Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav manne » 2022-07-29 18:24:28

visst så var detta hemskt kvinnor som tog manligt hormon för att prestera bättre inom idrotten.? :o :-)063 :?:

tänkt på alla des stackars liv som blev förstörda. :o :-)063 :?:

kvinnor som förvandlades till män fy fan vad fruktansvärt. :o :-)063 :?:

Hur utbrett är det i dag när det kommer till kvinnor som dopar sig? :o :-)063 :?:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

kvinnor i öststaterna.?

Inläggav manne » 2022-07-30 13:26:22

så hur utbredd var dopingen inom den kvinnliga idrotten där.?
Hur vanligt var det där borta.? :o :-)063 :?:

https://www.google.se/search?q=women+dd ... ND_2tYmi5M

https://www.google.se/search?q=women+dd ... iu4TyFaNhM

varför så dopade de kvinnliga idrottarna.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav Alien » 2022-07-31 17:25:02

Dopning är väl alltid vanligt, då och då hör man om någon dopningsskandal men det är nog bara toppen av isberget.

Men i väst så var det mera den tävlande själv och kanske tränaren som var inblandade. I öst så var staten inblandad.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46090
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav Alien » 2022-07-31 17:26:20

manne skrev:varför så dopade de kvinnliga idrottarna.? :o :-)063 :?:

Men det är väl ändå självklart: för att vara säker på att de skulle vinna. Ju fler vinster landet fick, desto större prestige.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46090
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav manne » 2022-07-31 17:27:37

Alien skrev:Dopning är väl alltid vanligt, då och då hör man om någon dopningsskandal men det är nog bara toppen av isberget.

Men i väst så var det mera den tävlande själv och kanske tränaren som var inblandade. I öst så var staten inblandad.


Ja precis i DDR och Sovjetunionen så dopade väl staten de kvinnliga idrottarna.? :o :-)063 :?:
fult gjort av deras stater och väldigt elakt gjort att lura de kvinnliga idrottarna till det.? :shock: :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav manne » 2022-07-31 17:30:36

Alien skrev:Dopning är väl alltid vanligt, då och då hör man om någon dopningsskandal men det är nog bara toppen av isberget.

Men i väst så var det mera den tävlande själv och kanske tränaren som var inblandade. I öst så var staten inblandad.


Mera här. :o :-)063 :?:

https://sverigesradio.se/avsnitt/1597975
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav manne » 2022-07-31 17:42:10

Alien skrev:
manne skrev:varför så dopade de kvinnliga idrottarna.? :o :-)063 :?:

Men det är väl ändå självklart: för att vara säker på att de skulle vinna. Ju fler vinster landet fick, desto större prestige.


Det verkar finns även i dag jävla idiot tjejer som käkar manligt hormon. :shock: :-)063 :?:

https://www.google.se/search?q=bikini+f ... OgsELZJqLM

bikini fitness women gjorde en sökning där.

Dessa kvinnor verkar också ta låga nivåer av manligt hormon.? :shock: :-)063 :?:
varför i helvete käkar kvinnor manligt hormon för.? :( :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav Alien » 2022-08-01 0:04:33

Samma orsak som kvinnor i DDR etc; de vill vinna till varje pris. Men de som tar det frivilligt kanske tar mindre doser.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46090
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav Alien » 2022-08-01 0:47:37


Ja, flickorna i DDR tvingades ta anabola steroider och de fick inte ens veta om det. Man påstod att det var vitaminer. De unga idrottarna var helt hjärntvättade. Dopning var bara något som förekom i västvärlden.

SR 25 okt 2020 skrev:Elvaåriga östtyska simmaren Catherine Menschner befinner sig mitt i den politiska kampen som pågår mellan öst- och västvärlden under kalla kriget, indragen i det största medicinska experimentet i idrottshistorien. Men det har hon själv ingen aning om.

Cathrines simtränare tvingar henne och hennes lagkompisar att svälja tabletter varje träning och de måste göra det så att han ser. ”Det är vitaminer”, svarar han om någon undrar vad de innehåller. I själva verket är det en form av anabola steroider.

Snart dominerar de östtyska damerna i simtävlingarna, de vinner guld efter guld och de fastnar aldrig i dopingkontrollerna. Men deras mörka röster, kraftiga muskler och förändrade utseenden vittnar om att något är fel. Vissa av tjejernas kroppar kollapsar, vissa tvingas sluta simma och vissa börjar må psykiskt dåligt.

Även pojkarna dopades. Här berättar en av dem, Ulf Hausmann, om att växa upp i Östtyskland som ung simmartalang.

Team snabbare 2021 januari 22 skrev:Jag tror att jag var 14 eller 15 år. Det var förstås inte så att tränaren direkt sa att "nu tar vi några piller som är dopning så att vi blir ännu bättre". Det gick mer sofistikerat till. Jag minns den dagen när jag och några till från gruppen fick en extra tablett i vårt dagliga kosttillskott.

Spoiler: visa
Vanligt kosttillskott i form av vitaminer och mineraler fick vi redan regelbundet. Det betalades av staten och vi fick helt enkelt ta det då. Jag kan t o m idag förstå att avsikten inte var dålig, även om metoden var tveksam. Det var också 30 år sedan.

Men när jag och mina kompisar såg att några fick en tablett till så frågade vi tränaren varför bara några fick dessa piller. Som svar fick vi att "det är fluortabletter". Vår tandläkare (vi hade en egen på idrottsskolan) sa att vissa behöver det för tänderna.

Senare på dagen samlades vi som fick pillren på ett extra möte. Där sa huvudtränaren för klubben och vår tränare att vi var utvalda för att vi är så bra och har uppfyllt kraven för de kommande juniortävlingarna, med huvudmål Junior-EM.


Och då satsar staten extra i form av stödjande medel. Forskningen hade tagit fram de tabletterna, som gör att vi kommer att tåla hårda träningen bättre. Utan att bli trötta så snabbt. Och det leder sedan till att vi kan simma snabbare. Vi uppmanades att inte berätta för andra och även hålla tyst gentemot våra kompisar som inte fick tabletterna.

Spoiler: visa
Då skulle förklaringen om fluortabletter vara en bra förklaring. Och den förklaringen köpte vi alla.
Vi var rätt stolta att vi var bra och att det satsades. Dopning fanns bara i västvärlden inte i DDR – med den informationen växte vi upp. Vi hade ingen aning att det var steroider. Preparatet hette oral turinabol. Ett medel bara framtagen för att höja prestationer inom idrotten!
---
Vi skojade och kallade dem för den blåa blixten.
----
Några veckor innan tävlingen fick vi sluta ta den blåa blixten. Det har inte varit en enda idrottare från DDR som åkt fast på någon tävling. På den tiden fanns bara kontroller under själva tävlingarna.
https://teamsnabbare.se/blogs/team-snab ... xten-i-ddr

Eftersom flickor kommer tidigare i puberteten så var de ännu yngre när de fick sina dopningspiller.

Det var väldigt hänsynslöst gjort av de ansvariga.

Vem bär ansvaret för det hela?
  • Tränarna som gav tabletterna till oss idrottare?
  • Läkarna som jobbade hos varje idrottsskola och blev involverade när programmet rullades ut?
  • Funktionärerna som klurade ut planen?
  • Företaget som fick uppdraget att forska och tillverka?
  • Politikerna som gav högsta ordern och godkände det?
Alla bär ju ett ansvar och den högste ledningen har säkert störst ansvar.

Dessa ungdomar sågs som statens egendom och ett medel för att öka prestigen för landet.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46090
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav manne » 2022-08-04 22:27:30

Alien skrev:

Ja, flickorna i DDR tvingades ta anabola steroider och de fick inte ens veta om det. Man påstod att det var vitaminer. De unga idrottarna var helt hjärntvättade. Dopning var bara något som förekom i västvärlden.

SR 25 okt 2020 skrev:Elvaåriga östtyska simmaren Catherine Menschner befinner sig mitt i den politiska kampen som pågår mellan öst- och västvärlden under kalla kriget, indragen i det största medicinska experimentet i idrottshistorien. Men det har hon själv ingen aning om.

Cathrines simtränare tvingar henne och hennes lagkompisar att svälja tabletter varje träning och de måste göra det så att han ser. ”Det är vitaminer”, svarar han om någon undrar vad de innehåller. I själva verket är det en form av anabola steroider.

Snart dominerar de östtyska damerna i simtävlingarna, de vinner guld efter guld och de fastnar aldrig i dopingkontrollerna. Men deras mörka röster, kraftiga muskler och förändrade utseenden vittnar om att något är fel. Vissa av tjejernas kroppar kollapsar, vissa tvingas sluta simma och vissa börjar må psykiskt dåligt.


Dessa ungdomar sågs som statens egendom och ett medel för att öka prestigen för landet.


kvinnor som käkar manligt hormon är ju lika farligt som om en man skulle börja att käka kvinnligt hormon :shock: :-)063 :?: östrogen.
könsbyte ju. :shock: :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav manne » 2022-08-05 14:29:44

det verkar vara en hel del idiot kvinnor där ute som käkar låga nivåer av detta hormon.? :o :-)063 :?:


dom verkar ta det för att bli mera slimade och smala och starkare. :o :shock: :-)063 :?:
vilja jävla idioter.?
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav manne » 2022-08-05 14:44:51

tydligen så verkar det finnas mycket jävla idiot kvinnor som tränar som äter manligt hormon.?
fast i låga doser man hör på hennes röst att hon har tagit steroider. :o :-)063 :?: :shock:

manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav manne » 2022-08-05 17:55:57

Alien skrev:

Ja, flickorna i DDR tvingades ta anabola steroider och de fick inte ens veta om det. Man påstod att det var vitaminer. De unga idrottarna var helt hjärntvättade. Dopning var bara något som förekom i västvärlden.

SR 25 okt 2020 skrev:Elvaåriga östtyska simmaren Catherine Menschner befinner sig mitt i den politiska kampen som pågår mellan öst- och västvärlden under kalla kriget, indragen i det största medicinska experimentet i idrottshistorien. Men det har hon själv ingen aning om.

Cathrines simtränare tvingar henne och hennes lagkompisar att svälja tabletter varje träning och de måste göra det så att han ser. ”Det är vitaminer”, svarar han om någon undrar vad de innehåller. I själva verket är det en form av anabola steroider.

Snart dominerar de östtyska damerna i simtävlingarna, de vinner guld efter guld och de fastnar aldrig i dopingkontrollerna. Men deras mörka röster, kraftiga muskler och förändrade utseenden vittnar om att något är fel. Vissa av tjejernas kroppar kollapsar, vissa tvingas sluta simma och vissa börjar må psykiskt dåligt.

Även pojkarna dopades. Här berättar en av dem, Ulf Hausmann, om att växa upp i Östtyskland som ung simmartalang.

Team snabbare 2021 januari 22 skrev:Jag tror att jag var 14 eller 15 år. Det var förstås inte så att tränaren direkt sa att "nu tar vi några piller som är dopning så att vi blir ännu bättre". Det gick mer sofistikerat till. Jag minns den dagen när jag och några till från gruppen fick en extra tablett i vårt dagliga kosttillskott.
---
Vi var rätt stolta att vi var bra och att det satsades. Dopning fanns bara i västvärlden inte i DDR – med den informationen växte vi upp. Vi hade ingen aning att det var steroider. Preparatet hette oral turinabol. Ett medel bara framtagen för att höja prestationer inom idrotten!
---
Vi skojade och kallade dem för den blåa blixten.
----
Några veckor innan tävlingen fick vi sluta ta den blåa blixten. Det har inte varit en enda idrottare från DDR som åkt fast på någon tävling. På den tiden fanns bara kontroller under själva tävlingarna.
https://teamsnabbare.se/blogs/team-snab ... xten-i-ddr

Eftersom flickor kommer tidigare i puberteten så var de ännu yngre när de fick sina dopningspiller.

Det var väldigt hänsynslöst gjort av de ansvariga.

Vem bär ansvaret för det hela?
  • Tränarna som gav tabletterna till oss idrottare?
  • Läkarna som jobbade hos varje idrottsskola och blev involverade när programmet rullades ut?
  • Funktionärerna som klurade ut planen?
  • Företaget som fick uppdraget att forska och tillverka?
  • Politikerna som gav högsta ordern och godkände det?
Alla bär ju ett ansvar och den högste ledningen har säkert störst ansvar.

Dessa ungdomar sågs som statens egendom och ett medel för att öka prestigen för landet.


håller med dig manligt hormon ger ju klitoris tillväxt och röst fördjupning och andra maskulina egenskaper.
Hur kul det vara att som kvinna få förstorad klitoris eller mörkare permanent röst.?
Kort sagt enkelt kvinnor skall inte äta manligt hormon de vet vad de ger sig in på ju också det är ju inte så atleterna som tar detta tror att det är som sockerpiller placebo som de äter. :shock: :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav manne » 2022-08-06 11:09:52

Hur som helst de som dopar sig blir aggressiva av sig och våldsamma och otrevliga och väldigt mycket aggressioner

jag skulle då aldrig för alla pengar i världen käka steorider avskyr sådant och tycker inte om de som håller på med sådant skräp alls för de som äter sådant skräp är aggressiva och otrevliga.

fast det är klart det är farligare att äta kvinnligt hormon än att ta steorider.

jag har förut käkat kvinnligt hormon under flera månaders tid för flera tusen kr. :oops: :-)Crying
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Idrottskvinnor i DDR och andra öststater och dopning

Inläggav manne » 2022-08-06 16:33:58

Alien skrev:Samma orsak som kvinnor i DDR etc; de vill vinna till varje pris. Men de som tar det frivilligt kanske tar mindre doser.


JA precis de kvinnor som käkar manligt hormon förvandlas till män är som ett könsbyte ju. :shock: :-)063 :?:

de utvecklar manliga karaktäristiska drag och muskel massa och bas röst och skäggväxt och struphuvudförstorning och klitoris förstoring aggressivitet mm mm.

de blir maskulinariserade dessa kvinnor undrar om det är värt det för att få större muskler.?

hade jag vetat att det var farligt med östrogen så skulle jag aldrig ha köpt det.
och att man blir feminiserad av det så skulle jag heller aldrig att köpt det men jag var sinnesförvirrrad och spyk sjuk och rökte en den cannabis under den tiden.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Intressanta intressen



Logga in