Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav JaneLane » 2022-07-12 20:28:02

Hej!!

Jag hoppas ingen känner att jag generaliserar asperger med denna text, eller blir sårade/upprörda över vissa ordval! Jag menar inget illa, och skulle bli så glad om jag hade kunnat få er hjälp! ❤️

Jag har pratat med en kille över nätet i 4 månader, dagligen. Vi har pratat om allt möjligt och kommit varandra nära. Jag fick efter ett tag starka aningar om att han nog har asperger, och jag behöver verkligen er hjälp nu. Jag behöver hjälp med att förstå honom lite närmare samt hur jag ska hantera vissa situationer utan att det tas på fel sätt.

Jag själv har adhd och jag har starka (!) aningar om att han har asperger. Han har även pikat detta svagt på olika sätt, men det känns som ett känsligt ämne för honom och han har inte gått in djupare på det. Jag känner att han får berätta isåfall när det känns tryggt för honom.

Hursomhaver, jag tycker om honom så otroligt mycket, men ibland krockar det mellan oss, där vi inte riktigt förstår varandra. Och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera dessa situationer så båda blir förstådda.

Vi har träffats 2 gånger allt som allt. På vår första dejt så betalade jag för bådas kaffe - vilket är helt OK för min del. Jag hade ju såklart uppskattat om han hade erbjudit sig. Men det är skitsamma egentligen. Nästa dejt frågade han om jag ville komma hem till honom och se på nån film. Det tyckte jag lät trevligt. Lite omedvetet tänkte jag ju då att han eventuellt bjuder på nån middag, eller snacks, eller vin. Något. (Jag vill också tillägga att han dagen innan hade haft sina vänner på besök och att han hade fixat ostbricka och alkohol till dom.) Kanske är det fel av mig att tänka så, att man bör bli "bjuden" på något vid en hemma-dejt, jag vet inte. Om ni tycker det så säg gärna till. Men jag känner att det ger en känsla av att man är "välkommen" och att han har "tänkt till" lite kring att jag ska komma över.

Till saken, han bjöd inte på något alls. Och jag blev omedvetet så ledsen för det kändes som att det inte riktigt fanns något intresse från hans sida pga att han enbart bjöd på vatten. Jag förstod inte riktigt. Jag tänker ju från mitt adhd-perspektiv att jag hade bjudit på allt möjligt, eftersom att man "gör så." Men mest för att jag ju tycker om honom. När jag kom hem till honom så hade jag liksom tagit med (som liten present) några olika ölsorter till honom, då han tycker om öl. Han tackade för dessa. Jag älskar ju att visa uppskattning på den här typen av sätt mot folk jag gillar. Och jag vill vara tydlig med att jag inte kräver en festmåltid eller liknande som kostar skjortan tillbaka. Det handlar snarare om GESTEN i sig. Att man känner att han har "tänkt på" att jag ska komma hem till honom. Om ni förstår hur jag menar. Om han hade betalat en kaffe för 15 kronor till mig, eller lagat nån liten rätt, eller köpt med en chipspåse hade varit tillräckligt för mig. Det är liksom gesten som säger "jag uppskattar att du är här."

Nåväl, jag blev så otroligt osäker i efterhand och jag skrev till honom sen, att jag blev rätt ledsen och besviken i efterhand då det kändes som att det fanns 0 effort från hans sida. Det enda jag tänkte på var att han omöjligt kan tycka om mig. I mitt sms till honom dagen efter så skrev jag att det "kändes som att vi kanske hade olika syner på relationer och effort" och detta tog han väldigt hårt. Och det i sig gjorde att han stängde ner och svarade väldigt kortfattat där det blev väldigt svartvitt. Han hakade upp sig på att jag inte ville fortsätta träffas - vilket jag ju såklart vill! Men jag är bara så otroligt kluven just nu.



MINA FRÅGOR:
1. Han är otroligt svår att "nå" känslomässigt. Jag har t e x ingen aning om hur han känner för mig. Eller hur han känner kring vår relation. Eller om han träffar andra. Och att fråga rätt ut känns ju krystat och påtvingat. Nästan som att jag knuffar in honom i ett hörn med en kniv mot strupen. (Jag har adhd och har vanligtvis ENKELT för att kasta ur mig direkta frågor, men jag vill inte att det ska bli fel.) Jag har sagt till honom att jag tycker om honom, och gett komplimanger när jag tycker han är söt eller gjort något fint etc. Men det är sällan jag får något tillbaka. :( Det gör mig osäker på vad han egentligen känner. HUR frågar jag honom något sånt här? Eller ska jag bara skita i det? Dock tror jag det sistnämnda blir otroligt svårt för mig.

2. Efter jag hade varit hemma hos honom, så blev den känslan av att han inte gillar mig ännu starkare. Men innebär detta att han inte bryr sig om mig? Eller är det något fler av er kan känna igen er i? (Jag menar såklart inte att alla med asperger är på ett och samma sätt.)

3. Hur ska jag egentligen lägga fram att jag hade uppskattat lite uppvaktning? Och hur framför jag mina tankar utan att det framstår som en hård kritik? För det är det absolut sista jag vill. Jag vill bara att det ska fungera för oss båda.

Förlåt för en otroligt flummig text och eventuella felstavningar! Jag befinner mig på ett tåg med massa skrikande barn och min fokus är med andra ord otroligt dålig just nu.

Om det är något som är oklart så hojta gärna till. Om ni anser att felet enbart ligger hos mig så säg gärna till. Jag hoppas bara kunna få bukt på detta.

Tack!!


/JaneLane
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Skogkatt » 2022-07-12 20:37:30

Det är ju inte normalt att inte erbjuda något när man bjuder hem folk. Men kan det vara för att män har blivit tillsagda att aldrig göra något för kvinnor? Kan det vara möjligt att han tror att han inte ska göra någonting? Det är väldigt modernt nu, män ska inte öppna dörrar för kvinnor eller betala för mat eller något, för det är inte bra. Jag vet inte, jag vet inte vad han tänkte. Det var konstigt.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav JaneLane » 2022-07-12 20:39:56

Skogkatt skrev:Det är ju inte normalt att inte erbjuda något när man bjuder hem folk. Men kan det vara för att män har blivit tillsagda att aldrig göra något för kvinnor? Kan det vara möjligt att han tror att han inte ska göra någonting? Det är väldigt modernt nu, män ska inte öppna dörrar för kvinnor eller betala för mat eller något, för då är de chauvinistiska. Jag vet inte, jag vet inte vad han tänkte. Det var konstigt.


Jag tänkte samma sak som dig. Men han och jag har pratat väldigt djupt i 4 månader, och jag har liksom lagt fram att jag gillar att bli uppvaktad. Jag kände dock att det kändes konstigt att det inte bjöds på något alls, och känner mig just nu så otroligt kluven. Min adhd startar också en sån extrem ångest kring om detta innebär att han inte gillar mig.
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Riksamiralen » 2022-07-12 20:47:08

JaneLane skrev:(Jag menar såklart inte att alla med asperger är på ett och samma sätt.)

Vad menar du då, du skriver ju här och om vi alla inte är lika, så vi kan väl inte svara åt/om honom?
Generaliserande det här, jag bjuder alla mina gäster på kaffe vid varje besök och ger komplimanger till anhöriga några gånger varje dag, personer är olika, även Aspergare, varför måste det vara diagnosen som är felet här?

Låter som en arbetskamrat jag hade som bjöd hem kollegor efter jobbet för att fira sin födelsedag, men bjöd på något gjorde han inte överhuvudtaget, varken tårta eller kaffe, det skulle han ''spara'', snålt och ogästvänligt tycker jag som har Aspergers, så varför måste det här pekas på som en Asperger problematik? Du verkar ju inte ens veta säkert om han har det, var bara ärlig med din diagnos så borde det inte vara så svårt för honom att berätta om sin heller om man delar jämbördig information, det vill säga om han är en ärlig individ. Red ut det där först och främst, vad hjälper det att hålla på att spekulera och gissa?
Riksamiralen
 
Inlägg: 1351
Anslöt: 2021-06-14

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav antonius » 2022-07-12 22:41:22

Han spelar bara svåråtkommen. Men vart det någge ligga då, är han en klant i bingen eller ful, så måste han vara rik åtm, för att räknas som bra pojkvänsvirke, som du säkert vet. Nå hoppas det går bra iaf.

Spoiler: visa
Skriver man så där långa grejer vill man ju ha detaljer, är han välutrustad t ex, snygga biceps, tight rumpa osv. Men du behöver såklart inte ge detaljer om du inte vill.
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Furienna » 2022-07-12 23:10:55

Det är nog så att du behöver prata med honom, vare sig han har Aspergers eller inte?
Lycka till!
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav nomemorytoday » 2022-07-13 0:06:52

Å nej
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Alien » 2022-07-13 2:06:29

Han verkar inte vara särskilt socialt kompetent. Har han aldrig haft flickvän förr?

Jag kommer att tänka på en episod i serien Lasermannen. Han bjuder hem ett par (arbetskamrater tror jag). Men de får varken mat el fika. Det enda han bjuder på är några karameller. Och så spelar han klassisk musik. Han uppför sig verkligen som ett ufo.

Jag tycker du ska säga rent ut att du inte kände dig uppskattad, eftersom han inte bjöd på något. Det brukar man ju göra när folk kommer hem till en. Och att du undrar varför han bjöd sina vänner på något men inte dig, som om du inte var värd något. Han kanske inte tänkte på det helt enkelt. Du får förklara hur du kände det utan att direkt säga att han gjorde fel.

Men är det så att du måste väga dina ord på guldvåg för att han annars tar så illa upp att han gör slut, då tycker inte jag att han är något att satsa på.

Och är han aspergare så får du nog ge upp tanken på romantisk uppvaktning. Satsa på öppenhet och uppriktighet i stället. Fråga rent ut vad han känner.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav verbatim » 2022-07-13 2:54:37

JaneLane skrev:
Spoiler: visa
Hej!!

Jag hoppas ingen känner att jag generaliserar asperger med denna text, eller blir sårade/upprörda över vissa ordval! Jag menar inget illa, och skulle bli så glad om jag hade kunnat få er hjälp! ❤️

Jag har pratat med en kille över nätet i 4 månader, dagligen. Vi har pratat om allt möjligt och kommit varandra nära. Jag fick efter ett tag starka aningar om att han nog har asperger, och jag behöver verkligen er hjälp nu. Jag behöver hjälp med att förstå honom lite närmare samt hur jag ska hantera vissa situationer utan att det tas på fel sätt.

Jag själv har adhd och jag har starka (!) aningar om att han har asperger. Han har även pikat detta svagt på olika sätt, men det känns som ett känsligt ämne för honom och han har inte gått in djupare på det. Jag känner att han får berätta isåfall när det känns tryggt för honom.

Hursomhaver, jag tycker om honom så otroligt mycket, men ibland krockar det mellan oss, där vi inte riktigt förstår varandra. Och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera dessa situationer så båda blir förstådda.

Vi har träffats 2 gånger allt som allt. På vår första dejt så betalade jag för bådas kaffe - vilket är helt OK för min del. Jag hade ju såklart uppskattat om han hade erbjudit sig. Men det är skitsamma egentligen. Nästa dejt frågade han om jag ville komma hem till honom och se på nån film. Det tyckte jag lät trevligt. Lite omedvetet tänkte jag ju då att han eventuellt bjuder på nån middag, eller snacks, eller vin. Något. (Jag vill också tillägga att han dagen innan hade haft sina vänner på besök och att han hade fixat ostbricka och alkohol till dom.) Kanske är det fel av mig att tänka så, att man bör bli "bjuden" på något vid en hemma-dejt, jag vet inte. Om ni tycker det så säg gärna till. Men jag känner att det ger en känsla av att man är "välkommen" och att han har "tänkt till" lite kring att jag ska komma över.

Till saken, han bjöd inte på något alls. Och jag blev omedvetet så ledsen för det kändes som att det inte riktigt fanns något intresse från hans sida pga att han enbart bjöd på vatten. Jag förstod inte riktigt. Jag tänker ju från mitt adhd-perspektiv att jag hade bjudit på allt möjligt, eftersom att man "gör så." Men mest för att jag ju tycker om honom. När jag kom hem till honom så hade jag liksom tagit med (som liten present) några olika ölsorter till honom, då han tycker om öl. Han tackade för dessa. Jag älskar ju att visa uppskattning på den här typen av sätt mot folk jag gillar. Och jag vill vara tydlig med att jag inte kräver en festmåltid eller liknande som kostar skjortan tillbaka. Det handlar snarare om GESTEN i sig. Att man känner att han har "tänkt på" att jag ska komma hem till honom. Om ni förstår hur jag menar. Om han hade betalat en kaffe för 15 kronor till mig, eller lagat nån liten rätt, eller köpt med en chipspåse hade varit tillräckligt för mig. Det är liksom gesten som säger "jag uppskattar att du är här."

Nåväl, jag blev så otroligt osäker i efterhand och jag skrev till honom sen, att jag blev rätt ledsen och besviken i efterhand då det kändes som att det fanns 0 effort från hans sida. Det enda jag tänkte på var att han omöjligt kan tycka om mig. I mitt sms till honom dagen efter så skrev jag att det "kändes som att vi kanske hade olika syner på relationer och effort" och detta tog han väldigt hårt. Och det i sig gjorde att han stängde ner och svarade väldigt kortfattat där det blev väldigt svartvitt. Han hakade upp sig på att jag inte ville fortsätta träffas - vilket jag ju såklart vill! Men jag är bara så otroligt kluven just nu.



MINA FRÅGOR:
1. Han är otroligt svår att "nå" känslomässigt. Jag har t e x ingen aning om hur han känner för mig. Eller hur han känner kring vår relation. Eller om han träffar andra. Och att fråga rätt ut känns ju krystat och påtvingat. Nästan som att jag knuffar in honom i ett hörn med en kniv mot strupen. (Jag har adhd och har vanligtvis ENKELT för att kasta ur mig direkta frågor, men jag vill inte att det ska bli fel.) Jag har sagt till honom att jag tycker om honom, och gett komplimanger när jag tycker han är söt eller gjort något fint etc. Men det är sällan jag får något tillbaka. :( Det gör mig osäker på vad han egentligen känner. HUR frågar jag honom något sånt här? Eller ska jag bara skita i det? Dock tror jag det sistnämnda blir otroligt svårt för mig.

2. Efter jag hade varit hemma hos honom, så blev den känslan av att han inte gillar mig ännu starkare. Men innebär detta att han inte bryr sig om mig? Eller är det något fler av er kan känna igen er i? (Jag menar såklart inte att alla med asperger är på ett och samma sätt.)

3. Hur ska jag egentligen lägga fram att jag hade uppskattat lite uppvaktning? Och hur framför jag mina tankar utan att det framstår som en hård kritik? För det är det absolut sista jag vill. Jag vill bara att det ska fungera för oss båda.

Förlåt för en otroligt flummig text och eventuella felstavningar! Jag befinner mig på ett tåg med massa skrikande barn och min fokus är med andra ord otroligt dålig just nu.

Om det är något som är oklart så hojta gärna till. Om ni anser att felet enbart ligger hos mig så säg gärna till. Jag hoppas bara kunna få bukt på detta.

Tack!!


/JaneLane


Jag kan enbart tala för mig själv, men jag personligen har svårt att ta emot komplimanger, förmodligen för att jag tidigare i livet råkat ut för sarkasmer och sedan sett dum ut när jag tackat för "komplimangen". :-)051 Reflexmässigt så måste jag först fundera en stund på om det är en riktig komplimang eller inte. Allt funderande stör tajmingen och gör det svårt för mig att också ge komplimanger. Ger man komplimanger riskerar man dessutom att få fler komplimanger tillbaka som måste analyseras. :-)006

Angående film-dejten, så kan det vara så enkelt som att inte var hungrig/sugen på något att äta just då. Kanske han är helt ovetandes om vissa sociala koder, som så ofta är helt oskrivna regler. Om jag hade varit i hans situation, hade jag hellre frågat om/vad du skulle vilja äta/dricka till filmen och fixa ihop det. Än att chansa fel och anta att just makaroner och falukorv eller ostbollar skulle vara något du tyckte om.

Jag är själv mycket kräsen när det kommer till förtäring, därför blir det ofta jobbiga situationer när folk vill bjuda mig på kaffe/te/mat, där jag oftast måste tacka nej, upprepade gånger, vilket kan uppfattas som oförskämt. Då vill jag ej heller försätta andra i samma situation när rollerna är omvända.

För mig hjälper det när andra är konkreta mot mig. Har du vissa förväntningar, så hade en ledande fråga typ: "vad bjuder du på för något gott före/efter/till filmen då?" eller dylikt. Ibland kanske inte ens det räcker, antydningar är inte alltid så lätta att snappa upp och förstå.

"Uppvaktning" kan betyda ganska olika saker för olika personer, för honom kanske det betyder att bjuda hem dig till sig, för dig mer än så. Så kanske även där kunde det behövas ett förtydligande i konkreta termer.
__________________________________________________________

Ursäktar om allt blev lite osammanhängande. Klockan hann bli lite väl sent innan jag blev klar med mitt svar, men ville skicka iväg något i alla fall.
verbatim
 
Inlägg: 187
Anslöt: 2020-02-08

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav LordNelson » 2022-07-13 3:19:21

Typiskt kvinnor att dom bara ska ha och ha och ha, det blir aldrig nog.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Teost » 2022-07-13 10:06:38

Mkt text
Tog han inget alls själv under den tiden du var där
Den som tagit sig besväret att åka till annan ska givetvis bjudas något, det var ju bestämt att du skulle komma, har han inget vettigt hemma skulle han fixat det,
Öl du tog med, ställde han undan dem till senare då
Nej det där är otrevligt, absolut att känner oviktig om får det bemötandet, ok även om han skulle sagt han har dålig ekonomiskt eller något, men nån macka, NÅGOT, att vara flera timmar hos någon och vatten???nej
Teost
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2020-12-11
Ort: Stockholm förort

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Richard » 2022-07-13 11:48:27

Jo, det kan bero på asperger. Jag hade en väninna, som jag träffat via nätet, hemma hos mig en vecka o en dag bjöd jag inte på mat (men jag själv åt). Men jag har bett om ursäkt o sa att jag tänkte lite dumt då, det var inte av snålhet. Vi är fortfarande goda vänner.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav ab2487_1 » 2022-07-14 0:12:50

Hej, vad kul att höra att du träffar en misstänkt ”aspie”! och vad fint att du frågar här på forumet
Diagnos eller inte så är det inte ok att bete sig på ett sätt som får dig att känna dig ouppskattad.

Du bör vara rak och ta upp det och inte krångla till det i onödan.
(Och var tydlig med att du frågar därför att du inte förstår)

Lycka till!
ab2487_1
 
Inlägg: 238
Anslöt: 2021-10-10

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Paladinen » 2022-07-14 10:28:40

Sådana här frågor är ju oerhört svåra att ge något konkret svar på.

Han kan vara en ultra aspie och det kan vara därför han agerade som han gjorde men han kan lika gärna vara NT men en självisk snålvarg som bara vill ha men inte ge.

Det är ju omöjligt att ge svar på när vi inte känner honom
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Vaniljflickan » 2022-07-15 3:10:26

Oavsett om han har asperger eller inte så måste ju han också anstränga sig lite för att förstå dig om det ska fungera, hoppas han gör det!

Annars så finns det förmodligen jättemånga andra som skulle göra det och som du kan få det bättre tillsammans med, ge inte upp :-)154
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Skogkatt » 2022-07-15 10:47:15

Vaniljflickan skrev:Oavsett om han har asperger eller inte så måste ju han också anstränga sig lite för att förstå dig om det ska fungera,


Ja, det låter vettigt. Att ha Asperger betyder ju inte att man är helt hopplös eller att man inte behöver anstränga sig lite.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav nescio » 2022-07-15 14:50:57

JaneLane skrev:Till saken, han bjöd inte på något alls.
Han kanske inte är intresserad av mat och inte tycker att det är något att bjuda på.

Han kanske aldrig äter hemma och därför knappt har något ätbart i skafferiet.

Han kanske tänker att om du inte frågar efter mat så vill du väl inte ha något.

Han kanske inte bryr sig om vad andra tycker är normalt att göra.
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav slackern » 2022-07-15 15:25:38

JaneLane skrev:
Skogkatt skrev:Det är ju inte normalt att inte erbjuda något när man bjuder hem folk. Men kan det vara för att män har blivit tillsagda att aldrig göra något för kvinnor? Kan det vara möjligt att han tror att han inte ska göra någonting? Det är väldigt modernt nu, män ska inte öppna dörrar för kvinnor eller betala för mat eller något, för då är de chauvinistiska. Jag vet inte, jag vet inte vad han tänkte. Det var konstigt.


Jag tänkte samma sak som dig. Men han och jag har pratat väldigt djupt i 4 månader, och jag har liksom lagt fram att jag gillar att bli uppvaktad. Jag kände dock att det kändes konstigt att det inte bjöds på något alls, och känner mig just nu så otroligt kluven. Min adhd startar också en sån extrem ångest kring om detta innebär att han inte gillar mig.


En gentleman beter sig artigt och ödmjukt som att hålla upp dörren åt en kvinna eller själv gör jag det även åt främlingar oavsett kön, det är liksom bara artigt att göra.
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav slackern » 2022-07-15 15:33:14

Men har det liksom tänt till mellan er? Fungerar kemin? Eller har ni inte kommit så långt?

Annars låter han ju som värsta snåljåpen, eller han kanske har dålig ekonomi men något mer än vatten tycker jag gott att han hade kunnat bjuda på T.ex dom där ölen du köpt till honom det är rent utav oförskämt att inte ens dela dom med dig.
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Skogkatt » 2022-07-15 16:47:57

slackern skrev: men något mer än vatten tycker jag gott att han hade kunnat bjuda på T.ex dom där ölen du köpt till honom det är rent utav oförskämt att inte ens dela dom med dig.


Ja, jag håller med. Det är konstigt beteende. Man ger ju inte en gäst ett glas vatten och inget annat, och behåller ölen själv. Inte ens en torr kex, bara vatten. :-)006
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Paladinen » 2022-07-15 19:25:18

Jag har autism men jag förstår ändå att varje gång jag bjuder hem en dejt så har jag bjudit på mat och vin.

Jag brukar vara extra noga med att bjuda på mat och vin när det är en dejt för att jag vill framstå i så bra dager som möjligt.

Jag vill ju inte att min dejt skall gå därifrån och säga att fyfan paladinen bjöd inte ens på kranvatten och torra mariekex.
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Furienna » 2022-07-15 19:37:09

Som sagt, TS måste nog ta ett allvarligt snack med honom och förklara hur hon känner.
Sedan låter hon hans reaktion avgöra om hon ska satsa vidare på den här killen eller inte.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Skogkatt » 2022-07-15 21:43:59

Paladinen skrev:Jag vill ju inte att min dejt skall gå därifrån och säga att fyfan paladinen bjöd inte ens på kranvatten och torra mariekex.

:lol: Det kexet är riktigt torrt. Nej, man bör nog sikta lite högre, man blir inte särskild imponerad av ett glas vatten och två torra Mariekex. Man får bättre servering i ett fängelse.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Jag tror killen jag träffar har asperger - hjälp mig

Inläggav Alien » 2022-07-17 1:32:45

Jag kommer ihåg när jag bjöd hem min blivande man (dvs han bjöd in sig själv). Han trodde att jag skulle bjuda på mat men han fick bara te och skorpor. :oops: (Jag levde typ på yoghurt och smörgåsar, mat åt jag bara på jobbet.) Jag utgick från mig själv, jag var nöjd med te och skorpor, alltså fick han vara det också. Han lärde sig att äta mat innan han besökte mig.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in