Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Chrilleb » 2022-07-02 9:44:47

Mja, rätt mycket gällande att träffa människor av olika sort. Gillar den perioden när jag var i 25 -30 årsåldern och dejtade en hel del. Jätterolig och nyttig tid. I övrigt har jag varit är en "ensamvarg", som gillar att sticka iväg själv, t.ex till stan ( Sthlm ). Älskar Gamla Stan, de har mycket att erbjuda i form av serveringar, karaoke och så. Har färdtjänst nu och åker med färdtjänstkortet i kollektivtrafiken.


I framtiden så tror jag och hoppas jag att jag sjunger än mer, på bröllop , fester , eller dylikt. Vad som helst kan jag tänka mig att uppträda på, typ.


Sist men inte minst. I barndomen så hade jag mina favoriter. Var (haha) mycket med tjejer. Ja, kul period även den i yngre år. Satt väldigt mycket framför datorn, och stereon, spelandes lite spel o mina favoritartister...
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Hettan » 2022-07-02 16:50:39

Vildsvin skrev:text...

Okej jag har läst och ja du kanske har någon poäng någonstans men artikeln missade helt och hållet tron i det hela... Det finns MYCKET att vinna i att gå i kloster, speciellt om du verkligen tror på det du tror på (din tro)...

För dessa personer är det ett liv i service till Gud ofta... Eller något annat ärofyllt.

Så tycker inte om den här artikeln, den försummar helt och hållet det fina i att leva ett sådant liv.
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Vaniljflickan » 2022-07-02 20:31:56

Ätit t.ex. många korvar och lagt desto fler
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Kidzi » 2022-07-02 21:03:30

Mats skrev:
Kidzi skrev:Men jag har alltid känt att det var meningen att jag skulle skriva några böcker. Att jag kommer dö utan att folk ens läst något känns dumt. Tycker livet är grymt som gett mig en dröm samtidigt som jag inte har något driv.

Jag förstår att det är frustrerande att ha en dröm men inte ha de resurser som krävs för att uppnå den.

Själv har jag noll intresse av att skriva böcker. Jag hatade uppsatsskrivning i skolan. Visste typ aldrig vad jag skulle skriva om. Det hände ofta att jag satt och stirrare på ett tomt papper medan de andra i klassen satt och skrev. Det var hemskt. Och det har inte ändrats. Jag vet inte vad jag skulle skriva en bok om. Tycker det är väldigt bra att ingen längre tvingar mig att skriva uppsatser.


Jag menade inte att du skulle ha samma intresse. Men nej, jag gillade inte att skriva i skolan heller förutom i de lägre klasserna där man fick skriva när man ville, inte som prov, sådant var skitjobbigt.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Mats » 2022-07-03 9:13:20

Kidzi skrev:Jag menade inte att du skulle ha samma intresse.

Jag kommer inte på något annat heller som jag tycker att jag borde åstadkomma innan jag dör. Så på frågan om jag tycker att jag har gjort mycket i mitt liv svarar jag att jag tycker att jag har gjort tillräckligt mycket.
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Chrilleb » 2022-07-03 12:02:44

@Vaniljflickan


Haha...
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in