måste försöka med vårdcentralen igen

Inläggav Kidzi » 2022-11-17 18:09:35

Börjar bli sur på alla misstag. Fick rätta henne då hon sa att Saroten var mild utan biverkningar ingen muntorrhet inga interaktioner. Kollade hemma och den interagerar visst. Snällt förgifta folk?

Sedan skrev hon på lappen levaxin hur ta styrkorna helt annorlunda som hon sa.

Visste inte Neurontin och gabapentin var samma.

Jobbigt att jag måste dubbelkolla allt.
Kidzi
 
Inlägg: 5545
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Måste försöka med vårdcentralen igen

Inläggav Kidzi » 2022-11-17 19:11:31

Jag har så dåligt minne om när jag blev sjuk. Var ju direkt efter sjukhuset. Jag skulle verkligen vilja veta varför jagvar så sjuk först, det som inte var ryggen. Jag blir galen att jag inte vet. Bra att få veta den delen som kommit av behandlingen, då vet jag att det inte var inbillning som alla sa. Var glad först. Men vet ju ändå bara vad som hänt sista året av tre.

Jag är helt knäpp jag vet, men när sjukvården inte vill ta reda på något, då blir jag ännu värre att jag måste veta.

Jag tror inte man bara får över 100 i sänka helt spontant. Det känns konstigt att man kommer in "frisk" på sjukhuset och kommer ut sjuk. Var det autoimmunt? Kanske kopplat till kroppslig ansträngning eller få blod. Kanske var medicinbiverkning. Jag fick ju för mycket och för länge för att de slarvade.

Måste ändå säga fast min läkare var väldigt vimsig att hon verkade bra på att se på kroppen om det var något fel. Kanske mer praktisk.

Jag skrev till BS som var de som tryckte på att det förmodligen är vården som skadat mig och förmodligen för alltid. Fick ett lågaffektivt svar igen att vad bra krya på dig. Alltså det är inte normalt att vara lågaffektiv mot någon som inte är arg. Eller jo är väl sur och uppgiven. Men inte aggressiv. Det enda som händer när man inte får respons är att det bara fortsätter att snurra i huvudet.

Man är ju inte så bra på att lösa saker själv men lågaffekt bygger på att man fixar allt och ingen hjälper en.

Jag är mest arg på mig. Jag gick i samma fälla som på psyk innan. Nu på reumatologen. Bara du gör si och så och väntar jättelänge och testar denna medicin. Då kan du få någon annan hjälp sedan om det inte hjälper. Så man går igenom behandling som inte hjälper för den är dålig eller diagnosen är fel. Bara för man vet annars att då blir man utkastad utan den hjälpen man får om man är duktig. Sedan när man är duktig så slänger de ut en skadad och påstår att de aldrig lovat något.

Jag borde ju vetat att han skulle göra så. Jag borde bara gått. Då skulle jag ha en hel rygg idag och skulle kunnat ta hunden på promenader.
Kidzi
 
Inlägg: 5545
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Måste försöka med vårdcentralen igen

Inläggav Kidzi » 2022-11-29 22:47:38

Testade en muskelavslappnande, men sjukt biverkningskänslig som jag är, blev jag helt sjukt trött, tar tid att kissa, går inte tömma blåsan helt, rätt torr i mun och kan inte fokusera blicken.

Sover till minst 16 och har dålig somnkvalitet.

Måste ju sluta framförallt för man måste kunna kissa.

Jag kommer bara skriva på 1177 att jag vill byta läkemedel. Finns en annan muskelavslappnande som bara har trötthet av de biverkningarna jag haft. Värt att pröva.

Så synd, för jag fick viss hjälp. Men om man inte funkar för att man är stel, det är ju lika bra som om man inte funkar för att man sover.

Försökte sluta tvärt med den muskelavslappnande men blev helt svag i kroppen, måste nog trappa ut.

Finns det bara två muskelavslappnande? Det verkar som rätt medicin. Eftersom musklerna får jobba övertid för att hålla min ryggrad ihop. Tror inte på medcin mot nervsmärta. Och Saroten verkar vara en helvetesmedicin. Den är också mot nervsmärta. Sedan får man väl inte ta MAOI samtidigt som SSRI?

Kollade på Paraflex och den är restnoterad, såklart!!!!!! :(
Kidzi
 
Inlägg: 5545
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Måste försöka med vårdcentralen igen

Inläggav Kidzi » 2022-12-02 20:49:24

Den medicin jag fick är restnoterad nu. Den hjälpte men fan vilka biverkningar. Min kompis tycker att jag ska kräva ett gentest för att bevisa att jag inte bryter ner mediciner normalt, för alla tror ju bara att man fjantar sig. Typ alla tål den medicinen så det bör du också göra.

Norgesic hjälpte mot stelhet och värk men tillbaka fick jag otrolig trötthet, nu har jag slutat med den men den är kvar i kroppen, sover hela dagarna, till en början kom jag upp vid kl 16, men nu bara sover jag förbi det. Kan inte läsa på skärmen, kan inte fokusera blicken. Förstoppad och kan inte kissa ordentligt.

Inser att det är bättre att ha smärtor.

Vet inte om jag kommer be om den andra medicinen, den har ävenså trötthet som biverkan. Det är ju inte meningen att man ska sova hela dagarna.
Kidzi
 
Inlägg: 5545
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Måste försöka med vårdcentralen igen

Inläggav Zima33 » 2022-12-03 9:16:43

Paraflex finns på apoteken nu tror jag, tog ut en burk igår.

Kidzi, får du biverkningar av den?
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Måste försöka med vårdcentralen igen

Inläggav Kidzi » 2022-12-03 15:37:54

Zima33 skrev:Paraflex finns på apoteken nu tror jag, tog ut en burk igår.

Kidzi, får du biverkningar av den?


Har inte testat den. Får väl skriva till läkaren på 1177 och föreslå att få testa den. Men ska nog inte ta en så hög dos andra gör.
Kidzi
 
Inlägg: 5545
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Måste försöka med vårdcentralen igen

Inläggav Kidzi » 2022-12-04 18:43:54

Usch, boten är värre än soten. Slutade med Norgesic för fyra dagar sedan, sover massor ändå, kan inte kissa normalt än, har inte bajsat på fyra dagar, TMI jag vet, kan fortfarande inte läsa på datorn. Ser det avståndet helt suddigt. Saliven har inte kommit tillbaka.

Samtidigt blir hemmet mer och mer stökigt men jag orkar verkligen inte. Är nog väldigt medicinkänslig men varför? Alla andra klarar ju den medicinen.

Svårt att tro på mig själv när läkare sagt man själv är ansvarig för hur fort man bryter ner mediciner.
Kidzi
 
Inlägg: 5545
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Återgå till Aspergare och vården



Logga in