Hur har ni det med kärleken?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2022-11-10 18:48:05

Richard skrev:
LordNelson skrev:
Richard skrev:Det var 4-5 år sen jag var ihop med nån.

Men jag har hittat en fantastisk kvinna! Hon har också Asperger o hennes nördintresse är radioaktiva grejer! Hon skulle jag kunna tänka mig att bli ihop med. Men hon bor i USA o vi är bara vänner på Facebook (har inte träffat henne IRL). Flera av hennes väninnor gillar också radioaktiva grejer.

Betyder det att du är radioaktiv då? Eller gillar hon andra grejer också.

Njaä, radioaktiva grejer så som uran, plutonium o radium... :-)Happy
Samma nördintresse som jag har.

Hon gillar katter också, det gör jag med!


boka en biljett, med en gång!!
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Heidi79 » 2022-11-10 19:59:47

Tyngdkraft skrev:Hur hittar ni era respektive, egentligen?


Man hittar snygg kille på dv. Som skoj hänga med när arbete. Senn man sätter sig i knät honom i lunchen. Å när får det gör varje gång typ.å ja provade ifall pussa på honom..å det fick ja..å tycker e fint så gör ofta. Senn DV personalen börjar kalla mig hans flickvän. Å han tror ja e det. Han tar hem mig till spela xbox å play station då å då. Å hans föräldrar tar hem mig till middag. Å do. Säger så lyckliga han fåt en flickvän. Å efter tag ja bara blir det typ. Å ja har en mamma..berättar pojk vänen jag inte mogen alls nått vuxen förhållande..å att inte får mer än pussa på mig. Typ. Så vi e där. Men det e åkej.
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Heidi79 » 2022-11-10 20:00:24

Vi har jort litet mer än pussa men..fast inte vill berätta på öppett :lol:
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Richard » 2022-11-11 6:45:25

Jag hittade också en via min dagliga sysselsättning. Inte direkt, men jag började umgås med en tjej som också var där o sen blev jag ihop med en kompis till henne.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2022-11-14 1:05:39

Daglig sysselsättning...

Jag är för aspig för att socialt passa in bland de flesta NT:are, men inte tillräckligt aspig för att inte klara av att ha ett vanligt jobb. Svårt att träffa kompatibla personer i ett sånt mellanläge.
Tyngdkraft
 
Inlägg: 299
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav sebastiann » 2022-11-14 17:14:43

försöker hitta tjej men alla tjejer i dejtingapparna är ju typ fan alkolister.

Man går in på en dejtingapp, och börjar swipa höger/vänster.
Så kommer det en bild, så ser man tjejen hålla i nån drink, vinglas, öl eller annan alkoholhaltig dryck.

Så swipar man direkt vänster (nej tack) eftersom man inte vill ha en alkistjej.
sebastiann
Får inte posta eller skicka pm
 
Inlägg: 1355
Anslöt: 2018-01-19
Ort: 57°45'41.31"N 12°3'40.32"E (CTRL+V i google maps)

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav tvilling99 » 2022-11-14 18:42:54

sebastiann skrev:försöker hitta tjej men alla tjejer i dejtingapparna är ju typ fan alkolister.

Man går in på en dejtingapp, och börjar swipa höger/vänster.
Så kommer det en bild, så ser man tjejen hålla i nån drink, vinglas, öl eller annan alkoholhaltig dryck.

Så swipar man direkt vänster (nej tack) eftersom man inte vill ha en alkistjej.

Jag tror inte alla är alkolister,men många kanske gillar barer och pubar.
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav LordNelson » 2022-11-14 21:45:46

sebastiann skrev:försöker hitta tjej men alla tjejer i dejtingapparna är ju typ fan alkolister.

Ja dom är lömska. Dricker vin och har sej. Men inte alla.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Furienna » 2022-11-15 0:07:59

sebastiann skrev:försöker hitta tjej men alla tjejer i dejtingapparna är ju typ fan alkolister.

Man går in på en dejtingapp, och börjar swipa höger/vänster.
Så kommer det en bild, så ser man tjejen hålla i nån drink, vinglas, öl eller annan alkoholhaltig dryck.

Så swipar man direkt vänster (nej tack) eftersom man inte vill ha en alkistjej.

Hm...
Jag har också en aversion mot alkohol, fast jag tror inre att alla som dricker blir alkoholister.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Oriku » 2022-11-19 3:22:33

sebastiann skrev:försöker hitta tjej men alla tjejer i dejtingapparna är ju typ fan alkolister.

Man går in på en dejtingapp, och börjar swipa höger/vänster.
Så kommer det en bild, så ser man tjejen hålla i nån drink, vinglas, öl eller annan alkoholhaltig dryck.

Så swipar man direkt vänster (nej tack) eftersom man inte vill ha en alkistjej.


Det är inte alkoholen i sej som är något problem tycker jag, utan mer vad det signalerar att lägga upp en sån bild. Det är precis som med tjejer som lägger upp bilder där de är lättklädda, det blir nej tack på allihop eftersom det känns så ytligt och oseriöst.

Sen så är det ju alla som saknar profiltext, de som har en profiltext som är så ytlig att den lika gärna skulle kunna vara skriven av en tioåring, tjejer som är aggressiva och otrevliga i sin profiltext, och så brukar minst hälften även vara tjocka eller ha barn på heltid/deltid. Plus att genomsnittet även brukar vara typ 4/10 till utseendet, och många har skyhöga krav och uppblåst ego eftersom sådär 100 desperata killar skriver till dem där varendaste dag enbart på grund av att de är tjejer.

Så inte så lätt att hitta någon trevlig, fin och intelligent tjej på dejtingappar. Hade jag själv varit en tjej på en sån sida så skulle jag nog ha tröttnat på alla spammare och raderat kontot efter typ en dag eller två.
Oriku
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2021-04-09

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Richard » 2022-11-21 8:33:03

sebastiann skrev:försöker hitta tjej men alla tjejer i dejtingapparna är ju typ fan alkolister.

Man går in på en dejtingapp, och börjar swipa höger/vänster.
Så kommer det en bild, så ser man tjejen hålla i nån drink, vinglas, öl eller annan alkoholhaltig dryck.

Så swipar man direkt vänster (nej tack) eftersom man inte vill ha en alkistjej.

Jag tror inte heller det har nått med alkoholen att göra. Men man väljer ju ut sin bästa bild, o det blir såklart en där man sminkat sig o klätt upp sig inför nån fest eller nått där alkohol förekommer.

Vill man ha en tjej som inte dricker en droppe kan man titta på t.ex. https://www.happypancake.se/ Där kan man fylla i hur det ligger till med alkoholen.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav ab2487_1 » 2022-11-21 18:16:45

Min date visade sig vara väldigt skadad pga tidigare relationer och kunde inte bestämma sig på ett år om hon ville ha ett förhållande(med 2 träffar och ett par telefonkonversationer).

Jag har kapat den bekantskapen helt då jag bara kände mig som dålig och besvärlig(och det var tydligt att personen inte kände för att ens ha mig som vän då hon inte ens kände att det var värt att svara på ett ”Hur är det?” på flera veckor.

Detta säger lite allt(jag brukar i vanliga fall undvika att tillskriva andra personer ”orsakssamband” kopplat till mina känslor fast i detta fallet kändes det som att det var en vettig ”exit”.

Hej, <namn> jag har bara relationer oavsett sort baserade på ”win-win” för alla inblandade och tyvärr så är det länge sedan en situation har fått mig att känna mig dålig, ovärd och besvärlig som person med det sagt så ser jag ingen ”win” för någon i denna så jag får helt enkelt tacka för mig och gå vidare.

Så tack och lycka till(och var rädd om dig!) på icke-återseende.
/<jag>

Svaret blev:
Jag håller helt med :)
ab2487_1
 
Inlägg: 238
Anslöt: 2021-10-10

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Dalaberger » 2022-12-09 13:42:27

Oriku skrev:
sebastiann skrev:försöker hitta tjej men alla tjejer i dejtingapparna är ju typ fan alkolister.

Man går in på en dejtingapp, och börjar swipa höger/vänster.
Så kommer det en bild, så ser man tjejen hålla i nån drink, vinglas, öl eller annan alkoholhaltig dryck.

Så swipar man direkt vänster (nej tack) eftersom man inte vill ha en alkistjej.


Det är inte alkoholen i sej som är något problem tycker jag, utan mer vad det signalerar att lägga upp en sån bild. Det är precis som med tjejer som lägger upp bilder där de är lättklädda, det blir nej tack på allihop eftersom det känns så ytligt och oseriöst.

Sen så är det ju alla som saknar profiltext, de som har en profiltext som är så ytlig att den lika gärna skulle kunna vara skriven av en tioåring, tjejer som är aggressiva och otrevliga i sin profiltext, och så brukar minst hälften även vara tjocka eller ha barn på heltid/deltid. Plus att genomsnittet även brukar vara typ 4/10 till utseendet, och många har skyhöga krav och uppblåst ego eftersom sådär 100 desperata killar skriver till dem där varendaste dag enbart på grund av att de är tjejer.

Så inte så lätt att hitta någon trevlig, fin och intelligent tjej på dejtingappar. Hade jag själv varit en tjej på en sån sida så skulle jag nog ha tröttnat på alla spammare och raderat kontot efter typ en dag eller två.

Tyckte lika när jag var på Tinder, kändes helt hopplöst. 90% var sportande drickande supersociala tjejer som var välsminkade, alltså allt annat än vad jag är ute efter. Som nån annan sa, Happypancake (dating app) kändes bättre och hade ett helt annat utbud som kändes mer kravlöst och verklighetstroget.

ab2487_1 skrev:Min date visade sig vara väldigt skadad pga tidigare relationer och kunde inte bestämma sig på ett år om hon ville ha ett förhållande(med 2 träffar och ett par telefonkonversationer).

Jag har kapat den bekantskapen helt då jag bara kände mig som dålig och besvärlig(och det var tydligt att personen inte kände för att ens ha mig som vän då hon inte ens kände att det var värt att svara på ett ”Hur är det?” på flera veckor.

Detta säger lite allt(jag brukar i vanliga fall undvika att tillskriva andra personer ”orsakssamband” kopplat till mina känslor fast i detta fallet kändes det som att det var en vettig ”exit”.

Hej, <namn> jag har bara relationer oavsett sort baserade på ”win-win” för alla inblandade och tyvärr så är det länge sedan en situation har fått mig att känna mig dålig, ovärd och besvärlig som person med det sagt så ser jag ingen ”win” för någon i denna så jag får helt enkelt tacka för mig och gå vidare.

Så tack och lycka till(och var rädd om dig!) på icke-återseende.
/<jag>

Svaret blev:
Jag håller helt med :)

Kan tycka man borde kunna bestämma sig iaf några veckor eller månader in, drar det ut på tiden kanske man ska leta efter andra för nån som är mer intresserad. Ointresse kan för sig bara vara att de inte vågar ta nästa steg själva. När jag hittade min flickvän (numera fru, det gick fort) var vi överens om att ha en relation 1 månad in efter 3-4 dagars dejter, vi tvekade inte, det kändes rätt.
Dalaberger
 
Inlägg: 357
Anslöt: 2021-02-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Patarei » 2023-01-15 9:15:05

Det var länge sedan jag hade ett fast förhållande.
Jag föredrar flersamhet istället för tvåsamhet.

Har flera st jag träffar. Bland annat en tjej i Etiopien, som jag lärde känna när jag var där andra gången.
Vi har träffats regelbundet sedan 2017.

Har även bekantskapheter i Rwanda och Filippinerna.

Här hemma i Sverige så har jag någon form av förhållande med en gift kvinna.
Då slipper jag alla krav m.m.
Patarei
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2015-09-13

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Chrilleb » 2023-01-15 9:41:29

Hej, jag kollar en dejtingsida efter vänner. Länge sen jag hade fast förhållande. (flera år sen). Senaste förhållandet var ett långdistansförhållande, jag bor i Sverige och hon i USA. Gillar det där med dejting, kanske borde testa speeddejting?


Vi får se då.
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2023-01-15 16:43:54

Jag har redan ynglat av mig och fört mina gener vidare så pallar verkligen inte att engagera mig och kompromissa som krävs för att håla ett förhållande vid liv aldeles för bekväm utav mig och gillar att leva ungkarlsliv.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2023-01-15 16:51:05

kärlek är mest ett NT påfund, skulle hellre föredra ordentlig påsättning on regular basis
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2023-01-15 17:26:18

antonius skrev:kärlek är mest ett NT påfund, skulle hellre föredra ordentlig påsättning on regular basis


Är prostituerade det du söker?
Tyngdkraft
 
Inlägg: 299
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2023-01-15 19:07:54

Tyngdkraft skrev:
antonius skrev:kärlek är mest ett NT påfund, skulle hellre föredra ordentlig påsättning on regular basis


Är prostituerade det du söker?


nej, men jag menar, aspisar bör hålla sig utanför NT:s alla rävspel och finter, slutar ofta med en olycklig AS
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2023-01-16 0:43:12

antonius skrev:
Tyngdkraft skrev:
antonius skrev:kärlek är mest ett NT påfund, skulle hellre föredra ordentlig påsättning on regular basis


Är prostituerade det du söker?


nej, men jag menar, aspisar bör hålla sig utanför NT:s alla rävspel och finter, slutar ofta med en olycklig AS


Jag tror du har rätt. Men vad är alternativet?
Tyngdkraft
 
Inlägg: 299
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav marlon » 2023-07-11 17:20:34

Riktig kärlek och närhet ser inte ut att vara min grej i livet.
Börjar nog komma upp i åldern där det börjar bli försent som totalt oerfaren att lyckas.
Är nog inte idealet av en aspergare längre, skulle nog säga det avtagit med åren sen skoltiden.
Fortfarande halvkass socialt men klarar vardagen med allt vad det innebär.
Har skaffat mig en utbildning, bytt jobb, köpt villa, och en veteranbil sista åren.
Nu hoppas jag på att det dyker upp en tjej i mitt liv också tillslut. :-)Happy
marlon
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2023-07-02

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2023-07-11 18:13:34

Tyngdkraft skrev:
antonius skrev:
Tyngdkraft skrev:
Är prostituerade det du söker?


nej, men jag menar, aspisar bör hålla sig utanför NT:s alla rävspel och finter, slutar ofta med en olycklig AS


Jag tror du har rätt. Men vad är alternativet?


har inget bra svar, ska återkomma när jag har lösningen för aspisars miserabla kärleksliv
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Paladinen » 2023-07-13 8:02:13

Jag har som aspie själv alltid fascinerats över andra aspisars längtan efter tvåsamhet.

Aspisar som inte klarar av att ha en vänskapsrelation med människor och som inte kan bibehålla en relation med sin familj för att det kräver för mycket socialt kan i nästa stund gå och skaffa sig en partner och sedan dela lägenhet/hus med partner och leva ihop 365 dagar om året.

Känns ganska motsägelsefullt det där.
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2023-07-13 12:42:35

Paladinen skrev:Jag har som aspie själv alltid fascinerats över andra aspisars längtan efter tvåsamhet.

Aspisar som inte klarar av att ha en vänskapsrelation med människor och som inte kan bibehålla en relation med sin familj för att det kräver för mycket socialt kan i nästa stund gå och skaffa sig en partner och sedan dela lägenhet/hus med partner och leva ihop 365 dagar om året.

Känns ganska motsägelsefullt det där.


helt sant, utifrån egna erfarenheter, är väl ett sparsamt särboförhållande vad som kan komma ifråga
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in