Att träna på gym?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-07-14 13:05:05

antonius skrev:Men @manne, han har nog inte planer på att bli Mr Olympia.


https://www.quora.com/What-did-a-Sparta ... -look-like

inte dålig fysik det. :-)049 :D :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav Chrilleb » 2022-07-14 17:13:59

Haha som Swarzenneger... Nä
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-07-14 17:19:33

Chrilleb skrev:Haha som Swarzenneger... Nä


NEJ för tusan absolut inte, :!:
Men en olympisk ideal kropp vill man ha som en grekisk Sparta soldat. :-)049 :D :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-07-14 18:30:27

manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav antonius » 2022-07-14 19:22:47

tror inte jag skulle vilja levat som en galärslav för att få någon specifik kropp
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-07-14 19:24:50

antonius skrev:galärslav


frågan är om det verkligen är korrekt rätt skall vara rätt. :o :-)063 :?:

https://www.svd.se/a/21GK9a/ben-hur-ska ... alarslavar

finns det någon historiker här på forumet som kan sådant. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav antonius » 2022-07-14 19:51:37

manne skrev:
antonius skrev:galärslav


frågan är om det verkligen är korrekt rätt skall vara rätt. :o :-)063 :?:

https://www.svd.se/a/21GK9a/ben-hur-ska ... alarslavar

finns det någon historiker här på forumet som kan sådant. :o :-)063 :?:


Vet bara att när de var utslitna och inte orkade längre, slängdes dom bara överbord som en säck rutten potatis. Ibland hivade dom i lite blodig fiskrens först, så hajarna kom fram och sen fick kalasa på slaven.
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-07-15 9:37:56

antonius skrev:
manne skrev:
antonius skrev:galärslav


frågan är om det verkligen är korrekt rätt skall vara rätt. :o :-)063 :?:

https://www.svd.se/a/21GK9a/ben-hur-ska ... alarslavar

finns det någon historiker här på forumet som kan sådant. :o :-)063 :?:


Vet bara att när de var utslitna och inte orkade längre, slängdes dom bara överbord som en säck rutten potatis. Ibland hivade dom i lite blodig fiskrens först, så hajarna kom fram och sen fick kalasa på slaven.


frågan är om romarriket verkligen hade rodd slavar det verkar inte som om de hade det. :o :-)063 :?: :o :?:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav Richard » 2022-07-15 12:27:18

Vi har möjlighet att träna 2 ggr i veckan på gym gratis, via vår sysselsättning på vinterhalvåret, har börjat hänga på det nu när jag gått ner i vikt (innan tyckte jag det var jobbigt o lönlöst). Man mår rätt bra av det!

Nu på sommaren har vi utomhusaktiviteter istället.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-07-30 15:10:46

Richard skrev:Vi har möjlighet att träna 2 ggr i veckan på gym gratis, via vår sysselsättning på vinterhalvåret, har börjat hänga på det nu när jag gått ner i vikt (innan tyckte jag det var jobbigt o lönlöst). Man mår rätt bra av det!

Nu på sommaren har vi utomhusaktiviteter istället.


Här så har du min favorit övning. :-)049 :wink: :-)Happy :D

https://www.svensktkosttillskott.se/bro ... in-machine
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav Chrilleb » 2022-07-30 20:20:44

@Richard



Vilken premie! Jag vill igång snarast möjligt. Ska ta upp detta med gym för min läkare på mottagningen.
Har denna sommar, gått och jumpat ( sommaraktivitet ) en gång i veckan, varit med typ två gånger.
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-07-30 20:28:09

Chrilleb skrev:@Richard



Vilken premie! Jag vill igång snarast möjligt. Ska ta upp detta med gym för min läkare på mottagningen.
Har denna sommar, gått och jumpat ( sommaraktivitet ) en gång i veckan, varit med typ två gånger.


se till att börja med maskiner då.?

jag är nybörjare så maskiner passar mig bäst tycker jag.
maskiner är förnybörjare. :-)049 :-)Happy :D

fria vikter är mycket svårare att hålla på med och krångligare att köra med. :!:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-07-30 21:06:01

Chrilleb skrev:@Richard



Vilken premie! Jag vill igång snarast möjligt. Ska ta upp detta med gym för min läkare på mottagningen.
Har denna sommar, gått och jumpat ( sommaraktivitet ) en gång i veckan, varit med typ två gånger.


dessa maskiner finns på gymmet väldigt kul att använda. :wink: :-)049 :-)Happy


manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-12-28 11:45:08

Ignatius skrev:Det går att mäta tillväxthormon. Det finns ingen anledning för en frisk person att injicera extra tillväxthormon. Det är för det första doping och för det andra en dålig dopingmetod. En person med för lite tillväxthormon drabbas av dvärgväxt. Sådana personer kan behandlas med extra tillväxthormon.


hur ofta bör man träna per vecka då.?

2-eller 3 pass man bör väl inte träna 2 dagar på raken efter varandra.? :o :-)063 :?:
hur lång tid behöver kroppen vila efter tränings passet då.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav Chrilleb » 2022-12-28 14:36:36

@manne


Går ibland förbi gymmet (24 7), oftast en del där. Jo, angående testosteron så minns jag att jag mätte min nivå för flera år sen. Låg visst på relativt bra siffra. När jag låg inlagd för länge sen, hittade jag en motionscykel som jag cyklade på varje dag efter frukost. Körde relativt hårt, med blandad belastning. Fick tips av en jag känner att köpa en sån på blocket men, avvaktar lite. Nästa år så kommer jag (troligen) äntligen igång med gymmandet.
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-12-28 14:49:20

Chrilleb skrev:@manne


Går ibland förbi gymmet (24 7), oftast en del där. Jo, angående testosteron så minns jag att jag mätte min nivå för flera år sen. Låg visst på relativt bra siffra. När jag låg inlagd för länge sen, hittade jag en motionscykel som jag cyklade på varje dag efter frukost. Körde relativt hårt, med blandad belastning. Fick tips av en jag känner att köpa en sån på blocket men, avvaktar lite. Nästa år så kommer jag (troligen) äntligen igång med gymmandet.


du bör boka tid med en pt som kan lära dig maskinerna. :-)049 :D :-)Happy
fast det är inte så lätt gjort finns ju många som har social fobi och är rädda för stora folksamlingar.

du behöver inte gymma men det är härligt med alla maskinerna som gör jobbet åt en och man skall gå på det tider när det är som minst folk där. :-)049 :D :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2022-12-28 14:56:42

Chrilleb skrev:@manne


Går ibland förbi gymmet (24 7), oftast en del där. Jo, angående testosteron så minns jag att jag mätte min nivå för flera år sen. Låg visst på relativt bra siffra. När jag låg inlagd för länge sen, hittade jag en motionscykel som jag cyklade på varje dag efter frukost. Körde relativt hårt, med blandad belastning. Fick tips av en jag känner att köpa en sån på blocket men, avvaktar lite. Nästa år så kommer jag (troligen) äntligen igång med gymmandet.


https://nordicwellness.se/vara-klubbar/

Detta gym kanske passar dig jag har en del vänner som tränar där och där så jobbar det personliga tränare.
jag har en kompis till mig som bor i Täby och han tränar där. :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav Mammaspojke » 2023-01-29 19:18:20

Själv har jag försökt mig på gym för länge sedan men klarar inte av att träna i offentliga miljöer, än mindre faktiskt ta mig dit. Får bara ångest och vill hem. Jag har även dåliga testo-värden, precis på gränsen till brist.

Tränar lite hemma istället och tycker jag ändå får resultat som jag är nöjd med jämfört med hur pinnsmala armar jag hade länge sen. Hade inte en muskel nånstans. Hemma kan Jag dessutom titta på någon rolig serie samtidigt och slappna av då jag inte stressas av att vara i en offentlig miljö.

Det svåra är att träna vissa muskelgrupper utan maskiner/ställningar. Benen t.ex.
Bulgarian split squat går bort då jag
har balans som en enbent giraff och mina knän är knasiga så får känningar i dom lätt. Motoriken är helt värdelös också.

Har istället hittat ett annat sätt att jag kör vanliga squats med en 30Kg viktväst. Jag lägger underlag under hälarna för att göra övningen svårare. Sen kör jag 3x20 just nu. När jag blir starkade i benen kanske jag får lägga till vikt på något sätt men just nu känns det lagom. Ska inte bli bodybuilder, bara träna lite.

Benen känns som styltor efter man kört ett tag så övningen tar iaf.
Det var lite krångligt först att få på sig västen då den ändå väger 30Kg men efter ett tag fick jag in snitsen. Tar tag i baksidan och lyfter den över mig och sen ner över huvet.

Baksida lår etc. vet jag inte om man kan göra på något enkelt sätt. Man kan lyfta tyngder med fötterna men med min kassa motorik och balans känns det rätt opraktiskt.. :-)018
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Att träna på gym?

Inläggav Heidi79 » 2023-01-29 19:45:57

Brukar träna varje vecka sim hall. Tror simma åkej mitt cp kropp.. får aröd från vattner..å inte e å klantig å inte i obalans. Åker med bpa assistent.. Byter om kläder i mupp gardrob med assistent..så e åkej. Dessutom han e kille å ja tycker om han kler av mig.. vet inte ska tänka så men.. :roll:

Då å då e i gym. Lite mer svårt. Har åkt med assistent från DV.. Typ alltid en tjej. Å enligt erfarenhet måste med i tjej gardrob..när e en tjej som mig med. E to privata saker inte vill ska se alla. fast dom gör då. Å e att känns otryggt i gardrob där. E höga ljudar å så. Så det ja. Men annars gillar gym å.
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2023-01-29 19:53:03

Mammaspojke skrev:Själv har jag försökt mig på gym för länge sedan men klarar inte av att träna i offentliga miljöer, än mindre faktiskt ta mig dit. Får bara ångest och vill hem. Jag har även dåliga testo-värden, precis på gränsen till brist.

Tränar lite hemma istället och tycker jag ändå får resultat som jag är nöjd med jämfört med hur pinnsmala armar jag hade länge sen. Hade inte en muskel nånstans. Hemma kan Jag dessutom titta på någon rolig serie samtidigt och slappna av då jag inte stressas av att vara i en offentlig miljö.

Det svåra är att träna vissa muskelgrupper utan maskiner/ställningar. Benen t.ex.
Bulgarian split squat går bort då jag
har balans som en enbent giraff och mina knän är knasiga så får känningar i dom lätt. Motoriken är helt värdelös också.

Har istället hittat ett annat sätt att jag kör vanliga squats med en 30Kg viktväst. Jag lägger underlag under hälarna för att göra övningen svårare. Sen kör jag 3x20 just nu. När jag blir starkade i benen kanske jag får lägga till vikt på något sätt men just nu känns det lagom. Ska inte bli bodybuilder, bara träna lite.

Benen känns som styltor efter man kört ett tag så övningen tar iaf.
Det var lite krångligt först att få på sig västen då den ändå väger 30Kg men efter ett tag fick jag in snitsen. Tar tag i baksidan och lyfter den över mig och sen ner över huvet.

Baksida lår etc. vet jag inte om man kan göra på något enkelt sätt. Man kan lyfta tyngder med fötterna men med min kassa motorik och balans känns det rätt opraktiskt.. :-)018


det finns mediciner om man lider av lågt testosterone :o :-)063 :?:

tex följande.

https://www.fass.se/LIF/product?userTyp ... 1217000359

finns mediciner om man är androgyn ju.?

du kan få mediciner av läkaren om du har testosterone brist :-)049 :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2023-01-29 19:59:14

Mammaspojke skrev:Själv har jag försökt mig på gym för länge sedan men klarar inte av att träna i offentliga miljöer, än mindre faktiskt ta mig dit. Får bara ångest och vill hem. Jag har även dåliga testo-värden, precis på gränsen till brist.


jag har också testosterone brist därför så tillför jag testosterone varje dag :-)Happy

manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2023-01-29 20:03:34

du skall inte behöva ha lågt testosterone det finns hjälp att få :o :-)063 :?:

ta hjälp av läkarna gå till vårdcentralen :o :-)063 :?:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav manne » 2023-01-29 20:16:48

Mammaspojke skrev:Själv har jag försökt mig på gym för länge sedan men klarar inte av att träna i offentliga miljöer, än mindre faktiskt ta mig dit. Får bara ångest och vill hem. Jag har även dåliga testo-värden, precis på gränsen till brist.


gå till vårdcentralen och kontakta en läkare

manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Att träna på gym?

Inläggav Heidi79 » 2023-01-29 20:22:56

Fast ja ingen testosteron alls…å inte till nått sjuk av :lol:
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Återgå till Intressanta intressen



Logga in